S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl [Version 2]

Permalänk
Medlem

klart det spelar roll, döp om mod mappen bara så funkar det. Det behövde jag göra för Mp, skulle funka.

Visa signatur

okej

Permalänk
Medlem

japp - du måste döpa om gamedata till något annat - eller kopiera in så att han har samma

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Finns det någon motsvarighet till UE3 maxsmoothfps i detta spelet?
vsync är inte riktigt önskvärd.
För höga FPS var väl inget problem när spelet var nytt, men jag har lite problem när det droppar från 150FPS till 110-120FPS, så en cap på ca. 100 vore bra.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Jag har ett irriterande moddrelaterat problem som jag hoppas kunna få hjälp med.
Efter att ha kört Complete 2009-modden tyckte jag att det var dags för
Oblivion Lost 2.2 ( http://stalker.filefront.com/file/Oblivion_Lost_22_for_1005;9... ) igen.
Jag ändrade så att jag fick lite härliga vapen av Wolf vid start, b la. en VAL med PSO Scope, men jag såg direkt hur fult Scopet var att titta i, efter att ha kört 2009 (som inkluderar Gnomus Scopes v2.0 http://stalker.filefront.com/file/Gnomuss_Scopes_V20;92341 ).

Jag tänkte då merga de två moddarna, men problemet är att det inte händer någonting överhuvudtaget, jag har samma sikte som förut. Det måste vara något extra man behöver ändra för att få det att fungera, som jag inte känner till.
Det vore kul om någon Modd-kunnig kunde ladda ned dem och testa själv.

Det ska fungera med OL 2.1 utan ändringar enligt Gnomus själv, så jag undrar vad som är så speciellt med 2.2.

Lite rörigt att läsa, men förhoppningsvis fattar ni vinken.

Tack på förhand!

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

Det finns ett verktyg för att ändra på moddar, kommer dock ej ihåg vad det heter.

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Finns det något co-op läge?/mod?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
Det finns ett verktyg för att ändra på moddar, kommer dock ej ihåg vad det heter.

Smart Mod manager.
Skitbra och funkar med SoC samt CS

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

orkar inte leta igenom 50 sidor så frågar kanske igen då ..
men köpte som sagt soc och instaleerat och börjar spela men kan inte spara?

Permalänk
Medlem

Inhandlade spelet här om dagen via Steam och har nu börjat spela med modden "Complete 2009". Är det något annat som ni skulle rekommendera som passar bra ihop med Complete 2009-modden? För övrigt så är det det verkligen ett fulländad och GRYMT bra spel, kommer ha många roliga timmar framöver. Allt för endast 93 :- SEK, otroligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Inhandlade spelet här om dagen via Steam och har nu börjat spela med modden "Complete 2009". Är det något annat som ni skulle rekommendera som passar bra ihop med Complete 2009-modden? För övrigt så är det det verkligen ett fulländad och GRYMT bra spel, kommer ha många roliga timmar framöver. Allt för endast 93 :- SEK, otroligt.

oblivion lost 2.2 ofc

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av astrob0y:

oblivion lost 2.2 ofc

Personligen skulle jag inte rekommendera den modden men det beror nog mest på tycke och smak. Om han gillar complete 2009 som det är så skulle jag köra igenom spelet åtminstone med bara den modden (vilket en den bästa av dom alla ) och sen prova andra. OL 2.2 ändrar spelet så himla mycket medan Complete snarare förhöjer den spelupplevelsen vanilla-stalker ger.

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Medlem

Håller med Myrsloken. Complete modden är bäst. Om du vill ha en helt annorlunda upplevelse efteråt kan du installera OL. Personligen föredrar jag starkt Complete.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Jag läste lite slarvigt. Jag trodde att Makarov var klar med stalker complete
Kör klart stalker complete (som är den bästa vaniljversionen av stalker shoc) sen bör du testa oblibion lost 2.2 (och på svårighetsgrad hell) som är moddarnas version av spelet. Fyfan vilken skräckupplevelse

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Okej, Oblivion Lost ska testas så fort jag klarat ut det.

Permalänk
Medlem

jag har fastnat på ett ställe och kan inte komma iväg då jag väldigt snabbt blir dödad. finns det något bra kommando för att kunna kanske döda alla fiender runt än?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Inte fuska! sådana mästerverk som STALKER spelen skall klaras av utan. ^^
Tror dock att du kan sänka svårighetsgraden direkt i spelet, annars loada en tidigare save-fil.

=0)

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penix.se:

Inte fuska! sådana mästerverk som STALKER spelen skall klaras av utan. ^^
Tror dock att du kan sänka svårighetsgraden direkt i spelet, annars loada en tidigare save-fil.

=0)

vill ju inte fuska men har sparat på ett så extremt korkat ställe så jag dör på en gång då 5-6 killar med maskingevär skjuter mig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell