Permalänk

Fallout: New Vegas

Citat:

Sagan om livet efter atomvapenkriget är ännu inte färdigberättad. Bethesda meddelade vid ett pressevent i London i dag att Fallout: New Vegas är under utveckling hos Obsidian Entertainment. I likhet med höstens Fallout 3 utvecklas spelet till Windows, Xbox 360 och Playstation 3.

I nuläget är det synnerligen snålt med information men det talas på sina håll om att det blir ett fristående spel. Peter Hines:

Det är inte Fallout Tactics - det är inte Brotherhood of Steel. Det är ett till Fallout-spel.

Nytt spel och sannolikt ny story på gång alltså. Och om vi ska tro PC Gamer-redaktörens blogg rör det sig inte om det omtalade MMO-liret. Lutar således åt ett spel likande Fallout 3. Men vi svär ännu inte på att det är sant.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=32307

Själv har jag bara spelat Fallout 3 och tyckte det var ett grymt spel, och hoppas detta kan bli ännu bättre!

Vad tror ni?

Permalänk
Medlem

Ja, det är ju Obsidian som gör det, vilket talar för spelet. Det finns ju en chans att spelet liknar 1:an och 2:an mer än 3:an, vilket skulle vara positivt. Och då menar jag alltså humorn och världen... den isometriska vyn får nog bytas bort för min del... combat var ju ändå inte det som gjorde Fallout till ett av tidernas bästa spel.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Skulle det tala till fördel för spelet att Obsidian gör det?

Utvecklarna som gjorde det pinsamt mediokra KotOR 2, där de inte förbättrade någonting alls utan bara använde exakt samma teknologi som utvecklats av Bioware för att berätta en larvig och överdrivet invecklad historia som hör hemma i Metal Gear Solid hellre än ett Star Wars-spel?

Åh, vänta, Kreia är goodguy, fast hon är badguy, hon är en sith lord, men inte riktigt, Darth Nihilus är extremt mäktig, men är egentligen inte alls mäktig, men han gjorde något som har med huvudpersonens historia att göra, trots att huvudpersonen gjorde det själv någon gång under det senaste kriget, men huvudpersonen hade fått sitt minne utraderat, eller vänta, han raderade det själv, fast oavsiktligt då han...

Oh for crying out loud!

Hoppas de sparkar manusförfattaren innan de ens börjar på nästa Fallout.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Hjälpsam

Tycker att Kotor2 var jädrigt bra, det alla gnällde över var slutet, men var det i rättvisans namn så märkvärdigt slut i Kotor1?
Kreia var en grymt intressant figur, riktigt bra skådis också.

Många i Obsidian har tidigare i jobbat i Black Isle, som bland annat utvecklade Planescape Torment, ett av de absolut bästa RPG som gjorts till PC.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Hoppas verkligen de blir bra! de här längtar man faktiskt efter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Skulle det tala till fördel för spelet att Obsidian gör det?

Utvecklarna som gjorde det pinsamt mediokra KotOR 2

Och efter det så gjorde dom NWN2 och dess expansioner...

Kan bli intressant att se ytterligare en modern variant av Fallout.

Permalänk
Medlem

Vi vet ju inte ens vilken typ av spel det blir... kan ju bli en shooter till Psp eller nåt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Skulle det tala till fördel för spelet att Obsidian gör det?

Det beror väl på om man tycker det är en fördel att Feargus Urquhart är bas för Obsidian. FU var huvuddesigner för Fallout 2.

Men visst, KotoR 2 var både ofärdigt och förvirrat. Och särskilt förtjust i NWN 2 var jag inte heller. Den som lever får se!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Och efter det så gjorde dom NWN2 och dess expansioner...

Kan bli intressant att se ytterligare en modern variant av Fallout.

NWN 2 var det sämsta jag någonsin spelat, älskade ettan och såg fram emot tvåan.

fallout för övrigt är ju skit bra.. iaf ettan och tvåan. Har inte satt mig in i trean så mycket. Snyggt som fan men har inte sagt klick för mig.

Visa signatur

3900X | 2080 TI | 64GB RAM | 1TB NVME Pcie4 | C49RG90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badboll
Det beror väl på om man tycker det är en fördel att Feargus Urquhart är bas för Obsidian. FU var huvuddesigner för Fallout 2.

Knappast en fördel, med tanke på alla korkade idéer som genomsyrade det spelet. Fallout 2 var ett bra spel trots det, men det är omöjligt att spela igenom det utan att undra hur sjutton utvecklarna kan ha tyckt att vissa saker faktiskt vore en bra idé.

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Skulle det tala till fördel för spelet att Obsidian gör det?

Utvecklarna som gjorde det pinsamt mediokra KotOR 2, där de inte förbättrade någonting alls utan bara använde exakt samma teknologi som utvecklats av Bioware för att berätta en larvig och överdrivet invecklad historia som hör hemma i Metal Gear Solid hellre än ett Star Wars-spel?

Åh, vänta, Kreia är goodguy, fast hon är badguy, hon är en sith lord, men inte riktigt, Darth Nihilus är extremt mäktig, men är egentligen inte alls mäktig, men han gjorde något som har med huvudpersonens historia att göra, trots att huvudpersonen gjorde det själv någon gång under det senaste kriget, men huvudpersonen hade fått sitt minne utraderat, eller vänta, han raderade det själv, fast oavsiktligt då han...

Oh for crying out loud!

Hoppas de sparkar manusförfattaren innan de ens börjar på nästa Fallout.

Haha, rolig sammanfattning av historien i KotOR 2! Felet var nog dock inte Obsidians utan att spelet stressades ut pga press uppifrån. Slutet var ju bl a inte alls färdigt och mycket annat uteslöts ju också i spelet.

Iaf njöt jag verkligen av Fallout 3 (även om orginalen är en klass för sig) och hoppas också ev. uppföljare kommer bli lika bra.

Permalänk

Re: Fallout: New Vegas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaffekopp9393
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=32307

Själv har jag bara spelat Fallout 3 och tyckte det var ett grymt spel, och hoppas detta kan bli ännu bättre!

Vad tror ni?

Kan bara hålla med.

Fall Out 3 är det enda spel som jag verkligen tyckt varit bra de senaste åren. Kul med uppföljning. Hoppas på lite grönare miljöer denna gång.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Fallout: New Vegas

Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
Kan bara hålla med.

Fall Out 3 är det enda spel som jag verkligen tyckt varit bra de senaste åren. Kul med uppföljning. Hoppas på lite grönare miljöer denna gång.

Grönare miljöer? Nej, absolut inte... du är i fel genre om du vill ha något sånt. Praktiskt taget hela världen förstördes ju i kriget mot Kina. Det finns inte mycket växtlighet kvar.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Det här har ju OERHÖRT mycket mer potential än fallout 3.
Dels är det en utvecklare som faktiskt sysslat med RPGs och inte äventyrsspel de senaste 5 åren och utöver det har de faktiskt gjort snygga character models, bra röster och bra interface, Något som man inte kan anklaga Bethesda för.
Allt pekar på att det här blir ett riktigt fallout. Antagligen blir det mer över axeln med möjligheter som i NWN 2 att se i ett någorlunda isometriskt perspektiv.
Turnbased kanske är att hoppas på förmycket men iaf något där "springasånärasommöjligtochösamedvapnet" är en valid tactic som det är i fallout 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Det här har ju OERHÖRT mycket mer potential än fallout 3.
Dels är det en utvecklare som faktiskt sysslat med RPGs och inte äventyrsspel de senaste 5 åren och utöver det har de faktiskt gjort snygga character models, bra röster och bra interface, Något som man inte kan anklaga Bethesda för.
Allt pekar på att det här blir ett riktigt fallout. Antagligen blir det mer över axeln med möjligheter som i NWN 2 att se i ett någorlunda isometriskt perspektiv.
Turnbased kanske är att hoppas på förmycket men iaf något där "springasånärasommöjligtochösamedvapnet" är en valid tactic som det är i fallout 3.

Dream on!

Bethesda har fortfarande licensen, de låter inte Obsidian förvandla det till någon retroflört som du önskar dig, bered dig på samma grafikmotor, samma dialoger och samma spelstil.

Vilket förstås är bra eftersom Fallout 3 är det näst bästa spelet som gjorts alla kategorier.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Knappast en fördel, med tanke på alla korkade idéer som genomsyrade det spelet. Fallout 2 var ett bra spel trots det, men det är omöjligt att spela igenom det utan att undra hur sjutton utvecklarna kan ha tyckt att vissa saker faktiskt vore en bra idé.

Vissa saker faktiskt vore en bra idé...vad menar du? Exempel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Vissa saker faktiskt vore en bra idé...vad menar du? Exempel?

Vad sägs om att om man dör, och man kommer dö ofta, så måste man vänta på att HP-mätaren ska räkna ner till -150 eller så, beroende på hur våldsamma crits fienden fått in, varpå man får se en bild som säger åt en att man suger, och först därefter får man ladda en sparfil?

Hur kan de ha sett på det designvalet och tänkt "Yep, this'll never get old!"?

Vad sägs om att det finns en färdighet för både "Doctor" och "First Aid", där det inte finns någon anledning alls att välja den ena framför den andra, vilket bara har som funktion att göra nya spelare förvirrade?

Vad sägs om att det inte finns någon värld överhuvudtaget?

Vad sägs om att Bozar är ett maskingevär när både modellen och vapnets tooltip indikerar att det är ett pricksskyttegevär?

Vad sägs om det larvigt minimala antalet modeller för varelser?

För att inte tala om hur totalt baserat på slumpen hela spelet är, vilket i slutändan innebär att man kommer spara och ladda, spara och ladda etc etc ad nauseum för att få det resultat man vill ha?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Grönare miljöer? Nej, absolut inte... du är i fel genre om du vill ha något sånt. Praktiskt taget hela världen förstördes ju i kriget mot Kina. Det finns inte mycket växtlighet kvar.

Nu kan jag ha glömt något vitalt då det var ett tag sedan jag spelade igenom Fallout 1 & 2 främst, men även Fallout 3.
Men i spelet så får vi ju egentligen inte veta vad som blivit av med resten av världen? Har för mig att i Fallout 3 så finns det något slags liv kvar i Europa, är det inte där Commonwealth hör hemma?
Vissa delar av världen borde ju vara något grönare såvida inte allt radioaktivt avfall efter det 10min långa stora kriget verkligen lyckades förstöra hela världen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Vad sägs om att om man dör, och man kommer dö ofta, så måste man vänta på att HP-mätaren ska räkna ner till -150 eller så, beroende på hur våldsamma crits fienden fått in, varpå man får se en bild som säger åt en att man suger, och först därefter får man ladda en sparfil?

Hur kan de ha sett på det designvalet och tänkt "Yep, this'll never get old!"?

Vad sägs om att det finns en färdighet för både "Doctor" och "First Aid", där det inte finns någon anledning alls att välja den ena framför den andra, vilket bara har som funktion att göra nya spelare förvirrade?

Vad sägs om att det inte finns någon värld överhuvudtaget?

Vad sägs om att Bozar är ett maskingevär när både modellen och vapnets tooltip indikerar att det är ett pricksskyttegevär?

Vad sägs om det larvigt minimala antalet modeller för varelser?

För att inte tala om hur totalt baserat på slumpen hela spelet är, vilket i slutändan innebär att man kommer spara och ladda, spara och ladda etc etc ad nauseum för att få det resultat man vill ha?

Du måste inte älska allt i spelet. Fallout 1 kom ut 1996/1997? Förmodligen hade det varit i utveckling något år och på den tiden så var väl ändå de flesta PC spel åt det här hållet?

Sen undrar jag hur du kan ha glömt alla spelets buggar.

Försvarar inte designvalen i spelen men anser att det finns faktorer att tänka på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Dream on!

Bethesda har fortfarande licensen, de låter inte Obsidian förvandla det till någon retroflört som du önskar dig, bered dig på samma grafikmotor, samma dialoger och samma spelstil.

Vilket förstås är bra eftersom Fallout 3 är det näst bästa spelet som gjorts alla kategorier.

Bethesda har licensen, men de säger ju själva att de inte är ute efter en uppföljare utan en spinoff som lever ett eget liv bredvid vad nu bethesda vill göra.
Bethesda har inget med utvecklingen att göra utan är bara publisher och kommer inte påverka mer än en vanlig publisher.
läs:
http://www.shacknews.com/featuredarticle.x?id=1113

Visst kommer de trycka på vissa saker, men har de någon form av vett i skallen låter de de masterminds som faktiskt gjort de två bästa spelen i serien göra det dom vill. Fallout 3 är bra men inte i närheten så episkt eller engagerande som något av de första två spelen.

Dragon Age kommer bli de riktiga RPG:ens messiah, men hjag har stora förhoppningar om detta.

Permalänk
Medlem

f3 jämfört med föregående spel var uruselt. Det enda som var bättre var gameplay, mycket enklare (men också fattigare och på tok för förenklat jämfört med förra).

f3 är ett praktexempel på min eviga fråga: är det inte meningen att spel ska bli bättre, djupare och komplexare men ändå lättare att hantera istället för allt konsollifierat trams?

Jag är väl gammal och dum... med... förväntningar och krav. Så dumt av mig.

Visa signatur

[Asus P8H67] - [Intel i2500k] - [Corsair 4gb pc10600] - [Asus 560ti 1gb]

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars

1: Vad sägs om att om man dör, och man kommer dö ofta, så måste man vänta på att HP-mätaren ska räkna ner till -150 eller så, beroende på hur våldsamma crits fienden fått in, varpå man får se en bild som säger åt en att man suger, och först därefter får man ladda en sparfil?

Hur kan de ha sett på det designvalet och tänkt "Yep, this'll never get old!"?

2: Vad sägs om att det finns en färdighet för både "Doctor" och "First Aid", där det inte finns någon anledning alls att välja den ena framför den andra, vilket bara har som funktion att göra nya spelare förvirrade?

3: Vad sägs om att det inte finns någon värld överhuvudtaget?

4: Vad sägs om att Bozar är ett maskingevär när både modellen och vapnets tooltip indikerar att det är ett pricksskyttegevär?

5: Vad sägs om det larvigt minimala antalet modeller för varelser?

6: För att inte tala om hur totalt baserat på slumpen hela spelet är, vilket i slutändan innebär att man kommer spara och ladda, spara och ladda etc etc ad nauseum för att få det resultat man vill ha?

1: Håller med om att det är irriterande att mätaren inte kunde stanna vid noll... Dock roligt att glida på rygg över halva "kartan" i väntan på att man ska dö klart

2: Det är ju skillnad på Doctor och First aid Doctor en skill du kunde använda tre gånger per dygn för att hela upp sabbade kroppsdelar, medan First aid helade din hälsa (HP). Smart drag att blanda ihop dem till Medicine i trean dock.

3: Klart det finns en värld? Med en massa städer man kunde ta sig till... hur menar du?

4: Bozar går väl som "Big gun" och inget annat? Kan du inte visa screen? Har inte kvar min skiva från FO2

5: Minnes- eller tidsbegränsning?

6: Slump är kul! Visst kunde du pickpocketa någon med 13% chans att lyckas om man laddade tillräckligt många gånger, men det känns ju som "fusk" ju Detta är även fallet i FO3.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666

Visst kommer de trycka på vissa saker, men har de någon form av vett i skallen låter de de masterminds som faktiskt gjort de två bästa spelen i serien göra det dom vill. Fallout 3 är bra men inte i närheten så episkt eller engagerande som något av de första två spelen.

Och vad väger tyngst, din och dina gelikar på "No Mutants Allowed" åsikt om att de gamla spelen är X gånger bättre.

ELLER försäljningssiffrorna som visar att Fallout 3 på någon månad sålde bättre än ALLA tidigare Fallout versionerna under deras totala livstid?

Money talks, därför kommer inte konceptet att ändras nämnvärt i uppföljarna.

Men om det skulle visa sig att jag har fel och du har rätt så lovar jag att skänka dig en klase digitala bananer.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Och vad väger tyngst, din och dina gelikar på "No Mutants Allowed" åsikt om att de gamla spelen är X gånger bättre.

ELLER försäljningssiffrorna som visar att Fallout 3 på någon månad sålde bättre än ALLA tidigare Fallout versionerna under deras totala livstid?

Money talks, därför kommer inte konceptet att ändras nämnvärt i uppföljarna.

Men om det skulle visa sig att jag har fel och du har rätt så lovar jag att skänka dig en klase digitala bananer.

Nu är ju de äldre bättre spelen bättre i nästan allt utom spelmekaniskt.

Försäljningssiffror kan du ju inte komma med då spelmarknaden har utvecklats så enormt de senaste 12 åren.

Men du har då rätt "money talks" och nästa spel lär bli en Gamebryo baserad Fallout som liksom Fallout 3 kommer blir rätt bra. Ses fram emot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SID 6.7
Och vad väger tyngst, din och dina gelikar på "No Mutants Allowed" åsikt om att de gamla spelen är X gånger bättre.

ELLER försäljningssiffrorna som visar att Fallout 3 på någon månad sålde bättre än ALLA tidigare Fallout versionerna under deras totala livstid?

Money talks, därför kommer inte konceptet att ändras nämnvärt i uppföljarna.

Men om det skulle visa sig att jag har fel och du har rätt så lovar jag att skänka dig en klase digitala bananer.

Fallout 1&2 släpptes på 90-talet, till PC. Marknaden för PC-spel var inte lika stor då som den är nu. Fallout 3 släpptes till PC, PS3 och XBOX360. Tre marknader som var för sig antagligen är större än vad PC-marknaden var för 10 år sedan.

Jämförelsen du drog om försäljningssiffror blir därför missvisande och kan inte användas som ett riktigt argument.

Leta i stället reda på siffror som anger hur stor andel av respektive marknad som köpt respektive spel. Alltså hur många % av PC-spelarna köpte Fallout1/2 när det begav sig. Och hur många % av PC/PS3/XBOX360 ägarna har köpt Fallout 3.

$0,02

EDIT: anders.149 han till viss del före.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Fallout 1&2 släpptes på 90-talet, till PC. Marknaden för PC-spel var inte lika stor då som den är nu. Fallout 3 släpptes till PC, PS3 och XBOX360. Tre marknader som var för sig antagligen är större än vad PC-marknaden var för 10 år sedan.

Jämförelsen du drog om försäljningssiffror blir därför missvisande och kan inte användas som ett riktigt argument.

Leta i stället reda på siffror som anger hur stor andel av respektive marknad som köpt respektive spel. Alltså hur många % av PC-spelarna köpte Fallout1/2 när det begav sig. Och hur många % av PC/PS3/XBOX360 ägarna har köpt Fallout 3.

$0,02

EDIT: anders.149 han till viss del före.

Du förtydligade mycket gällande varför hans argument om försäljningssiffror är felaktigt.

Permalänk

Vore riktigt nice om dom kunde koda in att du inte kan ladda sparfil inom 1 min efter du dött, så kanske folk skulle tänka först, o springa senare Och var "lite" räddare för att dö, hehehehe

Eller kanske vore rätt irriterande, men köra en "max 2 dödsfall i timmen, sen får du vänta 1 min" så man fortfarande kan lubba in i självmord bara för att få se vad som händer =D

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Proboarder
Vore riktigt nice om dom knude koda in att du inte kan ladda sparfil inom 1 min efter du dött, så kanske folk skulle tänka först, o springa senare Och var "lite" räddare för att dö, hehehehe

Än bättre, du får spela om spelet från början.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Än bättre, du får spela om spelet från början.

Nån måtta får det vara.. inge kul att spela 60 timmar o ramla ner ifrån ett tak o dö

Visa signatur

MVH
/Pro

Permalänk
Medlem

Siffror på hur stor andel av den totala användarbasen som köpte de tidigare spelen vs hur många som köpte 3:an har jag visserligen inte.

Men jag kan inte i min vildaste fantasi tro att Bethesda skulle sålt fler ex än vad dom gjorde nu om dom hade fortsatt på 90-talskonceptet med isometrisk loppcirkusvy, turbaserade strider osv.

Detta är naturligtvis rena spekulationer, men jag kan inte se att ett rent hardcore/old School pc rpg skulle ha en större potentiell kundkrets än Bethesdas senaste action/rollspelshybrider har haft.

Sedan om man gillar det Bethseda gör eller inte är en annan fråga, i mitt tycke så är Fallout 3 fullständigt överlägset dess föregångare på alla punkter (och ja, jag spelade dom när det begav sig i slutet på 90-talet).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Jag trodde frågan var vilket som var det bättre rollspelet, inte vilket som sålde mest. Vill Bethesda sälja kopior borde ju nästa version av Fallout vara The Sims: Wasteland. Det betyder dock inte att det skulle vara värdig uppföljare eller ens ett rollspel i det fallet.

Jag blev positivt överraskad av Fallout 3 måste jag erkänna, men det har en lång väg kvar att vandra för att vara en värdig uppföljare. Just nu är det på sin höjd en spin-off. Jag kräver inte isometriskt vy etc., men jag förväntar mig samma djup som de första två spelen (framförallt det första) hade. Alternativt kan Bethesda helt enkelt officielt börja utveckla FPS av sina egna IPs, helt okej det också.