Battlefield 2142-tråden

Permalänk
Medlem

BigWar låter trevligt, skulle vara kul att lira det. 'Ang. menyerna så tar det en jäkla tid ibland innan dom uppdaterar men jag tycker spelet i sig är bättre konfigurerat än BF2 var. inga nametags fel än så länge m.m

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

när jag ska instalera patchen som jag har laddat ner från fz.se så står det att den inte hittar bf2142mappen, vet nån vad man ska göra?

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Nu är det inhandlat:D ja vara lycklig:p

Nu jag inte vara lycklig längre:(

Startade spelet funkar fint, kommer upp en ruta att ja ska patcha spelet. Stänger ner det går in på FZ o tankar patchen installerar o ska starta det igen. Då kommer det upp en ruta Memory.dll was not found typ..

Så googlar efter filen oo lägger in den smom man ska, nu kommer det upp en annan ruta där det står (massa konstiga saker) was not found in the file memory.dll står det nu:(

Efter massa ominstallationer började det funka

Ja vara åter lycklig;):P

Så söt du är

......... får jag ta en av dina dogtags med kniven? ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk

http://www.totalbf2142.com/forums/showthread.php?p=116668#pos...

Verkar som att dom har lyckats att fixa en mod så man kan använda alla unlocks i Single / CO-OP / LAN.

Edit: Det fungerar med Alla pirater hurrar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k4rl
när jag ska instalera patchen som jag har laddat ner från fz.se så står det att den inte hittar bf2142mappen, vet nån vad man ska göra?

Avinstallera spelet, sen installera om det i en annan mapp sen tanka patchen från en annan hemssida, det fick ja göra...

Lr händer detta när du ska installera patchen? får då vet ja inte va du ska göra..
för mig var dert så att det blev så eftter ja installerat patchen

Permalänk
Medlem

Köpte det igår, och hittils tycker jag det är riktigt kul

Kör som support, gillar gunturret:en som kan agera ögon i nacken åt en.
Mycket effektivt att lägga en bakom så man täcker åt båda hållen.

Även om det är sällan den dödar nån så håller den Fi i shack tills man hunnit vända sig om

Priset borde dock varit lägre, då det inte alls känns lika komplett och välslipat som BF2 (bortsett från buggarna då).

Känns mer som en lyckad modd än ett nytt spel.

Det får 3/5 , om det hade kostat 250-300Kr hade det fått 4/5.

Betalade 499:- på game. :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Det får 3/5 , om det hade kostat 250-300Kr hade det fått 4/5.

Betalade 499:- på game. :/

Att folk hänger upp sig så mycket på priset och ger det lägre betyg pga det...Vad är isåfall WoW? Måste vara ett fantastiskt spel med tanke på inköpskostnaden och den fina månadsavgiften om det inte ska få 1/10 i betyg som medel.

Tycker att 200kr mer är ett väldigt lågt pris att betala med tanke på hur många hundra+ (?) timmars roligt spelande du kommer ha innan du tröttnar.
Tycker inte du?

Btw väldigt få som klagar i forumet, inte alls som när BF2 kom.
Antar att folk precis som jag är för upptagna med att spela

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av h0psi
Att folk hänger upp sig så mycket på priset och ger det lägre betyg pga det...Vad är isåfall WoW? Måste vara ett fantastiskt spel med tanke på inköpskostnaden och den fina månadsavgiften om det inte ska få 1/10 i betyg som medel.

Tycker att 200kr mer är ett väldigt lågt pris att betala med tanke på hur många hundra+ (?) timmars roligt spelande du kommer ha innan du tröttnar.
Tycker inte du?

Btw väldigt få som klagar i forumet, inte alls som när BF2 kom.
Antar att folk precis som jag är för upptagna med att spela

Håller med att det är underhållande och ångrar inte köpet, tyckte bara det är lite saftigt att sälja en "modd" till fullpris.

Jämföra med ett MMO som WOW går inte, krävs mycket mer resurser i både man-arbete och utrustning för ett sånt.

Ska låsa upp engineer som nästa och testa pilgrim:en ska bli kul.

Permalänk
Medlem

Råkade installera BF2142 på svenska, någon som vet hur man byter språk (till engelska) utan att installera om spelet?

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpa
Råkade installera BF2142 på svenska, någon som vet hur man byter språk (till engelska) utan att installera om spelet?

Installera om spelet

Permalänk

Lika besviken varje gång jag köper BF spelen ändå fortsätter jag.
För att skapa konto så verkar inget normalt ord vara ledigt så jag dampar till med 10 siffror efter och det funkar men nu är ju CD-nyckeln låst till det kontot som jag aldrig kommer komma ihåg.
Sedan en massa timmar med att försöka installera patchen innan jag läste här och förstod att eftersom jag försökte applya patchen med spelet igång första gången är tvungen att installera om spelet.
Och än en gång kommer jag inte komma in för jag kan inte få reda på kontonamnet...

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReloadMaster
Lika besviken varje gång jag köper BF spelen ändå fortsätter jag.
För att skapa konto så verkar inget normalt ord vara ledigt så jag dampar till med 10 siffror efter och det funkar men nu är ju CD-nyckeln låst till det kontot som jag aldrig kommer komma ihåg.
Sedan en massa timmar med att försöka installera patchen innan jag läste här och förstod att eftersom jag försökte applya patchen med spelet igång första gången är tvungen att installera om spelet.
Och än en gång kommer jag inte komma in för jag kan inte få reda på kontonamnet...

Hmm du hade inte behävt sitta flera timmar om du bara hade läst i patchen där det står att spelet inte ska vara igång när man installerar den.

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni om BF2142 ? Är det dåligt eller bra mycket sämre än Bf2 ?.
Kommer min dator i sign klara det bra ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Vad tycker ni om BF2142 ? Är det dåligt eller bra mycket sämre än Bf2 ?.
Kommer min dator i sign klara det bra ?

lAlAz0r

Dom första timmarna tyckte jag att det inte var så bra men det släpper,
man upptäcker att det faktiskt finns mer under ytan än det man ser första gångerna.

Striderna kan bli väldigt intressanta och varierande allt eftersom man får nya unlocks osv.

Är det i klass med BF2, inte riktigt. Är det kul som fan, JA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lAlAz0r
Vad tycker ni om BF2142 ? Är det dåligt eller bra mycket sämre än Bf2 ?.
Kommer min dator i sign klara det bra ?

lAlAz0r

Två val bara? Inget av det, det är bättre än bf2
Din dator kommer klara det, ja

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

nä det är inte bättre än BF2 men nytt är ju alltid roligt..

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem

Spelat lite med engineer nu när jag låste upp Pilumen, ritkigt kul vapen.

Rolig tabbe man råka göra TVÅ gånger, skjuter ner ett skepp och ser hur det
dalar ner *klonk* "Dregelmyller is no more"

Permalänk
Medlem

Tjena.
När jag spelar och kollar uppåt och neråt i bf2142 så hoppar bilden kraftigt hela tiden, någon som har erfarenhet av detta problem, oerhårt störande!!!

Uppstår då jag kollar vertikalt med musen inte när jag tittar horisontalt (åt sidorna). anyone?

Har senaste forceware 93.71, en gammal mouseman wheel (kulmus), en 19tum CRT-skärm och ett 9700GT.

mvh/Dankoza

Permalänk

Bf 2142

Hejsan !
Jag undrar om det finns typ map pack till 2142, så att man kan få fler banor ?
Det vore kul om någon kunde säga om det finns

Visa signatur

Markus

Permalänk
Medlem

har fått igång det nu å helvete va kul det e!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Har någon kollat in snubbarna i toppen?
kul å sitta å försöka kämpa sig upp när man ser folk ligga på 190ppm
2500-12000 poäng per rond
EA har lyckas igen..........

Visa signatur

Maczi

Permalänk
Medlem

har lite problem här, har precis installerat bf2142 på burken, ändrar lite kontroller, Men, dom vill inte sparas, varken grafik eller character controls..
ganska grymt irriterande, dom blir resettade till default hela tiden, någon som vet varför?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maczi
Har någon kollat in snubbarna i toppen?
kul å sitta å försöka kämpa sig upp när man ser folk ligga på 190ppm
2500-12000 poäng per rond
EA har lyckas igen..........

vad menar du? man kan väl inte ha sådana poäng per rond?
har legat på top de senaste gångerna jag har lirat och kan säga att sådana poäng får inte jag.

Visa signatur

HP Pavillion DV9005EA
www.cannabisera.se/overgrow.html

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
har lite problem här, har precis installerat bf2142 på burken, ändrar lite kontroller, Men, dom vill inte sparas, varken grafik eller character controls..
ganska grymt irriterande, dom blir resettade till default hela tiden, någon som vet varför?

Har du dolt sparmappen + dess innehåll i mina dokument? Kanske kan bero på det isf. Dölj bara själva mappen, inte filerna i den.

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem

Finns roligare bf2 mod än denna skiten, jag säger mod för att det är inget annat.
Nej testa bf2-mod Project Reality istället, släpps en skön update till den i helgen ver 0.4

http://www.realitymod.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganescha
vad menar du? man kan väl inte ha sådana poäng per rond?
har legat på top de senaste gångerna jag har lirat och kan säga att sådana poäng får inte jag.

Nä man kan inte ha sådana poäng per rond.
Men kolla in BFHQ POÄNGTAVLAN.
Menar bara att det inte är så roligt att lira när man vet att man lirar bra å ändå bli omsprungen av sådana typer.

Visa signatur

Maczi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1nken
Har du dolt sparmappen + dess innehåll i mina dokument? Kanske kan bero på det isf. Dölj bara själva mappen, inte filerna i den.

inget dolt alls, försöker få bort skrivskyddat men det kommer tillbaka så fort jag startar upp spelet igen och då är orginalsättningarna till kontrollerna där

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maczi
Nä man kan inte ha sådana poäng per rond.
Men kolla in BFHQ POÄNGTAVLAN.
Menar bara att det inte är så roligt att lira när man vet att man lirar bra å ändå bli omsprungen av sådana typer.

Så är det med alla spel, det finns alltid någon som försakar sitt liv och bara sitter och nöter och nöter på.Sen är det ju tyvärr så att alla inte kan vara bäst, men visst, vill du vara bäst? Sluta jobba/gå i skolan och spela 8-10 timmar om dygnet.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilssonnet
Så är det med alla spel, det finns alltid någon som försakar sitt liv och bara sitter och nöter och nöter på.Sen är det ju tyvärr så att alla inte kan vara bäst, men visst, vill du vara bäst? Sluta jobba/gå i skolan och spela 8-10 timmar om dygnet.

Precis, kollar man statsen så sitter de här typerna runt 10 timmar/dygn och spelar. Då har man aningen för mycket fritid.

Men hur som helst händer märkliga saker med poängen ibland, en nisse fick drygt 2000p under en ruta, poängen räknades upp i en j*drans fart, dvs inte statspadding. Det är snarare en lucka de utnyttjar eller en bugg av något slag...Min polare råkade ut för samma sak, och han utnyttjar ingen bugg...så det kan vara något ofrivilligt, men gissa om folk försökte kicka hej vilt. Här kämpar man i timmar för att få några hundra poäng liksom

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Har läst om folk som har fått typ silverbadgen flera gånger samma rond, och den motsvarar ju.. 500 p? Kanske något sådant?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn