[Krash] Raid0 stripe (array not found) *hjälp*

Permalänk
Medlem

[Krash] Raid0 stripe (array not found) *hjälp*

snackade med bror i telefonen här om dagen, när han satt hemma hos mig, windows muckade som vanligt och behövde minne så han frågade om han kunde reboota, sure sa jag, och han gjorde en reset.

efter de så bootade datorn inte upp igen, tydligen så är min ena disk död? vist dem har vart sega i snart 2 år.. men tänkte att dem inte skulle bara dö så där.

sitter 2st 40gb IBM deskstar gxp 60 har jag för mig, och dem är tillverkade 2001 apr och jun om de har nån betydelse.

saken den är att, finns de nått företag eller nått jag kan göra själv för att få tillbaka informationen på dem?

för jag hade precis instalerat en dvd brännare och skulle dumpa alla mina tusentals digital kort.. men som ni förstår nu så är de en svart fläck nu i typ 3-4år av kort som jag fotat.... så typiskt. och ja massa annat "viktigt"

tips råd? eller är de bara att acceptera mitt dåliga handhavande med brist på backuper?

Kan lägga upp screen på felmedelandet om de hjälper?

Mvh Jan

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem

Visst finns det företag som kan "rädda" data från disken men det kostar från 5000-20000....

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Avstängd

tja, du kan alltid prova att lägga den i en antistatpåse och sedan in i frysen en stund. Låt den bli kall och sedan snabbt in i datorn. FUnkar inte det, gör tvärtom och håva in den i ugnen ett tag tills den blir sådär lagom aj-aj-varm.

Anledningen är att du vill få atomerna eller molekylerna eller vad det nu är, att utvidga sig för att på det sättet få mekaniken att funka igen.

Värt att prova iaf!

Permalänk
Medlem

jag får testa några 20.papp lägger jag då inte ut...

får väl testa frysen eller nått *skratt*

it's worth a try iaf

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Permalänk
Medlem

därför ska man ALDRIG använda raid0 till viktiga data.

Visa signatur

~warez the phuture~

Permalänk
Avstängd

hm , inte för att vara elak, men använder man sig av en raid0 array till data som man inte kan vara utan så förstår man nog inte var raid0 innebär ...

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

har precis trixat lite, hade en 3:e identisk disk.. så "tog" de kontroller kortet.. och satte på den trasiga disken.. de hjälpte föga... inte de som strulade tydligen men skam den som ger sig.....

Visa signatur

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3