Permalänk
Skrivet av suna:

Av någon anledning så har jag högre hastighet än vad jag borde ha.. 400Mbit istället för 300..

är jag ensam om detta?

Du är inte ensam. Jag betalar för 150 Mbit och eftersom jag är kund hos Comviq får jag dubbel hastighet som "belöning", alltså 300 Mbit. För mig blir det 400 Mbit med kabel. Mycket trevligt

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Skrivet av makatech:

Jag har egentligen varit nöjd med Com Hem både med fiberkoax och nu med fiber. Det enda som störde mig enormt var den här L1 routern. Sedan uppskattar jag att man får en molntjänst med obegränsat utrymme på köpet, beroende på vad man betalar per månad för abonnemangen kan det vara en fin deal. Åtminstone en liten besparing jämfört med vad man tex betalar för Dropbox. Fick själv en deal på 500-500 för 250kr/månad första året inklusive molntjänst och com hem play appen ett år också (vilken dock kanske inte kommer nyttjas). Det Com Hem är lite sluga med är väl att priser brukar gå upp rejält efter ett år, i synnerhet om man också betalar för en tv tjänst eller två (jag kör enbart bredband). Återstår att se då om jag orkar byta eller ligger kvar efter ett år. Rent ekonomiskt är det så klart smart att hoppa mellan 1 års deals men jag kommer sakna molntjänsten, lite jobbigt att lägga över allting på en annan molntjänst och dessutom betala för det, beror på hur mycket priset ökar efter ett år.

Fiber och trådat är helt klart vägen att gå om man vill ha stabila bra kopplingar där allt bara flyter, Wifi har väl börjat bli bra men det är ändå inte 100% alltid.

Jag har haft ComHem i 4 år och har ett årligt samtal med dem om att "oj vad priset gått upp, stadsnätet är billigare så jag säger upp det här". Då förnyar de erbjudandet, hehe. En gång har de sagt att de ska säga upp och då kan du ångra dig och ringa igen och testa med en annan handläggare. Ett tips för att du ska slippa byta leverantör fram och tillbaka. Kan tyckas sniket men jag tycker det känns fel att en trogen kund ska betala dubbelt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D - KFA2 RTX 3060 Ti 8 GB -
MSI MPG B550 Gaming Plus - HyperX Fury 3600 Mhz 16 GB
WD SN550 NvmE 1 TB - Corsair AX850
Cooler Master GT301 - Peerless assassin 120 SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Men annars duger wifihub C1 gott, den klarar 1Gbps ner och 100Mbps upp.
https://www.comhem.se/kundservice/drift-och-felsok/com-hem-wi...

Det som är dåligt med C1 är att konfigurering av vissa grundläggande saker ibland tar jättelång tid. Kanske inte något problem när man väl är klar, men irriterande varje gång man gör det. Rätt sunkig mjukvara typ. Så är det på min i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det som är dåligt med C1 är att konfigurering av vissa grundläggande saker ibland tar jättelång tid. Kanske inte något problem när man väl är klar, men irriterande varje gång man gör det. Rätt sunkig mjukvara typ. Så är det på min i alla fall.

Jag har själv C1, men aldrig konfigurerat den mer än att jag satt den i bryggat läge inom. att jag använder eget pfSenserouter. Och det var ju även så personen jag tipsade skulle göra med routern.

i det läget tycker jag det är bortkastade pengar att köpa senaste C3-modellen, den kostar ju ändå omkring 1500kr om man köper den från Com Hem, ch så länge man inte ska använda högsta hastigheten så vinner man ju dessutom inget på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Jag har själv C1, men aldrig konfigurerat den mer än att jag satt den i bryggat läge inom. att jag använder eget pfSenserouter. Och det var ju även så personen jag tipsade skulle göra med routern.

i det läget tycker jag det är bortkastade pengar att köpa senaste C3-modellen, den kostar ju ändå omkring 1500kr om man köper den från Com Hem, ch så länge man inte ska använda högsta hastigheten så vinner man ju dessutom inget på den.

Kör man en bryggat spelar inte intefacet någon större roll, bara anmärkte att det lämnar en del att önska på C1. Eftersom det verkar var Comhems egna variant kanske det är risigt på senare modeller också. Men jag vet inte, eftersom jag inte haft behov av t.ex. C3 för 1200MBit. Ja, de är rätt dyra också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wreath:

Hej, en långtida stalker av denna tråd. Efter flera samtal och ingen hjälp från ComHems kundtjänst tänker jag att jag får vända mig hit.

Under flera månader har jag haft ett återkommande problem med uppkopplingen. Vi har Coax-kabel. Problemet uppstår för mig helt slumpmässigt, även om jag upplever det något mer på helg och kväll, men det kan vara för att jag faktiskt är hemma då. Det uppenbarar sig som att vi tappar all uppladdningshastighet, typ 0,1 mbit från de 10 utlovade, sedan försvinner all nedladdning till 0,1 mbit några sekunder efter. Vanligtvis kvarstår problemet bara några få minuter och under problemet har vi låga pingtider till testservern i malmö (typ 10 ms), med ibland pågår problemet under 10-15 minuter då med extrema pingtider (flera hundratusen). I 99% av tiden har vi utlovad hastighet och inga problem. Det ska tilläggas att detta sker för alla maskiner, både över wifi och trådat. Pingtider till routern är alltid bra (<1ms).

Jag har ringt kundtjänst flera gånger, men eftersom problemet försvinner så snabbt hinner jag inte komma fram medan jag har en aktiv störning. Vid ett tillfälle kom jag fram medan jag hade en störning, då sa operatören att även han kunde se detta, och att andra i mitt lägenhetskomplex även hade samma problem. Innan han hann koppla det till analysavdelning, återgick uppkoppling till det normala, men han skickade vidare det ändå. Vi fick ett sms om att de hade öppnat ett ärende, 5 minuter senare stängde de ärende då de inte kunde se några problem.

Sedan dess har jag ringt flera gånger till, de gjorde likadant igen. Till slut hade de ärendet uppe i en vecka och kom fram till att det var vårt modem det var fel på. Och eftersom vårt abonnemang var så pass gammalt var vi tvungna att uppgradera till deras 350-400 mbit, med en ökad månadskostnad. Jag tänkte då, vad som helst för att slippa problemen. Det tog inte mer än en timme efter att jag installerat det nya modemet, wifihub c2, innan första störningen kom igen. Sedan dess har jag gett upp allt hopp om att få hjälp via kundtjänst.

Jag kan för lite om hur jag ska fortsätta att felsöka detta, jag har gjort traceroutes under problemen, och det jag kan utröna är att det sker packet loss. Det enda som tillkommit i samband med att första problemet uppstod var att jag köpt en ny dator. Jag vet att den ethernetadaptorn har kända problem, men eftersom detta sker för alla andra maskiner i hushållet har jag svårt för att tro att det är den som orsakar problemet. Läs mer på (https://www.pugetsystems.com/labs/support-hardware/Intel-i225-V-and-Z490-Chipset---Network-Connection-Issues-1981/ )

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få!

Bara att ligga på och tjata. De "fixade" precis det problemet för mig 2ggr innan jag lyckades få tag i deras level2/3 support som kollade under en längre tid, såg problemet och skickade ut en tekniker, för lite mer avancerade problem, som såg att de var dålig coaxial och det visade sig att någon granne innan mig på slingan som dragit en spik delvis genom sladden efter att de bytt ut den så har jag inte haft några större problem, mer än vanligt tillfälliga avbrott. Så har vara behövt ringa dem för "uppsägning" för att få ner priset och sparat åtskilliga tusenlappar...

Men som sagt tjata och säg till att det är över längre tid och du misstänker dålig kabel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Kör man en bryggat spelar inte intefacet någon större roll, bara anmärkte att det lämnar en del att önska på C1. Eftersom det verkar var Comhems egna variant kanske det är risigt på senare modeller också. Men jag vet inte, eftersom jag inte haft behov av t.ex. C3 för 1200MBit. Ja, de är rätt dyra också.

Som sagt om man vill få ut full fart ur med abonnemang Bredband 1200 måste man ha wifihub c3 eftersom övriga routrar har bara har Gigabitinterface, C3:an har iallafall en port med 2.5 Gigabit/s

Permalänk
Medlem

Vill bara skriva av mig lite... Har gruppanslutet koax så allt går genom föreningen, tv + internet. Har ingen tv hemma (kör projektor) men för att kunna felanmäla internet var de tvungna att skicka hem en tv modul + kort till mig, trots att jag berättade att jag inte kan använda de... ComHem är så förbaskat oflexibelt som inte kan gå runt det där löjliga admin kravet. Nu har jag en tv modul hemma som bara tar plats. Funderar på att returnera till detta skräpföretag...... Men då måste jag sitta i världens telefonkö......

Nu när vi också har så pass stark miljöpolitik i Sverige förstår jag verkligen inte hur ComHem kan agera så. Värdelöst företag! Nollar varenda kundundersökning de skickar till mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Vill bara skriva av mig lite... Har gruppanslutet koax så allt går genom föreningen, tv + internet. Har ingen tv hemma (kör projektor) men för att kunna felanmäla internet var de tvungna att skicka hem en tv modul + kort till mig, trots att jag berättade att jag inte kan använda de... ComHem är så förbaskat oflexibelt som inte kan gå runt det där löjliga admin kravet. Nu har jag en tv modul hemma som bara tar plats. Funderar på att returnera till detta skräpföretag...... Men då måste jag sitta i världens telefonkö......

Nu när vi också har så pass stark miljöpolitik i Sverige förstår jag verkligen inte hur ComHem kan agera så. Värdelöst företag! Nollar varenda kundundersökning de skickar till mig.

Brukar bli så när det inte finns någon konkurrens, höga priser och dålig service. Sitter också i en förening som gått på deras säljsnack och senare även struntat att dra in fiber trots att stadsnät dragit precis bredvid och det ligger mitt i en storstad.

-"Men det kostar ju pengar dra in fiber"

Fem år senare med högre än normalpris bredband/månad som sedan länge kunnat tjänat in installationspriset, dessutom med högre kvalite med fiber/ethernet. Jahapp.

Permalänk
Medlem

Ja det är tyvärr många föreningar som går på den niten. Det är ett oemotståndligt pris per månad och man kan fortsätta använda den gamla fastighets-coaxen från 70/80-talet... Tills den inte gör det längre.

Skrivet av Dravond:

Men som sagt tjata och säg till att det är över längre tid och du misstänker dålig kabel...

I mitt familjehem har det varit minst två gånger de fått byta kablar och splitters då bredbandet börjat fungera dåligt. Comhem sitter på *mycket* gammal infrastruktur som de bara håller tummarna att det fungerar och ingen klagar.

Permalänk
Medlem

Klart det är dåligt när föreningar går på Comhems erbjudanden men man bör ju ha i åtanke att det finns oftast så mycket annat som måste göras i en förening och har man ett bredband som fungerar helt ok för det mesta så måste styrelsen och föreningen lägga pengar på annat. Det är ju väldigt mycket underhåll som man ska lägga undan pengar för och att prioritera fiberindragning kan ibland hamna väldigt långt ner i "att göra listan". Själv skulle jag så klart försöka få upp fiberdragning som en ganska viktig fråga men knappast över takbyte, stambyte och andra nödvändiga åtgärder som en fastighet behöver.

Stavning
Permalänk
Medlem

Jag har 1000/100 från Comhem. Går det att byta ut modemet mot något annat? Det jag har nu härjar runt och lämnar bridge mode och håller på titt som tätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santrium:

Jag har 1000/100 från Comhem. Går det att byta ut modemet mot något annat? Det jag har nu härjar runt och lämnar bridge mode och håller på titt som tätt.

Vilken typ av bredband har du, Coax eller fiber/ethernet? Om det är det förstnämnda så antar jag att du menar att du har abonnemanget Bredband 1200?

Mig veterligen finns det inga andra routrar/moden som funkar med ComHem coax, och för att kunna utnyttja hastigheten fullt ut så måste du ha deras senaste router Wifihub C1 som har 2,5Gbps på en av LAN-portarna.

Om du däremot får bredbandet genom ethernet så tror jag du kan använda vilken router som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poka64:

Klart det är dåligt när föreningar går på Comhems erbjudanden men man bör ju ha i åtanke att det finns oftast så mycket annat som måste göras i en förening och har man ett bredband som fungerar helt ok för det mesta så måste styrelsen och föreningen lägga....

Skulle gissa på att majoriteten som har ComHem har det pga att någon annan har bestämt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Poka64:

Klart det är dåligt när föreningar går på Comhems erbjudanden men man bör ju ha i åtanke att det finns oftast så mycket annat som måste göras i en förening och har man ett bredband som fungerar helt ok för det mesta så måste styrelsen och föreningen lägga pengar på annat. Det är ju väldigt mycket underhåll som man ska lägga undan pengar för och att prioritera fiberindragning kan ibland hamna väldigt långt ner i "att göra listan". Själv skulle jag så klart försöka få upp fiberdragning som en ganska viktig fråga men knappast över takbyte, stambyte och andra nödvändiga åtgärder som en fastighet behöver.

Visst, men när väl föreningen tar upp bredband är det väl bra att väga fler alternativ och fundera lite längre framåt i tiden. Kontrakt går ut och behöver omförhandlas eller kanske titta på andra alternativ. Ifall de inte ingått livstidskontrakt med Comhem.

https://www.nyteknik.se/digitalisering/stora-prisskillnader-p...
Priserna gäller månadsavgiften för ett bredbandsabonnemang på 100 Mbit/s (10Mbit/s uppladdning). Data är från PTS.

Topp fem billigaste bredbanden sett till mediankostnad:
1. Bredband2 - 250 kronor
2. A3 - 254 kronor
3. Bahnhof - 263 kronor
4. Ownit - 265 kronor
5. Riksnet - 268 kronor

Topp fem dyraste bredbanden sett till mediankostnad:
1. Com Hem - 391 kronor
2. Telenor - 369 kronor
3. Net at Once - 285 kronor
4. Boxer - 282 kronor
5. Viasat - 279 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Visst, men när väl föreningen tar upp bredband är det väl bra att väga fler alternativ och fundera lite längre framåt i tiden. Kontrakt går ut och behöver omförhandlas eller kanske titta på andra alternativ. Ifall de inte ingått livstidskontrakt med Comhem.

https://www.nyteknik.se/digitalisering/stora-prisskillnader-p...
Priserna gäller månadsavgiften för ett bredbandsabonnemang på 100 Mbit/s (10Mbit/s uppladdning). Data är från PTS.

Topp fem billigaste bredbanden sett till mediankostnad:
1. Bredband2 - 250 kronor
2. A3 - 254 kronor
3. Bahnhof - 263 kronor
4. Ownit - 265 kronor
5. Riksnet - 268 kronor

Topp fem dyraste bredbanden sett till mediankostnad:
1. Com Hem - 391 kronor
2. Telenor - 369 kronor
3. Net at Once - 285 kronor
4. Boxer - 282 kronor
5. Viasat - 279 kronor

I vår förening ger gruppavtalet 300 kronor rabatt på alla bredbandsabonnemang, och de lägsta nivåerna är helt gratis hos ComHem, och priserna ser ut såhär:

Bredband 50/10 0kr/mån
Bredband 100/10 0kr/mån
Bredband 150/10 129kr/mån
Bredband 300/10 199kr/mån
Bredband 600/50 299kr/mån
Bredband 1200/100 599kr/mån

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

I vår förening ger gruppavtalet 300 kronor rabatt på alla bredbandsabonnemang, och de lägsta nivåerna är helt gratis hos ComHem, och priserna ser ut såhär:

Bredband 50/10 0kr/mån
Bredband 100/10 0kr/mån
Bredband 150/10 129kr/mån
Bredband 300/10 199kr/mån
Bredband 600/50 299kr/mån
Bredband 1200/100 599kr/mån

Det ovan är snitt för Sverige.

Gruppavtal får man ofta när det finns risk att konkurrenter kan komma in. Vi hade inte gruppavtal men fick det sen när stadsnät drog fiber i närheten. Tyvärr blev det ingen fiber, men vi har gruppavtal istället med TV och telefoni också. Comhem lyckades alltså förhandla till sig fortsatt monopol i området.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det ovan är snitt för Sverige.

Gruppavtal får man ofta när det finns risk att konkurrenter kan komma in. Vi hade inte gruppavtal men fick det sen när stadsnät drog fiber i närheten. Tyvärr blev det ingen fiber, men vi har gruppavtal istället med TV och telefoni också. Comhem lyckades alltså förhandla till sig fortsatt monopol i området.

Ja så är det och de flest lite större föreningar, att de har gruppavtal och för majoriteten av de som bor i föreningen är ju det jättebra att kunna ha gratis bredband, som används för att betala räkningar och lite övrigt nätsurfande, istället för att betala 250kr och uppåt.

Däremot för oss som vill ha lite bättre uppkopplng blir det ju svårt, eftersom man, inte ens om man var beredd att betala för sig, kan dra in fiber i sin lägenhet.

Så man förstår ju att de som styr i brf:erna tycker det låter som en bra deal när medlemmarna får gratis bredband.
Men det hade ju varit trevligt om man som medlem hade fått alternativ och se vad kostnaden per lägenhet blivit om X antal är villiga att själva betala för inkoppling av fiber.

Permalänk
Medlem
Skrivet av No_Jah:

Ja så är det och de flest lite större föreningar, att de har gruppavtal och för majoriteten av de som bor i föreningen är ju det jättebra att kunna ha gratis bredband, som används för att betala räkningar och lite övrigt nätsurfande, istället för att betala 250kr och uppåt.

Däremot för oss som vill ha lite bättre uppkopplng blir det ju svårt, eftersom man, inte ens om man var beredd att betala för sig, kan dra in fiber i sin lägenhet.

Så man förstår ju att de som styr i brf:erna tycker det låter som en bra deal när medlemmarna får gratis bredband.
Men det hade ju varit trevligt om man som medlem hade fått alternativ och se vad kostnaden per lägenhet blivit om X antal är villiga att själva betala för inkoppling av fiber.

Jag är glad att vi fick gruppavtal, det sänkte priset markant. Men jag hade också kunnat betala mer för fiber. Mest för latensens skull för min del.

Även om jag gnäller en del är jag överlag nöjd med mitt Comhem. Hos mig har det varit stabilt och nästan alltid legat på full bandbredd när jag testat hastigheterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag är glad att vi fick gruppavtal, det sänkte priset markant. Men jag hade också kunnat betala mer för fiber. Mest för latensens skull för min del.

Även om jag gnäller en del är jag överlag nöjd med mitt Comhem. Hos mig har det varit stabilt och nästan alltid legat på full bandbredd när jag testat hastigheterna.

Jag är också på det stora hela väldigt nöjd med ComHem coax, dock hade det varit trevligt om man kunde välja 100Mbps i upphastighet utan att behöva betala 599kr per månad som Bredband 1200 kostar.

Jag har i dagsläget 300/50Mbps som jag betalar 249kr/mån för, och jag hade kunnat tänka mig att betala en hundralapp till per månad för att få 300/100Mbps

Permalänk
Medlem

Mitt blev uppdaterad, tack vare att Itux ändrat hastigheterna och Comhem fick ändra sina erbjudande. 600/100 innan, nu 500/500 för samma pris, dvs 250:-/ månad. Funkat riktigt bra sedan jag flyttade i september. Inga downs alls och ytterst få drops.

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem

Jo vi har också gruppavtal i vår förening och priset är bra. Men gör det svårare att få in något alternativ. Många vill bara ha "lite wifi" hemma och då är det ett fynd för 100 spänn i månaden.

Skrivet av Jox:

Mitt blev uppdaterad, tack vare att Itux ändrat hastigheterna och Comhem fick ändra sina erbjudande. 600/100 innan, nu 500/500 för samma pris, dvs 250:-/ månad. Funkat riktigt bra sedan jag flyttade i september. Inga downs alls och ytterst få drops.

Men det där är deras Ethernet-tjänst somsagt. Det fungerar säkert lika bra som vilket annars Ethernet/stadsnäts-tjänst som helst.

Problemet med med alla kunder som dras med deras Coax, särskilt de äldre nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maDa:

Jo vi har också gruppavtal i vår förening och priset är bra. Men gör det svårare att få in något alternativ. Många vill bara ha "lite wifi" hemma och då är det ett fynd för 100 spänn i månaden.

Men det där är deras Ethernet-tjänst somsagt. Det fungerar säkert lika bra som vilket annars Ethernet/stadsnäts-tjänst som helst.

Problemet med med alla kunder som dras med deras Coax, särskilt de äldre nätet.

Ja, deras coax var ingen höjdare... Fick stadsnät i förra lägenheten och det blev bättre, men fortfarande inte i närheten av lika stabilt som det är där jag bor nu

Visa signatur

En såndär datormaskin

Permalänk
Medlem

Hej! Har haft comhem koax i snart 3 år och första 9 månaderna var det inga problem och sen dess har det hänt ungefär 2-3 ggr om året att jag tappar anslutning helt. T3 och T4 varje gång det händer och det löser sig endast när en tekniker kommer hit och in princip pillar på sladden inne i väggen. Har bett comhem att kolla om fastigheten behöver nya kablar eller om det endast är min lägenhet som kanske behöver nya. Inget har hänt och ingen info har givits. Det enda som händer är att jag påpekar det varenda gång att det är samma symptom att ena sekunden har jag internet och sen inget, får endast det tillbaka när Teknikern har plockat av dosan, sist till och med skarva han sladden lite. Bytade även modem sist för att se om det blev bättre men inget hände.

Brukar få vara utan internet i allt mellan 7-18 dagar och visst jag får alltid pengar tillbaka för det men det är en liten tröst.

Det jag vill har hjälp med är om någon här känner till detta och vad jag kan säga till Comhem för att dom ska faktiskt ta detta på allvar. Kanske brygga modemet (tvivlar starkt) och köra på något annat, köpa annat modem för koax?

Vet ej hur man lägger citat ruta med all text från event log men kan göra det om någon här vill.

MVH

Permalänk
Medlem

@Harscha Jag är inte så säker på att det är Com Hem du ska gnälla på i ditt fall , nät i fastigheter brukar ägas av fastighenten , ta problemet med din förening.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

@mr_sQuinty Även om det gäller hyresrätt? Eller kanske ta det till hyresvärden då istället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harscha:

@mr_sQuinty Även om det gäller hyresrätt? Eller kanske ta det till hyresvärden då istället?

Då ska du självklart ta det med din hyresvärd.

Permalänk
Medlem

@ToddTheOdd Ok. Det är inget ComHem har sagt någonsin. Även teknikerna har sagt att snacka med ComHem. Dom öppnar snart supporten så jag kan förhoppningsvis få det fixat så fort som möjligt. Skall även ta ett snack med vaktmästaren idag också. Tack för info!

Permalänk
Medlem

@Harscha Jo det är samma support du ringer till och det är dess tekniker som kommer men som jag sa , nätet i huset hör ofta till fastigheten så kolla vem det är som egentligen äger kablarna inne i huset

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dravond:

Bara att ligga på och tjata. De "fixade" precis det problemet för mig 2ggr innan jag lyckades få tag i deras level2/3 support som kollade under en längre tid, såg problemet och skickade ut en tekniker, för lite mer avancerade problem, som såg att de var dålig coaxial och det visade sig att någon granne innan mig på slingan som dragit en spik delvis genom sladden efter att de bytt ut den så har jag inte haft några större problem, mer än vanligt tillfälliga avbrott. Så har vara behövt ringa dem för "uppsägning" för att få ner priset och sparat åtskilliga tusenlappar...

Men som sagt tjata och säg till att det är över längre tid och du misstänker dålig kabel...

Jag förstår verkligen inte vad jag gör för fel. De vägrar hjälpa mig, två rundor till med, vi kan inte se problemet vi stänger ärendet. Men JAG kan verkligen se problemet varje kväll när mitt modem tappar uppkopplingen i några minuter. Har de några regler för hur de skickar ut tekniker? Corona-anpassat? Måste tillräckligt många i huset ha problem, annars värt att tappa en kund? Jag har aldrig känt mig så nedvärderad som kund.