Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Är du nöjd?
En svart V60 CC är drömbilen just nu.
Stor chans att jag uppgraderar till en bättre begagnad sådan (Max 2000 Mil) om 2-3 år.

Gick från en Tiguan så allt är bättre, riktigt nöjd. Den passar perfekt för mina behov både jobbmässigt och hemma. Sitter riktigt bra i den även om den inte är utrustad med skinnsäten, hade gärna haft men pengarna räckte inte till. Tillräckligt stor och tillräckligt utrustad.
Har bara hunnit köra drygt 160 mil än så länge på grund av få jobbresor just nu. Hade jag köpt den privat så tycker jag den är på tok för dyr men nu är det förmånsbil så då är det lite enklare.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Håller helt med, endast snyggt på pressbilder men fullkomligt värdelöst i praktiken. Får se vad det blir för typ av wrap på insidan

Härligt Verkar vara en väldigt populär modell, lade min beställning i Oktober.
Bra val! Även Apple Carplay/Android är värt varenda krona kan jag säga

Kan inte riktigt hålla med gällande Apple Carplay/Android.
Då det inte är trådlöst (åtminstone inte i min A-klass (W177) från 2019) så använder man det aldrig. Bara ett meck att behöva koppla in telefonen varje gång. Sen att de inte satt telefonuttaget (dvs det USB-C som ger ACP/Android) i armstödet utan framme vid telefonfacket är ju också idiotiskt, så då är det en ful kabel som ligger framme hela tiden.

Enda gången jag använder det är om jag åker långt.
Sen stör jag mig också på att det inte är fullscreen.
Den inbyggda karttjänsten fungerar ruskigt bra och är ändå snabb på att uppdatera vid vägombyggnationer.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Är det för att svart färg är jobbigt att hålla rent? Tur att jag gillar att pilla & tvätta med mina bilar
Har redan börjat kolla på att foliera det som är blank/pianolackat på instrumentpanelen!

Nja, visst syns ju smutsen bäst på en svart bil, men den är ju lika lätt att tvätta som alla andra färger. Däremot så syns minsta lilla repa, och finger-/handavtryck så väl på just svart lack.

Gillar man lackvård kan det dock inte bli mycket bättre. Jag lägger inte ner mer arbete numera än en automattvätt ungefär en gång per månad.

Permalänk
Medlem

Bytte från en mörkblå BMW till en lite nyare mörkblå BMW. V8 är trevligt dock. Sommardäcken var helt utslitna och fälgarna var rejält kantstötta och dessutom skitfula så de åkte i återvinningen och köpte nya istället.

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Kan inte riktigt hålla med gällande Apple Carplay/Android.
Då det inte är trådlöst (åtminstone inte i min A-klass (W177) från 2019) så använder man det aldrig. Bara ett meck att behöva koppla in telefonen varje gång. Sen att de inte satt telefonuttaget (dvs det USB-C som ger ACP/Android) i armstödet utan framme vid telefonfacket är ju också idiotiskt, så då är det en ful kabel som ligger framme hela tiden.

Enda gången jag använder det är om jag åker långt.
Sen stör jag mig också på att det inte är fullscreen.
Den inbyggda karttjänsten fungerar ruskigt bra och är ändå snabb på att uppdatera vid vägombyggnationer.

Sannerligen. Jag kan inte växla mellan output bluetooth-hörlurar och bil om jag har sladden i heller vilket är störigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KurtEgon:

Sannerligen. Jag kan inte växla mellan output bluetooth-hörlurar och bil om jag har sladden i heller vilket är störigt.

Så tråkigt då det var en big selling point för bilen när den släpptes.
Typ skrev i stora bokstäver att "VI HAR TRÅDLÖST APPLE CARPLAY!" men det har inte dykt upp. Lovade även OTA uppdateringar. Har inte heller hänt

Lite fult. Men i övrigt riktigt trevlig bil att köra och åka i.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av isecore:

Bytte från en mörkblå BMW till en lite nyare mörkblå BMW. V8 är trevligt dock. Sommardäcken var helt utslitna och fälgarna var rejält kantstötta och dessutom skitfula så de åkte i återvinningen och köpte nya istället.

https://www.isecore.net/bimmer1.jpg

https://www.isecore.net/bimmer2.jpg

Fin bil och snygga fälgar! Är det en 550i?

