Speltest: Civilization VI

Egenskap

Värde

Titel

Civilization VI

Utvecklare

Firaxis Games

Genre

Turbaserat strategispel

Lanseringsdatum

2016-10-21

Systemkrav

  • Fyrkärnig processor, 1,8 GHz eller bättre

  • Radeon HD 4800-serien, Geforce 9800-serien

  • 4 GB RAM

Testinställningar

Fördefinerade "Ultra" (1920), Fördefinerade "Medium" (1280)

Sid Meier's Civilization, spelserien som kännetecknas av "bara en runda till" och sedan är klockan 04:00 på natten, nådde under 2016 sin sjätte riktiga inkarnation. Under skalet syns en uppdaterad grafikmotor och ännu fler nationer att erövra världen med. Titeln är även duktig på att belasta processorn hårt, vilket gör den särskilt lämplig för denna typ av recension.

Som bevisat i tidigare tester är Sid Meier's Civilization VI inte förtjust i mångkärniga processorer. Core i9-7980XE hamnar drygt i mitten av listan, med några enstaka bildrutor fler än i9-7900X

Resultaten är nästintill densamma även i den högre detaljnivån med Core i9-7980XE placerad en lång bit från toppen, återigen med ett fåtal bildrutor mer än lillebror i9-7900X.