S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

Ja eller varför inte....
http://www.fz.se/filer/?id=4021

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Besviken, var är det så kallade freeplay mode,, den där patchen får en inte sugen igen att börja lira..

Permalänk
Inaktiv

free gameplay mode, kommer man då kunna gå upp på de där kullarna som det tog stopp på då?

Permalänk

Mitt Stalker krashar hela tiden när jag ska spara, prata med gubbar etc.
skitstörande.

Visa signatur

Någon dator med tillhörande skärm

Permalänk
Medlem

Nyaste patchen ökar verkligen prestandan, In i options välj maximum för att säkerhetställa det så hoppar man in i avancerade inställningarna och drar allt till höger >:) och 4x AA.

Men självklart så flyter det bara på ett tag innan det tillsist stöter på någon bugg vid en laddning eller helt enkelt dör av konstiga anledningar.

Permalänk

Tänkte kanske köpa det, men jag måste fråga 2 saker:

1. Är det inte lite väl buggigt? Verkar som om spelet krashar väldigt ofta.
2. Hur spelar man i Multiplayer? Deathmatch?

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.

Permalänk
Medlem

Har kraschat en gång för mig, så iaf för mig har det fungerat bra. Jag tycker att det är bra mycket bättre än Bioshock.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade med den senaste patchen och slängde in en del moddar och jeflar vad snyggt det är. Ser otroligt bra ut med stalkersky och sharper textures moddarna. Sen faiakes 2.3 mod på det och spelet går nästan att spela igenom utan att man sliter håret av sig. NÄSTAN. Kom till Garbage och snubben ville ha hjälp med att döda banditerna. Klart jag vill hjälpa till, 2 sekunder senare : Objective Done, collect your reward!. Vad faan...och så håller det på...efter ett halvår så är det fortfarande en pina att spela. Dessförinnan skulle jag snacka med Wolf, han ville inte prata med mig så jag va tvungen att ha ihjäl honom för att komma vidare. Usch, efter att ha spelat Bioshock orkar man inte med sånt här skräp.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170

Permalänk
Medlem

Har precis beställt spelet, är det nått jag behöver veta innan jag börjar spela. Har tankat patchen och är lite intresserad utav en mod som gör att man träffar mer realistiskt, tror ni det är nått?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

det finns ett flertal moddar - testa dig fram vad som passar dig...jag kör fortfarande med OLmod...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd

Har kört in stalker igen efter att ha uppgraderat min dator. Finns det några schyssta mods som förhöjer spelupplevelsen? Vilka använder ni?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

http://www.stalker-zone.com/

mfl....det finns fler länkar i denna tråden - bläddra i den...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Medlem

Nu går det att köpa Stalker via Steam.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Något billigare att köpa det på webhallen för 169kr.

Permalänk
Medlem

Fick mitt i från Webhallen för fem minuter sedan, skall lägga in ballistics och patchen redan från början tänkte jag. Är det något Rookie mistake jag behöver vara medveten innan jag börjar spela?

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Avstängd

Alltså jag försöker lägga in den där realism graphics-modden så att man ska få motion blur etc men det funkar inte. Vad är det man ska göra för att få en mod att funka?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Alltså jag försöker lägga in den där realism graphics-modden så att man ska få motion blur etc men det funkar inte. Vad är det man ska göra för att få en mod att funka?

Kopiera och klistra in detta (ersätt befintlig text) i fsgame.ltx som ligger i stalkers rotkatalog.

$app_data_root$=true|false|C:\|Documents and Settings\All Users\Documents\STALKER-SHOC\ $game_data$ = true| true| $fs_root$| gamedata\ $game_ai$ = true| false| $game_data$| ai\ $game_spawn$ = true| false| $game_data$| spawns\ $game_anims$ = true| true| $game_data$| anims\ $game_levels$ = true| false| $game_data$| levels\ $game_meshes$ = true| true| $game_data$| meshes\ $game_dm$ = true| true| $game_data$| meshes\ $game_shaders$ = true| true| $game_data$| shaders\ $game_sounds$ = true| true| $game_data$| sounds\ $game_textures$ = true| true| $game_data$| textures\ $game_scripts$ = true| false| $game_data$| scripts\ $game_config$ = true| false| $game_data$| config\ $level$ = false| false| $game_levels$ $game_saves$ = true| false| $app_data_root$| savedgames\ $logs$ = true| false| $app_data_root$| logs\ $screenshots$ = true| false| $app_data_root$| screenshots\ $downloads$ = false| false| $app_data_root$| downloads\

För rörelseoskärpa kan du läsa den lilla guiden här: http://www.stalker-game.se/07forum/viewtopic.php?t=465&highli...

