Bra erbjudande på Dell 2007WFP!

Permalänk

Vore kul om några av er med 2007WFPn deltog i testet i följande tråd

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=758...

Visa signatur

C2D E6600@3,2GHz. Kylning: ZALMAN CNPS9700 LED - ASUS p5w dh deluxe BIOS 1305 - 4Gb Geil DDR2 PC2-6400 - Geforce 8800GTS 512. - APLUS Case XClio 2, Sidodörr med 250mm-fläkt, Midi tower. - Hiper Nätagg ATX 530W. - Windows XP Pro. - NEC MultiSync 20WGX2 20.1".

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell 2007WFP och en HP w2207 bredvid.

HPn har en glossy coating som ger en mycket "klar" och levande bild, dock så har Dellen en extrem jävla anti-glare coating, ser skit ut på ljusa färger, verkligen skit. Smutsig/grumlig.
Förstår inte hur fan kan man lägga sån coating på en skärm? Rent idiotiskt, det ser mycket dåligt ut. Hur kan man acceptera en sån coating, ens? Innan hade jag bara 2007WFP och då såg det lite mindre ut då jag inte hade något direkt att jämföra med, men nu är jag har en skärm med glossy coating bredvid så ser det ut som Dellen är sönder

Sen om jag jämför så har HPn en mycket bättre gråskala, vissa grejer som ska ha lite färgskiftningar mellan svart/grå är typ helt svarta på Dellen.

Jag har en Dell 2007WFP REV 02 som körs via VGA.

Vad kör ni för inställningar på era 2007WFPs?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag skickade tillbaka min 2007 WFP pga coatingen, men 20WGX2Pro hann ta slut till under 4000kr inkl. frakt, kostar ju inte så mycket mer än det nu heller dock.

Permalänk
Medlem

Bytade precis ut min skärm mot en ny.. jag hade rev.A02 men nu fick jag en rev.A04 undrar om det är några ändringar gjorda i den..

såpa effekten är kvar dock

Visa signatur

Epox 9nda3+,amd 3200+@2400mhz, 2*ocz rev 2 512, Leadtek6800GT 1st 160gb 1st 200bg 1st raptor 36gb

Permalänk
Medlem

Såpa-effekten suuuuger! Undrar hur fan man kan ta bort skiten...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har problem med min 2007WFP rev A02. Nativeupplösningen vill inte fungera som den ska.

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=712528

Finns det några drivare till skärmen till XP? Jag hittar bara till rev A01 (xp) och till vista.

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Avstängd

Lär inte ha något med drivrutiner till skärmen att göra väl? Vet inte hur man lägger till fler upplösningar i drivrutinerna, går det inte med högerknapp på ikonen nere i systrayen?

Verkar skapligt sämst att det inte skulle gå att välja.

Tror eventuella drivrutiner skiter i vad det är för revision på skärmen iofs ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aliquis
Lär inte ha något med drivrutiner till skärmen att göra väl? Vet inte hur man lägger till fler upplösningar i drivrutinerna, går det inte med högerknapp på ikonen nere i systrayen?

Verkar skapligt sämst att det inte skulle gå att välja.

Tror eventuella drivrutiner skiter i vad det är för revision på skärmen iofs ...

Enligt min erfarenhet av att installera drivrutiner till skärmar brukar vara att man får rätt upplösningar, alltså att den bara visar lägen som skärmen faktiskt stödjer. Att drivrutinerna struntar i vilken revision det är stämmer uppenbarligen inte i och med att jag har testat dem.

Enligt nvidias grafikprogram så säger den att skärmen har en maxuppkösning på 1600x120, vilket inte heller stämmer. Grymt irriterande problem.

Säker på att de inte finns någon som kan hjälpa mig?

Visa signatur

» Citera mig om du vill ha ett svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xarph
Jag har en Dell 2007WFP och en HP w2207 bredvid.

HPn har en glossy coating som ger en mycket "klar" och levande bild, dock så har Dellen en extrem jävla anti-glare coating, ser skit ut på ljusa färger, verkligen skit. Smutsig/grumlig.
Förstår inte hur fan kan man lägga sån coating på en skärm? Rent idiotiskt, det ser mycket dåligt ut. Hur kan man acceptera en sån coating, ens? Innan hade jag bara 2007WFP och då såg det lite mindre ut då jag inte hade något direkt att jämföra med, men nu är jag har en skärm med glossy coating bredvid så ser det ut som Dellen är sönder

Sen om jag jämför så har HPn en mycket bättre gråskala, vissa grejer som ska ha lite färgskiftningar mellan svart/grå är typ helt svarta på Dellen.

Jag har en Dell 2007WFP REV 02 som körs via VGA.

Vad kör ni för inställningar på era 2007WFPs?

Det där kändes inte jättekul att höra.

Jag står i valet och kvalet mellan en 2007WFP (rev.02) och en w2207h. Har inte bestämt mig helt men fått ett riktigt bra pris (3k) för Dellen. Tror du jag kommer bli besviken på dess prestanda?

Hur är den med eftersläpningar och dylikt i jämförelse med HP´n?

// Björn

Visa signatur

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Permalänk
Medlem

Kan översätta xarphs text till det motsatta.

Förstår inte hur man tänkte när man införde glossy coating, bilden ser schysst ut men är allt för ofta överdriven och inte alls representativ för vad den visar (jämför att dra upp basen på musik överdrivet mycket, musiken blir *förstörd* men många gillar det). Att ha en glossy skärm som desktop är nästintill otänkbart.

Nu överdriver jag (lite) men jag ser verkligen inte vittsen med en glossyskärm på skrivbordet.

Dellens coating är inte bra, men särskilt kass tycker jag inte den är heller. Det är självklart högst personligt, de flesta här har väl vant sig vid den, jag tänker i princip aldrig på det.

Så precis som med dellens coating så är även glossy coating högst personligt - ingen kan bestäma det åt dig. Och du behöver kanske testa det själv i ett par veckor innan du själv bestämt dig.
Kortfattat, det är kört

Jag lägger min röst på en matt skärm. Oavsett om det är dells eller någon annans så föredrar jag matta skärmar i alla lägen.