Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av voro12:

Fungerar serienyckeln från den engelska versionen till den svenska versionen? Har för mig att jag läste det någonstans.

Du får ju en nyckel när du laddar ned, använd den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av oskaaarn:

Jag håller på att ladda ner windows som jag ska bränna på en skiva sen och lägga in i en ny dator. Det tar jättelång tid att ladda ner och filen är på 16gb. Är det rätt fil?, jag är ju ute efter iso-filen.

Snälla svara snabbt

16 gigabit fil? Nja tror inte det..

Minsta storlek är strax över 2GB..

Sen kan du ju söka:)

Permalänk

Funkar Pellesoft nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

16 gigabit fil? Nja tror inte det..

Minsta storlek är strax över 2GB..

Om man skiljer på bit och byte är det väl inget konstigt med storleken?

Permalänk
Medlem

Jag reggade mig i torsdags och betalade direkt med SMS. Fck mina uppgifter igår, så det verkar funka!

Har dock en fråga till er som haft det här en lite längre tid: får man bara 1 licens till varje program? Jag läste att man kunde få flera Win7-licenser till samma utgåva på något sätt, men hur?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av paesha:

Har dock en fråga till er som haft det här en lite längre tid: får man bara 1 licens till varje program? Jag läste att man kunde få flera Win7-licenser till samma utgåva på något sätt, men hur?

Om det finns flera olika versioner (till exempel för cd/dvd, x86/x64 eller för olika språk) brukar det finnas en nyckel till varje.

Permalänk

Funkade med Pellesoft. Väntar på att få mail från Microsoft.
Jag har fattat att man kan köra 32 bits licenser på 64 bits och likadant på swe och eng, alltså fyra win 7 licenser oavsett vad man vill ha för språk och bitar på systemet.

Men, hur många gånger kan man aktivera varje nyckel? Kan man aktivera oändligt antal gånger? Är det som retail att man kan byta moderkort utan problem, eller är det som OEM att man måste trixa med MS i tele och ljuga om att man har ett likadant mobo för att det gamla pajade?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Elgot:

Om man skiljer på bit och byte är det väl inget konstigt med storleken?

Sant dock skrev han bara 16gb vilket är giga(i)bit. Dock är isofilen inte på 16 gigabyte heller

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tcntad:

Dock är isofilen inte på 16 gigabyte heller

Nej, men 16 Gb är rimligt.

Permalänk
Medlem

Det var jag som missuppfattade, ISO-filen var inte 16 gb. Det krävdes 16 gb för att installera w7.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Om det finns flera olika versioner (till exempel för cd/dvd, x86/x64 eller för olika språk) brukar det finnas en nyckel till varje.

Man får ju en nyckel till vardera swe/eng och 32/64-bit.

Men i praktiken så är alla fyra nycklarna valida till exempelvis Swe Pro 64-bit alltså?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem
Skrivet av paesha:

Man får ju en nyckel till vardera swe/eng och 32/64-bit.

Men i praktiken så är alla fyra nycklarna valida till exempelvis Swe Pro 64-bit alltså?

Det är korrekt, installerade nyss Windows 7 Pro 64-bit Svensk version, med serial från engelsk 32-bit.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk

Nu fick jag mitt konto från microsoft. Fungerar finfint!

Permalänk

Laddar ni ner alla versioner eller hämtar ni bara nycklarna?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nikonisten:

Laddar ni ner alla versioner eller hämtar ni bara nycklarna?

Antagligen måste dem ladda ner en version som passar till nyckeln..
Professional antar jag.

Men har ni tillgång till "alla" versioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Antagligen måste dem ladda ner en version som passar till nyckeln..
Professional antar jag.

Men har ni tillgång till "alla" versioner?

Pratar vi Windows 7 så är det Professional (ENG/SWE för x86/x64, totalt 4st) som erbjuds.

Här är listan med alla produkter som går att ladda ner:
Listan

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Leedow:

Pratar vi Windows 7 så är det Professional (ENG/SWE för x86/x64, totalt 4st) som erbjuds.

Här är listan med alla produkter som går att ladda ner:
Listan

Det var windows 7 jag menade hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av http://www.pellesoft.se/area/students/msdnaa.aspx:

Obs! För dig som vill bli bonusmedlem från nu till årsskiftet. Betala INTE med postgiro via internetbank, använd sms eller kreditkort!

Ekonomiavdelningen kommer vara stängd från 12/12 fram till årsskiftet. Om ni skall betala, gör detta med SMS eller kreditkort under denna period så kommer ni inte behöva vänta över helgerna.

Kan man fortfarande betala via SMS?
Jag hittar bara Postförskott, Internetbank och Kreditkort. Någon som kan peka mig rätt riktning?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2GHz | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 + Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600MHz | AMD Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 10 Pro 64-bit | BenQ G2420HDBL + Dell 1907FP | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB + 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ + WD Green WD20EARX 64MB 2TB

Permalänk

Jag betalade med SMS. Det funkade fint.

Körde också nyckel från 32 bits engelsk på 64 bits svensk, fungerade utmärkt.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Som sagt är nycklarna inte låsta till nåt förutom versionen, detta har bekräftats många gånger så ja det fungerar utmärkt:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Som sagt är nycklarna inte låsta till nåt förutom versionen, detta har bekräftats många gånger så ja det fungerar utmärkt:)

Betyder detta att man får upp till 4 Win7 nycklar? Som alla kan användas till ex. 64bit swe-versionen?
Låter jättebra

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2GHz | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 + Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600MHz | AMD Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 10 Pro 64-bit | BenQ G2420HDBL + Dell 1907FP | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB + 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ + WD Green WD20EARX 64MB 2TB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av zawaq:

Betyder detta att man får upp till 4 Win7 nycklar? Som alla kan användas till ex. 64bit swe-versionen?
Låter jättebra

jag vet inte hur många nycklar ni får men ja, alla kan användas till vilket språk, arkitektur och vilket SP somhelst förutsatt att det är till rätt version.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikonisten:

Funkar Pellesoft nu?

Jajjemen, registrerade mitt CSN-kort kl. 23 den 29/12 och fick inloggningsuppgifterna från MS idag kl. 14.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2GHz | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz XMS3 + Corsair Vengeance 8GB (2 x 4GB) DDR3 1600MHz | AMD Radeon HD6850 OC 1GB | Windows 10 Pro 64-bit | BenQ G2420HDBL + Dell 1907FP | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB + 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ + WD Green WD20EARX 64MB 2TB

Permalänk
Medlem

Måste man ladda ner operativ systemet? kan man inte bara få fram produkt nyckeln? För då skulle man ju kunna skaffa win 7 pro på skiva och registrera det med produkt nyckeln som man får från Pellesoft?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Måste man ladda ner operativ systemet? kan man inte bara få fram produkt nyckeln? För då skulle man ju kunna skaffa win 7 pro på skiva och registrera det med produkt nyckeln som man får från Pellesoft?

Du behöver inte ladda ner.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Du behöver inte ladda ner.

Så man kan få bara produkt nyckeln.

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk
Medlem

Funkar de fortfarande?

Permalänk

Fick min inloggning till MSDNAA igår! Helt klart värt 100kr

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Med tanke på tidigare inlägg om hur man byter språk skrev jag detta, dock inte 100% klart men det fungerar.
Kanske inte hundra nödvändigt idag men iaf:)

@echo off Echo. Echo Path to language pack Echo Make sure its named lp.cab Set /p lp=Path: Echo. Echo What is the MUI? Echo en-us, sv-se etc Set /p mui=MUI: Echo. Echo. Echo Now we will install the language pack... DISM /Online /Add-Package /PackagePath:"%lp%\lp.cab" Echo. Echo. Echo Now we will change bootsettings... bcdedit /set {current} locale %mui% bcdboot %WinDir% /l %mui% Echo. Echo. Echo Now open regedit and find these, Delete all but %mui% Echo HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControl/SetControl/MUI/UILanguages Echo HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentContro001/Control/MUI/UILanguages Echo HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentContro002/Control/MUI/UILanguages Echo. Echo Now it should all be done! Pause

Råder för en backup iaf, jag har testat det i vmware. Där skrev jag även om skriptet lite och sen försvann det men som sagt eller skrivet ska detta funka, tyvär får ni ändra i registret manuellt.