Permalänk

Jag köpte ett crystal case idag på klasse o och det satt fint! Det går fint att skjuta upp fotoluckan o allt. Hoppas att det inte blir repigt för fort!

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

En fråga, den har säkert diskuterats förut, men 92 sidor är lite mkt.

Varför menar försäljare att det inte är en smartphone? Har vart in på 3 butiker idag och ingen presenterade den som en smartphone, och när jag föreslog den så sa de att det inte var en. Finns det nått som man inte kan göra på den som man inte kan på en smartphone (förutom "fysiska" funktioner såsom WLAN)?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thrawn
En fråga, den har säkert diskuterats förut, men 92 sidor är lite mkt.

Varför menar försäljare att det inte är en smartphone? Har vart in på 3 butiker idag och ingen presenterade den som en smartphone, och när jag föreslog den så sa de att det inte var en. Finns det nått som man inte kan göra på den som man inte kan på en smartphone (förutom "fysiska" funktioner såsom WLAN)?

Du kan säga till den säljaren som säger att det inte är en smartphone att han skall omgående byta jobb. Nokia benämner den som smartphone, konkurrenterna göra det och den allmänna communityn på nätet benämner den som smart phone. Det ÄR en smartphone!

Den kan läsa officefiler och pdf-filer, den kan skräddarsys i menyerna, den har ett mer avancerat menysystem , den har filutforskning/behandling. Och framförallt_-den har mer avancerade program som kan göra mer saker än vanliga telefoner. Nån´som kommer på nåt´mer?

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

tack det var väl det jag tänkte. Det som gjorde mig osäker var att det var fler som påstod samma sak.

Har lite svårt att välja. E60 eller N73, kommer inte använda kameran speciellt mkt och skärmen är riktigt grym på E60. Vilken skulle ni ha valt?

Permalänk
Medlem

Jag skippade Clas Ohlsson och köpte ett skal i en Telia-butik på stan. Det kostade 59 kr och är ganska plastigt, men det fyller sin funktion, att skydda skärmen, väl.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

Ett par frågor till er N73-ägare:

1. Finns det ett snabbare sätt att överföra mp3or till
telefonen, än att använda den medföljande kabeln?

2. När man överför mp3or till nallen, avbryts nästan alltid
överföringen. Det står "enheten används" eller liknande.
Det verkar vara helt 'random' när överföringen avbryts.
Redan efter 3 låtar, eller efter 18. Olika varje gång.
Är det bara denna nalle, eller är det samma för er?

Man skulle ju kunna stå ut med den erbarmligt långsamma
överföringen, om man kunde lämna nallen under transfern.
Nu går ju inte det, eftersom det avbryts då & då. Helknas!

Tacksam för svar, fösståss

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Televinken
Ett par frågor till er N73-ägare:

1. Finns det ett snabbare sätt att överföra mp3or till
telefonen, än att använda den medföljande kabeln?

2. När man överför mp3or till nallen, avbryts nästan alltid
överföringen. Det står "enheten används" eller liknande.
Det verkar vara helt 'random' när överföringen avbryts.
Redan efter 3 låtar, eller efter 18. Olika varje gång.
Är det bara denna nalle, eller är det samma för er?

Man skulle ju kunna stå ut med den erbarmligt långsamma
överföringen, om man kunde lämna nallen under transfern.
Nu går ju inte det, eftersom det avbryts då & då. Helknas!

Tacksam för svar, fösståsshttp://www.sweclockers.com/forum/images_sc/icons/icon12.gif

1. Mja det finns inget snabbare sätt eftersom att kabel är väl fortfarande det snabbaste och stabilaste sättet att skicka grejer med. Doch så låter det som att du har någe vajsing eftersom att du har så långsam överföring.

Testa att överföra via bluetooth. Det gör jag och det går hyfsat fort och är aldrig några problem. Finns bluetooth att köpa på klasse olleson för 139 pix.

2. Som sagt- du verkar ha nån´vajsing. Kabeln till detta har ju varit känd att vara glapp men jag undrar om det är problemet här.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Nu behöver jag lite hjälp här..
Jag ska uppdatera min N73me, men när jag öppnar Nokia Software Updater så kommer laddnings "skylten" upp. Sen händer det inte ett smack "/
Nu har den vart uppe i ca 1.5 h men inget har hänt...
//

Visa signatur

Sapphire HD 3850 512mb@750/1000. Amd 64 X2 4800+@2900 MHz. 4gb ram. K9N Neo-F V3. 250gb sata.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddie_boss
Nu behöver jag lite hjälp här..
Jag ska uppdatera min N73me, men när jag öppnar Nokia Software Updater så kommer laddnings "skylten" upp. Sen händer det inte ett smack "/
Nu har den vart uppe i ca 1.5 h men inget har hänt...
//

testa att starta om allt inklusive datorn. Ha inga andra applikationer än updateringen igång. Testa om kabeln är glapp.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Tack, men har testat allt, inget av de sakerna hjälper .. "/
Något mer tipps?

Visa signatur

Sapphire HD 3850 512mb@750/1000. Amd 64 X2 4800+@2900 MHz. 4gb ram. K9N Neo-F V3. 250gb sata.

Permalänk

Jaja.....det är väl Nokia original, antar jag.
Man kunde ju kanske förvänta sig en USB
2.0-liknande hastighet, på en mobil man
köper år 2007. Men det verkar banne mig
vara 1.1 eller t.o.m sämre. Det är väl ingen
idé att inhandla en BT-dongle antar jag,
eftersom det väl inte är speciellt snabbt.
Tack för svaret ändå, Mr Pappenheimer!

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Televinken
Jaja.....det är väl Nokia original, antar jag.
Man kunde ju kanske förvänta sig en USB
2.0-liknande hastighet, på en mobil man
köper år 2007. Men det verkar banne mig
vara 1.1 eller t.o.m sämre. Det är väl ingen
idé att inhandla en BT-dongle antar jag,
eftersom det väl inte är speciellt snabbt.
Tack för svaret ändå, Mr Pappenheimer!

Hm jag har nästan aldrig använt kabeln men jag tycker att med BT så går det tillräckligt snabbt. Jag skulle satsa på det! Stabilt och hyfsat snabbt. Testa å ring till nokia och fråga dom om råd.

freddie_boss
Svårt att veta vad som felas. Testa å installera om hela pc suite med installern å allt. Eller testa på en annan dator. Testa å ring till nokia och fråga dom om råd.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Om du ska föra över musiken till minneskortet kan du ju använda en minneskortsläsare till datorn och sedan föra över. Då blir det som en extern enhet (extern hdd nästan).

minneskortsläsare kostar runt 100-200 kr

Visa signatur

AMD64 3000+ Venice [YBBLE 0523DPCW] @ 2630 MHz | Asus A8N-E | GEIL 1GB DDR400 @ DDR480 | Hitachi 160GB S-A2 | G-Force 6600GT @ 580/1080 | TT Soprano
Läs ESD F.A.Q

Permalänk
Medlem

kom nyss på att jag inte alls har flashat om till ME
produktkoden är samma som på första sidan men uppdateringen misslyckades..
ska jag bara satsa på att få igenom nokias update början -> slut? inget mer i NSS då..?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PhR0ZeN
Om du ska föra över musiken till minneskortet kan du ju använda en minneskortsläsare till datorn och sedan föra över. Då blir det som en extern enhet (extern hdd nästan).minneskortsläsare kostar runt 100-200 kr

För böveln Phrozen! Tack! Varför tänkte jag inte på det!?!?!?!
Eftersom musiken skall ligga på kortet, är ju allt klart i ett huj!
Dessutom kostar de inte 100-200:- utan under 50:-(på eBay)
Än en gång, tack för tipset! Ibland är det enkla det bästa...

Visa signatur

/Televinken

Gigabyte P55A-UD3 / Core I7 860 med Scythe Ninja / 8gig Crucial Ballistix 1333/CL7 / XFX HD5870 / PSU 780W 65Ah / AOC e2752Vq

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
kom nyss på att jag inte alls har flashat om till ME
produktkoden är samma som på första sidan men uppdateringen misslyckades..
ska jag bara satsa på att få igenom nokias update början -> slut? inget mer i NSS då..?

Edit, gick och flasha om till ME efter att jag bytt USB-uttag och skippat förlängninssladden ^^

Edit2, efter flashningen så försvann alla kontakter men musik och bilder fanns kvar.. Men sånt får man väl ta :/ lite konstigt fast jag tog ur minneskortet innan flashningen..

Men hursomhelst, efter flashingen fick jag en låt av Moby och när jag testade ljudet med den så kunde jag ändra equalizern och ljudet påverkades.. Fast nu med min egna musik så går det inte.. Vart ska låtarna ligga för att kunna equalizera dom?

MVH

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Edit, gick och flasha om till ME efter att jag bytt USB-uttag och skippat förlängninssladden ^^

Edit2, efter flashningen så försvann alla kontakter men musik och bilder fanns kvar.. Men sånt får man väl ta :/ lite konstigt fast jag tog ur minneskortet innan flashningen..

Men hursomhelst, efter flashingen fick jag en låt av Moby och när jag testade ljudet med den så kunde jag ändra equalizern och ljudet påverkades.. Fast nu med min egna musik så går det inte.. Vart ska låtarna ligga för att kunna equalizera dom?

MVH

För in låtarna som vanligt så hamnar dom där dom ska. Eller hur tusan menar du? Har aldrig hört det problemet.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Jag tänkte testa med den eng. updater, går det att ställa in på svenska efter? (i mobilen)

Visa signatur

Sapphire HD 3850 512mb@750/1000. Amd 64 X2 4800+@2900 MHz. 4gb ram. K9N Neo-F V3. 250gb sata.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddie_boss
Jag tänkte testa med den eng. updater, går det att ställa in på svenska efter? (i mobilen)

Vet ej men det borde gå om du har den nordiska(svenska) produktkoden inlagd i telefonen.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
För in låtarna som vanligt så hamnar dom där dom ska. Eller hur tusan menar du? Har aldrig hört det problemet.

Nej jag valda musiköverföraren i Nokias PC Suite men när jag går in i Galleri -> Spår sen under uppspelningen ska man ju kunna trycka på Val och sen välja Equalizer.. Det kunde jag som sagt göra med den där Moby låten men tog bort den innan jag ens han minnas vart den låg =/

Edit, antagligen bara jag som var förvirrad men det löste sig enkelt..
Behövde helt enkelt bara gå in i Meny -> Musik och göra en ny spellista, välja låtarna och godkänna i princip ^^

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Nej jag valda musiköverföraren i Nokias PC Suite men när jag går in i Galleri -> Spår sen under uppspelningen ska man ju kunna trycka på Val och sen välja Equalizer.. Det kunde jag som sagt göra med den där Moby låten men tog bort den innan jag ens han minnas vart den låg =/

Edit, antagligen bara jag som var förvirrad men det löste sig enkelt..
Behövde helt enkelt bara gå in i Meny -> Musik och göra en ny spellista, välja låtarna och godkänna i princip ^^

Den (mobylåten) kanske ligger i en annan fil. Man ska inte behöva göra en ny spellista för att kunna joxa med EQ:n. Inte om man spelar upp låtarna i musikspelaren i alla fall.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk

Hej allihopa jag har funderat på att stoppa in ett navigatorprogram typ tom tom i telefonen, men jag har ingen aning om hur man gör eller vilken version av Tom Tom man ska använda . Är det någon som har några bra tips till en nybörjare??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Den (mobylåten) kanske ligger i en annan fil. Man ska inte behöva göra en ny spellista för att kunna joxa med EQ:n. Inte om man spelar upp låtarna i musikspelaren i alla fall.

Jo precis det var just det den gjorde.. Det härliga med ME var att man kunde sätta på musiken o Meny -> Musik och under tiden kolla på bilder..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rostjocke
Hej allihopa jag har funderat på att stoppa in ett navigatorprogram typ tom tom i telefonen, men jag har ingen aning om hur man gör eller vilken version av Tom Tom man ska använda . Är det någon som har några bra tips till en nybörjare??

Du går iväg till en affär och köper Tomtom Mobile version 6. Du får med en en bluetooth GPS och kartor på ett minneskort.

Eventuellt får du dock köpa ett nytt minneskort och flytta över kartorna dit då jag inte är säker på om Tomtom säljs med mini SD.

Visa signatur

The people who start wars never fight then. The people who fight wars never like them…

Permalänk
Medlem

Finns det något program som gör att man kan redigera redan existerande Teman? Alltså om man bara vill byta ut bakgrundsbilder och behålla ikoner och inte göra ett helt eget tema.

Någon som vet var man kan få tag på tetris?
Kan man låsa upp telefonen själv?

Ge gärna förslag på var man kan hitta bra program och spel till N73?

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

S-Tris 2 kan du ladda ner, det är bra. http://www.elementsgames.com/stris2/downloads.php

En fråga på liknande ämne: Hur lägger man till flashspel i programmet "Flash-spel" (eller Flash Lite som det egentligen heter)? Som det är nu måste jag öppna dem i SysExplorer för att spela dem, men det borde ju vara meningen att man ska kunna öppna dem med Flash Lite.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Hur mkt skiljer vanliga sig vanliga mot ME? Jag vet det som står i faq:en, men hur är det med tillbehör? Jag vet att man får ett 2gb kort med till ME:n men får man något annat extra med?

Sen att det är bättre ljud i ME:n är det endast mjukvarumässigt? Alltså att det går att uppdatera, eller har nokia ändrat hårdvaran?

Permalänk

Jag har inte tänkt att köpa tom tom utan jag har tänkt att ladda hem det från pirate bay, men vilken version funkar i mobilen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
S-Tris 2 kan du ladda ner, det är bra. http://www.elementsgames.com/stris2/downloads.php

En fråga på liknande ämne: Hur lägger man till flashspel i programmet "Flash-spel" (eller Flash Lite som det egentligen heter)? Som det är nu måste jag öppna dem i SysExplorer för att spela dem, men det borde ju vara meningen att man ska kunna öppna dem med Flash Lite.

Tackar!

En annan fråga är, hur får man spelen att lägga sig i Spelmappen och inte programmappen?

EDIT: Hittade hur man flyttar 'filerna'.

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Jag tror att alla N73 som går ut i butik är ME. Jag köpte min N73 ME utan 2 Gb-minneskort och den där handsfreen som man kan använda vanliga lurar till.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!