Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
Tips för er som funderar på HTC Hero så är den inte speciellt snabb skulle jag vilja påstå. Den är iofs snabbare än iphone 2G men iPhone 3gs drar ifrån Heron ganska ordentligt. Men det är ju vad gäller snabbhet, kanske inte det man prioriterar.

Skicka PM om ni har frågor.

Ha 10 program igång på iphone och återkom med intryck om snabbhet...

http://www.youtube.com/watch?v=VZrVXS45kns

Permalänk
Medlem

det kommer säkerligen uppdateringar som gör en del....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Ha 10 program igång på iphone och återkom med intryck om snabbhet...

http://www.youtube.com/watch?v=VZrVXS45kns

Uhm. Det går väl inte att ha 10 program igång samtidigt på en iPhone?
Det är väl bara ett fåtal program som fungerar i bakgrunden, eller har jag förstått det hela fel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Uhm. Det går väl inte att ha 10 program igång samtidigt på en iPhone?
Det är väl bara ett fåtal program som fungerar i bakgrunden, eller har jag förstått det hela fel?

Tror det var poängen att iphone inte klara av det (rättare sagt inte tillåter det)

Permalänk
Medlem

Apple har löst det med sin pushtjänst. Om det är bättre eller sämre är upp till var och en.
Men Apples "ursäkt" för den lösning är batteritiden...

Hur som helst så är Heron jäkligt intressant. Det är bra att den inte släpps förrän runt den 10:e för då hinner jag utvärdera om 3Gs är så pass mycket bättre (snabbare och stabilare) än min nuvarande 3G. Annars blir det till att sälja och skaffa en Hero.
Kanske skaffar en Hero om man kommer över en beg. lite billigare iof. Gillar verkligen Sense.

Permalänk

Finns att köpa nu i sverige.

Permalänk
Medlem

haha ren FUD att luren skulle vara långsam, så länge du inte har massvis med apps igång så är den riktigt snabb..

Permalänk
Medlem

Android verkar riktigt intressant! Väntar tills det blivit testat ordentligt först tror jag!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Android kicks ass!
Har suttit och pillat med heron hela kvällen... <3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
Android kicks ass!
Har suttit och pillat med heron hela kvällen... <3

Sweet, min har skickats från komplett idag, dock ska den förbi ånge påvägen upp till norr.. postens största flaskhals, så onsdag kanske jag har den..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chew
Android kicks ass!
Har suttit och pillat med heron hela kvällen... <3

recension ;D

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Kan man använda HTC Hero bra utan ett gmail konto ?

Permalänk
Medlem

Verkar vara en klart intressant lur

Vilket abonnemang kör ni på? Vill gärna ha något med "fri" eller billig datatrafik.

Visa signatur

Det finns inga dåliga kläder, endast dåligt väder.

Permalänk
Medlem

Task Killer

Hej!
Undrar om någon kan tipsa om vart jag laddar hem Task Killer till min nya HERO. Jag kollade på market och där hittar jag bara Advanced Task killer och jag lyckas inte stänga ner via den..

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

Re: Task Killer

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynic
Hej!
Undrar om någon kan tipsa om vart jag laddar hem Task Killer till min nya HERO. Jag kollade på market och där hittar jag bara Advanced Task killer och jag lyckas inte stänga ner via den..

Sök på TasKiller. Notera att det bara är ett K, och inget mellanslag.

Permalänk
Medlem

Fråga om Wallpapers
Blir tokig.. Har laddat hem lite wallpapers som är i rätt storlek för skärmen. Men när jag ska lägga in dom som wallpaper så kommer en ruta (fyrkant)upp som tvingar mig att beskära bilden.
Alltså blir wallpapern förstorad pgr av att jag bara kan beskära en liten del av bilden.. och då också suddig.

Nån som förstår typ vad jag menar och har tips om vad man gör för att få det rätt?

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem

ja.. nu ska vi se.. om du trycker på fyrkantens högra nedre hörn, så kan du dra i "rutan" så att den blir större eller mindre

Permalänk

hej
införskaffade min hero idag från en utav telias butiker. Men de går inte att ansluta till android market? gör jag något fel? Har hört att alla länder inte har tillgång till det. Stämmer det? går det att komma runt de?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynic
Fråga om Wallpapers
Blir tokig.. Har laddat hem lite wallpapers som är i rätt storlek för skärmen. Men när jag ska lägga in dom som wallpaper så kommer en ruta (fyrkant)upp som tvingar mig att beskära bilden.
Alltså blir wallpapern förstorad pgr av att jag bara kan beskära en liten del av bilden.. och då också suddig.

Nån som förstår typ vad jag menar och har tips om vad man gör för att få det rätt?

Ta ner "wallpaper set and save" från market.

Permalänk
Medlem

Ska jag köpa en brun eller vit Hero? Har otroligt svårt att bestämma mig.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Brun såklart, den sticker ut mera från mängden!

Permalänk
Medlem

Tack Nissegurra , fungerar perfekt

Visa signatur

[b]Antec P180B - i7 920 (D0) - Asus P6T Deluxe v2 - Thermalright Ultra Extreme - GTX280- 6GB Corsair Dominator C8 1600mhz - Corsair HX 1000W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Brun såklart, den sticker ut mera från mängden!

Det blev en brun. Dels för att all annan elektronik jag har är mörk och dels för att skiten bör inte vara lika synlig.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Det blev en brun. Dels för att all annan elektronik jag har är mörk och dels för att skiten bör inte vara lika synlig.

Dock så har den inget teflon... (vilket den inte behöver p.g.a. mörk färg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik_e90
hej
införskaffade min hero idag från en utav telias butiker. Men de går inte att ansluta till android market? gör jag något fel? Har hört att alla länder inte har tillgång till det. Stämmer det? går det att komma runt de?

Du skall ha tillgång till gratisapps på Market. Det är bara betalapps som inte är tillgängliga för oss svenskar ännu (utan root och lite trixeri).

Vad händer när du försöker starta Market? Får du ett felmeddelande?

Permalänk

De löste sig, jag registrerade bara telefonen på HTC hemsida ~ 24 timmar senare så fungerar det

Permalänk

någon som kan förklara detta med Roots osv? vad är det?

fick min hjälte idag, och är jävla nöjd

Permalänk

Skamlöst postar jag samma som på MHB

Jag var precis förbi Tele2's affär i Skärholmen. Där kostar HTC hero 0:- om man köper den med abonemang med betalning över 24 mån 200 /mån.
Jag undrar lite vad haken är när dom kränger mobilen för 4800:- totalt(+ 99:-(?) i upplägg avg.)? Hade funderingar på 150 :- i 18 månader men då måste man lösa ut den för 2899:-

Någon som har några funderingar eller ska jag hugga på budet?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbotomte
någon som kan förklara detta med Roots osv? vad är det?

fick min hjälte idag, och är jävla nöjd

root eller /root innebär i korthet att du är administratör för mjukvaran och kan ta bort och lägga till som du vill utan spärrar. Du kan ändra mjukvarans prestanda/möjligheter.
Det är inget man bör göra om man inte vet vad man pysslar med. På en mobil i dagsläge bränner du allt vad garanti heter med all säkerhet om det går åt h-vete.

(..rätta mig gärna om jag har fel).

mer om /root i UNIX/Linux/UNIX-like http://en.wikipedia.org/wiki//root

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M-
Nackdelen med kategori 2 är dels att man kan uppleva en viss inkompatibilitet med vissa apps på Market som är designade att lira tillsammans med vissa standardapps, och dels att uppdateringarna inte kommer direkt från Google. När Google släpper Android 2.0 så får men inte den per automatik om man har en kategori 2-telefon (som exempelvis HTC Hero eller vår nordiska HTC Magic). Man tvingas istället vänta på att HTC släpper sin modifierade version av Android 2.0.

Man kan nog förvänta sig att HTC så snabbt som möjligt kommer pumpa ut dessa uppdateringar till alla kunder, men det finns inga garantier. Och kommer HTC verkligen vilja lägga energi på att fortfarande hålla Magic/Hero uppdaterad om nio månader då det har dykt upp en hel bunt nyare telefoner? Ett visst frågetecken för framtida uppdateringar. Ingen vet hur det kommer bli.

Alla Android uppdateringar kommer direkt från Google. Jag har varit i kontakt med HTC och fått detta bekräftat.

Best regards
Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knightmare
Alla Android uppdateringar kommer direkt från Google. Jag har varit i kontakt med HTC och fått detta bekräftat.

Best regards
Knight

Det är både sant och falskt. Ja, HTC får uppdateringarna direkt av Google, men nej, Google kan inte skicka ut uppdateringar till Hero-användare eftersom Google inte har tillgång till Hero-koden. Hur skall Google kunna uppdatera något som HTC äger? Möjligen kan Google skicka ut säkerhetspatchar, sådant som är generellt för alla androidlurar, men allt det som HTC har varit och pillat på (och det är MYCKET i Hero) kan inte Google uppdatera.