Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Joker - Bra men fan vad dyster film. Och lite synd att det inte finns nåt som förklarar hur Jokern blivit en sån supersmart ärkeskurk, här är han ju mest bara manodepressiv. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Le Mans '66 (2019)

9/10

Ruggigt bra film som handlar om hur biltillverkaren Ford tar upp kampen mot Ferrari i racing för att premiera försäljningen av sitt bilmärke. En kamp för huvudrollerna spelade av Matt Damon och Christian Bale att utveckla en racingbil medan Ford är mer bekymmrade av sitt varumärke och att sälja bilar.

Man behöver inte gilla racing för att uppskatta denna filmen. Den är lång, ca 2,5 timmar, men var spännande hela vägen igenom!

Permalänk
Medlem

Såg den där tyska filmen "Die Hard" i söndags (Skämt, min pappa berättade att när den kom trodde många det var en tysk film)

Såg 4k/HDR varianten

Hollywood action när den är som bäst, helt orimlig, övervåld och enkla punchlines kombinerat med en fantastisk skurk.

8/10

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Inaktiv

Brewsters Miljoner, en klassiker, just nu ser jag enbart gamla filmer från 70 och 80 talet, tycker dagens filmer mest är skit, dagens filmer ska de gå snabbt och hända saker hela tiden annars tröttnar folk vilket är trist, de görs för lite bra film numera.
Kommer att se igenom dom klassiska men kanske inte världens bästa Canonball Run och Smokey & the bandit under veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Brewsters Miljoner, en klassiker, just nu ser jag enbart gamla filmer från 70 och 80 talet, tycker dagens filmer mest är skit, dagens filmer ska de gå snabbt och hända saker hela tiden annars tröttnar folk vilket är trist, de görs för lite bra film numera.
Kommer att se igenom dom klassiska men kanske inte världens bästa Canonball Run och Smokey & the bandit under veckan.

Om du har tråkigt, kolla även på Cannonball! från 1976.
Gäller ju samma typ av rejs som Cannonball Run, men verkligen en helt annat typ av film än 80-talets biljaktfilmer
Jag säger inte att den är "bra" direkt, men ett intressant tidsdokument, och rätt långt från en klassisk tävlingsfilm.
(regissören gjorde den ursprungliga Death Race 2000 filmen, men den här är inte lika urflippad - på gott och på ont)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Såg "The Incredibles 2" med grabben. Jag gillade första filmen och jag gillade den här med. Visst är det en barnfilm men den är lika underhållande för det.
Snyggt animerad, bra story (lite förutsägbart) bra action och dialog.
Den får 7/10 lila demonbebisar.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenchi:

Såg "The Incredibles 2" med grabben. Jag gillade första filmen och jag gillade den här med. Visst är det en barnfilm men den är lika underhållande för det.
Snyggt animerad, bra story (lite förutsägbart) bra action och dialog.
Den får 7/10 lila demonbebisar.

Kommer ihåg den första där ungarna skrattade på en del ställen och föräldrar och vuxna skocka/skrattade på helt andra ställen med lite mer vuxenreferenser som gick de unga helt förbi - där hade man lyckat rätt bra med att roa både barn och vuxen-sinnet, ibland samtidigt och ibland om vart annat, kort sagt bra familjefilm där alla hade utbyte av det...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Om du har tråkigt, kolla även på Cannonball! från 1976.
Gäller ju samma typ av rejs som Cannonball Run, men verkligen en helt annat typ av film än 80-talets biljaktfilmer
Jag säger inte att den är "bra" direkt, men ett intressant tidsdokument, och rätt långt från en klassisk tävlingsfilm.
(regissören gjorde den ursprungliga Death Race 2000 filmen, men den här är inte lika urflippad - på gott och på ont)

Jo den kommer jag se först, har alla som finns.

Permalänk
Medlem

Spiderman - Far From Home
Sämsta spiderman filmen hittills!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Flykten från New York
Gamla "klassiker" ska nog minnas snarare än ses.
Det här var sannerligen inte bra!
2/10

Permalänk
Medlem

Romancing the Stone
6/10

Ok 80-talsäventyr och Kathleen Turner är jävligt snygg i den filmen.

Visa signatur

Serenity now

Permalänk
Medlem

once upone a time in hollywood

9av10 speciellt fighten mellan alltiallo Pitt och karatekungen "Bruce lee"

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Joker - Bra men fan vad dyster film. Och lite synd att det inte finns nåt som förklarar hur Jokern blivit en sån supersmart ärkeskurk, här är han ju mest bara manodepressiv. 7/10

Jag älskade filmen och tycker att det är en av de bästa filmerna som kommit ut detta decennium tillsammans med ett fåtal andra filmer. På vilket sätt var han "supersmart" i filmen? Är du säker på att du inte färgas av Jokern som porträtterats i tidigare filmer/comic books?

Heat, 1995.
Väldigt, väldigt bra film. Särskilt café/restaurang-scenen med Pacino och De Niro är fenomenalt bra genomförd. 8/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Flykten från New York
Gamla "klassiker" ska nog minnas snarare än ses.
Det här var sannerligen inte bra!
2/10

Haha, såg den också för ett tag sedan, och förutom den nostalgiska kicken är det verkligen inte en bra film.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

"Now you see me" - Filmen har 7.3 på iMDb. Hur faan då?! Värd en 4:a typ. Som en riktig, riktigt dålig Oceans Eleven som bara är virrig och för mycket. Med förutsägbara plots twists också.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Angel has fallen 8/10 Tredje filmen av fallen-filmerna.

Crawl 5/10 See ya later alligator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thriss:

Ford v Ferrari (2019)

9/10

Ruggigt bra film som handlar om hur biltillverkaren Ford tar upp kampen mot Ferrari i racing för att premiera försäljningen av sitt bilmärke. En kamp för huvudrollerna spelade av Matt Damon och Christian Bale att utveckla en racingbil medan Ford är mer bekymmrade av sitt varumärke och att sälja bilar.

Man behöver inte gilla racing för att uppskatta denna filmen. Den är lång, ca 2,5 timmar, men var spännande hela vägen igenom!

Le Mans '66 heter filmen för de som undrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Flykten från New York
Gamla "klassiker" ska nog minnas snarare än ses.
Det här var sannerligen inte bra!
2/10

Alla är vi olika, jag tycker fortfarande den är cool, men klart man är färgad av att växt upp med den!
Tycker tex musiken och miljöerna fortfarande funkar, vilket gör att hela filmen lyfter.
Sen är den kanske lite långsam för dagens tittare, och stilen funkar kanske inte för alla?
Skulle nog säga typ 6-7/10 fortfarande.

Skrivet av wilsontaylor:

Jag älskade filmen och tycker att det är en av de bästa filmerna som kommit ut detta decennium tillsammans med ett fåtal andra filmer. På vilket sätt var han "supersmart" i filmen? Är du säker på att du inte färgas av Jokern som porträtterats i tidigare filmer/comic books?

Jag tror killawife menade tvärtom: han tycker att i filmen Joker så är han bara manodepressiv, men i de kronologiskt senare filmerna (som släpptes tidigare ) så är han supersmart... Och det finns ingen riktigt förklaring till den övergången i filmen.
... Jag har inte sett filmen själv, så har ingen egen talan!

Skrivet av wilsontaylor:

Heat, 1995.
Väldigt, väldigt bra film. Särskilt café/restaurang-scenen med Pacino och De Niro är fenomenalt bra genomförd. 8/10

Där håller jag nog med rakt av

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag tror killawife menade tvärtom: han tycker att i filmen Joker så är han bara manodepressiv, men i de kronologiskt senare filmerna (som släpptes tidigare ) så är han supersmart... Och det finns ingen riktigt förklaring till den övergången i filmen.
... Jag har inte sett filmen själv, så har ingen egen talan!

Om så är fallet så sitter jag på svaret; Todd Phillips har själv sagt att hans version av Jokern är självständig och inte nödvändigtvis kopplad till resterande filmer som framställt Jokern tidigare.

Min tolkning var att Phillips ville göra sin version av Jokern, i ett sammanhang man enklare kan relatera till 2019; dvs. depression, utanförskap m.m.

Objektivt sett så gjorde han det på ett fantastiskt sätt, därav den generösa kritiken.

Hann se ytterligare en film igår.
Scent of a Woman (1992)
Hyfsad film, vacker berättelse och Pacino gör ett utmärkt jobb. 7/10

Permalänk

John Wick 3

Jävlar vad klumpig han känns när han staplar runt och knappt hinner få fötterna under sig när han joggar fram. Dock så var väl filmen OK i underhållningssyfte då han dödar fler än det bor i byn utanför staden jag bor i, på ett tillfredsställande sätt.

Men jag har väldigt svårt för Keanu reeves och hans fumliga aura. 6/10 runda salongs-fötter.

Permalänk
Medlem

Once upone a time in hollywood

Quentin Tarantino levererar som vanligt.

8/10

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

A Dog's Purpose 7,5 glada skall av 10.

Permalänk

Private School 1983

Perfekt film när man är "något" på lyset en helgkväll/natt
Sitter fan och garvar läppen av mig haha.

Permalänk
Medlem

The Irishman.

Satan i gatan vilken rulle! Scorsese gör det åter igen.
Ett riktigt mästerverk, och lysande insatser från Robert De Niro, Al Pacino och Joe Pesic.
Allt var verkligen perfekt enligt mig. Kändes verkligen inte som att den var 3.5 timme lång heller, man ville bara se mer och mer.

Full pott ifrån mig, och 2019 års bästa film enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

The Irishman.

Satan i gatan vilken rulle! Scorsese gör det åter igen.
Ett riktigt mästerverk, och lysande insatser från Robert De Niro, Al Pacino och Joe Pesic.
Allt var verkligen perfekt enligt mig. Kändes verkligen inte som att den var 3.5 timme lång heller, man ville bara se mer och mer.

Full pott ifrån mig, och 2019 års bästa film enligt mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Vill se den med, kollade du på us netflix? Den släpps ju här den 27e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vill se den med, kollade du på us netflix? Den släpps ju här den 27e.

Såg den på bio

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Inaktiv

The Beyond 7/10. Längesen jag såg en Sci-Fi rulle som faktiskt var Sci-Fi. Annars har man fått kolla kortfilmer på YT, för det de visar på bio är oftast 'hänt extra in space'

Permalänk
Medlem

The Girl On The Third Floor

6,5/10

Lite fånig, lite hemsk (en scen runt mitten), lite blodig, lite sexig, lite kul.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Joker
Holy shit....fan oscarsnominering på Joaquin Phoenix insats. Filmen i sig en stark 9:a, hade nån annan spelat huvudrollen tror jag den hade landat på en svag 8:a eller liknande.
Joaquin Phoenix asså, briljant skådespelare.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

IT Part 2 helt okey film men 2h 50min är lite saftigt.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]