Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nya Samsung S27A950D och S27A750D - 27" WIDE TFT LED 120HZ

Permalänk
Avstängd

fan nu blir man lite orolig för backlight bleeding på 950n
ni som äger den är det mycket synligt i mörker?

frågan är om det isåfall är värmeproblem som skapar bleedingen på den här?
det var det på gamla Samsung 46" tvn jag hade
för att få bort 90% av cloudingen på den så räckte det med att montera ett par fläktar på baksidan.

jag har en LG 47LX950N IPS Full LED tv med Local Dimming som även är ISF kalibrerad
svärtan på den går inte att mäta med hårdvarukalibratorer så bra är den.
så kommer jag med kommentarer ang bildkvaliteten på 950n så baseras det på en av dom bästa bilderna så går att få idag.
om nu Dreas89 undrar

som sagts förut
det här är 3dje 120Hz skärmen
först var det Acer GD245HQ och nu senast Asus VG236H

varför jag köper en S27A950D är givetvis större bild + 120Hz
dom grejorna får man det vet man,resten blir en bonus.

jag kommer att hårdvarukalibrera Monitorn med nya Display3 metern och Chroma Pure programmet
då blir bildkvaliteten svart på vitt.

aja det blir väl lite kommentarer i helgen
om jag blir nöjd eller om jag skickar skiten
jag vet redan nu att Samsungen inte spöar tv bilden men man kan inte få allt.

några bilder från tvn som referens
IPS/Full LED med Local Dimming/Kalibrerad gråskala med ett deltaE värde under 1 och en färgnivå på 6500k
Backlight Bleeding: Existerar inte
Svartnivå: Ej Mätbar

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk

Surfade runt och hittade denna monitor: VG278H 3D Monitor
ska tydligen lanseras i oktober men frågan är vart och i vilket land...
Den ska tydligen vara minst lika bra och ha alla features från lillbrorsan VG236H + LED
IR emitter och kompatibel med NVIDIA 3D Vision vilket Samsungen ju inte är...
http://amonitorblog.blogspot.com/2011/08/asus-announces-27-vg278h-3d-monitor.html
Väntade ju länge på att Acers 3d generationens 120hz monitor skulle komma tilll Sverige (GN245HQ) vilket den aldrig gjorde....

frågan är ska man vänta in denna ist för S27A950D?
Och hur länge får man vänta då om den ens kommer till Sverige?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av pierretox:

Väntade ju länge på att Acers 3d generationens 120hz monitor skulle komma tilll Sverige (GN245HQ) vilket den aldrig gjorde....

frågan är ska man vänta in denna ist för S27A950D?
Och hur länge får man vänta då om den ens kommer till Sverige?

Varför inte fråga dem? Då visar du till på köpet att det finns intresse bland svenska kunder och kanske t.o.m. ökar chansen att de kommer hit.

Permalänk
Avstängd

efter 3dje 120Hz skärmen så är jag fan nöjd!

Samsung S27A950D
en keeper!

bättre bild än Asusen på alla områden
bättre färger/kontrast/svärta
jämnare bildkvalitet över hela skärmen jämfört med Asusen som man såg hade en riktigt dålig betraktningsvinkel och skiftade i ljusstyrka från mitten och utåt.
nu ser man ingen skillnad i över skärmytan om man sitter 50-60cm ifrån.

svärtan går inte att jämföra med TVn som har full LED med local dimming men det hade jag inte räknat med
dock så är den klart godkänd

problemet var väl att få till en bra bild
org inställningarna är på tok för ljusa
höll väl på i en timme och testade fram och tillbaka

postar dom inställningarna jag kör med nu
jag kommer att hårdvaru kalibrera monitorn
postar dom inställningarna när det är gjort

nuvarande:
Magic: Group View
Brightness: 30
Contrast: 50
Sharpness: 60
Respons Time: Fastest
HDMI Black Level: Normal

Magic Angle är ju egentligen olika typer av Dynamisk kontrast
Group View är den som är lägst
Man måste köra med den för att få lite bättre tryck i bilden
iom att den dynamiska kontrasten är rätt låg i det läget så förstör den inte bilden som dom andra lägen gör
nu blir det bara bättre

jag kör Monitorn på ett GTX 580 genom DVI porten

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd

är det bara jag som har den här grymma skärmen :)?

har precis testat 3D och säger bara

GRYMT som fan!
bästa 3dn jag har skådat på nån monitor och tv!

där det var fullt med crosstalk på både Asus skärmen och LG 3D tvn är det som bortblåst på Samsungen
där det var dassig svärta med Asusen är det ett grymt djup på Samsungen

har enbart jämfört en 3D film hitills och det var Bolt 3D i Side by Side (halva upplösningen)
uppspelat genom Power DVD11

Summan av 3D hitills lyder:
Minimalt med Crosstalk
Inget Flimmer
Bra Ljusnivå och färger även i 3D! (Asusen orkade inte leverera lika mycket ljus som Samsungen gör i 3D)
Grymma färger även i 3D (Asusen långt efter,där var det som att dra ner Färgmättnaden till hälften i 3D)
Otroligt 3D Djup tack vare att det knappt finns nån crosstalk

jag hittar alltså inget att slå ner på i 3D läget
tro mig jag letar fel jämnt

KÖP!!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Varför inte fråga dem? Då visar du till på köpet att det finns intresse bland svenska kunder och kanske t.o.m. ökar chansen att de kommer hit.

Gällande Acern 27" 3d 120 hertz så finns den på amazon.de att köpa. sen så har jag mailat för några dagar sedan om den nya asusen 27" 3d 120 hertz, när/om den kommer till sverige. Jag fick svar idag att den kommer komma hit runt november 2011.

Dear Valued Customer,
Thank you for contacting ASUS Customer Service.

Sometime arround November 2011

We can also recommend you to check our Troubleshooting & FAQ for ASUS products in ASUS website for more help:
Troubleshooting - http://support.asus.com/troubleshooting/troubleshooting.aspx?...
FAQ - http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLanguage=en-us

If you continue to experience issues in the future, please do not hesitate to contact us.
From Sverige: 08 587 69 407
From Norge: 23 16 26 82
From Danmark: 38 32 29 43
From Finland: (09) 69 37 96 90

Best Regards,
Asus support 9
ASUS Customer Service

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Skrivet av pg_ice:

är det bara jag som har den här grymma skärmen :)?

har precis testat 3D och säger bara

GRYMT som fan!
bästa 3dn jag har skådat på nån monitor och tv!

där det var fullt med crosstalk på både Asus skärmen och LG 3D tvn är det som bortblåst på Samsungen
där det var dassig svärta med Asusen är det ett grymt djup på Samsungen

har enbart jämfört en 3D film hitills och det var Bolt 3D i Side by Side (halva upplösningen)
uppspelat genom Power DVD11

Summan av 3D hitills lyder:
Minimalt med Crosstalk
Inget Flimmer
Bra Ljusnivå och färger även i 3D! (Asusen orkade inte leverera lika mycket ljus som Samsungen gör i 3D)
Grymma färger även i 3D (Asusen långt efter,där var det som att dra ner Färgmättnaden till hälften i 3D)
Otroligt 3D Djup tack vare att det knappt finns nån crosstalk

jag hittar alltså inget att slå ner på i 3D läget
tro mig jag letar fel jämnt

KÖP!!

Vad kör du för programmvaror?
Har också denna underbara skärm, men har inte riktigt fått 3d att fungera (Någon programvara för side by side till film?)

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

EDIT: fail

Permalänk

Hur är den att spela på, om det finns någon som köpt denna och lirar får jättegärna svara på det

MVH

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Skrivet av Mr Mayhem:

Hur är den att spela på, om det finns någon som köpt denna och lirar får jättegärna svara på det

MVH

Jag tycker den är riktigt skön, asså jag gillar den riktigt mycket flyter på bra. Dock är jag ej inte ngn skärm snubbe som har hårda krav
Ställ gärna frågor så ska jag försöka fråga om du undrar ngt

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Jag tycker den är riktigt skön, asså jag gillar den riktigt mycket flyter på bra. Dock är jag ej inte ngn skärm snubbe som har hårda krav
Ställ gärna frågor så ska jag försöka fråga om du undrar ngt

Ok här kommer en fråga (eller flera)
Hur långt ifrån skärmen sitter du?
Frågar detta pga att jag är orolig att jag som sitter nära skärmen när jag spelar skulle uppleva den som "för stor" för snabba First personm shooter spel tex.
Samt att man kanske skulle uppleva den som lite "grynig" pga att det bara är 1900x1080 upplösning på hela 27 tum?

Vad anser Ni som har skärmen om ovanstående?
tack på förhand

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Ok här kommer en fråga (eller flera)
Hur långt ifrån skärmen sitter du?
Frågar detta pga att jag är orolig att jag som sitter nära skärmen när jag spelar skulle uppleva den som "för stor" för snabba First personm shooter spel tex.
Samt att man kanske skulle uppleva den som lite "grynig" pga att det bara är 1900x1080 upplösning på hela 27 tum?

Vad anser Ni som har skärmen om ovanstående?
tack på förhand

Jag sitter ca 1 m ifrån skärmen, tycker det känns bra upplever de inte pixligt eller liknande på något sätt! Jag själv va jävligt orolig innan jag köpte om just detta men tyckte det va super. Men JAG ser iaf inte några pixlar eller liknande på så här pass nära håll. Spelar mycket FPS och jag tycker de fungerar utmärkt.

Vet ej riktigt vad du menar med grynig men men

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Jag tycker den är riktigt skön, asså jag gillar den riktigt mycket flyter på bra. Dock är jag ej inte ngn skärm snubbe som har hårda krav
Ställ gärna frågor så ska jag försöka fråga om du undrar ngt

Vilka spel lirar du?
som tidigare har skrivit så är skärmen den bästa just nu om man vill köra 27" och 120 hertz och bara enbart gibbar.
Om man läser recensionen av pg_ice oanför så verkar det ara en super bra skärm
Kommer fler frågor sen, hinner inte nu.

Visa signatur

Desktop: ASUS ROG Maximus XII APEX Z490 | Intel i9-10850K 5.2Ghz | G.Skill 32Gb Trident Z Neo | MSI GeForce RTX 4080 Super 16Gb Suprim X | Phanteks 500A | Seasonic PX850W Platina | Fury Renegade 2TB | Samsung 980 Pro 1TB | NZXT Kraken Z73 | Monitor: Alienware AW2721D 27” IPS QHD 240Hz | Varmilo VA88M TKL | Ducky One 2 Mini MX Silent Red | HyperX Cloud II | SteelSeries Rival 600 | XBOX Series X | Console: XBOX One Elite Series 2 Controller | Mobile: Apple iPhone 15 Pro Max 256Gb Blå Titan | TV: LG 65” OLED65C35LA EVO 4K | Laptop: Acer Predator Helios 16” / 2560 x 1600 / Mini-LED / 250Hz / Intel i9-13900HX / DDR5 32Gb 5600Ghz / 2Tb / NVIDIA RTX 4080 12Gb |

Permalänk
Skrivet av Mr Mayhem:

Vilka spel lirar du?
som tidigare har skrivit så är skärmen den bästa just nu om man vill köra 27" och 120 hertz och bara enbart gibbar.
Om man läser recensionen av pg_ice oanför så verkar det ara en super bra skärm
Kommer fler frågor sen, hinner inte nu.

Lirar allt möjligt, nu på sistone så har de blivit BFBC2, spelat lite RO2 betan, sen steam rean så lite NFS. Modern warfare 1.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Jag har alldeles nyligen köpt en S23A750D dock har jag inte fått den levererad ännu, får den imorgon.

Det är så att jag har ett gfx kort som heter XFX HD Radeon 6950 2 gb etc, och på mitt grafikkort
sitter det 2 st dvi portar och 2 st minidisplay portar samt 1 hdmi.

Fråga lyder nu, hur i helvete kan dom vara så dum att dom placerar 2 st minidisplay portar på ett sådant bra kort? Vad jag minns är det väl bara apple som kör med minidisplay eller? För om jag nu köper en minidisplay - Displayports adapter så kommer jag väl säkert få massa förluster? Som man alltid brukar få via adapters.

Och på skärmen som jag har köpt vet jag att det endast finns ett hdmi och en displaysports anslutning.
Fråga 2: Hur ska jag göra för att få ut det mesta av min skärm/grafik kort tillsammans? KAn jag köra hdmi och ändå få ut 120 hz?
Eller ska jag köpa minidisplay adapter? Eller ska jag använda en hdmi--> dvi kabel?

Kommer även koppla min ps3 men vad jag vet så skall jag då endast koppla den via hdmi, är det samma med dator?

Tacksam för svar

/ts85

Permalänk

Hej vill bara lägga till en fet jävla nyhet som jag inte var medveten om och vill att ni ska veta ifall ngn av er köper just "samsung S27A750D" jag har nvida 580SOC och där har jag 2st dvi o en mini HDMI.. jag kan ej använda DP på den kortet och kan ej gå över 60Hz även med 1.4HDMI kabel för den här skärmen är för ATi aka "AMD" kort som är SKIT!!! så nu har jag sålt min 2233rz som jag iaf kunde köra 120hz med och är fast med 60hz skiten!!!!! Bara om ni har ATI/AMD kort kommer ni få fult ut utav dena skärmen "PS: Har testat alla olika lösningar med massa olika kontakter GÅR EJ"

Permalänk
Skrivet av ts85:

Jag har alldeles nyligen köpt en S23A750D dock har jag inte fått den levererad ännu, får den imorgon.

Det är så att jag har ett gfx kort som heter XFX HD Radeon 6950 2 gb etc, och på mitt grafikkort
sitter det 2 st dvi portar och 2 st minidisplay portar samt 1 hdmi.

Fråga lyder nu, hur i helvete kan dom vara så dum att dom placerar 2 st minidisplay portar på ett sådant bra kort? Vad jag minns är det väl bara apple som kör med minidisplay eller? För om jag nu köper en minidisplay - Displayports adapter så kommer jag väl säkert få massa förluster? Som man alltid brukar få via adapters.

Och på skärmen som jag har köpt vet jag att det endast finns ett hdmi och en displaysports anslutning.
Fråga 2: Hur ska jag göra för att få ut det mesta av min skärm/grafik kort tillsammans? KAn jag köra hdmi och ändå få ut 120 hz?
Eller ska jag köpa minidisplay adapter? Eller ska jag använda en hdmi--> dvi kabel?

Kommer även koppla min ps3 men vad jag vet så skall jag då endast koppla den via hdmi, är det samma med dator?

Tacksam för svar

/ts85

Har själv skärmen, och det finns DVI anslutning! Tänk bara på att du måste ha dual DVI för att kunna få 120hz.
Har ingen konsoll själv, men det borde funka bra att köra datorn genom DVI och ps3an genom hdmi. är inte säker på hur man ska få ut 120hz till ps3 dock, kanske funkar med hdmi men är inte säker...
!!!!!!!
EDIT: insåg precis att det var 750d och inte 950d du snackade om... den kan jag inte säga något om! så strunta i det jag sa...
!!!!!!!

Permalänk
Medlem

Blir förvirrad nu, kan man eller kan inte få ut 120hz med nvidia grafik på Samsungen. Har den eller har den inte DVI ingång ?

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper943:

Jag sitter ca 1 m ifrån skärmen, tycker det känns bra upplever de inte pixligt eller liknande på något sätt! Jag själv va jävligt orolig innan jag köpte om just detta men tyckte det va super. Men JAG ser iaf inte några pixlar eller liknande på så här pass nära håll. Spelar mycket FPS och jag tycker de fungerar utmärkt.

Vet ej riktigt vad du menar med grynig men men

Ville bara tacka både Jesper och Pierre, då jag undrade detta också, och så finns svaret direkt här. Blir nog till att spara ihop till denna, alternativt VG278H beroende på hur proffsbetygen kommer se ut. Men visst verkar det lovande med alla positiva användarbetyg. Hoppas att det kommer proffsrecensioner snart som kan gå in mer i detalj om denna skärm. Ååh, hoppas verkligen att den har bra. Får se vilken utav 750 eller 950 det blir, ifall båda är lika bra ekker inte.

Permalänk
Skrivet av dealerovski:

Blir förvirrad nu, kan man eller kan inte få ut 120hz med nvidia grafik på Samsungen. Har den eller har den inte DVI ingång ?

du får inte 120HZ på just Samsung S27A750D 950går bra..

Permalänk
Medlem

Recension på S27A950D

http://wecravegamestoo.com/forums/gadgetry-electronics-discus...

Vet inte ifall det kan räknas som "Proffsbetyg", men det verkar vara i vilket fall som helst en ganska bra och nogrann recension.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freak.s2k:

du får inte 120HZ på just Samsung S27A750D 950går bra..

Trist, gillar inte designen på denna...

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem

*

Permalänk
Medlem
Skrivet av freak.s2k:

Hej vill bara lägga till en fet jävla nyhet som jag inte var medveten om och vill att ni ska veta ifall ngn av er köper just "samsung S27A750D" jag har nvida 580SOC och där har jag 2st dvi o en mini HDMI.. jag kan ej använda DP på den kortet och kan ej gå över 60Hz även med 1.4HDMI kabel för den här skärmen är för ATi aka "AMD" kort som är SKIT!!! så nu har jag sålt min 2233rz som jag iaf kunde köra 120hz med och är fast med 60hz skiten!!!!! Bara om ni har ATI/AMD kort kommer ni få fult ut utav dena skärmen "PS: Har testat alla olika lösningar med massa olika kontakter GÅR EJ"

Vänta nu, du kallar amd skit men får inte till det med nvidia? Du är lustig du.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Köpte s27a950d igår och är riktigt nöjd. Jag har dock en fråga eller två.

Vilken kabel är bäst? Jag fick med en dual dvi kabel som fungerar med 120hz. Dock får man en del crosstalking när man kör i 3D med side-by-side mode. Blir det bättre med en hdmi 1.4a eller en DP med 3D? Läste någonstans att det blev bättre med frame-sequential mode istället för side-by-side angående crosstalking, stämmer det?

Annars så måste jag bara säga att 3D effekten när jag satte igång mass effect2 var något av det bästa jag har sett. Kändes verkligen för första gången som att man tittade in genom ett fönster. Utöver det var det en dröm att spela spel i 120hz... Så mjukt att man fick nostalgi-tankar av ens ungdom på 90-talet med quake1.

Permalänk
Medlem

Har funderat länge på S27A750D (antar att de är identiska förutom designen och DVI-porten i princip).
3D materialet du använder som du tyckte va riktigt bra, är de det materialet som skärmen konverterat från 2D till 3D?

Skrivet av dino1980:

Köpte s27a950d igår och är riktigt nöjd. Jag har dock en fråga eller två.

Vilken kabel är bäst? Jag fick med en dual dvi kabel som fungerar med 120hz. Dock får man en del crosstalking när man kör i 3D med side-by-side mode. Blir det bättre med en hdmi 1.4a eller en DP med 3D? Läste någonstans att det blev bättre med frame-sequential mode istället för side-by-side angående crosstalking, stämmer det?

Annars så måste jag bara säga att 3D effekten när jag satte igång mass effect2 var något av det bästa jag har sett. Kändes verkligen för första gången som att man tittade in genom ett fönster. Utöver det var det en dröm att spela spel i 120hz... Så mjukt att man fick nostalgi-tankar av ens ungdom på 90-talet med quake1.

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Är det fler som har problemet att man inte kan köra spel i fullscreen om upplösningen är lägre än native resolution (1920x1080)? varje gammalt spel jag har installerat som inte har 1920x1080 har jag behövt ändrat .ini filer och grejer för att få det och starta. Vissa gamla spel går det ju inte ändra upplösningen på och då visas bara en blackscreen och det är ju jävligt surt. Går det att fixa detta? skärmen är ju jävligt go på alla andra sett men gillar man gamla spel så blir jag lite besviken.

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Mitt låg ihop med en av putsdukarna.

Skrivet av Sötpotatis:

Tog in titt nu och där var de!

Tack för hjälpen!

Men fick du med en DVI kabel?

Ni räddade min dag! Jag tyckte också att det var riktigt dåligt att man inte fick med ett batteri till glasögonen, och sen när jag skulle kolla upp vilket batteri det skulle vara hittate jag hit, och hittade dessutom batteriet.

Tack för hjälpen alla Sweclockare!

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en sån här skärm. Spelar mycket Quake live, Battlefield 3 och kommer väl börja spela GW2.

Frågor:

Finns det en knapp för 4:3 mode på skärmen? Viktigt för Quake live. Denna funktion fanns på min förra skärm, Benq 120hz.

Det är möjligt att jag kommer uppleva 27" som för stort till Battlefied. Finns det någon möjlighet att spara olika profil-inställningar, som man snabbt kan aktivera? I detta fallet skulle jag vilja minska bildytan tlll 23-24" när jag spelar Battlefield. Det hade varit lite trist om man varje gång manuelt behöver göra om inställningarna.

Tack

Edit: Det gäller 950-modellen

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Avstängd

Tycker denna skrämen är fantastisk, Designen och färgerna är helt fenomenala, Och jag kan varmt rekomendera denna skärmen, för 3990:- är det enligt mig ett givet köp. Huvudsyfte för min del är fps spel, även provat lite blue-ray filmer och kan bara säga att jag är mer än nöjd.

Visa signatur

[i7 8700K@5.4Ghz] [Asus GeForce RTX 2080 Dual OC][3500Mhz@Corsair RGB DDR4][MSI Z390 MEG ACE][Customloop][Sony AF9 65" Oled] [Predator X34A] [Dark Power Pro 1000W][Beyerdynamic 1990 pro] [Sound BlasterX AE-5] [Astro mixamp]{

benchmark http://www.3dmark.com/spy/7331357
8700k@5.4Ghz https://valid.x86.fr/2ff8a4