Var kan man få tag i SLI-brygga/kabel?

Permalänk
Medlem

Var kan man få tag i SLI-brygga/kabel?

Hej kära medlemmar.

Tänkte testa två MSI 7900GS 512 MB på mitt Asus P5W DH Deluxe med hackade drivrutiner.

Grafikkorten: http://www.inwarehouse.se/Product.aspx?prd=1192596&ReferId=7

Moderkortet: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=321774

(Ja, jag vet att moderkortet inte har officielt stöd för SLI.)

Men var får man tag i en SLI-brygga? De brukar ju följa med moderkorten man köper. Vad händer om man tappat bort sin, eller den är trasig?

Jag har sökt på nätet, men jag hittar ingen som säljer bryggan.

Permalänk
Medlem

Sorry att jag åker snålskjuts på din tråd, jag är också ute efter en SLI-brygga, dock den längre modellen då jag måste använda port 1 och 3 för SLI. Enda stället jag har hittat som säljer är http://estore.asus.com , men dom levererar inte till Sverige :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Jag funderar också på vart man kan köpa en sli brygga. Jag hittar bara skumma internetbutiker som säljer sli bryggor till DFI- kort :(.

Visa signatur
Permalänk

lättaste är väl att kontakta tillverkaren

Visa signatur

Optoma HD70 92"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_Simon
lättaste är väl att kontakta tillverkaren

Som redan nämnt så levererar deras egen butik endast i USA/Canada, så det är tyvärr inget alternativ.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Tror jag har hittat något.

http://shop.compless.com/index.php?p=utforska&artid=30564&sor...

Jag hittade också den SLI- bryggan, på flera internetbutiker.
Tror ni att den SLI- bryggan passar till andra moderkort än DFI? Eftersom DFI är tillverkaren antog jag att den bara fungerade till deras moderkort. Det vore ju trevligt om det fungerade.

EDIT: Felstavning

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte men det är ju lite dåligt att dom är så svåra att få tag på.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Tröttnade på letandet och offrade mig och beställde en på eBay, återstår att se om den dyker upp. Det verkade vara en seriös person i alla fall

Edit: Fick precis mail att den var skickad, 7-12 dagar ska det ta. Verkar komma fram före andra saker jag beställde för någon månad sen, även det från USA >_>

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Pratade med komplett. Sa som det var, att jag skulle köra två nVidia kort och behövde en SLI-brygga.

Nemas problemas. Fick en på posten nästa dag.

Många pluspoäng till komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tracer
Pratade med komplett. Sa som det var, att jag skulle köra två nVidia kort och behövde en SLI-brygga.

Nemas problemas. Fick en på posten nästa dag.

Många pluspoäng till komplett.

Vad i he... till mig sa dom att det inte var något dom kunde fixa, fick dock min brygga jag beställde på posten idag. Riktigt fort för att vara från USA ^_^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Behöver man ens SLI-Brygga? Det gör inte ens jag med mina dubbla geforce 6800...jag måste missat nåt i tråden

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av theivan
Behöver man ens SLI-Brygga? Det gör inte ens jag med mina dubbla geforce 6800...jag måste missat nåt i tråden

Med de nyare korten räcker inte PCIe-bussen till för trafiken som skall skyfflas. Använder du inte SLI-bryggan förlorar du en hel del prestanda.

Det går utan SLI-bryggan, men då får du inte ut max.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Brukar det inte följa med sli brygga med moderkortet (förutsatt att det är moderkort som kan ha sli) ?