Battlefield 2142-tråden

Permalänk
Medlem

Med risk för att vara en dum fråga: hur kommer man in i titans?
Ställde frågan inne på en server, då sa en att man måste spränga upp dörrarna, men det verkar ju konstigt om man behöver spränga upp dörrarna på sin egen titan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hench
Med risk för att vara en dum fråga: hur kommer man in i titans?
Ställde frågan inne på en server, då sa en att man måste spränga upp dörrarna, men det verkar ju konstigt om man behöver spränga upp dörrarna på sin egen titan

Har inte spelat så värst mycket titanmode än, men man kan väl inte gå in i sin egen titan såvida dörrarna inte är sprängda? eller vad ska man där och göra isåfall?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Det du säger verkar vettigt, jag kör på det.
Då gäller det att låsa upp lite bomber och granater så att man kan knalla in och ställa till oreda i motståndarnas titan då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hench
Med risk för att vara en dum fråga: hur kommer man in i titans?
Ställde frågan inne på en server, då sa en att man måste spränga upp dörrarna, men det verkar ju konstigt om man behöver spränga upp dörrarna på sin egen titan

När (om) du repsawnat i din egen titan så går du ut till kanten, så finns det gångar att gå till insidan. Du bör tänka på att du har inte så mycket att göra där om inte fienden har tagit sig in i er titan.

För att ta sig in i fiendens titan får man antingen använda sig av antingen flygtransport eller intfanteritanken (APC?)...vad den nu heter. Först när skölden är nere förstås.

Permalänk
Medlem

Alltid lika fascinerande att folk hänger på punish button så fort man råkar team killa någon...

Och när ska vi bli bombaderad av reklam i spelet?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt spel, men fan vad störande med alla disconnects.
Har inte lyckats spela en hel omgång sedan i fredags.

Kan inte låsa upp så många portar på min router och kör jag utan routern blir inte restan av familjen så glada.

Får väl lägga spelet på hyllan tills EA/Dice fixat alla problem.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Alltid lika fascinerande att folk hänger på punish button så fort man råkar team killa någon...

Och när ska vi bli bombaderad av reklam i spelet?

Ja, det är fan sjukt.
Puckon som kör jeepar rakt in i tanks och sedan punishar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1nken
Får man fortfarande inte köra med unlocks på LAN och singleplayer? =/

Nej

Mycket lamt, annars hade det spelet varit det bästa spelet sen San andreas enligt mig...

Permalänk
Medlem

Är spelarenan lika seg på att uppdatera deras egna stats som Ea/Dice?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Nej

Mycket lamt, annars hade det spelet varit det bästa spelet sen San andreas enligt mig...

Det jobbigt är att mina bottar kör med unlockade saker, går fan inte gå närstrid med någon dör ju på ett shotgun skott, fast iofs kan jag ju ta upp bottarnas kit och på det viset få en del unlockade saker iaf.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nephropathia
Nej

Mycket lamt, annars hade det spelet varit det bästa spelet sen San andreas enligt mig...

Man kan väl köra med unlocks på LAN också? Så länge man e ansluten till nätet iaf.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Majke
Man kan väl köra med unlocks på LAN också? Så länge man e ansluten till nätet iaf.

Det kunde man inte i BF2 iaf...

Visa signatur

Antec SLK3000B: AMD Athlon XP 2500+ Barton <> 512 MB RAM <> GeForce FX5700 <> 160GB Maxtor
Gallerier: Gravyr <> Kabeldragning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m1nken
Det kunde man inte i BF2 iaf...

Blev osäker, men provade precis en COOP LAN server. Jag hade alla mina unlocks.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Ja, det är fan sjukt.
Puckon som kör jeepar rakt in i tanks och sedan punishar.

Mena, stog helt still med min walker, just för att inte råka TKa någon, då springer en jävel och trycker sig mot benet och lyckas på nåt sätt dö, sen punishar han mig dessutom! (men spelet är riktigt roligt )

Visa signatur

"The distance between insanity and genius is measured only by success."
-Eliot Carver, Tomorrow Never Dies

Permalänk
Medlem

här kommer en till antagligen dum fråga, men jag har inte fått svar de gånger
jag skrivit/frågat ingame på diverse servrar. hur som helst, här kommer ett par;

vad är dogtags och hur funkar systemet?

så vitt jag förstår så kan man samla på dem men jag vet inte hur man
"plockar upp" en (om det nu är så man gör) eller vad det leder till.
notera att jag inte spelat någon av de tidigare battlefieldspelen och
om det är nåt som kvarlevt mellan versionerna finns det säkert nån som vet

Permalänk

Dogtags är, såvitt jag vet, något nytt. Fanns iaf inte med i BF2. Du får de när du har knivat någon, men det "sparas" bara en från varje unik spelare, dvs om du knivar samma nisse 50 gånger får du likväl bara en dogtag.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Kan dock säga att Dogtag-statsen ligger lite efter. Har inte fått någon registrerad än efter en helgs spelande.

Visa signatur

[Deepcool Quadstellar Infinity] [AMD 7800X3D] [Gigabyte RTX 3080 Ti VISION OC 12G] [ASUS TUF GAMING X670E-PLUS] [Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB] [Samsung 990 Pro 2TB] [Corsair RM850X V2 White] [Phanteks Glacier One 360D30 White] [LG OLED48C2]

Permalänk
Medlem

Någon som läst något om alla medaljer och sådant kommer att uppdateras eller det är kört. Har fått en del efter helgens spelande men alla har inte uppdaterats i bfhq? Några har dykt upp men inte i närheten av alla.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Universal
Mena, stog helt still med min walker, just för att inte råka TKa någon, då springer en jävel och trycker sig mot benet och lyckas på nåt sätt dö, sen punishar han mig dessutom! (men spelet är riktigt roligt )

Eller när någon kör en jeep i full fart mot en och hoppar ur precis innan den kör över mig. En helt medveten Tkill där man gärna skulle vilja ta punish men där det inte går.

Visa signatur

| E4300 @ 2.9Ghz | Gigabyte 965P-DS3 | 8800GTS 320mb| 2 x 1gb PC6400| Dell 24" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geck0
Eller när någon kör en jeep i full fart mot en och hoppar ur precis innan den kör över mig. En helt medveten Tkill där man gärna skulle vilja ta punish men där det inte går.

Aj fan, precis så gjorde jag i helgen helt omedvetet, skämdes efteråt. Om det var dig jag körde på så ber jag om ursäkt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thewall
Någon som läst något om alla medaljer och sådant kommer att uppdateras eller det är kört. Har fått en del efter helgens spelande men alla har inte uppdaterats i bfhq? Några har dykt upp men inte i närheten av alla.

Nix, det är ganska så kört... Totalt är det väl en fem, sex st utmärkelser som jag inte har fått in i BFHQ...

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Yeah, nu blir jag kickad av Punkbuster hela tiden, skoj...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
Yeah, nu blir jag kickad av Punkbuster hela tiden, skoj...

Vilket error får du utav PunkBuster?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Väldigt oväntat, ytterligare en pajas release av DICE och EA. Jag tillsammans med alldeles för många att spelet tappar kontakten med EA Master Server var 2-5 minut.

Jag trodde i min enfald att dom hade lärt sig något av den så oerhört lyckade BF2 releasen för lite mer än ett år sedan, men icke!

Visa signatur

Strategery!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vilket error får du utav PunkBuster?

Inget, "You have been kicked by Punkbuster"

EDIT: Gwaahh! Nu kan jag inte spela BF2 längre, kommer bara upp "Invalid CD-key"

ÅT HELVETE MED EA GAMES!

Permalänk
Medlem

SKYLL PÅ HELA FÖRETAGET! GÖR SÅ! GÖR SÅ! GÖR SÅ FÖR FAAAAAAN! FELET LIGGER JU UPPENBART HOS PUNKBUSTER OCH INTE EA!

.... Det här kanske kan hjälpa: http://www.punkbuster.com/index.php?page=support.php

Permalänk
Medlem

det är väll ändå inte bara punkbuster som är felet..

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xterminator
ÅT HELVETE MED EA GAMES!

Är det inte våra svenska kompisar Dice man isåfall ska skylla på?

Uppdatera Punkbuster, men det där med invalid cd-key verkar strange. Installera om?

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Uräktar om jag uttryckte mig för "hårt" Men jag var faktist _väldigt_ irriterad just då. Dessutom har jag uppdaterad PB och gjort allt som det står i deras suppor.

h0psi: Har redan testat att installera om.

Men nu har jag nyformaterad dator + allmänt gott humör^^

Så nu ska jag installera spelen igen, men om det börjar krångla igen så skiter jag i det.

Permalänk

Haha, alla har ju nästan problem med deras spel ju. Vilket skämt EA.
Har precis samma fel som Xterminator fast med BF2 men det är ju same shit.

Visa signatur

AMD3200+, 2 GB Corsair 3200 400Mhz, BFG 7900GT 575 core, 1,55 ghz mem.