Visa signatur

🖥---> Asrock Z170 Extreme4 • i7 6700k • 16gb ddr4 Corsair LPX • Asus RX580 4gb Dual • Corsair RM650x • Diverse SSDs • Fractal Design R5 • Sennheiser HD 599 •
📱---> Google Pixel 7 Pro 256gb Obsidian Black
📽---> LG C1 OLED 2021
🚗---> 9-3 TTid 180hk Vector

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öatmeal:

Fin bil och snygga fälgar! Är det en 550i?

Tack! Stämmer, en 550i, med xdrive. Väldigt kul att susa fram med!

Visa signatur

Min andra dator är en IBM 709
If there was hope, it must lie in the proles, because only there, in those swarming disregarded masses, eighty-five percent of the population of Oceania, could the force to destroy the Party ever be generated.

Permalänk

Mitt senaste tillskott är en jetta mk1 tx: https://www.garaget.org/?car=423775
Har fixat lite ljud i den men den är inte klar än

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Lite nytt på bilen.
Nylackad (allt utom tak och halva bakluckan), svarta emblem, diffuser, vinge, svarta avgaspipor, tonad reflexramp.
Kommer bättre bilder sedan när jag väl får lov att tvätta den igen.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Lite bilder på bruksbilen

Enda gången den är så här ren är när den står hos rekondarn

Vinterlek på frusen sjö i Funäsdalen i väntan på att få plocka fram sommarbilen

Två ton och dubbfritt, Gick inte alltid som planerat men traktor fanns att tillgå!

Blev en del snörök på isen

Permalänk
Medlem
Skrivet av MalZon:

Ah, den var riktigt cool
Är det OZ racing fälgar? gillar den designen iaf!
edit: nu kom din bild fram här i tråden också.. kollade på ig innan, ja det var oz racing

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Ah, den var riktigt cool
Är det OZ racing fälgar? gillar den designen iaf!
edit: nu kom din bild fram här i tråden också.. kollade på ig innan, ja det var oz racing

Tack!
Är faktiskt Compomotive TH1880 fälgar. Varför det står OZ.Racing på dem är för att förr så gjorde OZ.Racing fälgar i denna designen som hette Monte för motorsporten, så det är egentligen enbart för att efterlikna orginalet. Men uppdatering inför 2020 så bytte jag i samband med omlack så nu står det Compomotive på dem ist
Antingen älskar man dem eller hatar man dem. Man behöver förstå historien för att verkligen uppskatta dem

Visa signatur

MalZon: ASUS G771JM - i7 4710HQ - 16Gb DDR3 - GTX860M - 128Gb SSD + 1Tb - 17,3"
GARAGE: ASUS P5Q PRO - C2Q Q9650 - 8Gb DDR2PC8500 - 8800 GTS - 256Gb SSD - 22"
MAP: Dell E6410 - i5 M460 - 4Gb - nVidia 3100M - 320Gb SATA - 14,1"

Permalänk
Medlem

Införskaffade lite nya hjul till bilen, jag blev jäkligt nöjd

Före

Efter

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Införskaffade lite nya hjul till bilen, jag blev jäkligt nöjd

Före
https://i.imgur.com/tVuLXM7.jpg

Efter
https://i.imgur.com/nvgsK5Z.jpg

Tycker personligen de första fälgarna passar bättre ihop med bilen. 🙃

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av Kaine_Uro:

Tycker personligen de första fälgarna passar bättre ihop med bilen. 🙃

Kul det här med tycke och smak. Jag tycker de nya fälgarna ser bättre ut än de transformeraktiga på första bilden.

Permalänk
Medlem

Tror med en sänkningsats så ser de nog bättre ut

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Kul det här med tycke och smak. Jag tycker de nya fälgarna ser bättre ut än de transformeraktiga på första bilden.

Funderade på att byta fälgar på min bil ett tag. Men eftersom jag har sådan extrem beslutsångest och med tanke på det enorma sortimentet som finns så har jag struntat i det. Dessutom så får jag ju nästan ändå aldrig se dem.

Permalänk
Medlem

Snart 2 år med dustern, kör på tok för mycket dåliga vägar för roligare landsvägs-åk. Gick från Lexus till denna så trodde vägljud osv skulle bli en rejäl omställning men denna har överraskat mig rejält

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Införskaffade lite nya hjul till bilen, jag blev jäkligt nöjd

Före
https://i.imgur.com/tVuLXM7.jpg

Efter
https://i.imgur.com/nvgsK5Z.jpg

Riktigt snyggt, blev en helt ny bil. Fälgar gör så extremt mycket. Men det är oftast mest oss bilintresserade som lägger märke till det, tjejen min tex tycker mina asfula 16tums vinterhjul är lika fina som mina snygga 18tums me lågprofilsäck.. xD

Visa signatur

11600KF, RTX3090 Gamerock, 16gb 3600mhz , LG CX 48"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Tycker personligen de första fälgarna passar bättre ihop med bilen. 🙃

Hehe precis min tanke när jag såg bilden, men skrev inget
Jag gillar iofs AMG fälgarna som var på. Köpte såna till min A-klass som vinterdäck medans jag kör med Edition one 19" på sommarn.

