Vad tycker du om SWECS nya design?

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om SWECS nya design?

Tjenare grabbar och tjejer.
Hoppas att ni hade en trevlig valborg

Jag har lite frågor och funderingar...

* Vad är detta baserat på? Är det punBB nu eller?
* Vem har gjort designen?
* Fördelar respektive nackdelar med detta?
* Vad kan man / kan man inte göra med det nya forumet?

Fyll gärna på med fler frågor

Permalänk
Medlem

Vad tycker du om SWECS nya design?

Vad tycker du?

Permalänk
Medlem

Oj.

Allt jag kan säga.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mytche bättre..

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk

Fin Fin , Bra med en liten ansiktslyft.

kanske lägga tillbaka ÖÄ när det ändå håller på?

Permalänk
Medlem

Efter att jag nästan dagligen besökt här sedan -02 så har man ju vant sig med designen, den här nya designen känns de lite mer "luftigare" = mindre klad.

Färgerna är helt okej.

Undrar lite hur det kommer bli här på högra sida ------->
En reklam sitter nu där, vid stora bilder och folk med lägre upplösning kommer den nog bli störande.
På laptopen med 1024x768 så tar reklamen upp väldigt mycket. Okej för banner ovanför men där på sidan ger jag minus för

Permalänk
Medlem

Vill gärna ha lite ljusare färger och tydligare färger på vartannat inlägg. Tyckte bättre om den gamla där forumet täckte hela bredden. Tycker också länkarna känns mycket stela nu när inget händer när jag har musen över dom. Lite a:hover skulle sitta fint.

Men jag har ju stylat om sidan med lite sido-specifik css i Opera 9 för att få sidan att täcka 98% bredd i min webbläsare. Tog bort swec-sök på högersidan. Headern minskade jag till max 30px höjd. Nu tycker jag faktiskt sidan ser väldigt bra ut i 1024x768 med undantag från färgerna som jag ännu inte har börjat ändra på.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lassekongo83
Vill gärna ha lite ljusare färger och tydligare färger på vartannat inlägg. Tyckte bättre om den gamla där forumet täckte hela bredden. Tycker också länkarna känns mycket stela nu när inget händer när jag har musen över dom. Lite a:hover skulle sitta fint.

Men jag har ju stylat om sidan med lite sido-specifik css i Opera 9 för att få sidan att täcka 98% bredd i min webbläsare. Tog bort swec-sök på högersidan. Headern minskade jag till max 30px höjd. Nu tycker jag faktiskt sidan ser väldigt bra ut i 1024x768 med undantag från färgerna som jag ännu inte har börjat ändra på.

Kan man få låna din user-css?

Jag tycker deisgnen är helt okej, man vänjer sig. Det jag inte gillar är reklamen till höger, en av swecs stora fördelar förut var att de inte hade nån reklam på sidorna.

Visa signatur

Gör om, gör rätt!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det har exakt samma funktioner som "det förra forumet", varken mer eller mindre, så antar jag att det fortfarande är samma forum i botten, dvs vBulletin.

Permalänk

Japp, det är fortfarande vBulletin.

Visa signatur

->Can you still feel the butterflies?<-
Jimmy Eat World | Fall Out Boy

Permalänk
Medlem

Det är samma som förrut fast med ett nytt tema. det skrev dom i nyhetstråden.
jag tycker det ser rätt så bra ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Reklamen till höger är personligen inget problem, tackar AdBlock för det

Tycker det var en riktigt snygg redesign, jäkligt bra jobbat. Den förra designen kändes bara stel och kantig. Den nya designen har ni verkligen lyckats bra med! Fast som LasseKongo påpekade, lite a:hover skulle inte vara helt fel.

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?

Permalänk
Medlem

den är bra förutom att bilderna anpassar sig till bredden.. ganska dåligt med små bilder!

Permalänk
Medlem

visst denna nya är snygg men den gamla var mycket mycket finare.

Visa signatur

forum.wallabou.se

Permalänk
Medlem

Man vänjer sig väl, men än så tycker jag nog att tidigare design såg bättre ut.
Lite funderingar:
- Varför placera banner på högersidan, tar mycket plats och scrolla i sidled blir standard vid bildtrådar även i höga upplösningar.
- Standardfärgvalet grå (som inte än går att ändra?) är rejält tråkig.
- *Bort*
- 2 sökfunktioner, forumsök och sök i hela Sweclockers. Nödvändigt?
- Knapparna till höger för att öka/minska bredden, varför?

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Musikälskare

Varför byta?

Anledning?

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av August
- Flikhanteringen överst, varför står "Registrera dig" där när man är inloggad? Jag är inloggad, därmed registrerad.

http://forum.sweclockers.com/forum/announcement.php?s=&forumi...

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?

Permalänk
Medlem

Aha, missade detta tidigare idag. Då stryks det.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk
Medlem

tycker upplägget funkar riktigt bra nu.

dock saknar jag ett blått tema, förstås.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Helt ok, fast den verkar inte trivas 100% med Safari.

Edit: Reklamen till höger är grymt störande.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är samma forum, men med ny design.

Varför den byttes kan jag inte svara på exakt, men det var tid för lite förnyelse eftersom forumet sett likadant ut sedan juli 2001.

Sen räcker det nog med en tråd om nya forumet.. i den här delen i alla fall.

*trådar sammanslagna*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Permalänk

Saknar lite knappar dock... typ "Markera forum läst" osv...

Annars så är nya layouten helt i sin ordning, färgerna likaså.
Fast ibland så saknar man lite avskiljare mellan celler men det kan man leva med.

Och förresten, en cell vid Ny tråd/Inlägg som visar smileys vore inte helt fel.
Om ni nu ska ha smileys så vore det ju bra och se vilka som finns.

[EDIT]
Och om man nu markerar en avdelnings trådar som lästa, skulle det inte vara smidigare att skicka en till index än till den avdelning man inte längre vill kolla i?

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Hedersmedlem
  • Forumet är för smalt, okej för banners över och under men inte på sidan.

  • Orginalfärgtemat har för lite konstrast mellan text och bakgrund.

  • Det vore bra med samma länkar under inläggen som ovan (syftar på de som visar Index, kategori, avdelning och trådnamn), det är jobbigt att scrolla upp när man ska gå tillbaka. Fanns i och för sig inte förut heller så se det som en feature-request.

De jag kommer på nu på rak arm.

Hade hoppats på att forumprogramvaran skulle bytas också men det kanske dröjer...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk

Som sagt, det är oerhört irriterande att forumet inte fyller hela bredden. Jag tycker även att det nuvarande temat är lite för mörkt, det är svårt att skilja ut olika inlägg med en svepande blick. Jag tror att det skulle bli bättre om själva "inläggsrutorna" var ljusare. För övrigt så tycker jag att det ser bra ut. Det märks att man har ansträngt sig för att göra livet lite "surare" för de som blockerar reklam, "Inloggad som..." längst upp och sökrutan till höger ser till att utrymmena där reklamen sitter inte går att få tillbaka genom att blockera den. De sakerna skulle lika gärna kunna vara inbakade i själva sidan, men man har väl sina anledningar för att främja reklamtittande antar jag.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut.

Permalänk

tycker det är kul med lite ny design.. men nu när ni ändå gör en stor ändring av det hela kan ni ändå inte fixa så att man kan köra med den gamla tills hela sidan är uppdaterad?

så som det är nu så tycker jag inte om det fast de kanske blir bättre sen... or not..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

När man väl kommit in i en tråd tycker jag det ser riktigt mysigt ut.

Det jag stör mig mest på är (det heter säkert något på fackspråk ) vertikala uppmärkningen av tabellen i forumen. Alltså, varannan kolumn är lite ljusare, varannan lite mörkare. Jag hade föredragit en horisontell version (som det var innan) där det är raderna som bytar färg. I större upplösningar är det svårt att se vem som skrivit vad.

Jag kan inte säga att jag tycker om bannern där uppe (eller ja, nu kör jag ju Adblock plus så) men den kan man leva med. Reklam på sidan kan jag också leva med men just nu är det vita så mycket ljusare än resten av forumet att det blir störande.

Sen känns det skumt med två olika sökfunktioner. Jag antar att den högra ska följa med på hela swec, det rättfärdigar det iofs. Kunde man inte lagt den högra längst uppe, brevid "inloggad som" istället?

Till sist några bilder:
(Jag hade gärna sett en möjlighet att se bilderna i originalstorlek alá imageshack m fl)

Permalänk
Medlem

Jag gillar den nya designen, men jag säger som någon sa förut, varför inte slänga in ÖÄ nu när ni ändå är inne och grejar? ;>

Visa signatur

Doubleint.com - Webben har aldrig varit enklare.

Timesharing.se - En liten tjänst som löser ett stort problem.

Permalänk
Medlem

ExE: Lite väl anti-luftiga-designer där tycker jag. Det är väl bara bra med luftiga designer? Jag håller dock med dig där du säger "Varför lägga knappar i ruta, men inte länkar", det känns bara konstigt.

Edit: Nu har ju inte jag varit med på Swec alltför länge, därför undrar jag förstås vad ÖÄ är för något?

Visa signatur

What is your spaghetti policy around here?