Permalänk
Robot

.:CL[M]EAN-MACHINE:.

-03.05.2010-
Jag vill passa på att tacka Enermax som har gått in och sponsrat med hela 8st Enermax Magma fläktar till detta bygge och de skickade även med en massa annat kul som troligen kommer att disponeras ut under Birdie 2010. Bland annat skickade de mig en t-shirt, en blå Enermax Apollish, Cablemanagement prylar, pennor och lite klistermärken.

Nu är det också uppdaterat med hela 37 nya bilder och jag hoppas att ni gillar dem trots att de inte är ett dugg redigerade.

-------------------------------------------------

-15.04.2010-
OBS OBS OBS :: Uppdaterat med högupplösta bilder, tack Swec 5.0! :: OBS OBS OBS
Äntligen ett vettigt galleri! Jag har som sagt uppdaterat med fler och bättre bilder här i galleriet. Är det någonting som ni undrar över eller som ni hittat som jag kanske bör kolla närmare på så skriv gärna en rad eller två i tråden. Tycker ni att någonting borde förbättras så nämn gärna vad och kanske hur ni tycker att det borde vara.

-------------------------------------------------

Ett galleri på halft om halft avslutande bilder på projektet Clean/Mean machine. Har längre inte råd att fortsätta med projektet så om det kommer att avslutas beror på om jag kan fixa sponsorer till nya fläktar, eventuellt svarta nipplar och vattenblock till GPU'n. Men hur troligt vore det? ;|

Vänligen kommentera, kritisera och tyck till om bilderna, datorn, kylningen, slangdragningen, slangfärgen, färg på vattnet, fläktar och så vidare. Vill gärna veta vad ni tycker kan förbättras och vad ni tycker är najs!

OBS, EVGA "skylten" kommer att bytas ut mot en med ett körsbärsträd motiv i lite japansk influerad stil. Ska bara ha tid att göra den.

Hårdvaran:
i7 920 D0
HD5870
Evga X58 760 Classified
A-Data Viesta Extreme
HX750
Kingston V-Series 64GB SSD
3x1TB Samsung
1x1TB Seagate
1x640GB Seagate
Lian Li V1000b
4x Noctua
1x Enermax Magma
MPDC-X Sleeve
8x Fesser Compressor Fittings
7x 45 graders Fittings adaptrar
Röd 1/2" ID, 3/4 OD slang
HeatKiller 3.0 LC
2x120 Black ICE SR240
EK Classified MB block
EK Multioption 250 RES
OCZ Ram kåpa
Zalman Fläktkontroller

Pris, för kylningen är ca 6k. mot h50's 600-800kr

Temperaturen är i vanlig rumstemperatur ~ 20-22c
IDLE: Skrivbordet
CPU 35-40c
MB 35-40c
GPU 40c

LOAD: Prime & MSI afterburner
CPU 50-60c
MB 45-55c
GPU 70-80c (35% fläkt som max)

Värt 6k för temperaturen? Nej.
Värt 6k för ljudnivån? Nej.
Värt 6k för utseendet? JA!

Jag hoppas att allt fler av er tar er tid och pengar att skaffa riktig vattenkylning istället för H50. Mycket roligare!

Fler högupplösta bilder finns här: http://www.techsweden.org/forum/viewtopic.php?f=15&t=222779&p... sist i tråden är dessa bilder + ca 20 till från samma fotoseason.

.:CL[M]EAN-MACHINE:.

Permalänk

lägger första rösen och komentar då jag tror detta blir någon stor tråd/galleri 10p clean och fint

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Underbart! Men jag saknar en SSD såvida den inte ligger och gömmer sig någonstanns...

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
lägger första rösen och komentar då jag tror detta blir någon stor tråd/galleri 10p clean och fint

Kul att du gillar det. Lagt ner mycket pengar och tid för att ni ska tycka om det också. E-penis är ju meriterande har jag hört.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av guos89
Underbart! Men jag saknar en SSD såvida den inte ligger och gömmer sig någonstanns...

SSD'n som förvisso inte är någon best, men som ändå duger gömmer sig över första hdd buren.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Hoppas du kan få tag i någon sponsor så vi får se slutet på det här projektet.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Hoppas du kan få tag i någon sponsor så vi får se slutet på det här projektet.

Jag vet inte riktigt hur man ska göra bara. Skickar man iväg e-post till dem och tigger hårdvara mot reklam montro? Jag har alltid haft någonting emot att be om saker. Men gör man det som ersättning mot att göra reklam så får man väl se det som lön. ^^,

Vi får väl se om många här gillar det så kanske det blir intressant för tillverkare att reklama.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

hoho nu hitta jag något jag inte såg innan. Dom där backplatsen kostar väl inte så mycket att fixa någon bättre färg på ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

Väldigt fint! Hoppas det löser sig på något sätt så du kan göra klart det.

Permalänk

bland de snyggaste på sweclockers
trött på alla obsidian, även fast det är ett bra chassi

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Proffsmoddare

Ber om ursäkt för de extremt dåliga kvaliten på bilderna. Skyller på Swec galleriregler. *Vissla*

Edit ~ Optimerat dem lite bättre och uppdaterat med några fler bilder.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Varför den fula texten "EVGA" på sidan?

Permalänk

Börjar bli less den här datorn precis som många andra på sweclockers som konstant ska ladda om sina burkar.

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Varför den fula texten "EVGA" på sidan?

För att påvisa idén med den och för att prova hur det skulle kunna se ut. Jag har ju som jag skrev i första posten tänkt göra någon form av körsbärsträd, eller blomster där istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rastafelix
Börjar bli less den här datorn precis som många andra på sweclockers som konstant ska ladda om sina burkar.

Ber om ursäkt för det. Det här är iallafall ett avslutande galleri (även mitt första galleri med den här riggen) så du slipper se fler. Och faktum kvarstår att du själv väljer vad _du_ vill kolla på.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
hoho nu hitta jag något jag inte såg innan. Dom där backplatsen kostar väl inte så mycket att fixa någon bättre färg på ?

Vad menar du? PCI plåtarna? Tja, ett sett sådana kostar ju runt 150kr. ^^,

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Väldigt fint! Hoppas det löser sig på något sätt så du kan göra klart det.

Hoppas jag också, vore kul! Synd att verkligheten ibland hinner ifatt en. Som student har man inte så mycket pengar. Gäller att prioritera.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
bland de snyggaste på sweclockers
trött på alla obsidian, även fast det är ett bra chassi

Man tackar och bockar! Kul att du gillar det. Obsidian i all ära men ett 5år (?) gammalt Lian Li har fortfarande mycket att ge.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Hedersmedlem

Snyggt kul att se att fler kör Enermax fläktar dem är riktigt bra hör det själv till min cpu

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem

LianLi med vatten är ju omåttligt snyggt. Dock passar inte Noctua-fläktarna eller PCI-skydden in och SSD'n ser ut att ligga HELT lös?

Undrar bara vad du har för klock på processorn? Låter som väldigt höga temps om den är stock?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
Snyggt kul att se att fler kör Enermax fläktar dem är riktigt bra hör det själv till min cpu

De fungerar fint.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
LianLi med vatten är ju omåttligt snyggt. Dock passar inte Noctua-fläktarna eller PCI-skydden in och SSD'n ser ut att ligga HELT lös?

Undrar bara vad du har för klock på processorn? Låter som väldigt höga temps om den är stock?

Noctuafläktarna ska jag försöka byta ut mot enermax magma's, som jag skrev i första inlägget. SSD'n sitter fast med kardborrband faktiskt. Man fick med det i Swiftech Micro Res och tyckte att det var en fiffig lösning.

Jag kör 4.2GHz för tillfället. Turbo och HT på så det är nog rätt OK temperaturer ändå.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Noctuafläktarna ska jag försöka byta ut mot enermax magma's, som jag skrev i första inlägget. SSD'n sitter fast med kardborrband faktiskt. Man fick med det i Swiftech Micro Res och tyckte att det var en fiffig lösning.

Jag kör 4.2GHz för tillfället. Turbo och HT på så det är nog rätt OK temperaturer ändå.

Då låter temperaturen bättre, ja Angående SSD'n så var jag tvungen att fråga de den på denna bild ser ut att hänga helt lös.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Då låter temperaturen bättre, ja Angående SSD'n så var jag tvungen att fråga de den på denna bild ser ut att hänga helt lös.

Haha, ja! Den ser faktiskt ut att ligga löst. Man kanske skulle komma på en sexigare position.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Avstängd

Riktigt trevligt bygge. jag har själv gjort mig av med min H50 och skaffat mig en ordentlig vattenkylning, ska se till att böja modda om mitt CoolerMaster dominator CM690 nu till veckan eller nästa då sonen ska börja Dagis då så då får man ju lite tid, kommer att använda ditt bygga som inspiration då.

jag ska även se om jag inte kan få någon sponsor så att inte all plåt och allt annat man behöver blir så dyrt...

10P från mig!

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InluZion
Riktigt trevligt bygge. jag har själv gjort mig av med min H50 och skaffat mig en ordentlig vattenkylning, ska se till att böja modda om mitt CoolerMaster dominator CM690 nu till veckan eller nästa då sonen ska börja Dagis då så då får man ju lite tid, kommer att använda ditt bygga som inspiration då.

jag ska även se om jag inte kan få någon sponsor så att inte all plåt och allt annat man behöver blir så dyrt...

10P från mig!

Riktigt mys att du gillar och blir inspirerad av mitt bygge! Lycka till med ditt och uppdatera mig gärna om hur det går.

Jag har skickat iväg ett mail till bitspower och ska se om man kanske får någon svar. Troligen dumförklarar de mig men värt ett försök iallafall.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

fan att alla ska klaga för man gör många gallerier, är ju bara att skita i att kolla om man inte gillar det,

10p för att du har ett classified kort och kör rött+svart tema, vilket jag okså håller på att övergå till

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Haha, ja! Den ser faktiskt ut att ligga löst. Man kanske skulle komma på en sexigare position.

Positionen tkr jag är bra. Bara det att den borde fästas "bättre" (iaf så att den inte ser ut att ligga löst ).

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Positionen tkr jag är bra. Bara det att den borde fästas "bättre" (iaf så att den inte ser ut att ligga löst ).

Centrera tejpen bättre. Blir numero ett på listan sen då.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
fan att alla ska klaga för man gör många gallerier, är ju bara att skita i att kolla om man inte gillar det,

10p för att du har ett classified kort och kör rött+svart tema, vilket jag okså håller på att övergå till

Då kanske det inte finns så mycket annat att klaga på. Tänker ungefär så när det klagas på 5.25" platsen och att jag har original pci-plåtarna. Små saker som inte är så viktiga för sig. men som ändå är viktiga i en helhet. Så ja, de ska fixas de också.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt! 10p från mig.

I Swec-galleriet saknar jag bilder från fronten (är den moddad) och skulle vilja ha en bild på hur det egentligen ser ut där bakom EVGA-texten... (vill se raddarna osv )

Bortsett från det så är det väl bara vattenkylning på GPU:n som saknas

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Mycket snyggt! 10p från mig.

I Swec-galleriet saknar jag bilder från fronten (är den moddad) och skulle vilja ha en bild på hur det egentligen ser ut där bakom EVGA-texten... (vill se raddarna osv )

Bortsett från det så är det väl bara vattenkylning på GPU:n som saknas

Uppdaterade galleriet med:

Bakom evgaplattan är en helt vanlig 5.25" plats. Radiatorn är där bakom med 2st noctua i push och två noctua i pull. Har varit i kontakt med enermax och ska se om man kanske kan få dem utbytta.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

10p

Nuff said.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
10p

Nuff said.

\o/

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

kul att se att det är fler som har börjat kör med rött/svart tema, så tummen upp från mig. Hade dock varit snyggt om du kört med röd vätska.

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nofear90
kul att se att det är fler som har börjat kör med rött/svart tema, så tummen upp från mig. Hade dock varit snyggt om du kört med röd vätska.

Satt och väntade på att mitt nätagg skulle bli färdigsleevat när du lade upp ditt galleri. Risken finns att det blir tjatigt med rö/svart tema på var och varannan lite mer genomtänkta system. Vi får skylla på evga och deras moderkort. Ati har nog ett finger med i spelet också. Det enda jag saknade i ditt system var riktig vattenkylning. Men måste säga att en H50 gjorde sig bra i din rig.

Jag har rött färgmedel ligger men drar mig för att använda det. Har erfarenheter av att det kleggar igen blocken och missfärgar både slang, res och nipplar. Jag har ingen lust att börja mecka med moderkortsblocket. Var en ren pina att få på moderkortet.

Kul att du gillar det iallafall.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS