Guide: MSDNAA-konto för ALLA studenter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bjinko:

nu när sp1 till w7 kommit kan man få 6st licenser. dessa verkar dock vara volym-licenser ( pratade med MS i telefon när jag skulle flytta en licens till en annan dator och han sa att han han inte kunde hjälpa mig då de inte har hand om volym-licenser på hans avdelning eller nåt. ) så det borde gå att installera på flera datorer.

Skrivet av tcntad:

Bra fråga men tror inte det är volymlicenser som bjinko skrev, det är msdn licenser (oem eller? kommer aldrig ihåg) men man ska få en för varje tror jag.

Tack för hjälpen

Permalänk
Inaktiv

Hej, när jag försöker ladda ner Windows 7 säger de att jag inte har behörighet. Jag har ett registrerat konto hos dem och har inte laddat ner något tidigare.

Hjälp tack.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av sjuhundratjugo:

Okej! Då ska jag egentligen passa på att ta alla nycklar och ladda ner allt jag vill ha innan mitt konto stängs.
C#, W7, XP mm...

Det tycker jag, borde själv göra det.

Skrivet av play05:

Hej, när jag försöker ladda ner Windows 7 säger de att jag inte har behörighet. Jag har ett registrerat konto hos dem och har inte laddat ner något tidigare.

Hjälp tack.

Gjort nåt så banalt enkelt att kontakta pellesoft?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tcntad:

Det tycker jag, borde själv göra det.

Gjort nåt så banalt enkelt att kontakta pellesoft?

Jo, det har jag. Men han svarade en fråga med en annan. Någon annan som haft samma problem som jag?

Permalänk
Medlem

Hej!

Vill byta språk till svenska då jag lyckats ladda ner den engelska SP1. Kör guiden i #62 men får direkt följande felmeddelande:

Error: 0x800f081e

The specified package is not applicable to this image.

Ser att DISM och image versionen är densamma: 6.1.7600.16385

Langpack är nedladdat från Pellesoft (x64) precis som win7 (x64) SP1 engelsk version.

sv-se mappen är uppackad i 'C:\langpack\sv-se'

Har googlat runt på nätet men blir inte det minsta klokare

Någon här som kan hjälpa mig??

tillägg
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Servicepack spelar ingen roll för språket men du har alltså engelska windows 7 <vilken version>??

Packa inte upp skiten som det står där.

Utan kör Dism /online /add-package /Packagepath:c:\lp.cab eller vad du nu har så ska det funka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon169682:

Jo, det har jag. Men han svarade en fråga med en annan. Någon annan som haft samma problem som jag?

Ja, jag har haft samma/liknande problem sen januari i år. Har betalt in pengarna för ett "studentbonusmedlemskap" men aldrig fått något svar. Jag har försökt kontaka pellesoft flera gånger sedan januari i år men får aldrig något annat än ett automatiskt svar om att de kommer ta hand om det så fort de kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Servicepack spelar ingen roll för språket men du har alltså engelska windows 7 <vilken version>??

Packa inte upp skiten som det står där.

Utan kör Dism /online /add-package /Packagepath:c:\lp.cab eller vad du nu har så ska det funka.

Löst mitt problem genom att tanka ner win7 SP1 språkpaketet sen funkade allt som det skulle enligt guiden. Kanske matnyttigt för någon annan med liknande problem.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boulund:

Ja, jag har haft samma/liknande problem sen januari i år. Har betalt in pengarna för ett "studentbonusmedlemskap" men aldrig fått något svar. Jag har försökt kontaka pellesoft flera gånger sedan januari i år men får aldrig något annat än ett automatiskt svar om att de kommer ta hand om det så fort de kan.

Tycker att det är dåligt av Pelle, chefen jag mailat med, att sluta svara på mina mail när problemen hopar sig.
Om nu fallet är så att han är på semester tycker man att han bör ha sagt något!*

Till er som överväga att utnyttna tjänsten, var god avvakta. Allt är inte som det brukar vara på pellesoft...

