Permalänk
Medlem

Bytte bil innan hösten Riktigt nöjd med bilen, mosar på ordentligt. Ska slänga på lite annat nu till sommaren

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Bytte bil innan hösten Riktigt nöjd med bilen, mosar på ordentligt. Ska slänga på lite annat nu till sommaren

https://i.imgur.com/rQ8VJas.jpg

Ahh schysst BMW du köpt.. ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatme@live:

Ahh schysst BMW du köpt.. ;D

Vilket gör att den är både lätt och billig att trimma

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Bytte bil innan hösten Riktigt nöjd med bilen, mosar på ordentligt. Ska slänga på lite annat nu till sommaren

https://i.imgur.com/rQ8VJas.jpg

JAG VILL VETA MER! Ge mig alla specs.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Är bilderna på Audin tagna vid den stora regnbågsmasken i Kjula?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

JAG VILL VETA MER! Ge mig alla specs.

Det är en Toyoda Motoren Werke Zupra4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Det är en Toyoda Motoren Werke Zupra4.

F
e
t

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Bytte bil innan hösten Riktigt nöjd med bilen, mosar på ordentligt. Ska slänga på lite annat nu till sommaren

https://i.imgur.com/rQ8VJas.jpg

Vill du ha lite inspo och har missat DDE på Youtube, så kolla deras bygge... Ett gäng filmer från köp och bygge, till att de sålde den.

https://www.youtube.com/c/DailyDrivenExotics/videos

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

jag har bara en tråkig Audi A4 Allroad idag, den är snygg, men "Svensson".
Jag ångar dock fortfarande att jag sålde min Alfa Rome 159 Q4 3.2L V6 med Performance pack, var den ända i Sverige. Hade ground effect packet å allt. låg som ett strykjärn på vägen, Speciellt när man började närma sig 90kmt, låg man runt 200 så sög den fast som fan.

EDIT: Polarna kallade den för "The Batmobile"

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Vilket gör att den är både lätt och billig att trimma

Jepp, rätt så lättrimmade ja. Sett att den skall komma med M motor också..lär bli en trevlig skapelse
jag gillar också den nya Supran, har dock aldrig provkört någon..

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

jag har bara en tråkig Audi A4 Allroad idag, den är snygg, men "Svensson".
Jag ångar dock fortfarande att jag sålde min Alfa Rome 159 Q4 3.2L V6 med Performance pack, var den ända i Sverige. Hade ground effect packet å allt. låg som ett strykjärn på vägen, Speciellt när man började närma sig 90kmt, låg man runt 200 så sög den fast som fan.

EDIT: Polarna kallade den för "The Batmobile"

https://i.postimg.cc/yNbmv0KS/Alfa-2021-05-06-22-44-33.png

Riktigt underskattade bilar! Känns som alla fina exemplar har exporteras va sugen på en efter 9-5an blev pressad

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

JAG VILL VETA MER! Ge mig alla specs.

3 liters rak 6:a med turbo och bakhjulsdrift. Bara byta mapp om bilen och montera nytt avgas så plockar du ut 450 häst. Finns mer att hämta. Så relativt billig att pumpa upp.

Skrivet av DaBone:

Vill du ha lite inspo och har missat DDE på Youtube, så kolla deras bygge... Ett gäng filmer från köp och bygge, till att de sålde den.

Yes såg på allt om bilen innan jag slog till Var en av anledningarna varför jag skaffade en, att marknaden i USA var så stor så delar och trim/tuninggrejer gick att få tag på så lätt. Stor plattform helt enkelt.

Skrivet av eatme@live:

Jepp, rätt så lättrimmade ja. Sett att den skall komma med M motor också..lär bli en trevlig skapelse
jag gillar också den nya Supran, har dock aldrig provkört någon..

Vart läste du det?

Var svårt för mig med att hitta en bil att provköra. Men ringde en handlare och kollade på bilen, sen fick jag provköra. Sen blev det köp

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Tog ett par bilder på skogsmullen (nåja, detta är väl ungefär så mycket "offroad" man ska ge sig på kanske ) på dagens jakt på trevliga ställen att hänga med hundarna.

Gummimattorna byttes idag ut mot tygmattor istället, perfekt timing då dagens promenad ledde ut på en blöt jäkla myr

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Tog ett par bilder på skogsmullen (nåja, detta är väl ungefär så mycket "offroad" man ska ge sig på kanske ) på dagens jakt på trevliga ställen att hänga med hundarna.

https://i.imgur.com/AmPbDJs.jpg

https://i.imgur.com/x38sFcu.jpg

Gummimattorna byttes idag ut mot tygmattor istället, perfekt timing då dagens promenad ledde ut på en blöt jäkla myr

Tror det är första gången jag hör någon byta åt det hållet. Har däremot hört motsatsen många gånger.
Har nog ändå slagit dig, kom upp från gruvan med arbetskläder och arbetsskor satte mig direkt i chefens bil med tygmattor, det var dock en bil i lite annan prisklass. En Audi A8 modell jätteny med all utrustning som gick att frambringa för pengar och fälgar med ett begagnatpris över hela min Subaru 😂

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Tror det är första gången jag hör någon byta åt det hållet. Har däremot hört motsatsen många gånger.
Har nog ändå slagit dig, kom upp från gruvan med arbetskläder och arbetsskor satte mig direkt i chefens bil med tygmattor, det var dock en bil i lite annan prisklass. En Audi A8 modell jätteny med all utrustning som gick att frambringa för pengar och fälgar med ett begagnatpris över hela min Subaru 😂

Hehe har aldrig haft tygmattor i en bil förr, tänkte att när båda uppsättningarna kom med så kan man väl testa att ha det på sommaren.

Äsch då, då fanns det kanske pengar för en rekond också

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Svarta faran får vara med ännu. '08 335i med ~14k mil på mätaren, mer eller mindre fullutrustad.

Porschen ägs av en kompis.

https://i.imgur.com/xvPtckA.jpg

https://i.imgur.com/UEDalAD.jpg

Småsugen på en 435i, 440i eller kanske rentav en M2:a framöver. Vi får se!

Riktigt fin!
Vad kör du för mods?

Har själv en 335i E92 07 12k mil med alla utrustning utom keyless.
Kör FBO, MHD steg 2+, så ungefär 420hk, 650Nm enligt MHD. 335i med n54 är riktigt snabba bilar för pengarna. 100-200km/h på ca 8-9s. För referens gör en R8 V10 100-200km/h på ca 8s. Kör min som pendlarbil just nu, riktigt bekväm och skön att åka landsväg/motorväg. Dock inte allt för rolig inne i stan.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WHProductions:

Riktigt fin!
Vad kör du för mods?

Har själv en 335i E92 07 12k mil med alla utrustning utom keyless.
Kör FBO, MHD steg 2+, så ungefär 420hk, 650Nm enligt MHD. 335i med n54 är riktigt snabba bilar för pengarna. 100-200km/h på ca 8-9s. För referens gör en R8 V10 100-200km/h på ca 8s. Kör min som pendlarbil just nu, riktigt bekväm och skön att åka landsväg/motorväg. Dock inte allt för rolig inne i stan.https://i.imgur.com/ihuJxkH.jpghttps://i.imgur.com/ghf0cMU.jpg

Får att hålla offtopic nere: fin bil! Har samma mods som dig! DP/IC/MHD 2+. Ja dom är riktigt snabba! Många som vill testa när man är ute och kör 😎

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Tror det är första gången jag hör någon byta åt det hållet. Har däremot hört motsatsen många gånger.
Har nog ändå slagit dig, kom upp från gruvan med arbetskläder och arbetsskor satte mig direkt i chefens bil med tygmattor, det var dock en bil i lite annan prisklass. En Audi A8 modell jätteny med all utrustning som gick att frambringa för pengar och fälgar med ett begagnatpris över hela min Subaru 😂

För exempelvis Audi så är det standard med tygmattor. Gummimattor är ett tillval.

Personligen så tycker jag dock att tygmattor (trots att jag bytte till det själv nu i samband med hjulskiftet) är ett j-a påfund, blir så fort extremt äckliga. Svåra att göra rena är de också jämfört med gummimattorna.

Men så länge det är torrt väder ger tygmattorna en lite skönare känsla faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Hehe har aldrig haft tygmattor i en bil förr, tänkte att när båda uppsättningarna kom med så kan man väl testa att ha det på sommaren.

Äsch då, då fanns det kanske pengar för en rekond också

Tvivlar på att han gjorde en rekond, han köpte en RS7a istället😂

Skrivet av Exxovion:

För exempelvis Audi så är det standard med tygmattor. Gummimattor är ett tillval.

Personligen så tycker jag dock att tygmattor (trots att jag bytte till det själv nu i samband med hjulskiftet) är ett j-a påfund, blir så fort extremt äckliga. Svåra att göra rena är de också jämfört med gummimattorna.

Men så länge det är torrt väder ger tygmattorna en lite skönare känsla faktiskt.

Helt medveten om att gummimattor brukar vara tillval, det jag reagerade på var att Macmann bytte från gummimattor till tygmattor. Skulle aldrig falla mig in, visst tygmattor är snyggt men föredrar funktion över form

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Blev nya sommarskor, 20x10" med något stretchat 255 Toyo-gummi runt om Behöver verkligen få tid till att lackera om bromsoken nu när de syns mer!

Fick sig även en 3-stegs polering med en bra keramisk lackkonservering

Skrivet av Storage Jar:

Är bilderna på Audin tagna vid den stora regnbågsmasken i Kjula?

Var på väg mot Göteborg från Stockholm när vi såg den och undrade vad f*n det var, så det är mycket möjligt!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Blev nya sommarskor, 20x10" med något stretchat 255 Toyo-gummi runt om Behöver verkligen få tid till att lackera om bromsoken nu när de syns mer!

https://i.imgur.com/1JIs0G9.jpg
https://i.imgur.com/Q6Jeds1.jpg
https://i.imgur.com/XEG8rQx.jpg

Fick sig även en 3-stegs polering med en bra keramisk lackkonservering
https://i.imgur.com/M3Ut7Mg.jpg
https://i.imgur.com/ULxdsSN.jpg

Var på väg mot Göteborg från Stockholm när vi såg den och undrade vad f*n det var, så det är mycket möjligt!

Tröskeln ser lite illa åtgången ut där på förarsidan? Kanske lacka upp det och montera stänkskydd?

Permalänk
Skrivet av KniFF:

Får att hålla offtopic nere: fin bil! Har samma mods som dig! DP/IC/MHD 2+. Ja dom är riktigt snabba! Många som vill testa när man är ute och kör 😎

Då kör du ifrån det mesta
Lite sugen på m135i. Men inser att om man ska ha en årmodell > juli 2013 (4" turbo istället för 3" och smidda komponenter) sticker det iväg i pris direkt. Då kan man lika gärna köpa M140i/m240i

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

3 liters rak 6:a med turbo och bakhjulsdrift. Bara byta mapp om bilen och montera nytt avgas så plockar du ut 450 häst. Finns mer att hämta. Så relativt billig att pumpa upp.

Yes såg på allt om bilen innan jag slog till Var en av anledningarna varför jag skaffade en, att marknaden i USA var så stor så delar och trim/tuninggrejer gick att få tag på så lätt. Stor plattform helt enkelt.

Vart läste du det?

Var svårt för mig med att hitta en bil att provköra. Men ringde en handlare och kollade på bilen, sen fick jag provköra. Sen blev det köp

Här: https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-och-trafik/toyota-supra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exxovion:

Tröskeln ser lite illa åtgången ut där på förarsidan? Kanske lacka upp det och montera stänkskydd?

