Modern Warfare 2 Vs BattleField Bad Company 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZixX:

Ni som säger att MW2 behöver inte lagarbete? har ni druckit för mycket på något vis?

Nej MW2 behöver knappt lagarbete, många rundor när det går som bäst för mig vinner vi bara på grund av att jag är den enda som kör rambo style fram till HQ och tar över den medan dom 5 andra på mitt lag dör om och om igen efter respawn och köttar på som om det var team deathmatch.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Har Modern Warfare 2 bättre känsla? Kampanjen, kanske, men inte spelet i sig självt. Problemet med Modern Warfare 2, speciellt på PC, är ju trots allt att det bara är helt trasigt - nätverksprestandan är usel, otroligt många glitchar, fuskare och den allmänna bristen på balansering av vapen och förmågor gör ju inte saken bättre.

- Svårare, men likaså också mindre hjärndött repetitivt.
- Sikta. Peppra på allt du orkar, men du kommer ju inte ta dö på några elakingar utan att sikta - och att prickskyttegevären skulle vara svåra att använda? Spelar du på PlayStation 3, eller?

Hjärndött?, du kan ju prova spela lite annat än deathmatch så ska du se att du får tänka lite, jämför rush med tex deathmatch vissa bara köttar fram för plant hjärndött?
Köttar= tar ett fordon kör raka vägen fram till plant.

otroligt många glitchar har/hade bf2 med men det uppdateras mer, hur många patchar har inte släpps sen dem släppte spelet?.
Man kan sikta best f+n man vill, och träffar man så får man ju ändå bara hitmarkers skotten tar nada

För mig är mw2 mycket mer känsla och kommer förbli det.

Du gillar uppenbart bf2 så låt mig säga, dessa spel går inte att jämföra även om dem går ut på samma sak skjuta döda osv.

Visa signatur

2600x 1070 Evga sc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chubbi:

Hjärndött?, du kan ju prova spela lite annat än deathmatch så ska du se att du får tänka lite, jämför rush med tex deathmatch vissa bara köttar fram för plant hjärndött?
Köttar= tar ett fordon kör raka vägen fram till plant.

otroligt många glitchar har/hade bf2 med men det uppdateras mer, hur många patchar har inte släpps sen dem släppte spelet?.
Man kan sikta best f+n man vill, och träffar man så får man ju ändå bara hitmarkers skotten tar nada

För mig är mw2 mycket mer känsla och kommer förbli det.

Du gillar uppenbart bf2 så låt mig säga, dessa spel går inte att jämföra även om dem går ut på samma sak skjuta döda osv.

MW2 är hjärndött.
MW2 har inte patchats en enda gång (räknar inte in dom där på under 1mb som gjorde nada förutom att fixa care package glitch och nån pytte grej till) och det var runt januari/december.
MW2 har buggat matchmaking system, kan ibland ta 15min innan man kommer in i ett game, folk hoppar in och ut i som en rytm, och man får konstanta unable to connect to host, unable to migrate to host, connection lost etc.
Laggiga ryssar, tyskar, polacker etc (kör med annat än 4ping bars så märker ni av detta.)
Cheaters finns nästan överallt, stöter på dom en hel del, och oftast så kan dom inte ens tala engelska.

Angående glitchar så har jag inte stött på en enda glitch i BC2, och har stött på kanske 2st i MW2. (inte särskilt mkt med andra ord)

i Bc2 så måste man faktiskt sikta lite, i MW2 så räcker det med CS style bunny hopping.
Ljuden i BC2 är sjukt awesome, medans dom låter plastiga i mw2.
Grafiskt är det 10-o tals bättre.
Nätkoden är hundra gånger bättre.
Punkbuster och dedikerade serverar!

Och varför säger folk hela tiden BF2? BC2 och BF2 är HELT olika spel... förvirring är ftw?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

jag lirar både mw2 och bc2 och SnD på mw2 är ass nice, jag behöver inte teamplay jag kör solo 23-2 var förra omgångens stats med ump45 å ljuddämpare, fmj, bc2 är också nice springa runt och spränga saker ^^ men jag har varit cs 1.6 spelare i 6 år "spelar fortfarande" så jag tycker att mw2 är roligare faktiskt men bc2 är också skoj dock har inte hunnit prova clan på det än men det kommer också

Har också lirat CS 1.6 2-3år och på slutet blev det mest clan matcher osv. Sedan GÅR det att äga sönder motståndarna (särskilt med UMP och Intervention) själv, men när man kör PCW:s så blir det lite halvsvårt. Men spelet blir faktiskt mycket roligare om man kör mot bättre motståndare och har teamplay. (Spelar dock på Xbox 360 men ska bygga en ny dator nu, cod e så mycket bättre på PC!!

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av djuicer:

Jag har inte startat MW2 sen jag fick Battlefield.
Antar du förstår vilket jag förespråkar.

+1
Samma här, inte ens installerat mw2 efter senaste formateringen.

Visa signatur

[ASUS P9X79] [Corsair RM850i] [Corsair 32GB DDR3 1600mhz] [i7 3930K] [Noctua NH-D14] [Gainward GTX 1080 "GLH" Golden Sample 8GB GDDR5X][Sandisk 256GB][Fractal Design Define S]

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=uKG35VGuqHY
Förstår ni MW2 nissar vad ni missar ;D

Men to be some seriousnezz....

Det är ju ingen tvekan om saken att MW2 har fått fel inriktning, är ju 4-7pers som har fått sparken.
Köpte spelet för att 4an var lovande, spelade det mycket hos en kompis.
Men fy fan vad besviken jag blev på MW2 multipayern och fick då fan inte lämna tillbaks häller.
-Kasst ljud
-Kass grafik
-No teamplay at all!
-Hackers/Cheaters
Nej sorry blir sista cod spelet för mej. Har kanske 12-20H gametime I MW2.

Du ska köpa BC2 för att;
-Ljudet
-Grafiken
-Gameplayen (seriöst finns inget som slår en server som mixar rush/conquest)
-Teamplay (Delta gå A, Alpha täck Delta när dom går in! Hotel och Echo rusha och flankar! GOGOGO!)

oh and did i say that you can FLY A FUCKING APACHE??!!