Som Axorn nämnde ser det tyvärr ut som att vi är det enda aktiva Svenska FC som finns kvar, vilket är riktigt tråkigt.
Av någon outgrundlig anledning är det generellt väldigt svårt att skapa ett bestående intresse för massiva onlinespel i Sverige, bortsett från ett fåtal stora main stream mmogs.
Här har du en +410 inlägg lång tråd där folk jublar över att han lämnade.
Turbines officiella forum har förlorat mängder med folk genom åren (av vilka många slutat spela) tackvare vare Sapience diktator lika framhållning. De senaste åren har man i stort sett endast fått prisa spelet på Turbines forum. Minsta lilla avvikande åsikt har resulterat i bannlysning.
Högst på önskelistan ligger ju dock fortfarande lite nya traditionella instancer, men det verkar ganska mörkt på den fronten tyvärr. Skickades från m.sweclockers.com
Jo tyvärr har LotRO lagt ner alla planer på traditionella instanser.
Med det sagt, har faktiskt vårt kinship fått en aktivitetshöjning under vår/sommar. Vad det beror på är svårt att säga, men intrycket är att det händer något inom Turbine just nu. Med Sapience borta, är den allmänna åsikten att man kanske vågar hoppas på ett lite öppnare klimat.
Vi får avvakta och se vad hösten för med sig. Det är i alla fall trevligt att se nya och gamla ansikten åter i Midgård.
Finns det någon svensk guild på Hazak man skulle kunna joina? Har lirat sen release på Zhur, men så få svenskar där :/ Så byt server nu, dock flyttade jag min alt warrior (som nu är main) då jag blev less lira Spellslinger.
Åh, det stod i er "spelfilosofi" att ni var ett "moget community i åldrarna 18-75" så jag antog att 18 var åldersgränsen. Men, lägger in en ansökan dådå
Men när det gäller mmo's, känns som man ofta rusar in i något för det ser bra ut men man går där på många minor också. Får hoppas att det blir bra dock för lite skön underhållning men utan att kört beta lär jag inte köpa det i närheten av launch...
Du behöver inte oroa dig för att Archeage inte haft tid nog att utvecklas.
Utvecklingen började 2011 och spelet genom gick 5st slutna betas och 1st öppen beta innan det slutligen hade release i Korea i januari 2013. Förberedelserna för releasen i NA/EU påbörjades redan 2012, så de har haft två år på sig att göra om produkten för att tilltala spelarna i väst.
Om de lyckats lär vi märka av alla beta reaktioner under sommar/höst. Det är inte helt lätt att göra om ett spel att tilltala oss i väst. De är generellt betydligt mer tävlingsinriktade i Asien. De uppskattar också nötande och tidskrävande mekanismer. Något som den stora publiken här hemma numera inte gör, där de flesta tyvärr förväntar sig instant gratification.
Archeage är först och främst ett PvP spel där man kan förlora land och resurser. Såvida man inte vill stanna i safe zones hela tiden. Något säger mig att detta inte lär bli populärt för den stora skaran. Men personligen ser jag fram emot ett spel där man kan förlora något.
Archeage utvecklas av XL Games och publiceras i NA/EU av Trion.
Den enda beröringspunkten är att XL Games ägare James Song en gång var med och utvecklade Lineage. Men han slutade på NCsoft redan 2003 och var alltså inte involverad i Aion.
Kan även tillägga att köerna på Hazak börjar så sakteliga att minska. Det finns m.a.o ljus i tunneln även för dem av oss som valt att spela på den servern.
Friskyttarna har varit med i GW2 sedan betan och även om tillströmningen av spelare mattas av med tiden (vilket gäller alla mmogs), får vi fortfarande flera nya ansökningar varje vecka och har riktigt bra aktivitet i gillet trots nya titlar på mmo-marknaden.