Permalänk
Medlem

Telenor - Ett bra val?

Tre, Telenor, Telia, Comviq - Vilken skall man välja i den här galna djungeln av operatörer?

Här sitter man med sitt 3 abonnemang och funderar på att byta till en annan operatör. Men vilken skall man välja?
Jag använder mest mobilen till suft å ibland ett å annat telefonsamtal och sms.
Just nu har jag 3 Vänner med 5Gb Surf/månad. Har kollat runt lite och funderar på att byta till telenor spec då de har fri surf, men jag vet inte hur deras teckning är.

Är trött på 3:s kassa teckning och dead spots som man kan finna lite här och där.

Skulle gärna vilja höra era uppfattningar om telenor.
*Är de ett bra företag?
*Bra teckning?
*Haft några extrema problem etc.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag har haft Telenor i snart 7 år(hette annat innan, men iaf) och lite små problem har det varit, dock inga extrema.

Det som jag har haft problem med är deras support. Dom verkar inte ha så stor kunskap i det dom gör tyvärr. Annars så är dom ju trevliga och så.
Annars har jag bara positiva kommentarer om dom!

Täckningen är verkligen bra enligt mig. Jag har täckning där flera av mina kompisar inte ens får signal.
Lite dyra enligt många, men jag har deras 699 kr abonnemang(ringa, sms, mms och surf hur mycket du vill) men jag sparar pengar på det abonnemanget istället, så det beror ju på hur mycket man gör med telefonen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Det som jag har haft problem med är deras support. Dom verkar inte ha så stor kunskap i det dom gör tyvärr. Annars så är dom ju trevliga och så.

Det där gäller tyvärr i princip alla företags support :/

Försök hitta någon som har telenor i närheten av där du bor och se vad de tycker. Täckningen skiljer ju sig rejält i olika delar av landet.
I göteborgstrakten fungerar de jättebra.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Har haft Tele2/Comviq så länge jag kan minnas och har aldrig haft problem.

Täckningen runt om i Stockholm är väldigt bra och även när jag åkt längre bort så har det fungerat utan problem.

Använder mobilen som modem till bärbara datorn ibland och det funkar sjukt bra det med.

Täckningen beror även på vilken telefon du har, en telefon kan ha väldigt dålig mottagning medans en annan har full med sammma sim-kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Jag har haft Telenor i snart 7 år(hette annat innan, men iaf) och lite små problem har det varit, dock inga extrema.

Det som jag har haft problem med är deras support. Dom verkar inte ha så stor kunskap i det dom gör tyvärr. Annars så är dom ju trevliga och så.
Annars har jag bara positiva kommentarer om dom!

Täckningen är verkligen bra enligt mig. Jag har täckning där flera av mina kompisar inte ens får signal.
Lite dyra enligt många, men jag har deras 699 kr abonnemang(ringa, sms, mms och surf hur mycket du vill) men jag sparar pengar på det abonnemanget istället, så det beror ju på hur mycket man gör med telefonen.

Vodafone innan Telenor, innan det hette de Europolitan har jag för mig.

Till TS:
Jag kör med Telenor som ovanstående och är nöjd med deras täckning, har inte haft ngt problem med dem hittils och har haft dem i ett år.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar - Bor i Malmö.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera tele2, dom kör sitt 3g nät ihop med telia samtidigt som dom är billiga och har bra täckning jämfört med 3 och telenor på sitt 2g nät. Men vill du lägga lite mer pengar så kör på telia.

Visa signatur

|| MSI GE60 0ND, Core i5 3230m, 8GB RAM, GTX 660m ||
|| Samsung Galaxy Tab 7.7 ||
|| Läst: CCNA 1,2,3,4 CCNP Routing, Switching ||

Permalänk
Medlem

Jag har tre och mitt största problem är att samtal bryts då och då ( riktigt sällan ), men min dåliga täckning hänger på min tele.
Vad har du för telefon? kan hänga lite på den, men det kan vara tre med:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

HTC Desire

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitonia:

HTC Desire

Okej
Har aldrig testat en htc, men har inte hört några problem med dom.
Ska du byta till telenor eller hur blir det?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |