S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Relik 📜

S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Då den gamla tråden spårat ur eller var på väg att spåra ur helt låste jag den och gör härmed en ny.

Innan ni skriver här bör ni läsa reglerna, det verkar som om vissa i förra tråden hade lite problem med det.

Som jag skrev där, allt snack om warez eller annat skit i denna tråd belönas med omedelbar varning.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

hur är det där med förhandsbokningar på tex webhallen?...skickar dom ut spelen i förväg så den kmr i lådan på releasedagen elr skickar dom den på självaste release dagen?

Permalänk
Medlem

Spelet släpps den 23/3, dvs nu på fredag. Om ni nu mot all förmodan har laddat ner spelet så håll er till dess. Ska väl inte vara så jävla svårt?

Permalänk
Medlem

någon som har en ide om varför spelet krashar efter ca 30 sek varje gång. Datorn låser sig mer eller mindre helt, har man tur kan man komma ut i windows med typ 4 färger o 640x480. har ett x1600 och kör med omegas drivrutiner. aldrig varit med om liknande fel tidigare.
vore väldigt tacksam för hjälp!

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lappen_87
...skickar dom ut spelen i förväg så den kmr i lådan på releasedagen elr skickar dom den på självaste release dagen?

Ja, du får spelet på releasedatum eller dagen efter.

http://www.webhallen.com/mall.php?site=faq#fraga5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
någon som har en ide om varför spelet krashar efter ca 30 sek varje gång. Datorn låser sig mer eller mindre helt, har man tur kan man komma ut i windows med typ 4 färger o 640x480. har ett x1600 och kör med omegas drivrutiner. aldrig varit med om liknande fel tidigare.
vore väldigt tacksam för hjälp!

Avinstallera demot och vänta tills hela kommer, det ska väl förhoppningsvis vara mindre buggar i det.

Permalänk
Medlem

wow folk fattar visst inte, inget warez?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nukloch
wow folk fattar visst inte, inget warez?

eller så har ingen nämnt något i stil med warez.

Visa signatur

www.infocom.lth.se - Bli civilingenjör inom IT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RAPT0R
eller så har ingen nämnt något i stil med warez.

Förutom du och Nukoch då.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.

Permalänk
Medlem

jag hoppas inte att ni låste den för att det var diskussioner om huruvida grafiken och spelupplevelsen var, för det kan man ju yttra sig om efter att ha lirat demot...
var väll inte så många inlägg som syftade på wares?

ska sluta klaga nu.

Permalänk
Inaktiv

men snälla om ni dragit ner det eller hur fan ni gör, snacka inte om det här och låt oss som faktis betalar och väntar på det slippa höra.

Permalänk
Medlem

Hmm.
Verkar stå ute på flera butiker runt om i världen. Har dock inte hittat det här i sthlm.

Permalänk
Medlem

Hur är det med Coop till stalker ? har för mig dom snacka så mycket om att lägga till ett coop läge i början men nu hittar jag nästan inget om det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
Hur är det med Coop till stalker ? har för mig dom snacka så mycket om att lägga till ett coop läge i början men nu hittar jag nästan inget om det

Finns tyvärr inte

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Hmm.
Verkar stå ute på flera butiker runt om i världen. Har dock inte hittat det här i sthlm.

Spelet släpps den 23 mars här i Europa.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Webhallen brukar skicka förbokningar så man har dom en dag innan release dag, fick q4 2 dar innan release tex.

Webhallen FTW!

Visa signatur

Studio Artcore Tattoo
[i7 9700k@5.3ghz - MSI OC 2080ti - Vive Pro - SRD rig - NLv3 - Fanatec CSW2.5]

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att grafiken verkligen inte är något vidare?
Är, iförsig, långt ifrån maxade inställningar med min burk (3200+ Venice, 2gb RAM, 6800GT AGP), men ändå?

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Spelet släpps den 23 mars här i Europa.

No shit?

Vissa butiker har en tendens att ställa ut spel lite tidigare och inte bry sig så hårt. Var som det jag menar. Har hänt på enstaka Elgigante/siba osv förut

Permalänk
Hedersmedlem

Skall nog vänta tills en patch kommer ut innan jag köper för ofta finns det speldödande buggar som gör att man inte kommer vidare som i FarCry.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Inaktiv

Tog de bort stödet för att köra bil?

Permalänk

Hade varit fett med CoOp, synd att det är borttaget...

MaLo: Vad hände då i FarCry?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Hade varit fett med CoOp, synd att det är borttaget...

MaLo: Vad hände då i FarCry?

Det var en dörr som inte öppnades när man hade tagit död på ett slutmonster.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Har stalker starforce?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Har stalker starforce?

Nix, SecuROM:
http://www.stalker-game.se/release07-01.php

Visa signatur

Daniel.G
MSI i875P Neo-FISR<>Intel P4 Prescott 3.2Ghz@3.4Ghz 855MHz<>TwinMOS PC3200 1024MB(512x²)Dual DDR RAM<>
Gainward GeForce 6800GT 256MB GS Core @ 400Mhz Memory @ 1100Mhz<>3DMARK03 Score:12416<>3DMARK05 Score:4352<>APC Back-UPS RS500

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det var en dörr som inte öppnades när man hade tagit död på ett slutmonster.

Slutmonster?? =Slynmonster?
Är det verkligen fula lösaktiga monsterkvinnor med i spelet?

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Sist jag kollade snackade vi svenska här ;D

Hur som helst är jag förvånad över alla bra betyg spelet fått. Kanske värt att kolla in ändå. Grafiken är helt ok. Inget man behöver sitta o gråta åt när man spelar.

Permalänk
Medlem

Tycker grafiken är helt okej... fattar inte varför folk klagar.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

De har dämpat på grafiken, dåliga ljud, inga fordon, friheten de påstår finnas finns inte eftersom det är osynliga barriärer. Det här spelet är rätt medel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Kan det inte vara så att man måste tweaka user.ltx, som i betan, för att få extra fin grafik?

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Om man dömmer grafiken utefter screenshots så är det helt fel, man ska se spelet i rörelse för att man ska förstå hur sjysst det är. Finns många sköna klipp på youtube med lite gameplay in action

Var sugen på att boka från spelbutiken.com, hade sjysst pris där. Någon som vet om det är många ex som kommer in till alla?

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....