Permalänk

Lillasyster

Hej

Lägger upp ett galleri då jag är "klar" med syrrans dator.

Bakgrunden till bygget är så enkel som att jag inte kan komma på vad jag ska köpa åt min lillasyster i julklapp, hon vill ha en dator och jag gillar att bygga

Men tänk på det att jag inte är klar då jag inte installerat ett OS, kabeldragningen ska bättras på avsevärt och ett litet problem med aggets nya fläkt ska lösas.

KOMPONENTER
CPU: i5 760 @stock
Moderkort: Gigabyte H55M-UD2H
Grafikkort: Gigabyte GTX 460 @stock
RAM: Corsair XMS 3 2x2GB 1600MHz 9-9-9-24@auto
PSU: Corsair VX750
Chassi: Lian Li PC-V351A
WLAN: D-Link DWA-547 802.11n RangeBooster

KYLNING
CPU: EKWB Supreme LT (nickel/plexi)
Radiator: MagiCool SLIM DUAL 240
Tank/Pump: XSPC X2O 750
Anslutningar: Phobya 10/13 kompresionsnipplar G1/4 (nickel)
Slang: Jag är inte helt säker men jag tror att det blev Masterkleer den hä gången (10/13, vit-UV)
Kylmedium: PrimoChill ICE (grön, UV, "icke ledande")
Fläktar: 1st Yate Loon D80SL-12+4LED(80mm), 2st Yate Loon D12SL-12+4LED(120mm), 1st Yate Loon D14SL-12+4LED(140mm, till agget)

UPDATE

Då har alla problem lösts

Fläktproblemen i agget var att fläkten inte ville snurra ibland, detta var pga att stockfläkten hade en startspänning på 5V och den nya har 7V startspänning. Det är bara en fråga om tålamod, agget matar mer när agget blir varmt och då går fläkten igång. Det kanske låter farligt men jag har testat ett flertal gånger och inga problem har uppstått

Problem nummer två var att BSOD uppstod vid installation av W7, nåt som inte överraskade så mycket då det hände medmin dator med. Nu var det så att RAM'et hade jag köpt tillmig själv men då jag trodde att mitt mobo bara inte ville liramed alla platser fulla så ville jag kolla med en annan dator ocksåmen icke en sticka frammanar den onda blåa demonen. Nya stickor beställdaoch problemet löst

Så det blev inget Prime95 då jag inte förstår mig på den nyaste utgåvan det blev istället Heaven 2.1 i nån timme, tempsen höll sig inom ok gränser medtanke på att alla kablar är i vägen lådan var helt stäng om nån undrar

Lillasyster

Permalänk

Väldigt snyggt av en väldigt snäll storebror.

Permalänk

snyggt. men bara en fråga varför klippte du inte 24 pins kontakten i rätt längd?? Skulle se grymt mycket bättre ut då så du får 4p

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk

Wlan antennerna ska vara riktade åt olika håll

Permalänk
Skrivet av Nandai:

Väldigt snyggt av en väldigt snäll storebror.

Tack

Skrivet av gudbrandsen:

snyggt. men bara en fråga varför klippte du inte 24 pins kontakten i rätt längd?? Skulle se grymt mycket bättre ut då så du får 4p

För att jag inte hade råd med ett verktyg för att sätta på egna kontakter på kablarna.

Skrivet av Xenospore:

Wlan antennerna ska vara riktade åt olika håll

Har prövat det förut, det blir inte bättre.

Permalänk

Din syrra blev nog jätte nöjd 5p

Permalänk
Medlem

Fin bananskärm

Permalänk
Medlem

Synd att du inte körde på vatten på Graffet oxå.

Annars så är de lika bra som förväntat av dina byggen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av patrik.the.man:

Din syrra blev nog jätte nöjd 5p

Jag hoppas hon blir det, när hon får reda på det. Tjatig som hon är så vill jag ju inte att hon får reda på nått innan jag är 100% klar

Skrivet av aluminium:

Fin bananskärm

Tackar

Permalänk
Skrivet av Ant3:

Synd att du inte körde på vatten på Graffet oxå.

Annars så är de lika bra som förväntat av dina byggen.

Jag hade planer på det dock så hade jag inte pengar den här gången, sen då det inte är min dator så vill jag gjärna kunna byt VGA snabbt om det behövs. Men det är inte omöjlig i framtiden.... eller om kanske ett bygge vid namn Storebror existerar så

Tackar, kul att folk har lagt märke till mina expriment

Permalänk
Hedersmedlem

Stiligt värre men varför ser sleeven på bild nr78 kass ut? Vissa ser mjölkvita ut medan vissa ser vita ut :S

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

synd att sleevet ser så gult ut, på vissa stälen är det nästan helt gult och beiget ju :S

Permalänk
Medlem

Fett, riktigt fint bygge.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Stiligt värre men varför ser sleeven på bild nr78 kass ut? Vissa ser mjölkvita ut medan vissa ser vita ut :S

Skrivet av KsKz_91:

synd att sleevet ser så gult ut, på vissa stälen är det nästan helt gult och beiget ju :S

Detta stör mig med och det ser värre ut i verkligeheten, man ser nästan rakt igenom den vita sleeven tyvärr och det går inte att lösa med att spänna sleeven vilket jag också har gjort så mycket som möjligt.
Så det ser ut som det gör för att man ser dem gula och beiga(orangea) trådarna i sleeven

Tackar för komplimangerna

Skrivet av fesen:

Fett, riktigt fint bygge.

Tackar

Permalänk

jag kan gifta mig med din syrra för datorn.... riktigt fräscht vare iaf

Visa signatur

Antec 300 | i5 2500k @ 5Ghz | Corsair H50 | ASUS P8P67 | GTX295 | 8gb DDR3 1333mhz 7-7-7-24 | Samsung Spinpoint 320gb + WD 320gb | Intel X-25M SSD 80GB | Windows 7 Pro 64bit

Permalänk
Medlem

Asheileon... Du är bara för awesome! FIVE POINTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! This is, truly, awesomeness in a can!

Permalänk
Skrivet av maximusnick:

jag kan gifta mig med din syrra för datorn.... riktigt fräscht vare iaf

Tackar

Permalänk
Skrivet av Goo5e:

Asheileon... Du är bara för awesome! FIVE POINTS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! This is, truly, awesomeness in a can!

Tack

Permalänk
Medlem

Riktigt fint. Om din syster inte blir glad för det så kan du ge det till mig, :D! Härligt med vitt och gröna fläktar

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av MrMadMax:

Riktigt fint. Om din syster inte blir glad för det så kan du ge det till mig, :D! Härligt med vitt och gröna fläktar

Tackar, ska komma ihåg ditt erbjudande

Permalänk
Medlem

Troloololololololololo

nä men snyggt hörrudu, bra jobbat

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Skrivet av cosmos92:

Troloololololololololo

nä men snyggt hörrudu, bra jobbat

Tackar

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Asheileon:

Detta stör mig med och det ser värre ut i verkligeheten, man ser nästan rakt igenom den vita sleeven tyvärr och det går inte att lösa med att spänna sleeven vilket jag också har gjort så mycket som möjligt.
Så det ser ut som det gör för att man ser dem gula och beiga(orangea) trådarna i sleeven

Tackar för komplimangerna

Tackar

Vit tejp! :Thumbup:

Schysst bygge annars!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Man ser på sista bilden varför man bör akta sig för vit sleeving. Färgen på kabeln lyser igenom Man får helt enkelt se till att kabeln också är vit med hjälp av tex tejp. Annars såg det ut som ett trevligt bygge

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av sack:

Vit tejp! :Thumbup:

Schysst bygge annars!

Skrivet av nussse:

Man ser på sista bilden varför man bör akta sig för vit sleeving. Färgen på kabeln lyser igenom Man får helt enkelt se till att kabeln också är vit med hjälp av tex tejp. Annars såg det ut som ett trevligt bygge

Tackar för tipset tror dock att jag aldrig kommer köra vit igen, inte min smak

Permalänk
Medlem

man undra va syrran har gjort för att få en så fin julklapp ^^
nädå! men fan va nice den blev!
blir inte grafik kortet ganska varmt? ser lite trångt ut för de

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

man undra va syrran har gjort för att få en så fin julklapp ^^
nädå! men fan va nice den blev!
blir inte grafik kortet ganska varmt? ser lite trångt ut för de

Tack, nej själv så tycker jag att hon är lite bortskämd och störig men så är det med syskon sen så måste man ju vara snäll om man är det äldre syskonet
Det med graffet har jag funderat på och inte kommit fram till nått bra, då jag inte installerat nått OS än så vet jag inte temps men om man ser det lite logiskt så sitter ett utblås övanför kortet och två inblås framför så jag hoppas bara på att det ska gå bra

Permalänk
Medlem

Du får ju gärna vara min storebror om du vill!!! Sjukt snyggt! Klar 5a från mig ^^

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av of-doom:

Du får ju gärna vara min storebror om du vill!!! Sjukt snyggt! Klar 5a från mig ^^

Tackar

Permalänk
Medlem

Riktigt nice 5p

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix