HILFE! Nytt grafikkort ca 1000kr!

Permalänk
Medlem

HILFE! Nytt grafikkort ca 1000kr!

Tjena! Skulle behöva lite hjälp från er lite intelligentare varelser när det kommer till att picka ett bra, prinssålt men prisvärt grafikkort.

Jag spelar inte allt för mycket men visst vill jag kunna klara några av de nya spelen.
(inte på högsta grafik förstås, men skaplig)

Kör Starcraft 2 atm, vilket jag knappt klarar med några inställningar på medium.

Vill gärna klara det på high och kanske lite medium.
Det jag har nu är ett EN8400GS Silent, PCI-E 2.0 16x, 512MB, DDR2.

Exempel på ett: Komplett.se - Sapphire Radeon HD 5670 1GB GDDR5
Skulle det klara jobbet? Eller är det bara waste?

(får förlåta om det redan finns en sådan här bra tråd, jag sökte men hitta inget bra exempel.)

---------------------------------
Edit: Jag väljer mellan:
XFX Radeon HD5750 512MB - Inet.se
PowerColor Radeon HD5770 512MB - Inet.se

Om du också är osäker så kan du kolla!
http://www.sweclockers.com/recension/6203-radeon-hd-5700-och-...

Tack för hjälpen allihopa!

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Hej.

Har du tittat på Dustin Back to school ? De har många olika grafikkort. Snabba leveranser också.

Ber om ursäkt för texten på länken, men det blir så när man länkar till deras startsida.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk

du kanske ska ta och köpa ett ATI HD5750, vad är din övriga setup ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

Vet inte hur dyrt de får bli, men runt tusenlappen så är PowerColor Radeon HD5770 512MB - Inet.se det bästa kortet, kostar 300kr mer men de är lätt värt det Skulle nog ha tagit 1gb varianten men då går priset upp med en hundring, så valet är ditt, kortet klarar av dina krav hur lätt som hellst varesej de har 512 eller 1gb minne

Permalänk
Skrivet av bzkit:

Vet inte hur dyrt de får bli, men runt tusenlappen så är PowerColor Radeon HD5770 512MB - Inet.se det bästa kortet, kostar 300kr mer men de är lätt värt det Skulle nog ha tagit 1gb varianten men då går priset upp med en hundring, så valet är ditt, kortet klarar av dina krav hur lätt som hellst varesej de har 512 eller 1gb minne

XFX Radeon HD5750 512MB - Inet.se den är billigare ?

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

du kanske ska ta och köpa ett ATI HD5750, vad är din övriga setup ?

CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20Ghz @ 3200MHz
Minne: 1539 MB (jag vet, ska beställa mer)
OS: Windows 7

Datorn är även väldigt liten. Får typ plats i en sportväska!

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Snubbz:

CPU: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.20Ghz @ 3200MHz
Minne: 1539 MB (jag vet, ska beställa mer)
OS: Windows 7

Datorn är även väldigt liten. Får typ plats i en sportväska!

jo men en p4 är inget att hurra över om man säger så du behöver en ny cpu också det går på typ 2000

EDIT: för 2k får du processor, moderkort och 4 gb minne

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Medlem

4850 är ju ett bra kort. Jag kör Bc2 1680x1050 på high med lite annat extra. kostar under tusenlappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

Hur stor är skillnaden? Jag vill gärna pressa priset så mycket som möjligt men om den visar en markant skillnad i kvalité så kan jag gärna lägga ut 300 kr till.

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

ah men den är sämre med jag länkar 5770, du länkar 5750...
Test mellan korten http://www.sweclockers.com/recension/6203-radeon-hd-5700-och-..., skulle personligen köpt 5770 alla dar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

jo men en p4 är inget att hurra över om man säger så du behöver en ny cpu också det går på typ 2000

EDIT: för 2k får du processor, moderkort och 4 gb minne

haha, det är nog sant. Inte mycket hurrande över den där lådan. Men jag är inte gjord av pengar, allt i sinom tid. Ska först styra min budget mot ett nytt grafikkort och lite ram.

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har ett GT 8600, och jag klarar knappt att köra SC 2 i medium. Jag har >20 fps efter 5 min. skaffa ett 5770, de verkar bra.
Testa annars att spela på low, att klutter försvinner

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av bzkit:

ah men den är sämre med jag länkar 5770, du länkar 5750...
Test mellan korten http://www.sweclockers.com/recension/6203-radeon-hd-5700-och-..., skulle personligen köpt 5770 alla dar!

Mycket imponerande och tacksam att du tar dig tiden att länka till sådant guld. Verkar som om valet blir mellan 5770 och 5750. Btw, Inet är detta en bra sida? Har personligen inte hört talas om dem men jag är ju ganska slö också.

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jhuyt:

Jag har ett GT 8600, och jag klarar knappt att köra SC 2 i medium. Jag har >20 fps efter 5 min. skaffa ett 5770, de verkar bra.
Testa annars att spela på low, att klutter försvinner

haha, jo, brukar spela på low ibland. Men det är under min värdighet! Måste ha lite shaders annars bryter jag ihop.

Visa signatur

"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent.
It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction."

- Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snubbz:

Mycket imponerande och tacksam att du tar dig tiden att länka till sådant guld. Verkar som om valet blir mellan 5770 och 5750. Btw, Inet är detta en bra sida? Har personligen inte hört talas om dem men jag är ju ganska slö också.

Ja Inet är bra

Permalänk
Medlem

Vet inte om alla 5750 lider av samma problem, dvs krav på minst PCI-e v1.1. Jag var tvungen att uppgradera mitt moderkort för att få mitt Powercolor 5750 att fungera så om det är en äldre maskin med en P4a (och lika gammalt moderkort) skulle jag kanske avråda från ett dylikt kort. Vet inte om även 5770 lider av samma problem, men det kan vara värt att ha i åtanke.

Visa signatur

WS: R7 2700x | RTX 2070S | Corsair AX860W | Lian Li PC-O11 Dynamic
Unraid: R7-2700X | GTX1050 | 3U chassi med 20 diskplatser
Servrar: 3x NUC 10 i5 ESX-kluster

Permalänk
Skrivet av Snubbz:

Tjena! Skulle behöva lite hjälp från er lite intelligentare varelser när det kommer till att picka ett bra, prinssålt men prisvärt grafikkort.

Jag spelar inte allt för mycket men visst vill jag kunna klara några av de nya spelen.
(inte på högsta grafik förstås, men skaplig)

Kör Starcraft 2 atm, vilket jag knappt klarar med några inställningar på medium.

Vill gärna klara det på high och kanske lite medium.
Det jag har nu är ett EN8400GS Silent, PCI-E 2.0 16x, 512MB, DDR2.

Exempel på ett: Komplett.se - Sapphire Radeon HD 5670 1GB GDDR5
Skulle det klara jobbet? Eller är det bara waste?

(får förlåta om det redan finns en sådan här bra tråd, jag sökte men hitta inget bra exempel.)

Ey, måste kortet vara spraknytt? Annars så finns det ju massor ute där, tex: http://www.sweclockers.com/annons/50637-xfx-radeon-4890-be

Visa signatur

1. i9 osv...
2. Air 13"

Permalänk
Avstängd

första sak som slår mig, Har du agp eller pci-e? Mkt liten dator? kolla så du får in ett kort där.

Edit: trött ja är. såg att du hade pci-e