Ang Service/Garanti på iPhone, hur gjorde ni?

Permalänk
Medlem

Ang Service/Garanti på iPhone, hur gjorde ni?

Hej gott folk,

Jag snubblade igår under en promenad när jag gick och talade i telefon, och gissa vad som fick ta fallet?
Jo, telefonen. Har ringt runt nu ett tag och inte lyckats lösa det på något vidare sätt, så jag undrar lite hur ni andra löst det med skador/reparationer av era iPhones

Jag har varit i kontakt med IF försäkringar som sa att de ej tar in iPhones och hänvisade mig till Mumien.se

Pratade med en kontakt via jobbet som jobbar på Anovo, han sa att om man köpt telefonen via Halebop skall man skicka in den via deras speciella service/garantisida för iPhone och då skickas den till en speciell avdelning på Anovo, de skickar då ut ett kostnadsförslag samma dag de får telefonen och genom det skulle man kunna ta det via sin hemförsäkring, dvs gå och trycka upp kostnadsförslaget i ansiktet på försäkringsbolaget. (Han sa även att för Anovo kostar det 3500~ att byta ut hela telefonen till en ny då det är billigare än service.)

Pratade även med Vesta, dem la upp ett ärende och sa att de lagar telefonen om det är en kostnad under en viss summa (hon ville inte ge ut denna summa över telefon?) och om de anser att det inte är värt att reparera eller blir för dyrt får jag en ersättning på 5000kr direkt in på kontot? Kan det stämma att man får 5000kr, när telefonen i sig kostar närmare 10.

Så, hur gick ni till väga, hur löstes det, gick det smidigt till.

Tacksam för alla tips och svar jag kan få!

Skadorna som blev var, sprucket glas, sprucken backsida (sprack 1-2mm vid 3.5mm jacket och 3-6mm på div-ställen vid anslutnings sidan) och även baksidan blev otroligt repig.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av likkwiq:

Pratade även med Vesta, dem la upp ett ärende och sa att de lagar telefonen om det är en kostnad under en viss summa (hon ville inte ge ut denna summa över telefon?) och om de anser att det inte är värt att reparera eller blir för dyrt får jag en ersättning på 5000kr direkt in på kontot? Kan det stämma att man får 5000kr, när telefonen i sig kostar närmare 10.
[/B]

Vad har du för iPhone model då? 5000 spänn låter som vettig drulle ersättning i mina öron för en telefon som är minst ett år gammal sen release. Visst är dom fortfarande dyra men men... Du får en ny "motsvarig" top-of-the-line telefon för det priset, tex HTC Desire. Eller så kan du låta det gå till en iPhone 4 kanske?

Jag betvivlar starkt att reparationen blir så dyr dock. Att ersätta glaset, touchen och baksidan borde inte gå på mer än runt 1000-1500kr för delarna, sen jobbet förstås.