Inlägg

Inlägg som Trudgelmer har skrivit i forumet
Av Trudgelmer
Skrivet av Wh1sp:

Här kommer lite bilder och berättelse om vad som pågick igår på servern Kyprosa.

Tack för text och bilder.

Det var mycket trevligt att läsa och ger förhoppningsvis andra en bild av vad AA erbjuder som många andra mmogs saknar.

Av Trudgelmer
Skrivet av LowFlow:

Ja jo, dessa instanser finns ju i princip alltid. Jag syftade mer som att det inte finns instanser ute i världen.

Sorry, jag som var trött och inte läste tillräckligt noga.

Av Trudgelmer
Skrivet av IceDread:

Jag tycker inte jag har fått något svar alls på min fråga, bara en person som inte förstår vad mmo betyder. Men du kanske vet eller har upplevelser att berätta om hur många som du ser samtidigt och hur många som kan vara i samma område samtidigt?

Jodå jag svarade på din fråga, när jag skrev att Archeage har en 100% öppen värld utan instanser eller någon form av phasing teknik. Det är ju genom användandet av lager/instanser/phasing som spel lyckas åstadkomma precis det du beskriver och ogillar.

Kontentan är alltså att mig veterligen finns inga begränsningar i det avseendet.

Skrivet av LowFlow:

Så vitt jag vet finns det inga instanser i AA.

Det finns 3 och 5 mans dungeons i AA (10 mans är på gång).

Av Trudgelmer
Skrivet av Conditioned:

Gz, alla som kan läsa på wikipedia är experter.

Ledsen att göra dig besviken, men http://www.gamesindustry.biz/ och företagens offentliga kvartalsrapporter är mina huvudsakliga källor för information, inte Wikipedia. Men uppriktigt sagt är det ganska ointressant var informationen inhämtas så länge den är relevant.

För jag förmodar att du lika lite som jag arbetar på EA och då är vi hänvisade till internet.

Skrivet av Conditioned:

Vidare har jag aldrig kallat swtor för en flopp

Inte?

Skrivet av Conditioned:

Ehm dyraste spelet att tillverka någonsin och de båda som ägde företaget som stod bakom det fick lämna. Ea försöker bara att minimera förlusten med det spelet. Sedan kan jag tycka det är ett helt ok spel för det, men personligen tycker jag nog det är mer flopp än topp

Av Trudgelmer
Skrivet av Conditioned:

Ehm dyraste spelet att tillverka någonsin och de båda som ägde företaget som stod bakom det fick lämna. Ea försöker bara att minimera förlusten med det spelet.

Fel, dyraste spelet någonsin toppas numera av Grand Theft Auto V med en beräknad kostnad av 265 miljoner dollar.

När det gäller SWTOR beräknar analytikerna att kostnaden hamnade någonstans mellan 150-200 miljoner dollar. Med 165 miljoner dollar i förtjänst (m.a.o efter utgifterna är avdragna) per år, är de initiala kostnaderna historia sedan länge.

Spelet är knappast en flopp oavsett vad du tycker, utan en rejäl finansiell framgång för dess ägare.

Av Trudgelmer
Skrivet av IceDread:

Om du kallar ett lir för mmo men sen uppfyller det inte mmo kravet, ja vad blir det då...

Ice, du drar förhastade slutsatser av folks svar.

Till skillnad mot de flesta andra mmogs har Archeage en 100% öppen värld utan instanser och olika phasing tekniker.

Det kan inte bli mer mmo än så här!

Av Trudgelmer
Skrivet av HAZ:

Finns det någon aktivitet? finns det någon server med mycket aktiva nordbor? Tips motages tacksamt.

Absolut.

Det är fortfarande gott om aktivitet i GW2. Du hittar bl.a oss på Gandara.

Välkommen!

Av Trudgelmer
Skrivet av redruM:

Då har Friskyttarna spikat plats för sina guild hus. Ah vad soligt o nice det är här!

Ja jag såg det. Grymt

Av Trudgelmer

Det är nu bestämt vilken faction och server Friskyttarna kommer att spela på i Archeage: http://friskyttarna.eu/2014/09/08/archeage-val-av-server-och-...

Det är även skapat en dedikerad sektion med två forum för AA.

Välkomna!

Av Trudgelmer

Jag är övertygad om att EA är väldigt nöjda då SWTOR var 3e bästa mmo i väst, med sina 165 miljoner dollar i förtjänst under 2013. http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2014/07/19/world-of-wa...

Knappast en flopp.

Av Trudgelmer
Skrivet av Laxieboy:

Ett mmo ska bestå av dungeons och instanser som man "måste" göra för att kuna få en viss del av gear, emn TESO skiter i detta och bara leker vidare.

Det är möjligtvis din definition av ett mmo, men absolut inte definitionen av mmorpg. Dessutom har ESO 12-man raids, vilket du verkar ha missat.

Sen förstår jag inte hur m86s ålder är relevant i sammanhanget? Han kan vara 18år och ha spelat fler mmos än någon av oss, eller 65år och utan någon större erfarenhet.

Ett spels recensioner är ganska ointressant. Vad som betyder något i sammanhanget är varje individs egen upplevelse.

Av Trudgelmer
Skrivet av Gurrasson:

ÄR de fortfarande folk som spelar detta??

Absolut.

Vi är fortfarande aktiva i Rift.

Välkommen!

Av Trudgelmer
Skrivet av röksvamp:

Att köra open beta i 3 månader låter rätt länge.

Då skulle du varit med i Allods Onlines open beta. Den varade i mer än ett år.

Av Trudgelmer
Skrivet av murklor:

Jag förstår inte riktigt varför det inte skulle släppas förren så långt fram i tiden...

XLGames enda uttalande angående release datum är att spelet skall släppas under 2014. Det brukar innebära i slutet av året och är också den vanligaste gissningen på nätet varav mitt svar.

Personligen tror jag dock att Blizzards officiella uttalande (att WoWs nästa expansion släpps i mitten av november) rört runt i grytan rejält. Inget företag med självbevarelsedrift ger ut sitt spel samtidigt eller i närheten av WoWs expansioner. Då återstår två alternativ: en tidig release eller riktigt sen.

Om jag vore XLGames hade spelet släppts lagom till jul. Då har folk hunnit spela WoWs expansion en månad och insett att det bara är mer av samma gamla recept. Dessutom hade folk haft något nytt att prova på under julhelgen.

Av Trudgelmer
Skrivet av Gurrasson:

När är de sagt att detta ska släppas i EU?

November/december.

Sen återstår det att se om så blir fallet.

Av Trudgelmer
Skrivet av Hagge:

En fråga, angående design o så, när man designar symbolen och flaggor o sånt..
Är de som paint dvs, full frihet? Eller som wow och Bf där du typ väljer olika symbolen och lägger lager på lager osv..?

I Korea är det full frihet. Du skapar en egen bild som du sedan laddar upp till spelet. Kan dock inte svara på om den funktionen inkluderas i väst versionen av spelet, då jag faktiskt inte provat.

Men det finns kanske någon annan här som kan svara på det?

Av Trudgelmer
Skrivet av Hagge:

De vet jag, men liksom att röja runt sådär i en alpha/beta .. Ni förstår säkert inte ens vad jag menar, får hoppas att de inte är som jag tror att de är

Jag förstår precis vad du menar.

Det kommer garanterat att finnas grupper av spelare som gör allt och inte har några skrupler när det kommer till att övervinna sina fiender och ta deras resurser. I Open PvP områdena kommer det förmodligen inte att finnas något utrymme för "fair play", utan det kommer att krävas samarbete av större grupper/gillen för att behålla sina resurser.

Även då lär man bli måltavla. Men som stor grupp/guild har man ju möjlighet att betala tillbaka med samma mynt.

Av Trudgelmer
Skrivet av Hagge:

Spelet har riktigt mycket potential, full openworld, inga zoner som är instancer och stora krig..
Men den videon.. Den videon får en och fundera... Fan ska man ens spela betan o inte f något gjort pga. folk som knarkat skiten med sina alpha konton..

De visar ju klart o tydligt i videon att de skapar ett helvete för andra spelare..

Visst dina skepp kan bli attackerade och förstörda, liksom uppförda byggnader. Du kan bli dödad och dina resurser stulna.

Men med det sagt, gäller det inte överallt. Archeage består av tre kontinenter. Det är bara Auroria och allt öppen hav runt kontinenterna som har open pvp 24/7. Du kan stanna på din egen kontinent och levla upp i lugn och trygghet om så önskas.

Det är när du lämnar tryggheten som farorna ökar, men det är också charmen med spelet.

Av Trudgelmer
Skrivet av ditx:

Är det bara genom att betala man kan få access till spelet?
/d

Och genom inbjudan till beta av Trion.

Men det förutsätter att du sökt tidigare.

Av Trudgelmer
Skrivet av KlyfftPotatis:

det är ju themepark mmorpg

Det finns å andra sidan inte någon som påstått att Wildstar är något annat.