Besviken på Skyrim Collectors Edition

Permalänk
Medlem

Besviken på Skyrim Collectors Edition

Känns olustigt att skapa en ny tråd om Skyrim när det finns tio stycken bara på första sidan, och nu när main-tråden spammas sönder skapar jag en ny istället.

Är en av dom som förbokade Skyrim Collectors Edition. 1500:- är inte lite pengar, men det är sällan jag köper spel och statyn såg riktigt fin ut (Läs: hög kvalitet). Packade upp paketet jag fick imorse och var mindre imponerad. Basen var plastig, om såg inte alls ut vad som hade lovats. Såg mer ut som en piratkopia (ursäkta dom dåliga bilderna). Själva draken (som inte alls passade basen då svansen satt fel) var inte bättre den heller. "Mold lines" överallt och var slarvigt "målad" (drybrushad) med tre färger; Brunt, silver och rött (ögonen). Bortsett från Statyn är det inget fel på utgåvan, har dock bara snabbt bläddrat igenom Artbooken som är av riktigt bra gjord.

Bestämt mig för att skicka tillbaka den. Borde inte vara några större problem då skivfodralet är oöppnat och att en klo saknas från statyn. Tråkigt att bli så besviken på en så efterlängtad release.

Ni andra som köpte Collectors Edition, vad är era åsikter? Inte hört många som har klagat alls. Vet att få såldes, men jag har svårt att tro att någon är nöjd med det dom köpt.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpa den boxen men hejdade mig i sista sekund då jag tyckte det var för dyrt.
Nu blir jag mer nöjd över att jag inte tog den utgåvan

Visa signatur

"Jag skulle hellre vara både alkoholist och narkoman än religiös.
Alkoholister och narkomaner har i vart fall emellanåt en fungerande verklighetsuppfattning."
- Okänd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skizzet:

Känns olustigt att skapa en ny tråd om Skyrim när det finns tio stycken bara på första sidan, och nu när main-tråden spammas sönder skapar jag en ny istället.

Är en av dom som förbokade Skyrim Collectors Edition. 1500:- är inte lite pengar, men det är sällan jag köper spel och statyn såg riktigt fin ut (Läs: hög kvalitet). Packade upp paketet jag fick imorse och var mindre imponerad. Basen var plastig, om såg inte alls ut vad som hade lovats. Såg mer ut som en piratkopia (ursäkta dom dåliga bilderna). Själva draken (som inte alls passade basen då svansen satt fel) var inte bättre den heller. "Mold lines" överallt och var slarvigt "målad" (drybrushad) med tre färger; Brunt, silver och rött (ögonen). Bortsett från Statyn är det inget fel på utgåvan, har dock bara snabbt bläddrat igenom Artbooken som är av riktigt bra gjord.

Bestämt mig för att skicka tillbaka den. Borde inte vara några större problem då skivfodralet är oöppnat och att en klo saknas från statyn. Tråkigt att bli så besviken på en så efterlängtad release.

Ni andra som köpte Collectors Edition, vad är era åsikter? Inte hört många som har klagat alls. Vet att få såldes, men jag har svårt att tro att någon är nöjd med det dom köpt.

Såg ju lite dålig ut måste jag hålla med om, speciellt basen.
Men att det är slarvigt för att det är drybrushat kan jag inte hålla med om då det inte är någonting fel på att använda drybrush som teknik. Man kan visserligen göra det dåligt också, men att få till vissa saker utan det är svårt, för att inte säga omöjligt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Håller med dig, ser inte alls ut som den utlovade bilden. Fattar inte hur dom kan ta 1500 kr för detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Såg ju lite dålig ut måste jag hålla med om, speciellt basen.
Men att det är slarvigt för att det är drybrushat kan jag inte hålla med om då det inte är någonting fel på att använda drybrush som teknik. Man kan visserligen göra det dåligt också, men att få till vissa saker utan det är svårt, för att inte säga omöjligt.

Att drybrusha är bara en teknik som du säger, och har inte sagt något annat. I dett fall är det mycket dåligt utfört. Det är svårt att se på bilderna jag tog, ska försöka ta bättre så fort jag kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skizzet:

Att drybrusha är bara en teknik som du säger, och har inte sagt något annat. I dett fall är det mycket dåligt utfört. Det är svårt att se på bilderna jag tog, ska försöka ta bättre så fort jag kan.

Då missuppfattade jag vad du sa. Men formuleringen "slarvigt "målad" (drybrushad)" låter faktiskt som att det skulle vara slarvigt för att det är drybrushat.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Webhallen har plötsligt massor av exemplar trots att det var fullbokat, undrar om folk har avbokat eller om dom fått extra. Både PC-versionen och PS3 har fått 1/5 i betyg medans 360 har fått max. o.O

@belga: Sant, det kan det faktiskt.

Permalänk

kikade på en kompis collectors edition utgåva och min första tanke var "1500? för detta? what?
sant det som du säger, grunden känns plastig, men själva draken var väldigt fin och allt annat man fick med var ju också rätt så nice, men 1500 för allt?inte en chans i världen att jag skulle pröjsa så mycket för detta.
hade jag varit en som bara måste ha samlar objekt från alla stora spel på releasen, ja då hade jag nog kunnat tänka mig att betala en slant, men nu är jag ej sån, så för mig är det en fantasi summa för dessa saker som ingick.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

12 personer har avbokat sina collectors på webhallen om man ska tro deras lagerstatus. Tror nog att de hade betydligt fler än så totalt som de sålt. Jag tänker då inte skicka tillbaks denna. Den gjorde sig fin på hyllan.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk

Collectors Edition var såklart dålig för priset men det visste vi redan? Visst satt det några trattar här inne som sa att statyn kostar minst 500 kr att tillverka styck. Får se om dom säger samma sak nu.

/Razor1911

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Inaktiv

Det måste finnas ett mervärde att köpa Collectors edition. En plastig drake känns inte riktigt motiverat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

/Razor1911

?

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfgrin:

Håller med dig, ser inte alls ut som den utlovade bilden. Fattar inte hur dom kan ta 1500 kr för detta!

Ja, det där priset i förhållande till vad man får trodde jag först var ett feltryck.
Betalar man säg uppåt 50% mer än priset för det vanliga spelet, som låter rimligt för en collectors edition, så borde man verkligen kräva en hel del.
Dels en fin bok, kartor och annat av hög kvalite't. Annars är det helt enkelt bara dyrt och inget jag skulle ha en tanke på att köpa.

Nu är ju priset flera hundra procent dyrare, vilket bara gör det absurt. Möjligen om figuren var av metall med guldöverdrag eller något så skulle jag kunna förstå priset.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Jag upptäckte nyss priset på Webhallen och höll på att svimma. På amazon kostar det $130. Så hur kan priset ha dubblats "på vägen".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironjim:

Jag upptäckte nyss priset på Webhallen och höll på att svimma. På amazon kostar det $130. Så hur kan priset ha dubblats "på vägen".

Välkommen till sverige här är allt dyrt!
dock har det inte riktigt dubblats då 130$ blir ca 875kr. Men det är faktiskt lite väl stor skillnad.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av ironjim:

Jag upptäckte nyss priset på Webhallen och höll på att svimma. På amazon kostar det $130. Så hur kan priset ha dubblats "på vägen".

Generellt dyrare plus så har vi mycket högre moms. Själv köpte jag inte CE eftersom jag förutsåg att de "coola" statyn skulle vara av kina-kvalité då detta ofta har varit fallet med liknande utgåvor från andra spel. Priset är förövrigt hutlöst.

Permalänk
Medlem

Skizzet, håller med om att det där var en för himla tråkig figur. Jag köper sällan CE:s och alla CE:s där figurer är den stora dragaren för utvågan skiter jag direkt i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Välkommen till sverige här är allt dyrt!

Ja förutom sjukvård och utbildning etc....

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypermode:

Ja förutom sjukvård och utbildning etc....

Ja. Vi får ju samtidiigt mer av staten än alla andra länder;-)
sjukvård, utbildning, allemannsrätten (väldigt bra för mig då jag cyklar mtb) osv

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Ja. Vi får ju samtidiigt mer av staten än alla andra länder;-)
sjukvård, utbildning, allemannsrätten (väldigt bra för mig då jag cyklar mtb) osv

Jo men som sagt, det är ju bla det våra skatter går till.

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Ja. Vi får ju samtidiigt mer av staten än alla andra länder;-)
sjukvård, utbildning, allemannsrätten (väldigt bra för mig då jag cyklar mtb) osv

Som markägare är jag kluven till allemansrätten.

/rant.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av upl8447:

Ja. Vi får ju samtidiigt mer av staten än alla andra länder;-)
sjukvård, utbildning, allemannsrätten (väldigt bra för mig då jag cyklar mtb) osv

Skrivet av Zeuxlarsson:

Som markägare är jag kluven till allemansrätten.

/rant.

Nu är väl kanske inte allemansrätten en särskilt tung last för skattkistan i Sverige så det är väl ganska långt utanför topic. Själva skattefrågan är långt nog utanför ämnet ;).

Ontopic:
Tråkigt med statyn... Framförallt att de inte ens var detaljmålade på samma sätt som den previewn som du också länkade till.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Jag betalade min CE i sommras, så den summan är bortglömd för länge sedan. Jag kände mig dock nöjd när jag packat upp allt, förutom stativet till draken då, men draken satte jag på godis-skålen istället Kommer bli ett låååånglivat spel det här, så pengarna skiter jag faktiskt i.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Brukar köpa CE för spel jag ser fram emot men har blev det ett nej, alldeles för dyrt sett till innehållet tyvärr.

Köpte CE för Heroes 6 för halva priset och där var innehållet betydligt trevligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag betalade min CE i sommras, så den summan är bortglömd för länge sedan. Jag kände mig dock nöjd när jag packat upp allt, förutom stativet till draken då, men draken satte jag på godis-skålen istället Kommer bli ett låååånglivat spel det här, så pengarna skiter jag faktiskt i.

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/rawrrcopy.jpg

Det såg ju riktigt snyggt ut det där

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag betalade min CE i sommras, så den summan är bortglömd för länge sedan. Jag kände mig dock nöjd när jag packat upp allt, förutom stativet till draken då, men draken satte jag på godis-skålen istället Kommer bli ett låååånglivat spel det här, så pengarna skiter jag faktiskt i.

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/rawrrcopy.jpg

Den var klockren!

Ska kolla med komplett om man kan skicka tillbaka endast draken, resten av grejerna är hela. Art Booken hade jag gärna behållt. Återstår och se vad dom värderar grejerna till bara...

Kanske får boka Collectors Edition av Diablo 3 istället, måste ju ha nått.

Edit: Såg just att Elder Scrolls just fått ett eget subforum, sweet!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Piinmu:

Reagerade också väldigt hårt på det där.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Som markägare är jag kluven till allemansrätten.

/rant.

Off topic:
Klart du är.
Men hur är det, som markägare betalar man väl ingen skatt?
Bra sätt att undkomma skatt och fortfarande få ha kvar värdet på pengarna.

On Topic:
Känner lite samma sak med Diablo 3, 1000 spänn och man får lite in-game grejer plus ett Diablo-huvud.
Har bara sett spelet en gång men måste säga att CE till detta tycker jag inte verkar värt det (snackar om Skyrim).

Permalänk
Skrivet av Mårten C:

Off topic:
Klart du är.
Men hur är det, som markägare betalar man väl ingen skatt?
Bra sätt att undkomma skatt och fortfarande få ha kvar värdet på pengarna.

On Topic:
Känner lite samma sak med Diablo 3, 1000 spänn och man får lite in-game grejer plus ett Diablo-huvud.
Har bara sett spelet en gång men måste säga att CE till detta tycker jag inte verkar värt det.

Offtopic: Till viss del kanske, man kan göra avdrag på en hel del prylar i alla fall.

ontopic: Det är ju helt klart en individuell fråga men jag tycker sällan att CE brukar vara värt alls. The Witcher 2 Nordic edition (nästan som CE) var dock väldigt prisvärt på elgiganten, kostade det samma som vanliga versionen, först till kvarn som gällde.

Permalänk

Jag ångrar mig inte att jag köpte CE. Detta är ett spel som håller ca 10 gånger längre än andra spel jag brukar köpa.

Angående mitt /Razor 1911 så var jag bara fly förbannad på att de inte kunde göra det lättare för oss som ville installera spelet från skivan. Vad gör folk med begränsad kunskap som sitter på 0.25 Mbit?

:/

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||