Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

SUCK

Vad ska man köpa nu då? Kanske är bättre då och köpa en billigare utan AC och köpa en bättre med ordentligt AC stöd senare, jag har egentligen inga AC produkter nu men det kommer väl framöver.

Jag är som sagt lite inne på att köpa den ändå, för det är svårt att hitta något bättre för samma pris... typ hålla tummarna för att den funkar OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag är som sagt lite inne på att köpa den ändå, för det är svårt att hitta något bättre för samma pris... typ hålla tummarna för att den funkar OK.

Jo det är nog sant, får fundera lite till.

Tack för all info dock, uppskattas

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet varför Netgear WNR3500Lv2 försvunnit men den äldre Netgear WNR3500L finns kvar? enligt deras hemsida är V2 out of stock, men inte den gamla, varför?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Jo det är nog sant, får fundera lite till.

Tack för all info dock, uppskattas

Jag beställde nu, efter mycket velande. OK pris och fri retur var en fördel, så är det bara att skicka tillbaka om den inte når förväntningarna. Kan återkomma med omdömen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jag beställde nu, efter mycket velande. OK pris och fri retur var en fördel, så är det bara att skicka tillbaka om den inte når förväntningarna. Kan återkomma med omdömen.

Gör gärna det, det vore toppen.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Avstängd

Ska skaffa 100/10 fiber, osäker på vilken router jag ska köpa. Duger denna tro? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1942755
Är den overkill för hastigheten eller ska jag snarare gå upp ett snäpp i prisklass? Tänkte lägga runt 1000 kr.

Permalänk
Keeper of Traditions

För vanliga hemanvändare där kraven inte är särskilt höga, mer än att det trådlösa ska funka bra, vilken router är det som gäller?
Det finns endast 8 Mbit ADSL, så inga hastigheter att fundera över direkt.

Däremot ska det trådlösa ta sig igenom ett trägolv/tak då routern kommer stå i källaren, så lite krut i antennerna får det gärna vara.

Hur verkar denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=637398
Den ligger högt på prisjakt och att den är vit uppskattas säkert, men kan en så billig router ha tillräckliga antenner?

EDIT: Är det kanske bättre att lägga på en hundring för en Netgear?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=532380

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Gör gärna det, det vore toppen.

Har bara hunnit testa kort hittills, men 2.4GHz-bandet är jättelångsamt (får ut ungefär 1/1 på en 10/10-lina) medan 5GHz-bandet går i praktiken lika fort som när det är trådat (~10/10 vs 9,75/9,75 baserat på en körning). På samma vis hade jag lite packet loss på 2.4GHz-bandet men ingen packet loss alls på 5Ghz (baserat på 100 pingningar mot sunet).

En irriterande sak är att den vägrar uppdatera firmware från ASUS servrar vilket jag inte vet vad det beror på, har heller inte grävt mig ner i NAS-möjligheterna än, men det var en snabb rapport.

Edit: Kan väl tillägga att det gick bra att ladda ner firmwarefilen manuellt från deras sida och uppdatera manuellt via interfacet. Kan även tillägga att routern känns lite ljummen även efter kort och lätt användning, så det ska bli intressant att se hur varm den blir vid hårdare och mer långvarig belastning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

För vanliga hemanvändare där kraven inte är särskilt höga, mer än att det trådlösa ska funka bra, vilken router är det som gäller?
Det finns endast 8 Mbit ADSL, så inga hastigheter att fundera över direkt.

Däremot ska det trådlösa ta sig igenom ett trägolv/tak då routern kommer stå i källaren, så lite krut i antennerna får det gärna vara.

Hur verkar denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=637398
Den ligger högt på prisjakt och att den är vit uppskattas säkert, men kan en så billig router ha tillräckliga antenner?

EDIT: Är det kanske bättre att lägga på en hundring för en Netgear?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=532380

Har deras V2. Som ironiskt nog slutat säljas.

Jag kan med den komma igenom 15cm betongvägg (tänkt typ bunker, alltså rätt hård betong) och en plåtlåda innanför den väggen (står i en garderob). Når ca 10 meter (precis).

På gamla versionen om man har lödnings skills, fixa eget antennuttag (var förberett för det):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Broken-arrow:

Har deras V2. Som ironiskt nog slutat säljas.

Jag kan med den komma igenom 15cm betongvägg (tänkt typ bunker, alltså rätt hård betong) och en plåtlåda innanför den väggen (står i en garderob). Når ca 10 meter (precis).

På gamla versionen om man har lödnings skills, fixa eget antennuttag (var förberett för det):)

Nja, det arbetet är det nog ingen som orkar lägga

Jag tänkte man skulle komma undan så billigt som möjligt... Kanske testar den billiga och byter om det inte skulle funka, Inet är ju bra på sånt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Nja, det arbetet är det nog ingen som orkar lägga

Jag tänkte man skulle komma undan så billigt som möjligt... Kanske testar den billiga och byter om det inte skulle funka, Inet är ju bra på sånt.

ahhaah, finns dom som gjort det

Men håller med, lättare att köpa något som är färdigt:D

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Tänkte bara ställa en liten fråga här till er som kan lite om routerns. Det är nämligen så att jag flyttar på Fredag och ska därför åka in till Inet imorn och köpa en ny router men jag är osäker på vilken jag borde gå på.
Priset spelar ingen roll, det enda som spelar roll är att den ska vara av kvalitet från topp till botten och att den ska klara 100/100mbit men eventuellt Gigabit hastigheter i framtiden.

Jag har kollat på följande tre routers:

Linksys-wrt1900ac-ac1900-dual-band-open-source

Asus-rt-ac68u-ac1900-dual-band

Netgear-r7000-nighthawk-ac1900-dual-band

Har ju läst mycket om Linksys WRT1900AC och att den ska vara lika bra som föregångaren vilket känns bra men den är ju också en av dom dyraste ute på marknaden. Är den värd pengarna eller kan man få liknande prestanda ur någon annan router?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Broken-arrow:

ahhaah, finns dom som gjort det

Men håller med, lättare att köpa något som är färdigt:D

Har för mig att jag läste om det sist jag letade router och att det inte verkade jättesvårt, men det är nog inget jag bör syssla med Man har lite tummen mitt i handen och löda har jag typ aldrig gjort.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Har bara hunnit testa kort hittills, men 2.4GHz-bandet är jättelångsamt (får ut ungefär 1/1 på en 10/10-lina) medan 5GHz-bandet går i praktiken lika fort som när det är trådat (~10/10 vs 9,75/9,75 baserat på en körning). På samma vis hade jag lite packet loss på 2.4GHz-bandet men ingen packet loss alls på 5Ghz (baserat på 100 pingningar mot sunet).

En irriterande sak är att den vägrar uppdatera firmware från ASUS servrar vilket jag inte vet vad det beror på, har heller inte grävt mig ner i NAS-möjligheterna än, men det var en snabb rapport.

Edit: Kan väl tillägga att det gick bra att ladda ner firmwarefilen manuellt från deras sida och uppdatera manuellt via interfacet. Kan även tillägga att routern känns lite ljummen även efter kort och lätt användning, så det ska bli intressant att se hur varm den blir vid hårdare och mer långvarig belastning.

Köpte också på Kompletts rea. Jag kan bara testa 2.4 Ghz och på den via min telefon får jag ut 35-40 Mbps download på en 100/10 lina och uppload varierar mellan 15 - 30 Mbps. Det får jag i stort sett i hela lägenheten på 77 kvm. På balkongen lite sämre (har bara testat en gång.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem

Ännu en rookie på routrar...
Vi har fått Telia öppen fiber installerat men kommer inte att koppla in det förrän om nån månad pga uppsägningstid på vårat förra abonnemang.
Vi är fem pers i hushållet och det spelas (cs mm) och det streamas och laddas ner på ett antal datorer, surfplattor och mobiler.
Funderar på om det räcker med 100/10 eller om man ska satsa på 100/100 och vilken router man ska välja.
Har läst lite i tråden och det verkar ju vara Asus som gäller, ska man satsa på de dyrare (över 1000 lappen) eller räcker det med en enklare?
Det är ju trevligt om räckvidden är bra så man kan sitta i trädgården med ett fungerande nätverk...

I vissa abonnemang får man ju låna router men jag har fått för mig att det är bättre att köpa en egen (delvis pga att många är missnöjda med de man får låna) för få större valmöjligheter vid val av abonnemang...??
Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr Elf:

Ännu en rookie på routrar...
Vi har fått Telia öppen fiber installerat men kommer inte att koppla in det förrän om nån månad pga uppsägningstid på vårat förra abonnemang.
Vi är fem pers i hushållet och det spelas (cs mm) och det streamas och laddas ner på ett antal datorer, surfplattor och mobiler.
Funderar på om det räcker med 100/10 eller om man ska satsa på 100/100 och vilken router man ska välja.
Har läst lite i tråden och det verkar ju vara Asus som gäller, ska man satsa på de dyrare (över 1000 lappen) eller räcker det med en enklare?
Det är ju trevligt om räckvidden är bra så man kan sitta i trädgården med ett fungerande nätverk...

I vissa abonnemang får man ju låna router men jag har fått för mig att det är bättre att köpa en egen (delvis pga att många är missnöjda med de man får låna) för få större valmöjligheter vid val av abonnemang...??
Tacksam för hjälp.

Jag köpte eget, telias har en del bister och klarar inte hög last så bra. 100 är nerladdning (antar jag), den är den viktigaste att den är hög, 10 upload är ut mot nätet. bara viktigt om du lägger ut många tunga youtube klipp t.ex (Lägga ut bilder mot Facebook kräver inte så mycket upload)

spel kräver lite bandbredd, men lågt ping.

laddar man er behövs snarare bandbredd (då kommer 100Mbit till nytta på din nerladdningshastighet, inte att förvälla med upload), men ping är oviktigt.

Så en "smart" router som dirigerar trafiken låter som något du behöver:)

Många rekommenderar just denna t.ex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1021218

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

jag hade en tanke på att bygga en egen router med ett j1900 kort. men hur jag än vrider och vänder på det verkar det vara nog så bra att köpa en router. Frågan är bara om man klarar sig med en Asus N56U eller om man ska gå på en AC-router.. skiljer ju 1000 spänn för en funktion som jag inte har användning för just nu(inga trådlösa apparater med stöd för ac). Viktigaste för mig är wan-lan hastighet samt stabilitet. Sen verkar ju routers slitas med tiden. Min netgear wnr3500 funkar inte bra alls nu för tiden trots dd-wrt..
Vad tror ni om Archer C2 då? http://www.tp-link.com/en/products/details/?model=Archer+C2 kostar 599, dvs samma som N56U. Bra kompromiss?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr Elf:

Ännu en rookie på routrar...
Vi har fått Telia öppen fiber installerat men kommer inte att koppla in det förrän om nån månad pga uppsägningstid på vårat förra abonnemang.
Vi är fem pers i hushållet och det spelas (cs mm) och det streamas och laddas ner på ett antal datorer, surfplattor och mobiler.
Funderar på om det räcker med 100/10 eller om man ska satsa på 100/100 och vilken router man ska välja.
Har läst lite i tråden och det verkar ju vara Asus som gäller, ska man satsa på de dyrare (över 1000 lappen) eller räcker det med en enklare?
Det är ju trevligt om räckvidden är bra så man kan sitta i trädgården med ett fungerande nätverk...

I vissa abonnemang får man ju låna router men jag har fått för mig att det är bättre att köpa en egen (delvis pga att många är missnöjda med de man får låna) för få större valmöjligheter vid val av abonnemang...??
Tacksam för hjälp.

Korrekt. Det är Asus som gäller.

Låneroutrar tenderar till att inte vara bra. Tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk
Medlem

Ska in till NetOnNet och försöka få dem att ta tillbaka min mycket hatade ASUS RT-N56U som har den fina ovanan att totalhänga sig när man minst anar det. Händer några gånger dagligen och det är rätt opraktiskt att behöva gå och rycka ur den varenda gång.

Vad ska man ha istället? Hoppas att jag kan få byta, men annars är det prisklass 500-1000 kr som gäller. 100/100 fiber. Mycket trådlösa manicker anslutna. Inga krav på AC.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Någon som testat D-LINK DIR-880L?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scalp:

Ska in till NetOnNet och försöka få dem att ta tillbaka min mycket hatade ASUS RT-N56U som har den fina ovanan att totalhänga sig när man minst anar det. Händer några gånger dagligen och det är rätt opraktiskt att behöva gå och rycka ur den varenda gång.

Vad ska man ha istället? Hoppas att jag kan få byta, men annars är det prisklass 500-1000 kr som gäller. 100/100 fiber. Mycket trådlösa manicker anslutna. Inga krav på AC.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1021218

Visa signatur

Citera för svar

Stora Owncloud/Nextcloud-tråden: http://www.sweclockers.com/forum/122-server/1212245-officiell...
Jobb: Datacenter Manager
Grundare: https://www.hanssonit.se

Permalänk

Nu måste jag fråga om någon mer upplever samma problem som mig. Har en D-Link Dir868L som jag införskaffade mig för ungefär ett halvår sedan och börjar bli mer och mer missnöjd med denna, och undrar om det är dags att börja byta till något annat märke (har kört D-Link konstant genom livet)
Gillar routern i sig men herregud vilken usel wifi jag får till sovrummet, det är 1 trävägg å 1 betongvägg emellan och ca 5 meter (lägenhet 60kvadratm).

Dags att byta till Asus eller Netgear?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GluntJohan:

Nu måste jag fråga om någon mer upplever samma problem som mig. Har en D-Link Dir868L som jag införskaffade mig för ungefär ett halvår sedan och börjar bli mer och mer missnöjd med denna, och undrar om det är dags att börja byta till något annat märke (har kört D-Link konstant genom livet)
Gillar routern i sig men herregud vilken usel wifi jag får till sovrummet, det är 1 trävägg å 1 betongvägg emellan och ca 5 meter (lägenhet 60kvadratm).

Dags att byta till Asus eller Netgear?

D-link hör inte till dom bättre. Har man tur får man ett ex som är stabilt.

Asus och netgear hör till dom bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Tänkte bara ställa en liten fråga här till er som kan lite om routerns. Det är nämligen så att jag flyttar på Fredag och ska därför åka in till Inet imorn och köpa en ny router men jag är osäker på vilken jag borde gå på.
Priset spelar ingen roll, det enda som spelar roll är att den ska vara av kvalitet från topp till botten och att den ska klara 100/100mbit men eventuellt Gigabit hastigheter i framtiden.

Jag har kollat på följande tre routers:

Linksys-wrt1900ac-ac1900-dual-band-open-source

Asus-rt-ac68u-ac1900-dual-band

Netgear-r7000-nighthawk-ac1900-dual-band

Har ju läst mycket om Linksys WRT1900AC och att den ska vara lika bra som föregångaren vilket känns bra men den är ju också en av dom dyraste ute på marknaden. Är den värd pengarna eller kan man få liknande prestanda ur någon annan router?

Googla efter reviews eller kolla Smallnetbuilder. Själv har jag Nighthawk och är väldigt nöjd

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ZaInT:

Googla efter reviews eller kolla Smallnetbuilder. Själv har jag Nighthawk och är väldigt nöjd

Det blev ASUS routern tyvärr så har jag inte internet i lägenheten än då något är fel så kan inte använda den än :'(

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej, min post passar kanske bättre här så mod kan ta bort min tråd gällande samma ämne.

För ett tag sedan tyckte jag att det var dags att uppgradera från min dåvarande routers n-teknologi till en med ac.

Köpte först en Netgear r6300, men den visade sig ha väldigt dålig signalstyrka. Kunde inte surfa på ställen jag kunde med min tidigare Asus n56u, och även med tidigare routrar så som Netgear 3500L.

Köpte efter det en Asus AC66u, men även om signalstyrkan är bättre än på r6300:an är den inte bra. Har testat original fw, Merlins och DD-WRT, med samma resultat.

Frågan jag funderar på är hur kan dessa routrar som kostar upp till fyra gånger så mycket som mina tidigare routrar prestera sämre?

Vilken router bör jag testa härnäst? AirPort Extreme?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av nejo:

Hej, min post passar kanske bättre här så mod kan ta bort min tråd gällande samma ämne.

För ett tag sedan tyckte jag att det var dags att uppgradera från min dåvarande routers n-teknologi till en med ac.

Köpte först en Netgear r6300, men den visade sig ha väldigt dålig signalstyrka. Kunde inte surfa på ställen jag kunde med min tidigare Asus n56u, och även med tidigare routrar så som Netgear 3500L.

Köpte efter det en Asus AC66u, men även om signalstyrkan är bättre än på r6300:an är den inte bra. Har testat original fw, Merlins och DD-WRT, med samma resultat.

Frågan jag funderar på är hur kan dessa routrar som kostar upp till fyra gånger så mycket som mina tidigare routrar prestera sämre?

Vilken router bör jag testa härnäst? AirPort Extreme?

MVH

Är det denna du haft http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1021218

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Har haft: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=765738

Har nu: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1291082

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Tycker du routern har fungerat bra nu efter mer användning?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

Tycker du routern har fungerat bra nu efter mer användning?

Jo, det får jag allt medge. Jag har bara behövt starta om routern en gång (och även då vet jag inte om det var nödvändigt), dock stänger jag alltid av den över natten. Har inte upplevt värmen som något problem och det är väldigt smidigt att kunna använda den som NAS och att kunna ladda ner torrents direkt till routern utan att ha nån dator igång. Interfacet ("download master") är lite trögt, men funkar. Enheten dyker även upp i utforskaren och därifrån går det fort (nåja, ~5MB/s eftersom det är USB 2.0) att hiva över filer. Kör senaste originalfirmware, alltså inget Merlin, DD-WRT eller annat bjafs. Kanske bara är jag som inte fattat varför jag borde ha det.

Mina gamla problem med lagspikes, brustna anslutningar osv har varit frånvarande hittills. Tror mycket hjälpte att den har 5GHz-band vilket min förra inte hade, så det är mycket mindre interferens.

Vad gäller AC-komponenten av routern kan jag inte direkt uttala mig (även fast jag har en dator med AC-NIC) eftersom min uppkoppling endast är 10/10, och jag maxar det trådlöst oavsett om jag kör med N eller AC. Man ska nog ha mer än 100/100 för att det ska vara någon vits, gissar jag. Därför skulle man antagligen lika gärna kunna köpa RT-N66U som denna, men nu var ju priset ändå bra när jag slog till.