Permalänk
Medlem

Snacka om snyggt, good job!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delot
Snacka om snyggt, good job!

Tackar!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Som tidigare sagt, mycket fint arbete. Lätt värt 10p!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Som tidigare sagt, mycket fint arbete. Lätt värt 10p!

Tack man! Kommer att bli jobbigt att vänta till hösten för att se ditt projekt påbörjas! Hoppas du hittar dig ett chassi.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

F-N vad snyggt!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av censor
F-N vad snyggt!

\o/

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Noooojs!
Har du Faser i eller är slangarna röda? Mycket bättre attha färade slangar än medel i för det klumpar sig satan i blocken o radden =(

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

Ett jävla poäng för dåligt genomtänkt vattenkylning OCH BÖJEN PÅ SLANGEN MELLAN CPU OCH NB

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Noooojs!
Har du Faser i eller är slangarna röda? Mycket bättre attha färade slangar än medel i för det klumpar sig satan i blocken o radden =(

Reservoaren är inte röd va

EDIT: Muaha! Någon sekund före sack!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Noooojs!
Har du Faser i eller är slangarna röda? Mycket bättre attha färade slangar än medel i för det klumpar sig satan i blocken o radden =(

Det är färgade slangar. Reservoaren är ju genomskinlig och har vatten i. ^^,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Ett jävla poäng för dåligt genomtänkt vattenkylning OCH BÖJEN PÅ SLANGEN MELLAN CPU OCH NB

Aha? Jo, den är kinkad mellan CPU och mobo. Dock inte såpass att det skapar en restriktion, utan ser bara illa ut. Det ska fixas till men eftersom att det är en pina att tömma och fylla vatten just nu och jag inte är säker på om jag ska ha den röda slangen eller byta till den svarta så har jag inte ändrat det än. Det hela handlar även om att få på milimetern rätt slanglängd och eventuellt även vinkeln på hur slangen kapas. Det är inte speciellt lätt, men eftersom att jag måste ha 45graders vinklar på CPU'n så tycker jag att det blir fult att inte använda det på MB blocket också.

Du får gärna förklara vad som är dåligt genomtänkt för jag själv tycker att det är relativt väl genomtänkt. Men det kommer att bli intressant att höra hur du tycker att det borde vara. Blir tråkigt att bara få schyssta kommentarer. Även om ditt konstaterande kanske inte var så givande så hoppas jag att ditt svar blir det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Agemman
Reservoaren är inte röd va

EDIT: Muaha! Någon sekund före sack!

Hahaha, hihi ho haha hi ho hi ha ha - sa jokern.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

riktigt trevligt. Hade också tänkt å gå på röd svart tema.. (man är ju tvungen med ati kort? ). Men köpte ett billigt gigabyte kort med usb3/s-ata 3 som man ångrar lite, så nu är jag fast med ett skitfult blått kort som inte passar in alls :x

Visa signatur

i5 750 2.66 @ 4.0ghz /Corsair H50/ XFX HD5870 / Cooler master Storm scout/ Cooler master silent pro 1000w/ 2x1tb Raid0 +1tb Wd green

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marsal
riktigt trevligt. Hade också tänkt å gå på röd svart tema.. (man är ju tvungen med ati kort? ). Men köpte ett billigt gigabyte kort med usb3/s-ata 3 som man ångrar lite, så nu är jag fast med ett skitfult blått kort som inte passar in alls :x

Sätt vattenkylning på grafikkortet och kör med blå slangar så blir det fin fint mannen.

Jag bytte iof från ett Gigabyte ex58 -Extreme till det jag har nu för att det skulle följa färgschemat.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

10p kommer här, ett riktigt snyggt designat men med vissa små detaljer som kanske känns lite ofärdiga men 10p kom endå.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aster
10p kommer här, ett riktigt snyggt designat men med vissa små detaljer som kanske känns lite ofärdiga men 10p kom endå.

Tack för poängen! PC'n är inte klar. Och vi får väl se om jag lyckas göra klart den också. Är förvisso lite småfix som bör rättas till. Som plexiplattorna osv. Något annat du såg?

Jag har funderat på att fixa någon form av shroud typ. Till reservoaren så det blir lite av ett rum där det bara är utskuret för fläktarna och slang. Tror det kan bli fett.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

En väldigt fin dator!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Orici:

En väldigt fin dator!

Tack så mycket!

Jag har en fråga till er som kollar här.

Vilken röd fläkt är snyggast från Enermax:

  1. Enermax Magma

  2. Enermax Apollish

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

Väldigt vackert! Kul att du utnyttjar de nya funktionerna i Galleriet också och lägger in mer bilder! Du Får en 5a av mig, värt en 10a dock

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

Väldigt vackert! Kul att du utnyttjar de nya funktionerna i Galleriet också och lägger in mer bilder! Du Får en 5a av mig, värt en 10a dock
/S

Haha, tack för 5:an! Mycket trevliga funktioner i Swec 5.0, speciellt i galleriet. Att kunna uppa flera bilder i taget upp till 8MB styck är ju ovärdeligt när man lägger upp flera bilder såhär. Det är fortfarande lite buggigt men det är sådant som alltid är i och med en större uppdatering. Något som jag här kan nämna som jag blev lite fundersam över var att texten till bilderna är över bilderna och inte under. Alltså rubriken för varje bild eller vad jag ska

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Skulle gärna se någon bild framifrån också.
Snyggt galleri! 5p

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Piece of Cake:

Skulle gärna se någon bild framifrån också.
Snyggt galleri! 5p

Varsågod!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Kanske bara jag, men det är nog nåt fel på bilden för jag kan inte se den...

