StarCraft2 - Betan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bejje
Hej Haziza, vill du få en ny vän?

Eller menar du att du fick en att använda, misstänker det
Tänkte först att du hade fått en att ge ut till någon annan.

Haha tänkte precis skriva samma sak ^^.

Permalänk
Medlem

Vad gör ni silver++ protoss spelare när ni kontrar mass marine/marauders? Zealots är ingen ide att skaffa för marauders kitar bara runt dem.
Stalkers är dyrare än marauders och blir sönderägd av dem.
Sentry har ingen energy för att göra skölden när de väl kommer.
Immortals tar för lång tid och är svag ensam.

Köra en kombination med 1/3 zealot 2/3 stalkers 1 sentry och lite sentry cannons tills man kan dra upp lite immortals?

De brukar komma efter att runt 5 min har gått.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Lägger mig på tiggarlistan då.
C++ spelare.

SKulle blivit evigt tacksam för en invite. Har även en del annat mys som du kan få i gengäld

Visa signatur

E8600 > 2500k > 7700k > 12700k
2xHD4850>960ti>1070>1080ti>4070 Super

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
Vad gör ni silver++ protoss spelare när ni kontrar mass marine/marauders? Zealots är ingen ide att skaffa för marauders kitar bara runt dem.
Stalkers är dyrare än marauders och blir sönderägd av dem.
Sentry har ingen energy för att göra skölden när de väl kommer.
Immortals tar för lång tid och är svag ensam.

Köra en kombination med 1/3 zealot 2/3 stalkers 1 sentry och lite sentry cannons tills man kan dra upp lite immortals?

De brukar komma efter att runt 5 min har gått.

Lirar i Platinum League.

Zealots + Stalkers fungerar fint mot marine marauders eftersom han måste skjuta på zealots först då de ger mer skada än stalkers och är billigare, men när han springer och skjuter så kommer dina stalkers att äga honom pga att de har högre movementspeed. Vet inte exakt hur många procent du ska köra av varje, har inte räknat på det eller testat det. Kör lite av varje, fungerar för mig! Att lägga till en immortal är inte fel heller, sedan när du kan! Då brukar Terrans köra ghosts, själv föredrar jag då att köra HT, men colossus funkar väll också!

Permalänk

Fy fan så jobbigt plågsamt det börjar bli att sitta utan tillgång till betan! Vill ha!

Permalänk
Medlem

Kan inte alla som vill ha tips lägga upp replays så man får lite mer detaljerad information? Dels blir det lättare att peka ut problem och ge tips och dels är det kul att se hur andra spelar.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Kan inte alla som vill ha tips lägga upp replays så man får lite mer detaljerad information? Dels blir det lättare att peka ut problem och ge tips och dels är det kul att se hur andra spelar.

tips på sida man kan ladda upp replays?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Kan inte alla som vill ha tips lägga upp replays så man får lite mer detaljerad information? Dels blir det lättare att peka ut problem och ge tips och dels är det kul att se hur andra spelar.

Kan lägga upp nästa match jag får pisk i på min youtube kanal om jag inte själv listar ut vad jag gör fel förståss. De flesta matcher jag förlorat nu har berott på att jag försökt pröva en ny taktik eller att jag slarvat

Permalänk

Om någon har en invite över skulle jag bli evigt tacksam, har inte så mycket att erbjuda förutom en god gärning eller kanske småpengar.
Någon som kan ge mig det perfekta påskägget?

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida

Permalänk
Medlem

Får väl sitta och uppdatera denna sida 24/7 och hoppas man hinner på en "först till kvarn" invite =D

Visa signatur

Nämen, tjena.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gwingis
tips på sida man kan ladda upp replays?

Här kanske? Googlade lite. http://www.replays.maps4starcraft2.info/news.php

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Finns det något sett att spara replays när man kör mot sitt kära AI?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ikke
Givetvis, men han har en poäng. Det är som Dustin Browder själv sa; att komma in i betan som noob är som att lvl 80 raida i WoW utan nån tidigare erfarenhet av spelet. Dom som har lite koll sen innan vet mer vad som gäller och vad som behöver jobbas på i fråga om balans osv. En noob gör bäst i att spela igenom kampanjen först och lira mot AI:n i diverse svårighetsgrader. Jag svär alltså jag ser så mkt trams i beta forumet, ord som "OP" har helt förlorat sin betydelse där.

Jo, men de vill väl simulera en release av spelet så att säga. Testa sitt rankingsystem osv. Men vist jag håller med om att nivån är lite dålig på forumet. Lite väl mycket omogna kids som drar ner nivån.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crom
Det är inte lika viktigt för dig som terran att expa som det är för zerg. Du har mules oftast tidigare än vad Zerg får upp sin exp vilket i ett tidigt skede av matchen ger dig ett litet ekoniskt övertag.

Så bli inte så överdrivet stressad ifall zergen expar tidigare än dig. I övrigt så rekomenderar jag dig att lära dig en bra MMM build order, dvs få upp Marnes, Marauders + medivacs tidigt och pressa på. Medan du pressar så expar du i lugn och ro, samtidigt kanske du får upp några siegetanks, vikings eller vad som nu passar bäst för sittuationen.

Givetvis blir banelings alltid farliga men med stimpack upgraderat borde du kunna klara dig mot dom också genom att micra lite grann.

Jag brukar vara dålig på att utnyttja mules, använder oftast scannern istället för att se vad motståndaren sysslar med i sin bas. Kanske är fel? men det känns viktigt att hålla koll på motståndaren hela tiden.

Brukar använda hellions mot zerg, de är bra mot deras arbetare, zerglings och hydras. Slutar ofta med att motståndaren byter till roaches eller mutas. Förlorade någon match på att jag inte lyckades anpassa mig till det fort nog men annars kanske hellions är the way to go?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Lägg upp en replay så vi kan se hur matcherna ser ut.

Jo varför inte, då får ni väl något roligt att titta på också.. Kan ju inte säga att jag är direkt pro

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Sur jag blir på folk som sitter och klagar på att noobs får spela betan.
Sånt som gör att jag hellre ger en beta invite till någons lillebror som hellre väljer Mulle Meck till slut i alla fall. Nördarna har någonslags elititsm-vansinne över sig och jag hatar det.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem

Håller med. Det är väl bra att det finns blandat med folk som spelar? Om alla var elite spelare så vore det väl trist? Måste ju finnas utrymme för nybörjare också. Även dom har rätt att spela.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk

Hej, en noob fråga, hur och var laddar jag ner denna StarCraft 2 beta? Man får en nyckel i en Mail ja, men hur får man den nyckeln skickad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Sur jag blir på folk som sitter och klagar på att noobs får spela betan.
Sånt som gör att jag hellre ger en beta invite till någons lillebror som hellre väljer Mulle Meck till slut i alla fall. Nördarna har någonslags elititsm-vansinne över sig och jag hatar det.

Herregud, det har ingenting med det att göra. Klart som fan att noobsen ska få spela också, men inte i betan, de bidrar INGENTING till betan, att en noob sitter o klagar "ååh, jag fick spö av colossus, den är imba!!" det bidrar absolut ingenting till balansen i spelet.

Noobs har ingenting i en beta att göra. Betan är till för att utveckla spelet till en så bra produkt som möjligt vid release, och absolut inte för att noobsen också ska få en chans att ha kul FÖRE release.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Såklart så har man inga IRL vänner som älskar Starcraft lika mycket som mig själv.
Inte fan fick man nån beta key fast man har samtliga blizzard produkter samt att man var optad sen dag 1.
Sitter själv och väntar på en god själ som vill förgylla en vardag.
Har cod4 cdkey , voddler, hon acc cs 1.6 acc med mera! att ge i gengäld skriv i pm vid intresse."

Ingen som är intresserad?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Hej, en noob fråga, hur och var laddar jag ner denna StarCraft 2 beta? Man får en nyckel i en Mail ja, men hur får man den nyckeln skickad?

Regga dig på www.battle.net, regga ett blizzard spel, sök starcraft 2 betan och be till gud att du får vara med

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Sur jag blir på folk som sitter och klagar på att noobs får spela betan.
Sånt som gör att jag hellre ger en beta invite till någons lillebror som hellre väljer Mulle Meck till slut i alla fall. Nördarna har någonslags elititsm-vansinne över sig och jag hatar det.

Håller med om att alla ska få spela, men noobs tenderar att inte spela något speciellt mycket vilket behövs för att testa deras servrar och kan inte direkt bidra till balanseringen utav spelet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Hej, en noob fråga, hur och var laddar jag ner denna StarCraft 2 beta? Man får en nyckel i en Mail ja, men hur får man den nyckeln skickad?

Du måste ha tur, annars får du ingen nyckel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlommaNN
Ingen som är intresserad?

När man kan sälja sin nyckel för 300 USD på nätet? Tror inte det xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
Noobs har ingenting i en beta att göra. Betan är till för att utveckla spelet till en så bra produkt som möjligt vid release, och absolut inte för att noobsen också ska få en chans att ha kul FÖRE release.

Som du själv säger, det ska bli en så bra produkt som möjligt. Alltså är även noobs väldigt viktiga då dem kan upptäcka buggar. T.ex buggar i själva spelet eller att spelet fungerar dåligt på vissa datorer/grafikkort/drivrutiner. Upptäcker då en noob en bugg, så rapporterar han den så fixar Blizzard det.

För balans-delen.. ja det kan ju dem duktiga spelarna ägna sig åt att rapportera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
Du måste ha tur, annars får du ingen nyckel.

Okej, det sög. Men tack för svar.

Väntar hellre då på att spelet släpps.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Som du själv säger, det ska bli en så bra produkt som möjligt. Alltså är även noobs väldigt viktiga då dem kan upptäcka buggar. T.ex buggar i själva spelet eller att spelet fungerar dåligt på vissa datorer/grafikkort/drivrutiner. Upptäcker då en noob en bugg, så rapporterar han den så fixar Blizzard det.

För balans-delen.. ja det kan ju dem duktiga spelarna ägna sig åt att rapportera.

I den perfekta världen är det så ja, men för noobs så är SC2 beta bara ett spel, dom spelar och har kul med det. Uppstår en bugg så är det inte ens säkert dom fattar att det är en bugg, o även om de förstår det så bryr de sig inte om communityn så troligtvis rapporterar de inte.

Jag ser mig själv som en bra betatestare, jag har spelat över 300 matcher, jag har testat mer eller mindre allt o jag lirar i platinum ligan sedan de 10 första kvalificeringsmatcherna. Jag har sett obalans, diskuterat den på officiella samt inofficiella forum och lagt många timmar på att diskutera ett o samma ämne. Ofta efter har dessa diskussioner lett till olika ändringar i patchnotesen.

Jag har kollat över 40 timmar replays och har testat SC2 på 3 olika datorer här hemma och fyllt i båda surveys som man fått fylla i.

Jag har polare som jag VET skulle göra exakt likadant som mig ifall de haft betakeys, men nu istället så är det alltså noobs som fått keys, de spelar nån enstaka match då och då, bryr sig inte om balansen, eller även om de gör det så sätter de sig inte o läser och analyserar spelet den tiden det tar för att förstå det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Som du själv säger, det ska bli en så bra produkt som möjligt. Alltså är även noobs väldigt viktiga då dem kan upptäcka buggar. T.ex buggar i själva spelet eller att spelet fungerar dåligt på vissa datorer/grafikkort/drivrutiner. Upptäcker då en noob en bugg, så rapporterar han den så fixar Blizzard det.

För balans-delen.. ja det kan ju dem duktiga spelarna ägna sig åt att rapportera.

Har rapporterat över 50 st buggar, tror inte noobsen gör detta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SueCia
I den perfekta världen är det så ja, men för noobs så är SC2 beta bara ett spel, dom spelar och har kul med det. Uppstår en bugg så är det inte ens säkert dom fattar att det är en bugg, o även om de förstår det så bryr de sig inte om communityn så troligtvis rapporterar de inte.

Jag ser mig själv som en bra betatestare, jag har spelat över 300 matcher, jag har testat mer eller mindre allt o jag lirar i platinum ligan sedan de 10 första kvalificeringsmatcherna. Jag har sett obalans, diskuterat den på officiella samt inofficiella forum och lagt många timmar på att diskutera ett o samma ämne. Ofta efter har dessa diskussioner lett till olika ändringar i patchnotesen.

Jag har kollat över 40 timmar replays och har testat SC2 på 3 olika datorer här hemma och fyllt i båda surveys som man fått fylla i.

Jag har polare som jag VET skulle göra exakt likadant som mig ifall de haft betakeys, men nu istället så är det alltså noobs som fått keys, de spelar nån enstaka match då och då, bryr sig inte om balansen, eller även om de gör det så sätter de sig inte o läser och analyserar spelet den tiden det tar för att förstå det.

Jag förstår hur du känner, jag känner likadant hos produkter jag gillar, äkta fans får den förstörd av amatörer.

Det är sant att betan skulle må allra bäst av att låta alla som tar spelet seriöst få spela betan, men tyvärr kan inte Blizzard kontrollera vilka som är amatörer som bara spelar för att det är ett spel, och vilka som tar spelet seriöst.

Om jag fick StarCraft 2 betan så skulle jag ta det seriöst (jag var rätt så grym/seriös på 1:an då jag ensam besegrade andra spelare som körde i lag mot mig), och hjälpa till att göra det till ett bättre spel.

Men hur ska Blizzard kunna veta det? Jag kan inte bevisa nått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HyperTech
Jag förstår hur du känner, jag känner likadant hos produkter jag gillar, äkta fans får den förstörd av amatörer.

Det är sant att betan skulle må allra bäst av att låta alla som tar spelet seriöst få spela betan, men tyvärr kan inte Blizzard kontrollera vilka som är amatörer som bara spelar för att det är ett spel, och vilka som tar spelet seriöst.

Om jag fick StarCraft 2 betan så skulle jag ta det seriöst (jag var rätt så grym/seriös på 1:an då jag ensam besegrade andra spelare som körde i lag mot mig), och hjälpa till att göra det till ett bättre spel.

Men hur ska Blizzard kunna veta det? Jag kan inte bevisa nått.

Ska jag vara ärlig så tror jag inte att du var grym på SC1 heller eftersom du inte nämner någonting om din WGT eller ICCUP rank. Hur som helst så anser jag inte att noobsen förstör betan, men de gör ingenting för att bidra till att göra spelet bättre.

Permalänk
Medlem

Jag nominerar SueCia till världens bästa betatestare!

All hail SueCia!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fetakniven
Jag nominerar SueCia till världens bästa betatestare!

All hail SueCia!

Fetakniven, kommer direkt från counterstrikesandlådan?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av final stretch
Har rapporterat över 50 st buggar, tror inte noobsen gör detta.

Rätt mycket, vad är det för buggar du hittat om man får fråga? Stabilitetsbuggar, map-buggar eller annat? Så man vet vad man skall leta efter själv och se om man har samma buggar tänkte jag.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS