Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Tuntematon sotilas (På svenska: Okänd soldat), film från 2017.

Ny filmatisering baserad på en roman från 1954.

Finsk krigsfilm, man får följa en pluton genom Fortsättningskriget.

Riktigt bra film producerad av våra kära grannar. Finns dock två versioner, den kompletta finska versionen på 3 timmar och den internationella versionen på två timmar och 13 minuter. Jag har dock enbart sett den förstnämnda.

9/10!

Visa signatur

MB Gigabyte Z690 UD DDR4 CPU Intel i5 12600K @ 4.90GHz GPU RTX 3060 RAM Corsair 16 GB DDR4 3200Mhz SSD WD_BLACK SN770 1TB / Samsung 860 QVO 1TB PSU Seasonic 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille123:

Tuntematon sotilas (På svenska: Okänd soldat), film från 2017.

Ny filmatisering baserad på en roman från 1954.

Finsk krigsfilm, man får följa en pluton genom Fortsättningskriget.

Riktigt bra film producerad av våra kära grannar. Finns dock två versioner, den kompletta finska versionen på 3 timmar och den internationella versionen på två timmar och 13 minuter. Jag har dock enbart sett den förstnämnda.

9/10!

Den vill jag se. Har läst boken och sett den första? filmatiseringen någon gång på 80-talet.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk

Förvisso serie på 13 avsnitt, men finns avhuggen släppt som två långfilmer med. Så det är inte helt of topic..
Made in Abyss!

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Den vill jag se. Har läst boken och sett den första? filmatiseringen någon gång på 80-talet.

Är tydligen den tredje filmatiseringen av original verket.

Funderar nu starkt på att beställa hem boken.

Visa signatur

MB Gigabyte Z690 UD DDR4 CPU Intel i5 12600K @ 4.90GHz GPU RTX 3060 RAM Corsair 16 GB DDR4 3200Mhz SSD WD_BLACK SN770 1TB / Samsung 860 QVO 1TB PSU Seasonic 850W

Permalänk
Medlem

Såg "Mother!" igår. Magiskt bra. En allegori av biblisk kärna. Obehaglig och oerhört välspelat/regisserat. Jennifer Lawrence och Javier Bardem briljerar under Darren Aronofskys regi (Black Swan, Pi, The Wrestler m.fl.)

IMDb

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Såg "Mother!" igår. Magiskt bra. En allegori av biblisk kärna. Obehaglig och oerhört välspelat/regisserat. Jennifer Lawrence och Javier Bardem briljerar under Darren Aronofskys regi (Black Swan, Pi, The Wrestler m.fl.)

IMDb

https://www.youtube.com/watch?v=XpICoc65uh0

Darren står alltid på att-se-listan! Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Dark Phoenix.

Jösses, vad kan man säga.
Inte ens mina rosa-skimrande marvelglasögon kunde rädda det här fiaskot till film. I stort sett var det enda bra ett par snyggt inflikade referenser.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

I am mother

Galet bra var den!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

The Secret Garden (1993)

Väldigt fin film ! Miljön, musiken cinemagrofi osv. Ja allt. Magin som inte nutida filmer kommer i närheten av. En barndoms fantasivärld men även skönt att försvinna in i som vuxen. Det är enkelheten som lockar, så okomplicerat vackert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Bone Tomahawk - ganska bra. Western/skräck med Kurt Russel

Den är lite speciell den : )

Såg "Upgrade". Kall liten sak. Påminner mig om Musk-artikeln jag såg häromdan. "I hope they're nice"

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

The Boys egentligen en TV-serie men tyckte den var nämnvärd ändå. Det är lite som att dom sett Deadpool och gjort en serie i liknande anda.. Inte story mässigt men själva stuket på humor osv. solklar 10/10

Hyffsat bra var den, tyckte den liknade Powers en heldel.

Powers, TV Series (2015–2016)
https://www.imdb.com/title/tt1851040/

Permalänk
Medlem

Såg nyss Once Upon a Time in Hollywood.

Ja... Visst fan var den bra, väldigt bra. Men efter att läst folk som gett den 9/10 eller till och med 10/10 så förväntade jag mig något mycket mer. Kändes stundtals inte ens som en Tarantinofilm emellanåt. Däremot blev man ju rejält påmind om det i slutet, satan i gatan.

En bra film men knappast någon jag kommer fundera över om en månad eller två.

Skrivet av Kolsvart Katt:

Såg "Upgrade". Kall liten sak.

Kall och trevlig, mycket sevärd om man frågar mig. En frisk fläkt i en annars så stel och fattig genre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Kall och trevlig, mycket sevärd om man frågar mig. En frisk fläkt i en annars så stel och fattig genre.

Jarå, jag gillade den överlag, inkl. visionen av självkörande bilar, haha : )

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Toy Story 4.
Överraskande bra, jag gillade den första men tyckte att tvåan och trean var rätt svaga. Även att fyran har sina brister så tycker jag att den var upplyftande och underhållande.
Ger den 7 cowboyhattar av 10.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Leave No Trace

Ett drama som handlar om en far och dotter som väljer att leva vid sidan av samhället och de svårigheter de stöter på.

Gripande och ganska ledsam film - Slutet var inte så tillfredsställande men jag ger den ändå 7/10 tältpinnar.

Permalänk
Medlem

Monty Python's Life of Brian Klassiker: "life's a piece of shit when you look at it" Var ju inget som sade att man måste ha sett en nyskapad film så tänkte jag lägger till denna

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Då jag är "true crime"-fan av mått sedan 80-talet hittade jag denna dokumentär på Youtube. Mycket bra.

GHOSTS OF HIGHWAY 20 om seriemördaren John Ackroyd

https://projects.oregonlive.com/ghostsofhighway20/marlene/

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

The dark tower, såg via Netflix. Baserat på Stephen Kings bok, jag har dock inte läst den boken men har läst många andra av hans böcker. Iaf så gillar jag filmen och hoppas att det kommer någon uppföljare till den för den gav mersmak.

Jag tror det är en fördel att inte ha läst boken innan. Stötte på en kompis på stan som hade läst boken innan filmen och han jämförde mycket mot boken och tyckte det var synd på flera saker de missat och upplevde inte filmen som lika bra som jag gjorde.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Avengers : Endgame
Fy vilken dynga till film , men det värsta är vad dom har gjort med Hulken. " Min favorit bland Marvels hjältar "
Nää , han va bättre som seriefigur på 60/70 talet.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

Avengers : Endgame
Fy vilken dynga till film , men det värsta är vad dom har gjort med Hulken. " Min favorit bland Marvels hjältar "
Nää , han va bättre som seriefigur på 60/70 talet.

Play that sad walking away song from the Incredible Hulk
https://www.youtube.com/watch?v=afQadmUZOLw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Play that sad walking away song from the Incredible Hulk
https://www.youtube.com/watch?v=afQadmUZOLw

Kunde inte sagt eller länkat det bättre själv

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Såg Anna 2019 idag
https://www.imdb.com/title/tt7456310/

Underhållande film 8/10

Visa signatur

[ Fractal Design Define S Svart ] [ ASUS ProArt X670E-Creator WIFI ] [ Amd Ryzen 9 7950x3D ]
[ G.Skill Trident 64GB DDR5 6000MHz ] [ Noctua NH-D15 Chromax Black ]
[ Western Digital Black SN850X 1TB Gen4 ] [ Samsung 870 QVO 2TB MZ-77Q2T0BW ]
[ ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC ]
[ Corsair AX860 80 Plus Platinum ] [ Gigabyte 32" M32U IPS 4K 144 Hz HDMI 2.1 ]

Permalänk
Medlem

once upon a time in hollywood, 8/10

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Dark Phoenix.

Jösses, vad kan man säga.
Inte ens mina rosa-skimrande marvelglasögon kunde rädda det här fiaskot till film. I stort sett var det enda bra ett par snyggt inflikade referenser.

Håller med, pinsamt dålig.
Och skådisarna gör verkligen usla prestationer, framförallt hon som spelar Jean Grey.

Permalänk
Bussovi_ by XHI

John Wick 3
8/10

Har gillat varje film men tycker inte att denna riktigt både hela vägen upp som första filmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Kvalar kanske inte riktigt in som en film kanske, men kollade genom senaste versionen av Watership Down.
Lite nedtonad mot 1999 serien och inte ens i samma liga som filmen från 1978 (den höll ju en hel generation barn sömnlösa i åratal).
Men tillräckligt för att verkligen inte vara lämpad för yngre barn, trots att den lockar med "söta" kaniner.

Den får 8/10 avslitna kaninstrupar.

Permalänk
Medlem

Det 2 (bio)
Betydligt fler jumpscares än vad jag kommer ihåg från ettan. Sedan är filmen nästan 3 timmar lång men den kändes inte så. Skön humor emellanåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pixo:

Monty Python's Life of Brian Klassiker: "life's a piece of shit when you look at it" Var ju inget som sade att man måste ha sett en nyskapad film så tänkte jag lägger till denna

En sån film som man bör se lite då och då bara för att den är helt underbar.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Håller med, pinsamt dålig.
Och skådisarna gör verkligen usla prestationer, framförallt hon som spelar Jean Grey.

Var faktiskt positivt överraskad, men då var iof mina förväntningar riktigt låga. Många Xmen filmer har ju vart rätt dåliga, tycker inte denna var direkt sämre än snittet. 5/10 kanske. Men ja, Sophie Turner, och även Jennifer Lawrence är rejält trötta. Vägs dock upp en del av James McAvoy och Michael Fassbender.

Permalänk
Medlem

toy story 4: 8/10 - vill egentligen ge den högre betyg för slutet men filmen i sin helhet kändes inte riktigt lika stark som föregångarna.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |