Permalänk
Medlem

Ping och olika spel

En sak jag kom att tänka på idag var att när jag spelar CoD4 så sitter jag på runt 27 ping till en game-hosting.com server i sthlm
men spelar jag cs så har jag runt 12
Kan nån säga varför det är så
för om man kollar hur mkt information dom skickar så skickar dom båda runt 300kb/s för mig
CS kan väl ändå inte ha en bättre nätkod med tanke på dess ålder?

Permalänk
Medlem

är okunnig i ämnet men kan det inte bara vara att cod är mer avancerat och behöver skicka mer?

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

tänkte på det
men då bör det väl skicka mer information?
båda skickar ju 300 kb/s

Permalänk
Hedersmedlem

Ett ping-värde bör i princip inte bero på hur mycket data spelet genererar. Man skulle väl snarare kunna anta att de olika spelen använder olika servrar, som kanske har olika stor belastning.

Permalänk
Medlem

tror inte spelen skickar 300kb/s, låter sjukt mycket. Jag kunde spela cs relativt laggfritt på mitt 56.6 modem.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
tror inte spelen skickar 300kb/s, låter sjukt mycket. Jag kunde spela cs relativt laggfritt på mitt 56.6 modem.

står det om jag kollar den där nätverksmätaren
Fråga dig vad du pingade då beaver
Sen det där med servrar och olika belastning så är det inte nån större belastning på game-hosting.com då dom slår av sig automatiskt efter 1 timme utan användning för att det sla vara så lite belastning som möjligt
sen tror jag inte dom stora serverföretagens servrar blir för överbelastade
Särskilt inte europas ledande

Och samma företag använder ju samma servrar
jobbig fråga det här
är faktiskt ganska nyfiken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Ett ping-värde bör i princip inte bero på hur mycket data spelet genererar. Man skulle väl snarare kunna anta att de olika spelen använder olika servrar, som kanske har olika stor belastning.

Det stämmer. Men samtidigt beror pingvärdet på hur mycket din lina är belastad också, så om spelen skickar väldigt stora mängder bör din ping vara högre.

Permalänk
Medlem

magnus ditt resonemang är vettigt förutom att jag har en 100/100 lina som aldrig blir belastad
min ping höjs inte ens då jag tankar/laddar upp i 8mb/s på båda