DVD-spelaren vill inte läsa längre!

Permalänk
Medlem

DVD-spelaren vill inte läsa längre!

Jag har en DVD-spelare som kallas "TSSTcorp DVD-ROM TS-H352A" av Enhetshanteraren, men det var inte under det namnet jag köpte det. Jag minns inte vad den kallades då.

Hursomhelst, när jag höll på att installera om World of Warcraft, stannade förloppsindikatorn och jag var tvungen att stänga det via Aktivitetshanteraren (Ctrl-Alt-Del). Sen försökte jag kicka igång WoW:s autostart för att installera det igen. Då stod det att jag skulle stoppa i skivan (som såklart redan var i)!
Då startade om datorn, men ändå hände samma sak.

Jag kan se den i Enhetshanteraren, där det också står att den fungerar som den ska, inga gula utropstecken. Men även fast jag stoppar i skivan står det att jag ska sätta i en skiva.

Den har fungerat felfritt i flera månder. Och plötsligt detta!

Och ja, jag har vänt skivan åt rätt håll

EDIT: Jag har kommit fram till att det antagligen är en Samsung SD-616, alternativt en TS-H352.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Jag hade en SD616, den vägrade läsa dvd skivor med. Slutade med att jag skulle flasha den och självklart flashade jag den med fel firmware...

Permalänk
Medlem

Fast jag har problem med CD-skivor.

Får väl fan lämna tillbaka den då
Tänk att allt ska gå åt helvete med den här datorn...

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite då jag har ungefär samma problem.

Har en gammal samsungbrännare som inte vill låta sig installeras riktigt i xp.
Om jag installerar den så har den fortfarande ett gult utropstecken i enhetshanteraren, trots att det står att den fungerar korrekt.
Kan inte heller flasha om den då den inte finns i utforskaren.

Kan det bero på att ide-kabeln den sitter i har en trasig mittenkontakt? Dvs att plasten på ovansidan av mittenkontakten har lossnat.
Kan detta ha betydelse eller är brännaren för gammal? Den är ca 4-5 år gammal.
Konstigt nog fungerar den i 2000.

Visa signatur

Alltid är det nån som inte blir nöjd!