Gammal bil med 18000 mil

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Gammal bil med 18000 mil

Då förtjänar den lite extra kärlek, speciellt då den såg fräsch ut i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Litenskit:

Tror det är första gången jag hör någon byta åt det hållet. Har däremot hört motsatsen många gånger.
Har nog ändå slagit dig, kom upp från gruvan med arbetskläder och arbetsskor satte mig direkt i chefens bil med tygmattor, det var dock en bil i lite annan prisklass. En Audi A8 modell jätteny med all utrustning som gick att frambringa för pengar och fälgar med ett begagnatpris över hela min Subaru 😂

Har ett par mått anpassade piratmattor från slovenien som gör att hela bilen luktar gummi på vintern och på sommaren åker original tygmattor in i bilen så vi är nog en del som byter efter årstid, brukar köra barfota på sommaren efter strandbesök och då är det underbart med tygmattor

kör en mazda 3 -18 uttagen ett par veckor innan bonus malus introducerades, basmodell med automatlåda, tar mig från punkt A till B, mätaren står på 10900 mil och den fyller 3 år om 3 veckor och det firas med att min vagnskadegaranti går ut och min försäkring blir svindyr så har börjat fundera på att införskaffa mig en elbil inom kort istället.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Tvek om den ens kommer till EU. Med tanke på att 2021:an inte ens fick se dagsljuset här pga. avgaskrav. :/ Man kan alltid hoppas.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Vilket gör att den är både lätt och billig att trimma

Den största fördelen ur mina ögon är att man slipper Toyotas infotainment som är ett av de sämsta på marknaden, och får BMWs som är ett av de bästa.

Motorn och drivlinan i allmänhet är absolut trevliga men Toyota kan ju bygga bra sådana grejer också, se på den gamla Supran exempelvis, de har bara slutat bry sig om sånt de senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Den största fördelen ur mina ögon är att man slipper Toyotas infotainment som är ett av de sämsta på marknaden, och får BMWs som är ett av de bästa.

Motorn och drivlinan i allmänhet är absolut trevliga men Toyota kan ju bygga bra sådana grejer också, se på den gamla Supran exempelvis, de har bara slutat bry sig om sånt de senaste åren.

Bmws största problem är ju att deras bilar börjar rasa sönder redan vid 10k mil med dyra fel som t.ex. motorbyten men av vad jag förstod har toyota varit och satt sin "toyota standard" på motorn efter hittat brister i bmws design och typ garanterar 30k mil efter de uppgraderat saker de inte var nöjda med.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

Bmws största problem är ju att deras bilar börjar rasa sönder redan vid 10k mil med dyra fel som t.ex. motorbyten men av vad jag förstod har toyota varit och satt sin "toyota standard" på motorn efter hittat brister i bmws design och typ garanterar 30k mil efter de uppgraderat saker de inte var nöjda med.

Det stämmer inte riktigt. BMW håller rätt bra kvalitet över tid, i alla fall om man ser på de bilar som är äldre nu. Toyota håller också bra kvalitet förstås, men det är i allmänhet inte entusiastbilar på det sätt som BMW är även om det finns undantag, så äldre Toyota är sällan så bra underhållna som en äldre BMW vilket förstås påverkar exempelvis utbudet av äldre bilar.

Skulle jag prioriterat problemfrihet eller låga underhållskostnader över allt annat vid inköp av en ny bil hade jag absolut valt en Toyota över en BMW, men en BMW har ju andra aspekter som lockar i allmänhet och är långt ifrån dålig när det gäller kvalitet över tid eller så. Däremot är ju reparationer, service och så dyrare för en BMW förstås men det är ju en "premiumbil" vilket Toyota inte är.

Personligen valde jag en BMW när jag köpte bil sist, trots att jag är Toyota-anställd med 10-20% rabatt på Toyota och Lexus.