Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorgeous-George
Vet inte om det vart uppe förut men nu funkar iaf Wayfinder Earth även till N73
Gratis !
http://www.wayfinderearth.com/index.sv.php

Jo gratis.....under en testperiod. Ska dock testa å se om det är nåt´sköj.

En helt annan grej: Är det nån´som vet om N95 har samma braiga musiksplelare som N73ME? Alltså loudnessfunktion och stereo widening funtion. Man vill ju ha samma ljud som i N73 ME menar jag.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

några frågor,
min bror har en nokia 5500, till den har han kunnat ladda hem ett widgetsprogram (via nokias nedladdningsservice) men när jag försöker samma sak kommer jag till en trist sida med trista program som verkar uppdaterats senast 1980!!, hur gör man för att kunna ladda hem och installera widgetsprogrammet och komma till en mer up to date nedladdningsservice från nokia?

vad är största minneskortsstorleken man kan ha på en N73 (rödvita standardversionen)?
finns det någon bra mobilhållare till cykel som funkar bra till n73?
och finns det några bra cykelrelaterade program till symbian?
bra gps-program?

sist men inte minst, vad har ni för program och spel på era N73or nu?
ha gärna med länkar till dem och varför de är så bra för er?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Vau? Det ska bara vara att köra igång skiten. Plug and pray you know. Windows ska ha lite egna drivisar för att kunna köra en bluetooth enhet.
Du kan ju gå in på pontrollkanelen(kontrollpanelen)- skrivare och annan maskinvara-bluetoothenheter å spana lite. Finns väl något som heter "lägg till enhet". Kolla eventuellt om det är nåt´strul med comportarna och att du har en aktiv/vald comport. Skål!

Okey, men jag hittar inte Bluetooth-enheter. Det enda jag ser är detta:

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag har hittat problemet med att mina låtar inte blev importerade på rätt sätt till musikdatabasen. Tydligen har inte N73 stöd för id3V2.3 utan bara id3V2.2. Vilket förklarar en hel del...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
Okey, men jag hittar inte Bluetooth-enheter. Det enda jag ser är detta:

http://pici.se/pictures/IghQAgOgy.png

Mystiskt! Har du "vanligt" XP-läge/visning? Undar vart bluetooth enheter finns i din kontrollpanelmeny. Ska fundera om jag kommer på nåt´mer. Men det finns folk här som är bättre på mej än detta. Jag får upp "skrivare och annan maskinvara" i min kontrollpanel.

Edit: om jag växlar till "klassiskt läge" så kan jag se "bluetoothenheter". Kolla upp det.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Gratis program för att konvertera XviD filmer/serier så man kan kolla på mobilen sökes, har en N73

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Mystiskt! Har du "vanligt" XP-läge/visning? Undar vart bluetooth enheter finns i din kontrollpanelmeny. Ska fundera om jag kommer på nåt´mer. Men det finns folk här som är bättre på mej än detta. Jag får upp "skrivare och annan maskinvara" i min kontrollpanel.

Edit: om jag växlar till "klassiskt läge" så kan jag se "bluetoothenheter". Kolla upp det.

Har vanligt XP-läge, jo.

Kan inte se Bluetooth-enheter i Klassiskt läge heller. Aja, får väl installera den sketna programvaran man får med. Förutom att programmet är segt och fungerar lite halvt sådär, får man två ikoner på köpet, som inte går att få bort från skrivbordet. Har lyckats få bort dem någon enstaka gång, men får inte alltid bort dem med hjälp av program som Tweak UI osv.

mr. E: SUPER konverteraren fungerar väldigt bra. Kolla Google.

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara högerklicka på genvägarna på skrivbordet och välja ''Ta bort''? Då bör du ju få upp en meny som erbjuder dig att ta bort genvägen!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Kan du inte bara högerklicka på genvägarna på skrivbordet och välja ''Ta bort''? Då bör du ju få upp en meny som erbjuder dig att ta bort genvägen!

Nope, går icke. Kan visa hur det ser ut lite senare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C3
mr. E: SUPER konverteraren fungerar väldigt bra. Kolla Google.

Tackar, hittade programmet.

Några speciella inställningar man ska se till att ha när man ska konvertera för att titta på en N73?

Konverterade ett litet klipp, när jag lagt in det på telefonen och startade det i Real Player som ligger med så kom det upp
"Ljudet eller videon kan inte spelas upp, försöker spela upp delvis"

Och så kommer ljudet igång men ingen bild...

Permalänk
Medlem

jag har ett irriterande problem :/
skulle skicka ett sms (misslyckades) men nu har jag istället den där lilla ikonen som kmr upp en kort stund efter man skickat iväg ett sms konstant..
ngn som kan tänkas ha bra tips ang. det här..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Tackar, hittade programmet.

Några speciella inställningar man ska se till att ha när man ska konvertera för att titta på en N73?

Konverterade ett litet klipp, när jag lagt in det på telefonen och startade det i Real Player som ligger med så kom det upp
"Ljudet eller videon kan inte spelas upp, försöker spela upp delvis"

Och så kommer ljudet igång men ingen bild...

Just nu har jag inte programmet tillgängligt så jag kan inte ge dig några inställningar.

Var säker på att du ställer in rätt upplösning och hyffsad kvalité.

Om det inte funkar så kan du försöka göra om det, och vara säker på att du kodar om filen till .mp4. .avi eller liknande kan bara spelas upp av program som XviD/DivX Player.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
jag har ett irriterande problem :/
skulle skicka ett sms (misslyckades) men nu har jag istället den där lilla ikonen som kmr upp en kort stund efter man skickat iväg ett sms konstant..
ngn som kan tänkas ha bra tips ang. det här..

Det beror väl på att meddelandet ligger i utkorgen och försöker att skickas iväg! Försök att radera/stoppa det där ifrån!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Tack så mkt!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Det har säkert skrivits innan, men var finns det program för att konvertera filmer?

Visa signatur

Sapphire HD 3850 512mb@750/1000. Amd 64 X2 4800+@2900 MHz. 4gb ram. K9N Neo-F V3. 250gb sata.

Permalänk
Medlem

Just det, undrar även om man kan få bort operatör infon, har tre så jag har ju en 3a mitt ivägen för mitt fina tema

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddie_boss
Det har säkert skrivits innan, men var finns det program för att konvertera filmer?

Titta efter lite högre upp på sidan.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Just det, undrar även om man kan få bort operatör infon, har tre så jag har ju en 3a mitt ivägen för mitt fina tema

Då lär du nog få "unbranda" telefonen för att få slippa det.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Då lär du nog få "unbranda" telefonen för att få slippa det.

Okey, hur går det till när man gör sådant? Är det ngt jag själv kan göra eller är det som så att man måste betala en löjlig summa pengar osv?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Okey, hur går det till när man gör sådant? Är det ngt jag själv kan göra eller är det som så att man måste betala en löjlig summa pengar osv?

Ne det kan man göra själv. Och har du en vanlig N73 så rekommenderar jag dej att flasha om den till en N73 ME. Se första posten en bit ner.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Här finns en bra sida som också beskriver det, dock på Engelska!
http://thenokiablog.com/2006/11/28/how-to-update-original-nok...

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Ja den är omflashad till ME.. Hur unbrandar man telefoner då?

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Ja den är omflashad till ME.. Hur unbrandar man telefoner då?

Sorry då får du kanske vänta till imorgon när någon som kan det är vaken och kan tala om. Annars så googlar du. Jag har för mej att man använder ett litet program som heter "magic-nånting" man jag kanske pratar i nattmössan.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Titta efter lite högre upp på sidan.

Haha klockrent, samma sida ^^

Visa signatur

Sapphire HD 3850 512mb@750/1000. Amd 64 X2 4800+@2900 MHz. 4gb ram. K9N Neo-F V3. 250gb sata.

Permalänk
Medlem

Hittade ngt som kallades GSM Magic (aka TNT Enforcer) -> http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/stuff/tntenforcer.exe

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Hittade ngt som kallades GSM Magic (aka TNT Enforcer) -> http://nokia.nigelcoldwell.co.uk/stuff/tntenforcer.exe

Det är mycket troligt att det är den. Kolla på howardforum.com. Där borde det finnas instruktioner om hur man "debrand" sin lur.

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem

Fråga 1 från en "amatör" som ska byta lur:
Är det ff så att SE allmänt har längre tal/och passningstid på sina lurar än Nokia?
Ska köpa antingen N73 eller K800i
Passningstid och taltid blir i längden den viktigaste spec tycker jag.
Mvh Reinar

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att ge mig inställningar för SUPER?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
Någon som har lust att ge mig inställningar för SUPER?

testa annars: Media studio 4.0.1 for nokia
Inställningar(settings) till SUPER finns nog på howardforum.com

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Reinar
Fråga 1 från en "amatör" som ska byta lur:
Är det ff så att SE allmänt har längre tal/och passningstid på sina lurar än Nokia?
Ska köpa antingen N73 eller K800i
Passningstid och taltid blir i längden den viktigaste spec tycker jag.
Mvh Reinar

Jag upplevde att N73:an hade snäppet bättre batteritid än K800....

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880