Permalänk
Medlem

Las Vegas bekräftad inför 2023

https://the-race.com/formula-1/f1-announces-saturday-night-la...

Initial tanke, ännu en stadsbana. Men det kanske blir bra ändå.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Roligt med mer lopp i USA!

Banan ser dock inte mycket ut för världen. Men hur den ter sig i verkligheten vet man ju aldrig. Kanske blir superspännande race, kanske somnar förarna. Vi får se!

Fest lär det dock bli!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Om inte annat borde Jeddah läggas ner för att det är en så infernaliskt tråkig bana. Kan ju lika gärna köra någon oval som är lämplig för Indycar så får man i varje fall bättre säkerhet.

Det är en bana där bilarna är svåra att följa. Bilarna lämnar kameravinklarna inom ett par röda, sedan hoppar vi till nästa, till nästa och till nästa(vy/vinkel). Transitionerna blir alltså kopiöst många och sker hela tiden, så det blir helt obegripligt för hjärnan.

Diggar dock bilderna sett ur hjälmen och bilarna på den här banan. Där hinner känslan sjunka in hur trång och snabb banan är.

Skrivet av maniac:

Får ju hoppas att banan förvånar en som Baku gjort under alla åren som gått. Monaco har i alla fall spelat ut sig i den här eran, då bilarna blivit så himla stora. Jag gör mig inte heller särskilt populär och snygg i en spiralformad rutschkana, menad för barn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det är en bana där bilarna är svåra att följa. Bilarna lämnar kameravinklarna inom ett par röda, sedan hoppar vi till nästa, till nästa och till nästa(vy/vinkel). Transitionerna blir alltså kopiöst många och sker hela tiden, så det blir helt obegripligt för hjärnan.

Diggar dock bilderna sett ur hjälmen och bilarna på den här banan. Där hinner känslan sjunka in hur trång och snabb banan är.
Får ju hoppas att banan förvånar en som Baku gjort under alla åren som gått. Monaco har i alla fall spelat ut sig i den här eran, då bilarna blivit så himla stora. Jag gör mig inte heller särskilt populär och snygg i en spiralformad rutschkana, menad för barn.

Nej man ska inte vara för snabb att döma ut banan. Jag hoppas att den blir bra

Och ja, Monaco känns som en carting-bana med tanke på hur stora dagens F1 bilar är. Men det är klart, det brukar bli händelserikt pga. att det är så trångt, men inte underhållande racing.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Håller med. Baku bjuder ofta på bra spännande stadslopp, till skillnad från Monaco och andra.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om helgens race? Kommer mercedes att komma ikapp eller är det fortsatt RBR och Ferrari dominans?
Personligen hoppas jag på en toppstrid mellan Carlos och Checo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Vad tror ni om helgens race? Kommer mercedes att komma ikapp eller är det fortsatt RBR och Ferrari dominans?

Oerhört svårt att gissa på. För mig iaf.

Tror dock att Mercedes inte kommer i kapp. Tror att 2022 kommer handla om RBR och Ferrari.

Skrivet av Hejss:

Personligen hoppas jag på en toppstrid mellan Carlos och Checo

Hade varit grymt. Håller med dig helt här!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Vad tror ni om helgens race? Kommer mercedes att komma ikapp eller är det fortsatt RBR och Ferrari dominans?
Personligen hoppas jag på en toppstrid mellan Carlos och Checo

Mercedes har nog för stora problem för att komma ikapp såhär tidigt i säsongen. Om jag förstått det rätt är det dock riktigt pissväder i Australien just nu. Det skulle kunna jämna ut förustättningarna lite.

Jag gillar Carlos så det vore kul med en vinst för honom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Mercedes har nog för stora problem för att komma ikapp såhär tidigt i säsongen. Om jag förstått det rätt är det dock riktigt pissväder i Australien just nu. Det skulle kunna jämna ut förustättningarna lite.

Jag gillar Carlos så det vore kul med en vinst för honom.

Ja mercedes verkar verkligen ha fått lida av toppstriden förra året och den begränsade tiden i vindtunneln, men överlag verkar mercedesmotorn vara sämst av alla motorer just nu, åtminstone om man bara ser till ren toppfart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Ja mercedes verkar verkligen ha fått lida av toppstriden förra året och den begränsade tiden i vindtunneln, men överlag verkar mercedesmotorn vara sämst av alla motorer just nu, åtminstone om man bara ser till ren toppfart.

Fast är det motorn eller aerodynamiken? Deras motor har ju funkat jäkligt bra fram tills nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Detta fick jag i mail idag från Google:

Jag fick alltså uppfattning att jag kan göra detta nu, och de kommande veckorna fram tills 1/6?

Men väldigt otydlig information av Google!

Jag tror du måhända kan ha råkat citera fel person i fel tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Jag tror du måhända kan ha råkat citera fel person i fel tråd.

Japp! Fel tråd (och meddelande). Tog bort det nu. Sorry!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Japp! Fel tråd (och meddelande). Tog bort det nu. Sorry!

Hey, jag fick ändå ett roligt WTF-garv innan min lätt berusade hjärna kopplade att det blivit fel.

Permalänk
Medlem

Förlåt för stora bilder... vette fan hur man kan formatera dom så dom blir mindre...

Bottas hjälm för helgens festligheter. I like!

Hans hjälmar designas av hans flickvän också. I.a.f. enligt reddit-kommentarer.

Tror stenhårt på att Bottas kommer göra jäkligt bra ifrån sig i helgen! Gissar en 6:e plats redan nu! Tror också att Hamilton kommer göra bra ifrån sig. Det är dags känns det som.

Klicka för mer information
Visa mer
Klicka för mer information
Visa mer

Edit: Tack @Zipparn för att du lärde mig gömma stora bilder!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Tittade på FP2 nu på morgonen... Vart är Mercedes? 😱

Alpine ser bra ut dock. Hoppas bilarna håller ihop bara! Älskar tidiga lopp. Få grejer som slår att sitta och snegla på FP1 och FP2 på jobbet! 😂

Edit: Måste lägga in det här tweetet också... El Plan!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=w_stAEJAciU Driver's-Eye View of the New-Look Albert Park! | 2022 Australian Grand Prix

45sek in, jäklar också vad bilen svampar och har sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

https://www.youtube.com/watch?v=w_stAEJAciU Driver's-Eye View of the New-Look Albert Park! | 2022 Australian Grand Prix

45sek in, jäklar också vad bilen svampar och har sig.

Starka färger. Ser mer ut en capture från ett F1-spel

Men ja, det där hoppandet kan inte vara kul att hantera varv ut och varv in.

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Stroll och Latifi kör alldeles för sakta på banan. Det där var så korkat!
Eller spelar Stroll Schack i 4D för att stallet ska hinna färdigt med Vettels bil?

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=csEvcs8fo4s Det där klippet såg man för 1-1½ vecka sedan, och tyckte att "Jaaa... lite ovetandes är han allt om sin omgivning.". Ett klipp som blev högst relevant för idag. För Stroll slängde sin bil rätt in i Latifi https://streamable.com/p7mojv (källa: reddit)

Aja, de som kommenterar för F1 live, är grövre än en rasp i sitt läte över Strolls finurligheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

https://www.youtube.com/watch?v=csEvcs8fo4s Det där klippet såg man för 1-1½ vecka sedan, och tyckte att "Jaaa... lite ovetandes är han allt om sin omgivning.". Ett klipp som blev högst relevant för idag. För Stroll slängde sin bil rätt in i Latifi https://streamable.com/p7mojv (källa: reddit)

Aja, de som kommenterar för F1 live, är grövre än en rasp i sitt läte över Strolls finurligheter.

Latifi gjorde sig ju iof brutalt oförutsägbar. Han kan ju inte släppa förbi stroll sen i döda vinkeln tokchansa på att stroll ska vara i race mode och förvänta sig att han ska förbi igen...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Latifi gjorde sig ju iof brutalt oförutsägbar. Han kan ju inte släppa förbi stroll sen i döda vinkeln tokchansa på att stroll ska vara i race mode och förvänta sig att han ska förbi igen...

Vad jag vet så är Stroll en racingförare i den allra högsta ligan. It happen, kanske, men hans tendens är att de speglade bildrutorna på vardera sida om bilen, verkar vara något som herr Stroll saknar ett handräcke till, att göra sig själv tydlig över vilken situation som är på gång.

Det här var en sådan löjlig händelse där han "glömde" åter igen, att värdigt ta hand om teamets och sin egen bil.

Edit: Men till viss del håller jag med dig om att Latifi gjorde en skum manöver men.. de är fortfarande F1-förare som bumpar in i varandra i låg fart.

F.ö. riktig kul att se Alonso kriga där högt uppe. Prutt. Bilen paja i kurvan.

Permalänk
Medlem

Latifis manöver kanske var oväntad men han var ju inte sugen att vänta när han inte såg Stroll sticka iväg utan istället avvakta och lämna luckan. Stroll måste ha bättre koll bakåt när han vet att det är bilar bakom, duger inte att skylla ifrån sig.

Permalänk
Medlem

Perez och tre memes allra längst fram. Tänk att tre hemmahörande strömmande nördar, kan ta beblanda sig topp 1-4 i ett GP. Grymt kul!

Hoppas nu Alonso liksom Sainz kan bjuda på action imorron, när de tar sig igenom fältet.

Klicka för mer information
Visa mer

Stroll blev bestraffad för den tidigare händelsen.

Permalänk

Sticker Ferrari och RB imorgon eller kan de andra haka på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Sticker Ferrari och RB imorgon eller kan de andra haka på?

Om inte Alonso hade kört bort sig så hade jag tippat att han kunnat utmana om p3-p4

Permalänk
Medlem

Det var något snack på sammandraget av kvalificeringen om att det var hydraulikfel som gjorde att han kraschade.

Vi får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ehsnils:

Det var något snack på sammandraget av kvalificeringen om att det var hydraulikfel som gjorde att han kraschade.

Vi får väl se.

Jo, så verkar det ju vara...

https://www.autosport.com/f1/news/alonso-fight-for-australian...

"“The gearbox was not working anymore,” he said. “The engine also switched off, power steering switched off. So I think there is something that we need to investigate when the car is back."

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Ozzyman:

Om inte Alonso hade kört bort sig så hade jag tippat att han kunnat utmana om p3-p4

Kan nog hålla med där, blir intressant och se ifall Sainz kan klättra imorgon och ifall Leclerc kommer hålla långsammare tempo för att Sainz ska kunna utmana.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Kan nog hålla med där, blir intressant och se ifall Sainz kan klättra imorgon och ifall Leclerc kommer hålla långsammare tempo för att Sainz ska kunna utmana.

Det finns ingen logik i det där.

Bil med nummer 1 är bakom Leclerc, med säsongen 2021 världsmästare. Det finns nog inget annat än Max pace dvs där allra längst fram. En press Leclerc klarar av att hantera.

Permalänk
Medlem

Hehe japp Leclerk kommer släppa förbi halva fältet för att få en rolig fight med en jämnbördig bil längre ner i fältet. Kommer inte ha något fokus på att va snabbare än resten av fältet än mindre sin lagkamrat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x