Men bara man själv gillar det så ska man inte ta till sig vad andra tycker.
Alltid kul att komma ut till sin bil och vara nöjd med hur den ser ut!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Hehe precis min tanke när jag såg bilden, men skrev inget
Jag gillar iofs AMG fälgarna som var på. Köpte såna till min A-klass som vinterdäck medans jag kör med Edition one 19" på sommarn.

Men bara man själv gillar det så ska man inte ta till sig vad andra tycker.
Alltid kul att komma ut till sin bil och vara nöjd med hur den ser ut!

Precis så!
Jag tyckte personligen att original AMG 18" såg ut som 16" på bilen, sen gillar ju jag konkava fälgar, så 20" konkava fick de bli, och jag kunde inte vara mer än nöjd, och de är ju ändå jag som skall vara nöjd, vad annat folk tycker, struntar ja helt i, ville mest visa upp de för JAG var nöjd

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Kul det här med tycke och smak. Jag tycker de nya fälgarna ser bättre ut än de transformeraktiga på första bilden.

Ja jag gillar de nya mycket mer, sen att original ser ut som 16" på bilen gjorde det ännu mer självklart att byta

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Precis så!
Jag tyckte personligen att original AMG 18" såg ut som 16" på bilen, sen gillar ju jag konkava fälgar, så 20" konkava fick de bli, och jag kunde inte vara mer än nöjd, och de är ju ändå jag som skall vara nöjd, vad annat folk tycker, struntar ja helt i, ville mest visa upp de för JAG var nöjd

Som sagt! Det är huvudsaken! Jag gick från 16" fälgar på vintern till 18" AMG så jag tyckte ju att det blev enorm förbättring Men det är alltid nice att få på sommarsulorna.

För att inte hamna för OT så kommer här två bilder på en relativt och väldigt smutsig bil

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Som sagt! Det är huvudsaken! Jag gick från 16" fälgar på vintern till 18" AMG så jag tyckte ju att det blev enorm förbättring Men det är alltid nice att få på sommarsulorna.

För att inte hamna för OT så kommer här två bilder på en relativt och väldigt smutsig bil

https://i.imgur.com/NfvSjjQ.jpg
https://i.imgur.com/GTLWAuL.jpg

Snyggt! de fälgarna passade ju bra, du gjorde ju samma hopp som jag då, 2" uppåt

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Snyggt! de fälgarna passade ju bra, du gjorde ju samma hopp som jag då, 2" uppåt

Det där är ju iofs samma fälgar jag alltid haft. Det var på vintern jag bytte upp från 16" random fälgar till 18" AMG

Men tack, jag är riktigt nöjd med dom, synd bara att förra ägaren repade fälgarna...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Här kommer det två bilder på bilen som jag tvättade rent tre dagar sedan.
Ursäkta mina oproffsiga bilder men hoppas det duger

Permalänk
Medlem

Kör ni era bilar till en helrekond för 1500kr? De är ju sjukt billigt, mina medel/material för den utvändiga rekonden kostar mera än vad de ger för en helrekond.

För övrigt så har min bil aldrig blivit maskintvättad eller tvättad av någon annan förutom mig sen jag köpte den.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hiawatha:

https://i.imgur.com/BiN09sq.jpg

Snart 2 år med dustern, kör på tok för mycket dåliga vägar för roligare landsvägs-åk. Gick från Lexus till denna så trodde vägljud osv skulle bli en rejäl omställning men denna har överraskat mig rejält

Snyggt! Har du plastidippat loggan? Eller går den köpa i svart någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Kör ni era bilar till en helrekond för 1500kr? De är ju sjukt billigt, mina medel/material för den utvändiga rekonden kostar mera än vad de ger för en helrekond.
https://i.imgur.com/U21kVOl.jpg

https://i.imgur.com/ypCwGzH.jpg

För övrigt så har min bil aldrig blivit maskintvättad eller tvättad av någon annan förutom mig sen jag köpte den.

Bakluckan på bilden längst ner såg ju inte så rolig ut.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2