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Avstängd

Tackar, men det funkar fortfarande inte. Hur får jag upp konsollen?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

tryck §

Permalänk
Avstängd

Det fungerar inte

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Stalker är tammefan det sämsta FPSet jag kört sedan SoF 2, urk va buggit och dåligt spel

Om nån vill ha mitt kan jag kasta till er

Visa signatur

Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Stalker är tammefan det sämsta FPSet jag kört sedan SoF 2, urk va buggit och dåligt spel

Om nån vill ha mitt kan jag kasta till er

Jag fångar!

Permalänk

Hittat ett bug, kancke redan känt. Vet'e fan. Hur som helst.

Om man skadar zombie så de läger ner sig på marken och har "epilepsianfall" och skjuter på en röda tunnan nära zombie så den exploderar så väcks zombien åter till liv. Kör med v1.003.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Hittat ett bug, kancke redan känt. Vet'e fan. Hur som helst.

Om man skadar zombie så de läger ner sig på marken och har "epilepsianfall" och skjuter på en röda tunnan nära zombie så den exploderar så väcks zombien åter till liv. Kör med v1.003.

Klart han blir sur om du skjuter på tunnan...;o)

Permalänk
Medlem

Tokigt - jag skulle nog skjuta på tunnan först - sedan gå fram och avliva resten som rör på sig

det är dåligt med Zombies där jag är nu - men det får jag testa vid tillfälle

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Höll på att spela spelet, gick som på smöret utan buggar osv. (vad jag ahr märkt) hade v1.002.

Sen började skitet hacka (vet ej varför) hade Intel Celeron D 2.93 ghz, geforce 6600GT och 1gb pc3200 i minne då. Till slut så stängdes spelet av och varje gång man startade datorn så hackade den fast. Efter ett tag så kom inte BIOSet upp, datorn gav upp säkert...

Annars är det ett roligt spel, speciellt när man förstår vad de säger på Ryska.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobbyem
Stalker är tammefan det sämsta FPSet jag kört sedan SoF 2, urk va buggit och dåligt spel

Om nån vill ha mitt kan jag kasta till er

jasså? installerat 1.004 patchen? spelat spelet mer än fem minuter? Det är allmänt känt vid det här laget att det tar en bra stund innan spelet kommer igång..men men

Visa signatur

-”It’s amazing to think that we’ve come so far as to put man into space and beyond, that we still cannot cut cheese without risking amputation of our own hands/fingers. A bit sad really...” - Film11

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redmac
jasså? installerat 1.004 patchen? spelat spelet mer än fem minuter? Det är allmänt känt vid det här laget att det tar en bra stund innan spelet kommer igång..men men

Vet du var man kan få tag på v1.004 ? Försökte hitta men man måste registrera sig överallt!

Tack i förhand!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Hittade inte heller något ställe utan registrering, men kan säga att det är det värt att regga sig.

Flyter bättre, och jag sate förvånad på ett ställe när det började dyka upp råttor dom hade jag bara sett långt bort i spelet tidigare.
nu kom det även snorkar och en hel flock med galna hundar, det gjorde det inte innan på samma ställe innan jag patchat.
Kan nog bli svårt framöver om det är sån skillnad redan.

Visa signatur

i5 2500K, coolit alc, Gigabyte Z68X-UD3P, cougar 700w, 8gig kingston hyper x 1600mhz, OCZ vertex3 240gb, intel x25 g2 80gb, MSI Lightning 770gtx, w7, LG Flatron W2363D, QPad 5K