EDIT: Nu funkar det

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Piece of Cake:

Kanske bara jag, men det är nog nåt fel på bilden för jag kan inte se den...

Antagligen var den för stor för forumet. Länkar istället.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

ta en titt på denna fläkten

http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=8026

tycker att det röda matchar classifieds röda rätt bra

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Solklar fullpoängare!

Önskar dig lycka till med att hitta sponsorer, så att vi kan få se ännu värre grejer. ;D

Visa signatur

i5 2500k @ 4.5GHz med H70 push-pull | P67 Sabertooth | 8GB Corsair 1600MHz CL9 | GTX 670 SLI | Obsidian 800D | Corsair AX850

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Arne-Mohammed:

ta en titt på denna fläkten

http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=8026

tycker att det röda matchar classifieds röda rätt bra

Den matchar nog fin fint den. Men är redan i kontakt med Enermax och de verkar inte helt omöjliga. Skulle det skita sig så kan man ju höra av sig till phobia, fläktarna var rätt läckra även om jag gillar magman mer.

Skrivet av iNfragiq:

Solklar fullpoängare!

Önskar dig lycka till med att hitta sponsorer, så att vi kan få se ännu värre grejer. ;D

Då får man tacka och tacka. Ja antingen hoppas vi på sponsorer eller så får någon anställa mig. Någon som behöver en yngel på 21 år som studerar på högskolan som säljare i någon datorbutik eller liknande? Jag kan ta med mig datorn till jobbet och låtsas att jag köpt den där om det är meriterande.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Riktigt snyggt med de röda slangarna Angående Fläktvalet är ju lite svårt att säga då det är två rätt olika fläktar.

Magma har ju betydligt mer flås men frågan är om du verkligen har någon nytta av det. Du lär ju inte direkt ha några temp problem idag och Även Apollish klara det jobbet utan problem.

Jag hade nog kört på Apollish då den har en inbyggd tempmätare vilket är en rätt intressant feature. Jag har svårt för fläktar som alltid kör fullt blås eller som jag skall behöva ratta med en fläktkontroller stup i kvarten. Därför kör jag pwm all the way men detta är ju ett klart mycket intressant alternativ.

Magma hade dock eventuellt passat in bättre i designen men att ha 3 fläktar med konstant 18DbA (när det inte behövs) känns lite lame i ett vattenkylt system. Även om 18Dba inte är mycket att bråka om med den CFM specen

Sedan har ju Apollish en vidareutvecklad led belysning den kan ju faktiskt bli riktigt snyggt i nightmode. Den går att precis som på min Cluster stänga av och på via en lite switch.

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MichaSWE:

Riktigt snyggt med de röda slangarna Angående Fläktvalet är ju lite svårt att säga då det är två rätt olika fläktar.

Magma har ju betydligt mer flås men frågan är om du verkligen har någon nytta av det. Du lär ju inte direkt ha några temp problem idag och Även Apollish klara det jobbet utan problem.

Jag hade nog kört på Apollish då den har en inbyggd tempmätare vilket är en rätt intressant feature. Jag har svårt för fläktar som alltid kör fullt blås eller som jag skall behöva ratta med en fläktkontroller stup i kvarten. Därför kör jag pwm all the way men detta är ju ett klart mycket intressant alternativ.

Magma hade dock eventuellt passat in bättre i designen men att ha 3 fläktar med konstant 18DbA (när det inte behövs) känns lite lame i ett vattenkylt system. Även om 18Dba inte är mycket att bråka om med den CFM specen

Sedan har ju Apollish en vidareutvecklad led belysning den kan ju faktiskt bli riktigt snyggt i nightmode. Den går att precis som på min Cluster stänga av och på via en lite switch.

Kul att du gillar bygget mannen. Ang. fläktarna så kommer det att vara 6st, kanske till och med 9st om jag moddar toppen med 3x120 fläktar med ett radiatorgaller. Jag behöver kanske inte prestandan magman ger. Men jag tycker själv att magman ser mer välbyggd ut. Apollish har fina features och jag visste inte att det gick att sätta på och av led'sen. Det gör den mer intressant. Även om det känns som att det högblanka skär sig mot resten av designen.

Din Cluster fläkt är bland de snyggaste jag sett. Synd att de inte kommer i svart/rött.

------

Enermax har kontaktat mig med den glada nyheten att de kommer att sponsra mig med 8st helt nya och fräsha Enermax Magma fläktar!

Ett stort tack till dem för deras medverkan i mitt projekt!

Sponsorer:
Enermax
Coolingstuff.se

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Skulle definitivt vara intressant att se Enermax Apollish-fläktarna in action!

Snyggt bygge för övrigt.

Visa signatur

[Chassi: Lancool PC-K62] - [PSU: Xilence 600W] - [MoBo: Asus P5KPL-C] - [CPU - Q6600 @ 2.40 GHz med stockkylare] - [GPU: Nvidia 8800GT] - [Minne: Apacer 2x2GB av okänd frekvens] - [HDD 1: Seagate 250GB] - [HDD 2: WD 500GB] - [Ljud: X-fi Fatal1ty Champion + Z-5500] - [Fläktkontroller: Zalman ZM-MFC 1 Plus] - [Skärm: Samsung SyncMaster 226BW] - [Tangentbord: Razer Tarantula] - [Mus: Logitech MX518] - [Musmatta: Steelseries av okänd modell] - [Headset: Razer Carcharias] - [OS: Windows 7]

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Spongie:

Skulle definitivt vara intressant att se Enermax Apollish-fläktarna in action!

Snyggt bygge för övrigt.

Mjo, men inte riktigt vad det här bygget behöver tror jag. Leds och highpollish finish tror jag inte riktigt passar temat.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS