Speltest: Tom Clancy's The Division 2

Egenskap

Värde

Titel

Tom Clancy's The Division 2

Utvecklare

Massive Entertainment

Genre

Third Person Shooter

Lanseringsdatum

2019-03-15

Systemkrav

  • Intel Core I5-2500K, AMD FX-6350 eller bättre

  • Geforce GTX 670, AMD Radeon R9 270 eller bättre

  • 8 GB RAM

Testinställningar

Fördefinerade Medium (1280), Fördefinerade Ultra (1920, 2560, 3840)

Katastrofen som drabbade landet i första speltiten hänger kvar och räddningsgruppen The Division skickas nu till Washington DC för att kontrollera läget. Under spelets gång möter användaren nya svårare fiender och hittar starkare vapen för att tillslut slutföra uppdraget.

Spelet utvecklas av svenska Massive Entertainment och använder spelmotorn Snowdrop. Titeln har stöd för en uppsjö effekter och bjuder på detaljerad grafik alla lägen – katastrofen till trots, aldrig har New York i spel varit vackrare.

AMD visar återigen god form i spel när The Division 2 och Snowdrop-motorn tas an, men får tvärnit vid 219 FPS och bara en bildruta ifrån Core i7-9700K. Upp till Core i9-9900K skiljer det drygt sex procent i prestanda för Ryzen 3000-serien.

Med ett steg högre i upplösning sitter Ryzen 9 3900X och 7 3700X fortfarande bredvid varandra. Samtidigt har även förra generationens Core i7-8700K klivit förbi nykomlingarna och tar över tredjeplatsen. Upp till toppen skiljer det drygt tio FPS, men bildfrekvensen är så pass hög att det gör mindre påverkan vid spel.

Redan vid 2 560 × 1 440 pixlar sätter grafikkortet käppar i maskineriet och bjuder på mestadels raka staplar. Ryzen 9 3900X och 7 3700X tappar några bildrutor och hamnar mot den nedre delen av listan.

Tillslut handlar det om 3 840 × 2 160 pixlar eller 4K UHD-upplösning är det ett ganska tråkigt resultat med väldigt raka staplar. Ryzen 9 3900X och 7 3700X klarar inte att hålla sig kvar i toppen utan ramlar långt ned i listan, men skiljer bara två bildrutor mot toppen.