Left 4 dead-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Finns det nån sida där man kan se sin och andras stats? Tex vilka tider man fått på alla survival-banor mm.

Klicka på Survival i huvudmenyn sen Leaderboards...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vikham
Jag och ett par kompisar köpte det här spelet för att vi tänkte lana en hel helg, det tog några dagar att hitta spelet i någon affär, (Vi frågade ungefär 20 spelbutiker om dom hade spelet) Till slut när vi fick det så hade vi lanet, det här spelet passar så sjukt bra till att lana med kompisar! Ett tips är att försöka hålla räddheten kvar genom att spela på hard eller advanced, annars slutar man tycka det är läbbigt och så slutar spelet vara kul.

Vi hittade och laddade ner ett modd också som gjorde så det kom horder helatiden så det var nästan helt omöjligt! Det är ett tips också Tror det hete "impossible mode", sök på google

Håller med om att det är sjukt kul att lana, men det där med att det är läskigt kan jag inte förstå... även fast man spelar sp på expert själv när det är kolmörkt så är det inte läskigt, mest bara svårt imo

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JagHeterFelix
Klicka på Survival i huvudmenyn sen Leaderboards...

Håller med om att det är sjukt kul att lana, men det där med att det är läskigt kan jag inte förstå... även fast man spelar sp på expert själv när det är kolmörkt så är det inte läskigt, mest bara svårt imo

Håller med om det där med att det ska vara läskigt. Jag blir inte rädd, det enda som händer kan vara att man får stressattacker så att säga, i riktigt pressade situationer. Då o då blir det nåt skrik, men det är adrenalin ^^

Permalänk
Avstängd

Spelet blir gratis från klockan 01:01 inatt och förblir det i 24 timmar.

Bara att preloada spelet redan nu. och så kan man spela efter 01:01.

Finns som nyhet i steam, svårt att missa.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Finns det några seriösa swec:are som är sugna på att mossa survive idag?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Finns det några seriösa swec:are som är sugna på att mossa survive idag?

Har aldrig spelat L4D men jag är på, måste bara plugga på ett matte-prov först

Finns det någon steam-grupp för swec?

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk
Medlem

Kan nån hjälpa mig met ett litet problem här?
Det är så att när jag spelar så efter ett tag så fastnar spelet i ungefär 3sek och sen så dör spelet.
Kör med 174.24, har även prövat med 182.50
Har också defragmenterat cachfiler och stängt av multicore rendering

Kan det vara värme problem? För min GPU ligger på 75-70C i windows

Edit: Såg nu att jag överclockat datorn så nu har jag satt den på default och ser om det går bättre

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Kan nån hjälpa mig met ett litet problem här?
Det är så att när jag spelar så efter ett tag så fastnar spelet i ungefär 3sek och sen så dör spelet.
Kör med 174.24, har även prövat med 182.50
Har också defragmenterat cachfiler och stängt av multicore rendering

Kan det vara värme problem? För min GPU ligger på 75-70C i windows

Mycket möjligt, min ligger runt 35-40 på idle, kanske dags att göra rent? Eller dra upp fläkten när du lirar och testa om det funkar bättre?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Finns det några seriösa swec:are som är sugna på att mossa survive idag?

Absolut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gamefreak
Finns det någon steam-grupp för swec?

http://steamcommunity.com/groups/swec4dead

Also, borde inte den här tråden ligga i Multiplayer-delen av forumet? Vem fan spelar L4D i single player?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Mycket möjligt, min ligger runt 35-40 på idle, kanske dags att göra rent? Eller dra upp fläkten när du lirar och testa om det funkar bättre?

Okej
BTW, vet någon om det finns något bra pogramm som typ spelar in tempsen du har så du kan kolla vad du hade när du spelade och sånt?

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t22t2
Okej
BTW, vet någon om det finns något bra pogramm som typ spelar in tempsen du har så du kan kolla vad du hade när du spelade och sånt?

Ja kör RivaTuner fungerar perfekt, där kan du se temp osv.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Absolut.

http://steamcommunity.com/groups/swec4dead

Also, borde inte den här tråden ligga i Multiplayer-delen av forumet? Vem fan spelar L4D i single player?

När, var och hur? sitter här å väntar på folk, vill liiiiira!!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
När, var och hur? sitter här å väntar på folk, vill liiiiira!!

Adda mig på friends http://steamcommunity.com/id/Gramner och dra iväg ett PM bara. Jag är nog online nästan hela dagen idag om inget dyker upp.

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk

Satt och spelade hela Dead Air kampanjen på expert igår i public. Tog cirka 2-3 timmar för allt, efter en hel del omstarter, men vi kämpade på för en tysk i gruppen ville verkligen ha achivementen.

På sista delen när vi klarar den på fjärde försöket, så buggar spelet så att det brinner genom golvet i planet som man ska fly med. Alla dör förutom en, vilket gör att vi klarar banan men bara han som överlevde får achivementen, och det var inte tysken.

(För att få achivementen måste man köra från del 1 igen då vi klarade sista banan..)

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Ja kör RivaTuner fungerar perfekt, där kan du se temp osv.

kk

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Permalänk
Medlem

Ingen som har lust att svara på det jag har postat på sida 42?. Jag borde ju har fått "Distinguished Survivor" belöningen nu men just den banan "The Terminal" buggar för vissa.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Såg precis att jag kan ladda ner L4D och provspela under 24h, dessvärre är det enbart 5h kvar nu och nerladdningen tycks vara färdig om ungefär 4h. Någon som vet om jag skulle kunna lira spelet i offline mode när det väl är installerat?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Såg precis att jag kan ladda ner L4D och provspela under 24h, dessvärre är det enbart 5h kvar nu och nerladdningen tycks vara färdig om ungefär 4h. Någon som vet om jag skulle kunna lira spelet i offline mode när det väl är installerat?

Skulle inte tro det. Efter tiden går ut är spelet låst och går inte att starta i steam.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Ingen som har lust att svara på det jag har postat på sida 42?. Jag borde ju har fått "Distinguished Survivor" belöningen nu men just den banan "The Terminal" buggar för vissa.

Detta står i senaste uppdateringsinfon som kom idag:

"Fixed issues with Survival Mode medals not being awarded properly in rare cases"

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lektroo
Detta står i senaste uppdateringsinfon som kom idag:

"Fixed issues with Survival Mode medals not being awarded properly in rare cases"

Det såg jag men jag fick fortfarande inte belöningen efter uppdateringen så vet inte vad som kan ha gått fel. På Valves forum har också några problem med det.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Nån som ver hur man får upp en serverlista i left for dead?
Edit hittade console kommandot.

Jag hittar däremot inga servrar under internet, bara under anpassad?

Ska det vara så?

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qwerty76
Nån som ver hur man får upp en serverlista i left for dead?
Edit hittade console kommandot.

Jag hittar däremot inga servrar under internet, bara under anpassad?

Ska det vara så?

Antar att du skrivit in -serverbrowser

Jag får heller inte upp några servrar eftersom den sökfunktionen är inte officiellt tillagt i spelet än så det är väll därför det inte funkar som det ska.

Jag får fram många servrar som jag har varit inne på och spelat om jag trycker på History filken.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Entusiast

Någon mer än jag som har problem med Left 4 Dead i nya W7 RC1?

Kan varken spela eller se mina gamla achievments, steam cloud uppdateras inte heller med mina gamla inställningar. Vad kan vara fel? Den agerar som att jag inte har någon uppkoppling verkar det som, då så fort jag försöker använda matchmakern så händer ingenting.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Någon mer än jag som har problem med Left 4 Dead i nya W7 RC1?

Kan varken spela eller se mina gamla achievments, steam cloud uppdateras inte heller med mina gamla inställningar. Vad kan vara fel? Den agerar som att jag inte har någon uppkoppling verkar det som, då så fort jag försöker använda matchmakern så händer ingenting.

Spelade igår utan problem.

Men nu när jag ska spela har jag samma fel.
Så det är nog inget fel på W7.

Ja kör på vista, tror det är nåt fel me deras servar?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Någon annan som har problem med att volymen blir väldigt låg på micken i L4D? Micken fungerar prima i ventrilo men även med maxad volym i steam så kan folk knappt höra mig i spelet via steams voice.

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

deras server e down pga maintenance. riktig irriterande, skulle nyss spela och funka inte quick match... sen prova jag logga inn på friends och såg att serverna var down...

Permalänk
Medlem

nu kom ja in på friends iallafall

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zZGurraZz
Någon annan som har problem med att volymen blir väldigt låg på micken i L4D? Micken fungerar prima i ventrilo men även med maxad volym i steam så kan folk knappt höra mig i spelet via steams voice.

Kollat options? microphone volume x)?

Visa signatur

inför åldergräns på ÖÄ!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lars Adaktusson
Kollat options? microphone volume x)?

Allt står på max, i Windows och i steam. =/

Visa signatur

Q9550 | P5Q-E | Gigabyte GTX260 OC | 2x2GB Corsair PC6400 | Corsair 450W | P182 | Samsung F1 640GB | X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Medlem

Vissa tycker jag låter så högt när dom pratar att man inte hör för den anledningen medans vissa låter så tyst att grannen överröstar dom när han vänder sig i sängen.

Tror det har mycket med vilken gain micen du använder har och var du har den i förhållande med munnen (om detta går rätt till så vat jag inte vad)

Allt jag kan säga att ljudkvalitet och volym skiljer kraftigt mellan olika spelare så jag tror inte det har så mycket med spelet att göra.

Btw har du kollat om Boost mic.. gain är aktiverad samt att micvolym är hög nog även i spelet och inte bara i steam?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Tjenixen alla duktiga Sweclockers-Left-4-Dead-spelare! : D

Jo, så här är det! Jag har ett litet problem, hittar ingenting när jag Googlar på det, och tänkte att ni kanske kan svara snabbare än Steams support!

Jag och min yngre bror har båda ett varsitt account med Left 4 Dead på, och för tillfället delar vi dator. Problemet är dock att vi måste ladda ner samma uppdatering varje gång vi ska spela. Alltså, om jag vill spela, måste jag ladda ner uppdateringen först. Uppdateringen blir klar, och allting fungerar finfint. Sen vill min bror spela, loggar in på sitt account och då måste han också ladda ner samma uppdatering som jag nyss laddade ner.

Så är det varje gång, vi måste ladda ner samma uppdatering varje gång vi växlar konto på Steam. Känns inte lite irriterande när man sitter på 512kb/s-bredband och det tar nästan två timmar för uppdateringen att laddas ner...

Hjälp någon? : )

Visa signatur