Dyraste BBQ:en i år! (X800XT som elgaffel)

Permalänk
ASUS Nordic

Dyraste BBQ:en i år! (X800XT som elgaffel)

Det fräste till i burken och det började lukta bränt. Efter testande kom jag fort fram till att det var grafikkortet som hade bränt.

Min livslåga, min ögonsten. Det enda som kändes lyckat i mitt liv. Nu ligger du där livlös (se bild).

R.I.P. X800Pro @ X800XT-PE

http://galleri.sweclockers.com/chassi_img/3945_2.jpg

Permalänk
Hedersmedlem

var är bilden?

& hur brann det?

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
ASUS Nordic

Inget synst på bilden. Av okänd anledning har kortet slutat fungera och lukta bränt. Kan inte förklara vad som hände, satt bara här på forumet. Tror fortfarande jag är i chocktillstånd, har redan beställt ett 6800GT.

Har även kollat på coren som ser ut som den skall. I skrivande stund har jag lagt upp det på en testbädd men det fungerar inte. Moderkortet validerar grafikkortet men bara sekunderna senare hänger sig posten med en gäll ton som inte avtar.

Permalänk
Medlem

Snart sitter alla där med sina x800pro@xt livrädda

Tråkigt =/ Ingen garanti ?, eller körde du med orginal bios med 16pipes?

Permalänk
ASUS Nordic

Jag korde gigabyte BIOS som aktiverade alla 16-pipes. Förhoppnings kan jag få ut det på garantin. Om kortet är så illa däran att de inte kan kontrollera att jag har bytt BIOS.

Permalänk
Medlem

Aj då. Förhoppningsvis en tillfällighet, men jag sörjer med dig

Permalänk
Medlem

X800Pro@XT-PE VIVO 1.6ns <---- där är troligtvis förklaringen. Kanske för mycket ström till coren eller minnena? Välkommen till 6800 klubben iallafal... inget ont som inte har något gott med sig

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
ASUS Nordic

Allt var default utom kylningen och bioset.

Permalänk
Inaktiv

Skicka på tebax kortet du har ju garanti.. sen om kortet är stendött så kan dom ju ändå inte kolla vad för bios du har flashat det med..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Tror fortfarande jag är i chocktillstånd, har redan beställt ett 6800GT.

haha vilken hjälte .. gjord av pengar

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kinc
Allt var default utom kylningen och bioset.

Default för ett XT ja. Har inte XT lite högre ström till coren och minnena? Jag kan ha fel.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Ajj ajja ajj nu är jag livrädd, har ett pc x800 pro vivo flashat till xt pe, blir sådär 70 grader men nu kommer de roliga garantin. Har bytt kylpasta och TAGIT bort klisterlappen med "PowerColor" för att den var så ful, har ingen garanti kvar :(/

Visa signatur

Intel P4E 2.8Ghz | Abit IS7-E | 2*512MB DDR400 KINGMAX SuperRam | PowerColor X800 PRO VIVO @ XT - ATi Silencer 4 | Samsung SP40 | Antec Plusview 1000AMG | Aspire AS500 |12150p 3D MARK 03

Permalänk
Medlem

Vilken jävla rysar! :S kommer drömma mardrömmar inat...

Sörjer med dig.

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

Låter som nån kortslutning eller ett motstånd som brännt, du råkar inte ha vattenkylning eller så i datorn?

EDIT: såg att du hade det, skulle gissa på en droppe på kortet som gjort att nått kortslutits och brännt, inte det faktum att det var klockat

EDIT2:
Om du nu ska ha ett GF6800 så har du inte lust att sälja ditt GPU block för 100kr? ;D

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
ASUS Nordic

Är inte VGA-blocket i Waterchill kompatibelt med 6800GT ?

Permalänk

varför byta till 6800 helt plöttsligt? förklara dig !!!

Permalänk
ASUS Nordic

Jag har avbeställt 6800GT. Kändes fel när man kan köpa X800XT för nästan samma peng. Dessutom passar mitt block på X800.