Sedan Remedys senaste titel Quantum Break släpptes till PC har det kantats av problem. Det har handlat om regelrätta buggar, men även avsaknad av funktioner som spelare på plattformen förväntar sig. En av dessa är möjligheten att stänga av V-sync, och därmed möjligheten att köra spelet i mer än 60 bildrutor per sekund. Detta är något som utvecklaren nu åtgärdar i och med en ny uppdatering.
Den stora nyheten med uppdateringen är möjligheten att avaktivera V-sync. Detta gör att användarna kan köra spelet i högre bilduppdatering utan några begränsningar. Det gör det även möjligt att utnyttja tekniker för adaptiv synkronisering, såsom Nvidias G-sync och AMD:s motsvarighet Freesync.
Förutom detta innehåller uppdateringen även generella buggfixar och åtgärdar problem som uppstod när spelet kördes med en handkontroll. Uppdateringen tar även bort de begränsningar som tidigare fanns som gjorde att spelet inte gick att köra om datorn inte nådde upp till de lägsta rekommenderade specifikationerna.
Utvecklarna är dock noga med att påpeka att de inte rekommenderar användare att köra spelet på datorer som inte når upp till minimikraven, då de inte kan garantera att det faktiskt resulterar i en spelbar upplevelse.