Har det?
Även i den här illustrationen så ser vi (igen) en extremt uppskalad stillbild av ett fenomen. I praktiken har jag aldrig störts av ghosting med den tidigare FSR2. Nu skall det sägas att jag i huvudsak använt FSR2 för att skala 2560x1440 till 4k, och under de omständigheterna och mitt betraktningsavstånd kan jag använda vilken metod som helst och få tillräckligt bra resultat. Men i det enda spel jag skalat upp från 1920x1080 till 4k, lyste ghosting med sin praktiska frånvaro. Trist spel, så jag spelade det inte mer än några timmar, så jag erkänner att min praktiska erfarenhet av mer extrem uppskalnimg är måttlig.
All uppskalning som baserar sig på temporal supersampling kan uppvisa ghosting. (Digital Foundries PC snubbe gjorde en lättillgänglig video i ämnet.) I vilken mån detta är ett problem i verkligheten för någon av de tillgängliga metoderna kan diskuteras.
För det är ju det som är alla dessa artiklar och videos egentliga syfte - att generera clicks, ad-revenue och i sista änden, försäljning. Deras relevans för dem som istället spelar spel får var och en ställa sig till själv.