Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Beräknad release för 2.0? Kommer det att gå uppgradera Heron med den versionen, eller hur funkar det riktigt?

Kommer att släppas åtminstone 2 uppdateringar iår: 1.6 och 2.0. Och kommer att gå att uppdatera Hero med, om inte från HTC så från XDA
Läs på tex http://www.androidauthority.com/index.php/2009/08/13/multitou...

Permalänk
Medlem

Någon här som jämfört N97 och HTC Hero? För jag har otrrrrooligt svårt att bestämma mig!

Visa signatur

ASUS H97-PRO ATX |Intel Core i5 4670K 3.4 GHz | ASUS Radeon R9 270X 2GB DirectCUII TOP | A-DATA 8GB (2x4GB) 1600Mhz | Samsung EVO 840 120GB | WD 1TB Blue 7200rpm 64MB | Fractal Design Integra R2 750W | Corsair Carbide 330R | Samsung S24D590 PLS | Windows 7 Pro 64-bit

Permalänk

blir htc hero för min del ändå! tjejen bjuder.. :=)

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

har haft min i en vecka eller ngt...det ja kan "klaga" på är att den ibland känns lite seg och hackig, men det är inget jag stör mig på. Android market är underbart Kan undra ifall Iphone har en metall detektor? Hero:n har en iaf
Jag tycker Hero:n är underbar!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik_e90
har haft min i en vecka eller ngt...det ja kan "klaga" på är att den ibland känns lite seg och hackig, men det är inget jag stör mig på. Android market är underbart Kan undra ifall Iphone har en metall detektor? Hero:n har en iaf
Jag tycker Hero:n är underbar!!!

"Metalldetektor" finns till iPhone också, är den inbyggda kompassen som reagerar på magnetismen i metallen. Samma funktion är i Heron vad jag förstått.

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik_e90
har haft min i en vecka eller ngt...det ja kan "klaga" på är att den ibland känns lite seg och hackig, men det är inget jag stör mig på. Android market är underbart Kan undra ifall Iphone har en metall detektor? Hero:n har en iaf
Jag tycker Hero:n är underbar!!!

Andrid funkar lite speciellt: om du använder Home-knappen för att växla program stannar programmet i pausläge och stängs inte ner automatiskt. Använder du Back-knappen så kan android stänga ner programmet då cpu/ram behövs till annat. Så använd Back så rullar Hero bättre.

Permalänk

Hej på er!

Jag har följt just denna tråd slaviskt sedan start och efter att ha jämfört massor med telefoner så ligger nu Hero på absoluta toppen av vilja-ha-listan.

Det blir alltså en Hero inom en mycket snar framtid. Det är "bara en" sak som stör mig lite och det är varför skärmen bara ska ha 65000 färger. WTF? Varför inte OLED, varför inte TFT med 16 miljoner färger som en del andra konkurrenter?

Så, min fråga är till er som HAR Heron (inte er som tror er veta saker ) om ni tycker att ni märker någon skillnad på andra prylar ni har eller har haft som har betydligt fler färger etc. Jag hade tänkt använda den blivande hjälten till en videosuppspelare också när jag pendlar etc., men jag är lite orolig att jag kommer att tycka att skärmen är käck, just för att den är så "tam" i specifikationer i jämförelse med andra telefoner.

Övertyga mig så blir jag glad och tacksam igen.

Permalänk

Skärmen är kanonbra och jag kan inte se skillnad mellan film på skärmen jämfört tex på min laptop. Med mediespelaren Meridian ser filmer kanonbra ut... förutom att skärmen är liten.

Permalänk

håller med Nisse

Permalänk

Grejen är att displayen är så liten på Heron att det inte spelar någon roll om det är 65.000 färger eller om det skulle vara 16 miljoner. Så som de andra skriver ser det bra ut. färgen är dock lite matt kan jag tycka, inte så starka färger. Men det är ju subjektivt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Grejen är att displayen är så liten på Heron att det inte spelar någon roll om det är 65.000 färger eller om det skulle vara 16 miljoner. Så som de andra skriver ser det bra ut. färgen är dock lite matt kan jag tycka, inte så starka färger. Men det är ju subjektivt.

Om jag minns rätt så har Diamond också 65k färger och det är absolut inget problem med det. Bilder ser mycket bra ut.

Jag skulle fortfarande nog vara mer irriterad på den låga upplösningen... Fan jag måste gå och pilla på en Hero en längre stund.

Permalänk
Medlem

Funkar firefox med extensions på hero?

Någon som kör ssh genom Putty?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pat Benson
[...]

root eller /root innebär i korthet att du är administratör för mjukvaran och kan ta bort och lägga till som du vill utan spärrar. Du kan ändra mjukvarans prestanda/möjligheter.
Det är inget man bör göra om man inte vet vad man pysslar med. På en mobil i dagsläge bränner du allt vad garanti heter med all säkerhet om det går åt h-vete.

(..rätta mig gärna om jag har fel).

mer om /root i UNIX/Linux/UNIX-like http://en.wikipedia.org/wiki//root

Nja, inte helt rätt där, men nästan. root är administratörskontot på *nix-maskiner (som t ex Android eftersom det bygger på Linux). /root är bara hemkatalogen för root-kontot, till skillnad från normala användarkonton som har sina hemkataloger under /home/<konto-namn>. Sen förväxlas detta också ofta med "root directory" (= / ), vilket syftar på roten i trädstrukturen av mappar.

Det som menas med att roota sin telefon är att man lägger till ett program som heter "su" (ej grafiskt, körs genom en terminal) som gör att man kan logga in som root tillfälligt för att köra program. Normalt när man rootar telefonen så lägger man även till en grafisk frontend "Superuser Permissions", som kallar på su när en app vill ha administratörsrättigheter. För den som vill roota sin HTC Hero kan jag rekommendera följande trådar hos XDA: tråd 1, tråd 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av no7
Funkar firefox med extensions på hero?

Någon som kör ssh genom Putty?

Jag skulle vilja rekommendera först och främst Barcode Scanner, sen öppnar du programmet, riktar kameran mot barcoden längst upp till vänster på sidan för ConnectBot - och du blir direkt länkad till rätt ställe i Android Market för den bästa ssh-klienten och terminal-programmet som finns till Android

Permalänk
Medlem

*Bort*

La till det i den officiella tråden istället.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=939...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har någon av er problem med glapp längst upp (springa mellan pekskärmen och ramen )? Lite svårt att förklara men hos xda developers forum har flera användare rapporterat detta problem http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=542534. Har även rapporterats om döda pixlar (mer än tre st). Vet att döda pixlar är oberoende av telefontillverkare, men undrar bara vad ni hero användare har att säga. Köpte min hero från katshing.se och ska hämta ut dem imorgon....hoppas inte att det där med glappet beror den svenska marknaden.

Permalänk
Avstängd

Hej.. har skaffat en HTC Hero.. dock e det en sak jag inte får kläm på.. Kan man få fram någon skärmsläckare klocka... typ att när telen går i vänteläge blir det helt svart skärm.. på mina nokia o SonyEricson har man kunnat ha en klocka där.. har aldrig vanlig klocka på o brukar alltid kolla mobilen då jag vill veta men jobbigt att "starta upp" den var gång

/Jörgen

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joejjeman
[B]Hej.. har skaffat en HTC Hero.. dock e det en sak jag inte får kläm på.. Kan man få fram någon skärmsläckare klocka... typ att när telen går i vänteläge blir det helt svart skärm.. på mina nokia o SonyEricson har man kunnat ha en klocka där.. har aldrig vanlig klocka på o brukar alltid kolla mobilen då jag vill veta men jobbigt att "starta upp" den var gång

Tyvärr så är skärmen inte särskilt strömsnål på smartphones och ja, det suger. Jag har ingen klocka heller på mig och blev själv förbannad på min HTC när jag insåg att skärmen antingen är av eller på.

Permalänk
Medlem

För de som gnällt om att det laggar och skit på heron så kommer det snart en uppdatering som kan göra den snabbare!

Har märkt ibland på min att den laggar till men inget nämnvärt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
För de som gnällt om att det laggar och skit på heron så kommer det snart en uppdatering som kan göra den snabbare!

Har märkt ibland på min att den laggar till men inget nämnvärt.

Yes, verkar som om det kommer bli ganska bra. Hoppas bara man fortfarande kan roota den någorlunda simpelt. @swedroid

Permalänk
Medlem

För er som funderar hur ni ska stänga ner apps lättast rekommenderar jag ett program som heter TasKiller (stavat precis sådär). Då kan man lägga en widget på någon av hemskärmarna där man snabbt dödar alla apps (utom dem man gör undantag för, i gratisversionen är det begränsat till 2 program).

Visa signatur

[b]GKKE![/b]

Permalänk
Medlem

nåå när kommer androidlurar med fetare skärmar och bättre upplösning då? då kommer jag börja fundera!!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
nåå när kommer androidlurar med fetare skärmar och bättre upplösning då? då kommer jag börja fundera!!

Samma här.. väntar på nästa generation hårdvara, med snapdragon osv.. men väntan är olidlig nu när spotify snart kommer till android... funderar nästan på å köpa en Hero i väntan på bättre :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
nåå när kommer androidlurar med fetare skärmar och bättre upplösning då? då kommer jag börja fundera!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av one4ty
Samma här.. väntar på nästa generation hårdvara, med snapdragon osv.. men väntan är olidlig nu när spotify snart kommer till android... funderar nästan på å köpa en Hero i väntan på bättre :S

Räcker detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Räcker detta?

Vill ha en telefon inte en videospelare, men den såg fet ut nää tänkte mer i HTC Touch HD storlek. Den har fin stor skärm (3,8") och bra upplösning. Vilket både Hero och Iphone saknar tyvärr :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Vill ha en telefon inte en videospelare, men den såg fet ut nää tänkte mer i HTC Touch HD storlek. Den har fin stor skärm (3,8") och bra upplösning. Vilket både Hero och Iphone saknar tyvärr :/

Jo, men man lär ju iaf ha en del möjligheter med Android. Kollat om man kan flasha om Touch-en till android?? Liten snabb googling visar ju att någon har lyckats med det iaf. Dom på xda-developers verkar ganska duktiga, använd site:xda-developers.com vid googling kanske??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Räcker detta?

Jo jag har läst det, men det betyder ju inte att det inte är långt kvar innan dom släpps. Ja tror inte man får se någon riktigt vass androuid lur förrän i november - början av 2010. Men man kan ju alltid hoppas.

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk kan tycka att skärmen på htc hero eller t ex iphone är dåliga? Jävligt skumt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Fattar inte hur folk kan tycka att skärmen på htc hero eller t ex iphone är dåliga? Jävligt skumt.

Tycker inte precis att Hero skärmen är dålig...
http://samsung.hdblog.it/2009/08/18/omnia-2-omnia-hd-htc-pro-...

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Avstängd

Nån som vet om man kan få ner google maps på sdkortet? tycker det tar tid spom fan när det ska laddas via nätet.. o det känns ju sådär o använda gpsen om den ska ladda kartor slött samtidigt

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av K-D][Aramis
Fattar inte hur folk kan tycka att skärmen på htc hero eller t ex iphone är dåliga? Jävligt skumt.

När man redan har en mobil med bra upplösning så tycker man upplösningen på hero och iphone är dåliga. Säger inte att färger och sånt är dåligt. Menar bara att upplösningen är för dålig för mig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Jo, men man lär ju iaf ha en del möjligheter med Android. Kollat om man kan flasha om Touch-en till android?? Liten snabb googling visar ju att någon har lyckats med det iaf. Dom på xda-developers verkar ganska duktiga, använd site:xda-developers.com vid googling kanske??

Har ingen touch HD. Har inte heller sett någon rom på XDA som fungerar bra. Kikar in på XDA några ggr i veckan. Men det kommer att komma lurar, så nog kan jag vänta

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!