Permalänk
Medlem
Skrivet av zOlid:

Rätt okej priser på många grejer.
Har en RB keps, som jag fick signerad av Vettel här nu under ROC.
Så nu är jag inte lika sugen på att använda den när jag gör halv svettiga aktiviteter ^^
Det är en "finare" keps från 2014, så den är inte "one size" utan är sluten bak till, men är lite stretchtyg.
Verkar stört omöjligt att hitta kepsar som inte är onesize nu med ribbad storleksändring där bak.
Tycker det är väldigt synd, för kepsar utan hålet där bak, är bra mycket snyggare. :/

2014 och Vettels autograf, coolt! Den får man ha vid högtider.

Permalänk
Medlem

Nytt i helgen med Sprint Shootout på lördag innan sprinten, ett minikval innan sprinten som sätter startordningen för denna. Fredagens kval sätter ordningen för loppet på söndag.

Jag var tveksam till sprinten, men kan leva med det. Men är än mer tveksam till att ha fyra ordnings- och poänggrundande event på en helg. För mycket av det goda? Och ska det rödflaggas i tid och otid så kommer det bli bra sömnigt.

Dessutom tappar teamen och förarna ännu en träningssession. Det riskerar att leda till en massa mekaniska och andra överraskningar i skarpt läge. Och bilar av banan med allt det innebär. Jag gillar när det är skicklighet, övning och spetsteknik som är avgörandet, inte tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emma242:

Nytt i helgen med Sprint Shootout på lördag innan sprinten, ett minikval innan sprinten som sätter startordningen för denna. Fredagens kval sätter ordningen för loppet på söndag.

Jag var tveksam till sprinten, men kan leva med det. Men är än mer tveksam till att ha fyra ordnings- och poänggrundande event på en helg. För mycket av det goda? Och ska det rödflaggas i tid och otid så kommer det bli bra sömnigt.

Dessutom tappar teamen och förarna ännu en träningssession. Det riskerar att leda till en massa mekaniska och andra överraskningar i skarpt läge. Och bilar av banan med allt det innebär. Jag gillar när det är skicklighet, övning och spetsteknik som är avgörandet, inte tur.

Konstruerad underhållning är inge motorsport, F1 är dock F1. Helgen kan bli ordmässigt het och vinnarna kan bli mittenfältet.

Permalänk
Skrivet av Emma242:

Nytt i helgen med Sprint Shootout på lördag innan sprinten, ett minikval innan sprinten som sätter startordningen för denna. Fredagens kval sätter ordningen för loppet på söndag.

Jag var tveksam till sprinten, men kan leva med det. Men är än mer tveksam till att ha fyra ordnings- och poänggrundande event på en helg. För mycket av det goda? Och ska det rödflaggas i tid och otid så kommer det bli bra sömnigt.

Dessutom tappar teamen och förarna ännu en träningssession. Det riskerar att leda till en massa mekaniska och andra överraskningar i skarpt läge. Och bilar av banan med allt det innebär. Jag gillar när det är skicklighet, övning och spetsteknik som är avgörandet, inte tur.

Jag är milt skeptisk, samtidigt som det kan bli intressant med tanke på bristen på att träningspassen går från 3 till 1. Inte mycket marginaler att hitta den bästa balansen i bilarna direkt. Kan hända att vi får se en del överraskningar 😊

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Träningspassen är som att se målarfärg torka åh andra sidan så räcker det väl med tid att lägga på f1 med kval och gp men lär ge det en chans

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kuligt att Leclerc knep pole. Och förhoppningsvis gör Ferrari och Alonso ett bra race på söndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Träningspassen är som att se målarfärg torka åh andra sidan så räcker det väl med tid att lägga på f1 med kval och gp men lär ge det en chans

Jag tycker det är väldigt märkligt att lägga det här formatet i Baku. En bana som är så tajt med litet utrymme för misstag känns väldigt dumt att minimera träningen på. Framförallt juniora förare lider av det då dom inte har lika mycket erfarenhet av banan.

Sen känns det lite synd att man använder det här formatet tycker jag, när man använde sprinten som startordning för racet så fick förare som inte var bra på att kvala en chans att starta från en bättre position vilket jag tycker kan vara lite intressant, nu tar man bort den möjligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag tycker det är väldigt märkligt att lägga det här formatet i Baku. En bana som är så tajt med litet utrymme för misstag känns väldigt dumt att minimera träningen på. Framförallt juniora förare lider av det då dom inte har lika mycket erfarenhet av banan.

Sen känns det lite synd att man använder det här formatet tycker jag, när man använde sprinten som startordning för racet så fick förare som inte var bra på att kvala en chans att starta från en bättre position vilket jag tycker kan vara lite intressant, nu tar man bort den möjligheten.

Håller helt med om båda dessa, inte minst efter kvalet igår då man just såg mindre erfarna förare (och Seinz) dabbat sig. Jag var glad att jag såg det några timmar senare så jag kunde spola förbi rödflagg för övrigt. Helt fel bana att köra detta på.

Tyckte sprintformatet var kul då det blev strategi inför söndagen, nu känns det ju verkligen bara som två race...

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Jävligt trött på red bull och grinpellen verstappen, noll klass.

Basic fråga 1 borde vara: Är ni ett riktigt bilmärke ja/nej

Vid svar nej: Tyvärr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Jävligt trött på red bull och grinpellen verstappen, noll klass.

Basic fråga 1 borde vara: Är ni ett riktigt bilmärke ja/nej

Vid svar nej: Tyvärr

Vad har det att göra med något öht?

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Jävligt trött på red bull och grinpellen verstappen, noll klass.

Basic fråga 1 borde vara: Är ni ett riktigt bilmärke ja/nej

Vid svar nej: Tyvärr

Vad är ens problemet med att dom inte är riktigt bilmärke?

Förutom att det är ganska pinsamt för bil märkarna som kör att dom förlorar över ett företag som säljer energi dryck.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Sweckid:

Jävligt trött på red bull och grinpellen verstappen, noll klass.

Basic fråga 1 borde vara: Är ni ett riktigt bilmärke ja/nej

Vid svar nej: Tyvärr

Hur många av lagen i Formel 1 idag är ”ett riktigt bilmärke”? Vad definierar ”ett riktigt bilmärke” i det här sammanhanget, motorn?

Hur många av lagen tillverkar sin egen motor? Alla lagen utvecklar sin ”bil” men det är inte så många motortillverkare:

Ferrari
Mercedes
Renault
Red Bull/Honda

Så hur är din kommentar relevant?

PS jag är inget Red Bull fan, kanske bäst att nämna det 😉

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800x3d | Mobo: Asus ROG Strix B650E-E Gaming | Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 PP | GPU: Sapphire RX 7900 XTX Nitro+ | RAM: 2x32GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000c32 | Lagring: Samsung 990 PRO 2TB + 2x Samsung PRO 990 4TB | PSU: EVGA Supernova 1200 P3 | Chassi: Phanteks Eclipse P500A | Skärm: Gigabyte M32UC 32" 4K | OS: Windows 11 PRO

Permalänk
Medlem

Russell åkte plogbil. #kvyat

Morgondagens lopp kan bli hett. Och det är kul att Perez verkar bekväm i RB-bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Jävligt trött på red bull och grinpellen verstappen, noll klass.

Basic fråga 1 borde vara: Är ni ett riktigt bilmärke ja/nej

Vid svar nej: Tyvärr

Du menar när han blir påkörd, får skador på bilen, blir avtvingad mot vallen? Ja han var grinig?
Edit:
Japp jag är Team Redbull

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Hur många av lagen i Formel 1 idag är ”ett riktigt bilmärke”?

Alla utom dom 2 red bull stallen och typ hass

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Alla utom dom 2 red bull stallen och typ hass

Bara för att bilföretag är titelsponsor för ett team är det väl inte ett bilföretag? Räknas alfa idag? Och hur skiljer det sig från tex när de var Sauber? Det är ju samma stall. Samma sak med AM, vad är skillnaden när de bytte namn från Racing Point?
Och Merc är ju inte Mercedes bilföretaget. Bilföretaget äger väl 1/3 av f1-stallet (killgissar nu) och stallet var ju BAR Honda tidigare.

Permalänk
Medlem

Drumroll.

Formula 1-kanalen la upp för 40min sedan: Verstappen And Russell's Heated Debate! | F1 Sprint | 2023 Azerbaijan Grand Prix. YT länk: https://www.youtube.com/watch?v=NKp_frjvH5U

Russell tyder en udda verklighet. Sainz minns dock US GP 2022.

Permalänk
Medlem

Trodde inte att den här tråden kunde sjunka lägre i diskussionskvalitet…

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Alla utom dom 2 red bull stallen och typ hass

Williams kan också strykas rakt av, om vi alltså med "riktig" avser att man skall ha serietillverkning av bilar.

Skrivet av Sidde:

Bara för att bilföretag är titelsponsor för ett team är det väl inte ett bilföretag? Räknas alfa idag? Och hur skiljer det sig från tex när de var Sauber? Det är ju samma stall. Samma sak med AM, vad är skillnaden när de bytte namn från Racing Point?
Och Merc är ju inte Mercedes bilföretaget. Bilföretaget äger väl 1/3 av f1-stallet (killgissar nu) och stallet var ju BAR Honda tidigare.

Jo, särskilt Alfa Romeo är väl tveksamma att räkna om man ställer högre krav än att titelsponsorn råkar vara biltillverkare.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Drumroll.

Formula 1-kanalen la upp för 40min sedan: Verstappen And Russell's Heated Debate! | F1 Sprint | 2023 Azerbaijan Grand Prix. YT länk: https://www.youtube.com/watch?v=NKp_frjvH5U

Russell tyder en udda verklighet. Sainz minns dock US GP 2022.

Jag tycker det är lite storm i ett vattenglas. Russel borde väl ha lämnat lite mer utrymme kan jag tycka men samtidigt är det väldigt riskabelt beteende från Verstappen, framförallt med tanke på att en RB lätt kunde bränna om Mercedes på start/målrakan med tanke på hur mycket dom skiljer i toppfart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Jag tycker det är lite storm i ett vattenglas. Russel borde väl ha lämnat lite mer utrymme kan jag tycka men samtidigt är det väldigt riskabelt beteende från Verstappen, framförallt med tanke på att en RB lätt kunde bränna om Mercedes på start/målrakan med tanke på hur mycket dom skiljer i toppfart.

Jag förstår vad du menar, men kom ihåg att Verstappens stallkollega är hans främsta opponent, i kamp om VM-titeln. Och jag känner att fenomenet Sprint må ha eldat på Verstappen i hans konversation, kring incidenten.

Men Russell körde över gränsen, i mitt tycke, och visade knappt eller ingen respekt för att Verstappen gav kamp om platsen. För kurva efter kurva passera och Russell trängde på, så smällen blev högst sannolik.

Russell hade fasen inte kontroll över sin bil, ändå kör han 0,01-10% över, vad som är möjligt och Verstappen som manade till kamp, av all rätt, fick sota för det.

Permalänk
Medlem

Föga förvånande är kampen om pallen över så fort DRS aktiverades på varv 3 (såvida inte RB totalt imploderar) 🥱

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Föga förvånande är kampen om pallen över så fort DRS aktiverades på varv 3 (såvida inte RB totalt imploderar) 🥱

Det är ju konstruktion som är avgörande när det gäller att bygga bilarna. Bra jobbat RB men samtidigt inget som kommer räcka i 8 år...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Jag förstår vad du menar, men kom ihåg att Verstappens stallkollega är hans främsta opponent, i kamp om VM-titeln. Och jag känner att fenomenet Sprint må ha eldat på Verstappen i hans konversation, kring incidenten.

Men Russell körde över gränsen, i mitt tycke, och visade knappt eller ingen respekt för att Verstappen gav kamp om platsen. För kurva efter kurva passera och Russell trängde på, så smällen blev högst sannolik.

Russell hade fasen inte kontroll över sin bil, ändå kör han 0,01-10% över, vad som är möjligt och Verstappen som manade till kamp, av all rätt, fick sota för det.

Han hade ju tillräcklig kontroll. Max fick rum nog klara väggen ändå klagar han samtidigt som han gjort sig känd för att trycka mercor 10 meter brett på interlagos. Till max försvar insåg han själv vilken idiot han var då

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Han hade ju tillräcklig kontroll. Max fick rum nog klara väggen ändå klagar han samtidigt som han gjort sig känd för att trycka mercor 10 meter brett på interlagos. Till max försvar insåg han själv vilken idiot han var då

Dock så måste Russell lärare sig att köra med kalla däck inte första gången han har kört in i någon på första varvet på grund av kalla däck.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Dock så måste Russell lärare sig att köra med kalla däck inte första gången han har kört in i någon på första varvet på grund av kalla däck.

Det har alla förare på gridden gjort. Russell gjorde dock inget fel regelrätt omkörning av en hyperaggressiv förare som inte borde förvänta sig 1 mm extra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jippii! Vilken glad och värdig vinnare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Han hade ju tillräcklig kontroll. Max fick rum nog klara väggen ändå klagar han samtidigt som han gjort sig känd för att trycka mercor 10 meter brett på interlagos. Till max försvar insåg han själv vilken idiot han var då

Klicka för mer information
Visa mer

Ett relativt lugnt race(?) för att vara Baku GP, åtminstone fram till att Ocon åkte in i depån med yra höns på vägbanan.

Permalänk
Medlem

Spännande som vanligt, RB 1 och 2

Gäsp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweckid:

Spännande som vanligt, RB 1 och 2

Gäsp

Det finns säkerligen andra sporter på TV-burken - om känslan är så där.