Permalänk

Hej

Någon som vet om det Windows 7 även går att hämta uppdateringar och service pack till när man slutat på sin högskola? Lixom vilka begränsningar blir det för sin Win7-installation när man slutat på skolan?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

Som av en händelse fick jag faktiskt svar från Pellesoft igår. Det löste sig med medlemskapet.

-8-DEAMON-8-, som jag förstått det fungerar det precis som en vanlig licens efter du slutat plugga. Du får behålla den hur länge du vill och det finns inga större begräsningar på den förutom att du inte har rätt till support efter studietiden. Det lär ju finnas att läsa i licensavtalet du (givetvis) läser igenom och godkänner innan du laddar ner det :).
Frågan är väl om "support" innefattar uppdateringar och så vidare, det är nog inte självklart. Jag har i alla fall inte haft några problem med att installera service packs och uppdateringar efter jag slutat plugga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon169682:

Hej, när jag försöker ladda ner Windows 7 säger de att jag inte har behörighet. Jag har ett registrerat konto hos dem och har inte laddat ner något tidigare.

Hjälp tack.

Jag har precis samma problem. Men misstänker att det har något med valideringen hos Microsoft att göra. Då mitt konto inte fungerat att logga in på MSDNAA förens typ Fredags förra veckan så kan det ju faktiskt ta upp till 5 arbetsdagar innan det går att ladda ner. Jag rekommenderar att ge det lite tid men du verkar haft turen och kunna logga in längre än jag så. Funkar det för dig nu?

Visa signatur

Intel i9-12900KS | Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate | Corsair 32GB | Asus Strix Z790-F | ASUS ROG THOR 1200w | FD Meshify 2 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gefapat:

Jag har precis samma problem. Men misstänker att det har något med valideringen hos Microsoft att göra. Då mitt konto inte fungerat att logga in på MSDNAA förens typ Fredags förra veckan så kan det ju faktiskt ta upp till 5 arbetsdagar innan det går att ladda ner. Jag rekommenderar att ge det lite tid men du verkar haft turen och kunna logga in längre än jag så. Funkar det för dig nu?

Sist jag fick svar sa Pelle att han var på semester men att han skulle göra ett nytt konto, dock så sa han aldrig när... Loggade in precis innan jag svarade här och problemet kvarstår: Jag kan logga in på MSDN-AA och jag är veritifierad men av någon konstig anledning är jag inte behörig att ladda ner någon som helst programvara.

Permalänk
Medlem

Jag har också exakt samma problem: "Du måste vara medlem av någon av följande grupper: Akademiska användare". Under "min behörighet" har jag "Verifieringsmetod: Added by administrator Status: Verified"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orik:

Jag har också exakt samma problem: "Du måste vara medlem av någon av följande grupper: Akademiska användare". Under "min behörighet" har jag "Verifieringsmetod: Added by administrator Status: Verified"

Det löste sig! Fick ett mail idag från Pelle där han uppmanade mig att testa igen, nu fungerade det! Skicka ett mail direkt till Pelle och berätta att du registrerat dig på deras sida, betalat avgiften för bonusmedlemskap och fått ett konto på MSDN-AA. Berätta sedan att det står att du är veritifierad men inte har behörighet att ladda ner någon programvara från sidan, be honom se över det eventuellt förnya/göra ett nytt konto åt dig.

Som tidigare nämnt är han på semester så han svarar efter någon vecka eller så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boulund:

Som av en händelse fick jag faktiskt svar från Pellesoft igår. Det löste sig med medlemskapet.

-8-DEAMON-8-, som jag förstått det fungerar det precis som en vanlig licens efter du slutat plugga. Du får behålla den hur länge du vill och det finns inga större begräsningar på den förutom att du inte har rätt till support efter studietiden. Det lär ju finnas att läsa i licensavtalet du (givetvis) läser igenom och godkänner innan du laddar ner det :).
Frågan är väl om "support" innefattar uppdateringar och så vidare, det är nog inte självklart. Jag har i alla fall inte haft några problem med att installera service packs och uppdateringar efter jag slutat plugga.

Är det nån som har full koll på det här? Är nämligen på väg att sälja min netbook som har en studentlicens av Win7 Pro inlagd, och såklart har jag lyckats nöta bort orginallicensen till Win7 Starter så kan inte lägga in den heller, och ingen backup tog jag av orginalet. Hade ändå tänkt sälja den med studentlicencen iom Win7 Professional som är betydligt trevligare än Starter, men trist om den som köper inte får uppdateringar efter ett tag, eller annat strul. Det vill jag helst inte ha på mitt samvete :/
Har läst reglerna här nere och blir lite fundersam på det här, "•When you are no longer a registered student in a department that is a member of the MSDN Academic Alliance, you may no longer receive updates for your personal use computer"
Låter ju som att uppdateringar kan sluta bli tillgängliga?

MSDN Academic Alliance --Student Use Guidelines
As a member of the MSDN Academic Alliance, the department in which you take credit courses is authorized to provide you with program software for use on your personal computers. To be in compliance with the MSDN Academic Alliance program requirements, you must follow these usage guidelines when using the program software on your computer. You must also agree to the terms of the MSDN End User License Agreement (EULA),the Amendment to Master End-User License Agreement, and any conditions required by your department.

The MSDNAA Site Administrator at your school will be responsible for maintaining records of student use and ensuring there is full compliance with the program among all department users, including students, faculty and systems administration staff. Please see your Site Administrator for any questions that you may have about the program, or refer to www.msdnaa.net.

By installing, copying, or otherwise using the Product, you agree to be bound by the terms of the EULA and the License Amendment. If you do not agree to be bound, do not install, copy or use the Product.
Installation Guidelines: •Your department will provide either server access for you to download program software, or may create up to 50 copies of the software to be checked out on a temporary basis to install on personal use computers. All software reproduced for checkout will be a complete copy, and include all copyright and trademark notices.
•You must be registered in at least one credit course within the member department to be eligible to load program software on your personal use computer. Students registered solely for non-credit courses in the department are not eligible to receive program software.
•You may not give copies of loaned software to anyone else for their use. Other qualifying students must obtain software via the method(s)set up by the MSDNAA Site Administrator.
•In order to install certain components of the Product, you may need an Academic Alliance Product Key (“Product Key”).The Product Key will be assigned to solely to download authorized software. You may not disclose the Product Key information to anyone else.
•The MSDN AA Site Administrator will maintain records of software downloaded from server or checked out, and will provide those records to Microsoft upon request.

Usage Guidelines:
•You may use the software for non-commercial purposes including instructional use, research and/or design, development and testing of projects for class assignment and tests or personal projects. You may not use the Program software for any for-profit software development.
•When you are no longer a registered student in a department that is a member of the MSDN Academic Alliance, you may no longer receive updates for your personal use computer. However, you may continue to use previously installed software on your computer, provided you continue to follow program guidelines.
•If you violate the terms of the License Agreement and EULA, the MSDNAA Program Administrator will demand confirmation of removal of the program software on your personal use computer.

Dold text
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av PippiRull:

Är det nån som har full koll på det här? Är nämligen på väg att sälja min netbook som har en studentlicens av Win7 Pro inlagd, och såklart har jag lyckats nöta bort orginallicensen till Win7 Starter så kan inte lägga in den heller, och ingen backup tog jag av orginalet. Hade ändå tänkt sälja den med studentlicencen iom Win7 Professional som är betydligt trevligare än Starter, men trist om den som köper inte får uppdateringar efter ett tag, eller annat strul. Det vill jag helst inte ha på mitt samvete :/
Har läst reglerna här nere och blir lite fundersam på det här, "•When you are no longer a registered student in a department that is a member of the MSDN Academic Alliance, you may no longer receive updates for your personal use computer"
Låter ju som att uppdateringar kan sluta bli tillgängliga?

Varför det?
Det är din licens punkt slut, den slutar inte att fungera för det.

Att hitta dessa såkallade "originallicenser" för alla versioner är ju pisslätt (OEMSLP)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Varför det?
Det är din licens punkt slut, den slutar inte att fungera för det.

Att hitta dessa såkallade "originallicenser" för alla versioner är ju pisslätt (OEMSLP)

Vet du det eller gissar du bara? Lär inte vara några som helst problem för MS att stänga av en licens, iom att den är ju knuten till msdnaa-kontot man har. Nu tror jag inte heller att licensen kommer sluta uppdateras, men söker info från nån som har bättre koll än vad jag har.
Ang orginallicensen så har jag ju inte kvar nyckeln till datorn, menar du att nyckeln finns sparad i hårdvaran eller nåt då? Bara lägga in Starter och köra?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av PippiRull:

Vet du det eller gissar du bara? Lär inte vara några som helst problem för MS att stänga av en licens, iom att den är ju knuten till msdnaa-kontot man har. Nu tror jag inte heller att licensen kommer sluta uppdateras, men söker info från nån som har bättre koll än vad jag har.
Ang orginallicensen så har jag ju inte kvar nyckeln till datorn, menar du att nyckeln finns sparad i hårdvaran eller nåt då? Bara lägga in Starter och köra?

Nejdå det är det ju inte.. Ditt skolkonto avslutas men inte det avtal som MSDN har med din skola så därför finns licensen fortfarande kvar och fungerandes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nejdå det är det ju inte.. Ditt skolkonto avslutas men inte det avtal som MSDN har med din skola så därför finns licensen fortfarande kvar och fungerandes.

Aha, jag tolkade juu engelska texten lite annorlunda, men vi kör på som du säger. Tror som sagt att det kommer funka varje fall så länge som den slöa netbooken kommer kunna användas i alla fall
Fick ditt meddelande och tackar för det, ska kolla upp det lite

Permalänk

har vänta 9 dagar på mitt MSDN AA konton nu bör jag skicka ett email och klaga ? på sidan står det att de kan ta upp till 5 dagar

Permalänk

Fungerar det här fortfarande? Har någonting ändrats, i och med att startinlägget är rätt gammalt?

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk

jag vet inte riktigt, jag är på steg 5 är bonusmedlem och har registrerat mitt CSN kort. stod dock att när jag registrerade kortet att det skulle ta 5 dagar för en att få MSDN AA kontot men att de kunde ta längre tid för han behövde typ aktivera det själv lr ngt :/

Permalänk

Fick mitt konto i dag kan rekommendera detta då det var ganska smidigt, och framförallt billigt

Permalänk
Medlem

Kan man få hem cd skivan och cdkeyn istället för att ladda hem?

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk

tror inte det :/ Jag såg inget sådant alternativ iaf.

Permalänk
Medlem

Fungerar detta fortf med pellesoft? Verkar vara lite si och så me den gubben enligt vad jag läst i ett par inlägg? Ska köpa 2 nya datorer snart och vill gärna spara en mindre förmögenhet på OP genom detta alternativ.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Någon som vet status hos pellesoft? Snart dags att bygga 2 nya computers!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Marticus:

Någon som vet status hos pellesoft? Snart dags att bygga 2 nya computers!

Bumps är inte tillåtna, alla inlägg som skrivs skall vara meningsfulla och läsvärda.

Citat:

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Marticus:

Fungerar detta fortf med pellesoft? Verkar vara lite si och så me den gubben enligt vad jag läst i ett par inlägg? Ska köpa 2 nya datorer snart och vill gärna spara en mindre förmögenhet på OP genom detta alternativ.

Fungerade för mig häromdagen.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |