Högupplösta nakenbilder på Geforce GTX 295

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxkill
jävligt läckra babes alltså!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
HAHAHHAHA

kan ingen starta en sida med enbart hårdvaruporr, en given succé

SUCK!!! skulle en tjej råka gå in på denna sida bara pga att hennes pojvän sitter på swec skulle hon dumpa sin kille.Skälet är att han sitter o fantiserar om hårdvara mer en henne

jag är dator intreserad men jag skulle kasta ut min dator om min tjej skulle be mig, livet kretsar inte kring datorer o hårdvara.

hmm tur min tjej i allfall axepterar att jag sitter o glor på swec, annars skulle jag inte heller säga detta.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
SUCK!!! skulle en tjej råka gå in på denna sida bara pga att hennes pojvän sitter på swec skulle hon dumpa sin kille.Skälet är att han sitter o fantiserar om hårdvara mer en henne

jag är dator intreserad men jag skulle kasta ut min dator om min tjej skulle be mig, livet kretsar inte kring datorer o hårdvara.

hmm tur min tjej i allfall axepterar att jag sitter o glor på swec, annars skulle jag inte heller säga detta.

Toffelhjälte livet kretsar inte kring tjejer heller...

sen att du missat ironin är ju tragiskt

Back on topic:

undrar om swec har anlitat jorunalister från aftonblaskan

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Tror du att du tror det? Vet du inte vad du tror?

ojj shit va snurrigt de blev, haha, my bad:P tänkte inte rikigt på vad jag skrev där, tror jag;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
SUCK!!! skulle en tjej råka gå in på denna sida bara pga att hennes pojvän sitter på swec skulle hon dumpa sin kille.Skälet är att han sitter o fantiserar om hårdvara mer en henne

jag är dator intreserad men jag skulle kasta ut min dator om min tjej skulle be mig, livet kretsar inte kring datorer o hårdvara.

hmm tur min tjej i allfall axepterar att jag sitter o glor på swec, annars skulle jag inte heller säga detta.

Man skall väll ha en tjej som gillar än för den man är?
Visst så finns det väll andra intressen än datorer..
Men skulle aldrig i livet slänga ut min dator om min tjej bad om det.
Skulle slängt ut henne istället av en ren princip sak att hon inte accepterar än som man är.
Tänkt i dom banorna någon gång? Livet är för kort för att tofflas bort.

Permalänk
Medlem

Har jag uppfattat det åt helvete fel om jag trodde att 4870x2 var en dubbelmacka?

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Har jag uppfattat det åt helvete fel om jag trodde att 4870x2 var en dubbelmacka?

Svaret är ja ^.^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Skulle slängt ut henne istället av en ren princip sak att hon inte accepterar än som man är.
Tänkt i dom banorna någon gång? Livet är för kort för att tofflas bort.

Även om det skulle göra djävulskt ont så måste jag säga att jag instämmer.. Inte för att jag älskar datorn mer än henne, men för att jag vägrar vara/leva tillsammans med någon som inte accepterar mig som jag är..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Svaret är ja ^.^

Fan.. Hur kommer det sig att kortet fortfarande tar lika mycket plats då? Vad jag sett så är 4870x2 inte mycket mindre än 295.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FeSk28
Tror att dom har en intern SLI brygga, tror det iaf.

och varför har MSI alltid så fåniga/fula stickers på sina kort:/, tycker jag då.

Tror inte du lider av det så hårt när kortet sitter, med klistermärket vänt neråt, inne i din dator

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Skulle absolut vara billigare att ha allt på ett och samma kretskort, men nVidia ligger lite efter AMD när det gäller att göra effektiva och kompakta kretsar just nu.
AMD var ju nere i 55nm teknik långt innan nVidia och står redo att gå ner på 40nm nu. Större GPU innebär mindre plats för allt annat på kretskortet som behövs (RAMDAC, strömreglering etc) vilket gör att nVidia inte får plats med allt på "en planka" som någon sade.
Dessutom har ju ATI/AMD lyckats bättre att optimera sina kretsar och få ett effektivare uttag prestandamässigt sett per antal transistorer och kronor än nVidia för stunden.
Vi får se när nästa generation av grafikkort stundar.

Visa signatur

Chassi: Antec Nine Hundred| MB: Gigabyte MA790X-DS4| Processor: AMD X2 5050e 2.6GHz| Minne: 4GB Corsair Dominator 1066MHz| Grafik: Radeon HD4650| Hårddisk: WD Caviar Green 500/640GB| Nätagg: Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Fan.. Hur kommer det sig att kortet fortfarande tar lika mycket plats då? Vad jag sett så är 4870x2 inte mycket mindre än 295.

De har satt bägge gpuerna på ett enda kretskort och har en ganska monstruös kylare ovanpå, istället för mellan de bägge gpuerna. Detta leder till att de tar lika mycket plats (rätta mig om jag har fel någon?).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
SUCK!!! skulle en tjej råka gå in på denna sida bara pga att hennes pojvän sitter på swec skulle hon dumpa sin kille.Skälet är att han sitter o fantiserar om hårdvara mer en henne

jag är dator intreserad men jag skulle kasta ut min dator om min tjej skulle be mig, livet kretsar inte kring datorer o hårdvara.

hmm tur min tjej i allfall axepterar att jag sitter o glor på swec, annars skulle jag inte heller säga detta.

herregud större toffel får man leta efter.

skam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
SUCK!!! skulle en tjej råka gå in på denna sida bara pga att hennes pojvän sitter på swec skulle hon dumpa sin kille.Skälet är att han sitter o fantiserar om hårdvara mer en henne

jag är dator intreserad men jag skulle kasta ut min dator om min tjej skulle be mig, livet kretsar inte kring datorer o hårdvara.

hmm tur min tjej i allfall axepterar att jag sitter o glor på swec, annars skulle jag inte heller säga detta.

Oj vilket meningslöst och allmänt dåligt argument. Allvarligt talat, vem är korkad nog att göra en scen av titeln för denna artikel?

Och vad är det som är så "tur" i att din tjej accepterar att du är inne på SweClockers? Det låter ju precis som denna individ sitter mer som en polis i din tillvaro än något lite mer glamoröst.

---

Och till ämnet - inga nyheter här, samma gamla skit sedan 7950GX2 - dyrt ihopkok gjort i sista minuten för att ta tillbaka den onödiga tronen som högst presterande trots att det inte finns mycket pengar där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
De har satt bägge gpuerna på ett enda kretskort och har en ganska monstruös kylare ovanpå, istället för mellan de bägge gpuerna. Detta leder till att de tar lika mycket plats (rätta mig om jag har fel någon?).

Där ser man, det hade jag ingen aning om.

I och med att 295 verkar prestera bättre och samtidigt inte tar mer plats en kylaren på 4870x2 så har jag dock svårt att se hur det kan vara gynnsamt att trycka in två gpuer på ett kort. Varken 295 eller 4870x2 är ju speciellt dyra i förhållande till vad man får. Deras pris är ju dessutom väldigt lika varandras.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka

Och till ämnet - inga nyheter här, samma gamla skit sedan 7950GX2 - dyrt ihopkok gjort i sista minuten för att ta tillbaka den onödiga tronen som högst presterande trots att det inte finns mycket pengar där.

Intressant att du dömmer ut nVidias dual GX2 lösning men inte AMD's X2 när de båda sitter i samma vagga. Men sedan ska man ju inte förvänta sig en opartiskt åsikt från dig om detta ämne.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Avstängd

Hej är det någon här som vet om man kan spela crysis på high med XFX nvidia geforce 9600 GT 670 Mhz 1800 Mhz ??? svara snälla.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
jag är dator intreserad men jag skulle kasta ut min dator om min tjej skulle be mig, livet kretsar inte kring datorer o hårdvara.

Mitt liv kretsar absolut inte endast runt datorer och hårdvara, men om min sambo sa att jag skulle slänga ut datorn skulle jag slänga ut henne istället.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Mitt liv kretsar absolut inte endast runt datorer och hårdvara, men om min sambo sa att jag skulle slänga ut datorn skulle jag slänga ut henne istället.

hehe okej ;D

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
SUCK!!! skulle en tjej råka gå in på denna sida bara pga att hennes pojvän sitter på swec skulle hon dumpa sin kille.Skälet är att han sitter o fantiserar om hårdvara mer en henne

jag är dator intreserad men jag skulle kasta ut min dator om min tjej skulle be mig, livet kretsar inte kring datorer o hårdvara.

hmm tur min tjej i allfall axepterar att jag sitter o glor på swec, annars skulle jag inte heller säga detta.

öööööööhh lol

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Haha, vilken miss. Jag trodde det var ett singelkort. Ofta de kör med dubbelmacka fortfarande. De borde väl ha tekniken att trycka dit två gpu på samma macka? Eller skulle det göra för ont att göra som AMD/ATi?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonathan82
Ja, varför en dubbelmacka?
En enkel bräda måste väll vara bra mycket billigare att producera?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vulture
Skulle absolut vara billigare att ha allt på ett och samma kretskort, men nVidia ligger lite efter AMD när det gäller att göra effektiva och kompakta kretsar just nu.
AMD var ju nere i 55nm teknik långt innan nVidia och står redo att gå ner på 40nm nu. Större GPU innebär mindre plats för allt annat på kretskortet som behövs (RAMDAC, strömreglering etc) vilket gör att nVidia inte får plats med allt på "en planka" som någon sade.
Dessutom har ju ATI/AMD lyckats bättre att optimera sina kretsar och få ett effektivare uttag prestandamässigt sett per antal transistorer och kronor än nVidia för stunden.
Vi får se när nästa generation av grafikkort stundar.

Ni får ursäckta men bara det att ni först gämför GTX295 med HD4870X2 och annser att kan ATI så kan Nvidia sätta två gpu:er på samma PCB. Visst nvidia kan göra det men vill ni skaffa lådor som är 60cm djupa kanske?

Uppenbarligen har ni inte mycket koll på vad specsen nvidia samt ati har på sina kort inebär i pracktiken.

Nvidia har upp till 512Bit bred buss på sina kort i dagsläget. ATI å andra sidan har max 256bit bred buss.
För varge extra bit så krävs en extra lednigsbana. Så för en 512bit bred buss krävs 512 st lednibsbanor + eventuella banor för att kontrollera tex minnet etc så banorna för att skicak själva datan är enbart ett minimum. Det krävs även banor för att addressera minnena och styra dom så dom kan göra sig redo för läs och skrivningar. En enkel 64bit buss som ska addresera 4Gb minne med 32bit addresering kräver minimum 64st banor för datan och 32st för addreserigen och ytterligare banor för strömmatning och styrning av minnet.

Så nu kanske ni börjar inse hur många ledningsbanor det facktiskt behövs för ett modärnt grafikkort.

Oavset 256bit eller 512b it bred buss så går det åt en jävla massa ledningsbanor på parrallella bussar.
En modärn PCB för ett grafikkort är i regel på 12 lager. Alltså 12 lager med lednigsbanor. Det lilla ni ser på åvan och undersidan är bara en bråkdel. ofta har man lednigsbanor för posetiv respecktive gjord på varsin sida så lägt ifrå nvarn som möjligt. Tex gjord eller ground på ena sidan och posetiva spännigar för att mata komponenterna med kräm på andra sidan och lednigsbanor som överför signalerna inbakade i dom andra tio lagren.

Varför nvidia kör en dubbelmacka är för att deras GPU använder upp till 512Bit bred buss eller 448bit pär GPU för GTX295 villket är AVSERVÄRT mycket fler lednigsbanor och det kräver fler minneschips också och det skulle antigen bli alldeles förstort. Alltså du skulle mer eller midnre få ett grafikkort som var lika lågt som båda halvoran GTX295 utgör dom du läger dom efter varan. Men antar att igen vill såga hål i fronten för deras GTX295 inte går in i lådan annars?

Så dubbelmacka är det effektivaste i dagsläget om man ska ha så bred buss. Visst kan man klanka ner på nvidia för att inte sattsa på GDDR5 men vi vet redan att ATI fick pusha på utveckligen av GDDR5 och det var inte ens säkert att GDDR5 skulle bli klart i tid och hålla specesen som var satta. nvidia tog det säkra och körde på beprövade GDDR3.

ATI gör bra kort och lika så gör nvidia. Dom har olika metoder och det ena inspererar det andra. Nvidia vissar att bred buss är möjligt med bra prestanda. ATI vissar att smal buss är möjlig med bra prestanda med det senaste inom minnesteknik. Tänk er båda teknikerna på ett å sammma kort? Nästan gen kort kanske inte är det men generationen efter det så är nog GGR5 och 512Bit buss standard men igen kommer minnas vad som ledde upp till det då nästa hyp och pajkasstning är på G.