Permalänk
Skrivet av zaman:

Har beställt mitt från spelbutiken.se och väntar spänt

Har tyvärr inte spelat igenom F3 då jag alltid fastnade och inte visste vad jag skulle göra sen hade men inte tillräckligt med till. NV ska vara enligt vissa reviews ska vara mer njutbart att sig genom.

Och som jag hört det ska det vara ett kollosalt berg av buggar

Permalänk

är redan patcher på g, men ja, berg som är 3meter över marken, hundar som går weird osv osv

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Och som jag hört det ska det vara ett kollosalt berg av buggar

Jag menade själva spelandet men det stämmer som du säger. Det är en massa buggar som rapporteras nu överallt så man börjar bli lite orolig faktiskt. Patchen ska vara ute nu antar jag då det är bara knappt en dag kvar till lansering.

Kalle@ankan: Eller att man skjuter vissa NPC och de flyger rakt upp i luften hahaha sedan landar de ner igen och fastnar i marken :P.

Får hoppas att de flesta buggarna är lösta när man får spelet.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Jag menade själva spelandet men det stämmer som du säger. Det är en massa buggar som rapporteras nu överallt så man börjar bli lite orolig faktiskt. Patchen ska vara ute nu antar jag då det är bara knappt en dag kvar till lansering.

Är ju redan släppt i USA

Blev för övrigt uppringd av min lokala Game-butik idag, de hade bara fått in två(!) collector's edition till PC och jag var den som stod högst upp så jag har ett exemplar att gå och köpa imorgon

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Är ju redan släppt i USA

Blev för övrigt uppringd av min lokala Game-butik idag, de hade bara fått in två(!) collector's edition till PC och jag var den som stod högst upp så jag har ett exemplar att gå och köpa imorgon

Jag vet att det är släppt i USA. Är väll därför folk rapporterar buggar och sånt.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaman:

Jag vet att det är släppt i USA. Är väll därför folk rapporterar buggar och sånt.

Uppfattade det som att du inte visste det.. Men alla gör vi väll misstag.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

För att inte bryta mot några regler så säger jag att jag är i USA just nu. Köpte spelet idag och sitter och spelar det lite.
Jag hoppas verkligen nästa patch optimeras bättre. Har sjukt låg fps större delen av tiden och det hackar något otroligt när jag snurrar runt. Får in en cirka 25fps när jag springer runt ute i vildmarken.
Har kollat Gpu användningen och den ligger på cirka 30-35% och aldrig mer. Och på kärnorna så är det en som ligger på 80% resten från 7-25%
Kör allt på högsta.
Och ja, jag ska och kommer köpa spelet när jag "kommer hem till sverige".
Älskar de här spelen och har spelat igenom F3 2gånger.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Fan för steam...så surt att sitta med spelet i handen men ändå inte få spela :/

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Forbidden:

Och ja, jag ska och kommer köpa spelet när jag "kommer hem till sverige".
Älskar de här spelen och har spelat igenom F3 2gånger.

Bra, den låt oss säga "svenska" versionen är säkert värt det

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Forbidden:

För att inte bryta mot några regler så säger jag att jag är i USA just nu. Köpte spelet idag och sitter och spelar det lite.
Jag hoppas verkligen nästa patch optimeras bättre. Har sjukt låg fps större delen av tiden och det hackar något otroligt när jag snurrar runt. Får in en cirka 25fps när jag springer runt ute i vildmarken.
Har kollat Gpu användningen och den ligger på cirka 30-35% och aldrig mer. Och på kärnorna så är det en som ligger på 80% resten från 7-25%
Kör allt på högsta.
Och ja, jag ska och kommer köpa spelet när jag "kommer hem till sverige".
Älskar de här spelen och har spelat igenom F3 2gånger.

Har du testat den här fixen: potential FIX for npc slowdown - Bethesda Softworks Forums ?

Permalänk

Har också lite problem med prestandan, omkring <35fps i vildmarkerna med en GPU load på 99% konstant.. Kör då allt på max, 8xAA 15xAF och Ultra settings i 1920x1080.. plus att det är jäkligt buggigt...

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk

köra samma fast 1680x1050, har inget problem med hack/lagg vet dock inte exakta fpsen

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

vad tycker ni om spelet so far? hur är det jämfört med 3an?

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk

samma skit typ, lite bättre

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk

Jag tycker det har blivit svårare! (mer realistiskt) fiender har lite mer ammo har vikt och man får inte lika mkt liv av käket längre! Tycker det är mer sidequests med! Har spelat i några timmar nu och spenderat typ 20minuter på sidequests! Ska köpa steam versionen väl hemma i Sverige!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

Har spelat i ett antal timmar, börjat leka med mods etc. Har inte stött på ett enda av dem buggarna som har rapporterats, har inte heller prestandaproblem och lirar i en 50~ till 80~ FPS med ultra grafik, 4xAA och 8xAF i 2560x1600. Det med ett 5850 1GB.

Underbart spel, konceptet är annorlunda än i FO3, till det bättre imo men har inte kommit så långt in i spelet än.

Fallout New Vegas Nexus - New Vegas mods and community

Musacc fixen:

Citat:

The fix is the same as the Fallout 3 fix, except that these lines;

fForegroundMouseAccelBase=0
fForegroundMouseAccelTop=0
fForegroundMouseBase=0
fForegroundMouseMult=0

Need to go in your FalloutPrefs.ini under controls, instead of your Fallout.ini.

Thanks goes to Jaskano for posting the original fix for Fallout 3.

etc. Det är ett spel att modda,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verkligen:

Jag tycker det har blivit svårare! (mer realistiskt) fiender har lite mer ammo har vikt och man får inte lika mkt liv av käket längre! Tycker det är mer sidequests med! Har spelat i några timmar nu och spenderat typ 20minuter på sidequests! Ska köpa steam versionen väl hemma i Sverige!

Beror väll på om man kör hardcore mode eller inte? Själv tänker jag köra hardcore mode, man ska ju tydligen få någonting på slutet

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

Testade det där alldeles nyss. Gpu användningen gick från 30-35% till 60-70% och fps ända upp till 65fps.
Hittade det där för någon timme sedan men glömde skriva
Klart värt för den som har problem i spelet.

"PERFORMANCE TWEAK!!!

First download the dx9.dll from the following link

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Has been virus scanned!

Copy the DX9.DLL file into your root Fallout 3 vegas directory , run the launcher it will detect new hardware 7800gs. Go into your options and wack everything back up to what you had it before. Ultra in my case! ( Don't touch the hardware type , leave it as 7800GS )

Run the game , apparantly this has fixed many peoples frame rate problems and stutter problems. From further research it seems there is a bug between the game and DX10/11 cards and directx.

If you notice no difference , just delete the file!.."

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Bra, den låt oss säga "svenska" versionen är säkert värt det

Jaaa precis. Den svenska verisionen är helt annorlunda, mycket bättre!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Spoiler angående serien man fick med i collectors ed.

Tog Chance livet av sig själv med giftflaskan för att han inte orkade mera eller fick han "hjälp" av Mr.Kostym? Tycker det var lite otydligt...

Dold text
Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Dr.Pepper:

Har också lite problem med prestandan, omkring <35fps i vildmarkerna med en GPU load på 99% konstant.. Kör då allt på max, 8xAA 15xAF och Ultra settings i 1920x1080.. plus att det är jäkligt buggigt...

Jag spelar med allt på max, dvs 8xAA 15xAF, Ultra, 1920x1080 och jag ligger stabilt på 60fps. Lite drops i strider, till kanske 50, men man vatsar ju ändå

Detta på I7 3.8ghz HT, 6GB ram, Asus 5770.

Har du senaste 10.10?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Jag spelar med allt på max, dvs 8xAA 15xAF, Ultra, 1920x1080 och jag ligger stabilt på 60fps. Lite drops i strider, till kanske 50, men man vatsar ju ändå

Detta på I7 3.8ghz HT, 6GB ram, Asus 5770.

Har du senaste 10.10?

Ska testa den senare idag och se om det blir någon förändring

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem

Va ? Har några av er redan fått era spel? Här sitter man och väntar på ska det ska smälla i postlådan :(. Man känner att man ligger mycket efter när man läser alla kommentarer om hur långt vissa har kommit i spelet och vad man har gjort hittills :P.

Få se hur spelet körs på mitt nya system i sign.

Aja får det när jag får det då

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

De som beställt ifrån spelbutiken.se får nog inte sina förräns på måndag/tisdag. De skeppas tydligen idag enligt mailet jag fick nyss. Förbannad skit alltså!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Moderator
Moderator

Hämtade mitt exemplar hos webhallen på Sveavägen nyss. En poster fick man också

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av erdraug:

De som beställt ifrån spelbutiken.se får nog inte sina förräns på måndag/tisdag. De skeppas tydligen idag enligt mailet jag fick nyss. Förbannad skit alltså!

Därför handlar man bara spel över internet i tjänster som Steam etc. era sketna DVD'er kan ruttna på posten :).

Sitter och pillar med fellout och försöker porta det till NV, tycker välden är alldeles för gul.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Därför handlar man bara spel över internet i tjänster som Steam etc. era sketna DVD'er kan ruttna på posten :).

Sitter och pillar med fellout och försöker porta det till NV, tycker välden är alldeles för gul.

mmm tänkte vara eknomisk denna gången och slippa steams överpris... Sket ju sig Blir att åka förbi något ställe på vägen hem efter jobbet

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Jaha? Jag beställde mitt också från spelbutiken som jag nämnde tidigare och fick för en halvt timma sen. Här är teaser-beviset

Jag hörde också från några av mina polare att spelbutiken inte brukar vara snabba vid fredagsleveranser men jag har alltid fått mina spel samma dag som dom släpps i Sverige. Kanske har tur eller nåt

Och nej det är inte därför man köper via Steam. Vill du betala runt 500 för ett spel när kan du få det billigare genom nätbutiker så gör det. Alla vi andra sitter inte med en bunt pengar i bakfickan hela tiden.

Köpte mitt för 364 inkl frakt.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Moderator
Moderator

Vissa som förbeställt från webbhallen fick ju tydligen spelet redan igår också.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Jag fick mitt ex igår , men det hjälper inte mycket. Kunden först spela det idag, men visst skönt att slippa åka till en affär efter jobbet.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED