Testade Silent storm idag

Permalänk
Medlem

Testade Silent storm idag

Eller snarare idag och igår.

Det är alltså ett spel där man man har en liten grupp soldater som styr över, striderna är lite som i Jagged alliance 2 och ens soldater får erfarenhet. Handlingen utspelas under andra världskriget och det dyker senare i spelet upp en del sci-fi vapen. Det har även en trevlig 3d-motor och raggdolls och det är rätt nice då man skjuter ngn och han trillar igenom ett räcke och ner i marken, dock inte helt säker på den sekvensen jag såg att det kanske var jag som sköt sönder räcket men snyggt är det.

Dessvärre skulle jag inte rekommendera spelet till ngn om man inte har ruskigt gott om tid. Finns det bara nog många av ens allierade soldater och fiender samt gärna civila så kan man sitta i flera minuter och kika på när några killar skjuter några kulor, snurrar ett varv, backar några steg.......det tar för evigt...

Nästa brist är att det är väldigt svårt att se fienden ibland, t.ex. på en bana så visste jag att det satt/stod en kille under en trapp. Jag smyger fram och kikar men ingen kille där...hmmm...jag duckar bara för att vara säker på att det inte sitter ngn där. Okej, tomt, så jag trycker över till fienden så att dom får köra sina minuter, oj, det teleporteras helt magiskt fram en kille under trappen 2 meter framför min kile och sätter ett magasin i honom..kul. Sånna saker händer fler gånger också och är ngt irriterande...

Dock är det rätt kul att se fienden öppna fönster och klättrar ut genom dom, raggdolls är ju också kul samt att det blir kulhål och mos av grejor man skjuter på, dock lite överdrivet mycket mos ibland. Sen står mest bara fienden och tittar på när man börjar skjuta på dom, dom skjuter tillbaka men dom tar nästan aldrig skydd eller rör sig mer än rakt fram. Jag har dock sett killar på ens egna sida strafa ut från ett hörn, skjuta iväg en salva och sen ta skydd igen, rätt nice.

Okej, lite plus och minus:
+Snyggt
+ragdolls
+Man kan styra runt kameravinkeln.
+Man kan spränga och skjuta sönder saker.

-Man sitter mest och väntar. Jag har då inte hittat ngt sätt att speeda upp det på...
-Något seriöst fel med hur fienden upptäcks.
-Fienden är oftast ruskigt dum.

Om jag skulle ge det ett betyg skulle jag ge det 2 av 5.

Permalänk
Medlem

Som du sade, spelet förstörs av väntetiderna, jag förstår inte varför det inte nämnts i recensioner på nätet bl.a. De måste ha tålamod som zen-buddistmunkar. Jag menar, ett uppdrag som t.ex. enbart består av att gå in i ett hus/fabrik/bas och rensa upp några skurkar tar TIMMAR(bokstavligen).

Jag tyckte liret var skoj, men det kändes som om man kunde göra nåt viktigare med sitt liv(t.ex. spela KOTOR än att sitta och titta på en röd stapel som tog ett steg i minuten.

Permalänk
Medlem

Ett riktigt intressant och roligt initiativ av dig att posta ditt omdöme!
Sådant vill vi se mer av!

Bra jobbat!

Visa signatur

Speldator: A64 3200+ 2.0 Ghz K8N Neo Twinmos WB 512 BH-5 x2 R9800Pro Antec TP 550w Lian Li PC75b Cheetah 15k.3 18.4 gb Maxtor 250 gb x4(RAID0) NEC 2500a HP 920Pro DVI UltraX MX510 DSP-500 DD vattenkylning (RBX, Z-chipset, Maze-4, Thermochill 120.3b, Eheim 1250). GAMMAL SIGNATUR!

Permalänk
Medlem

visst är spelet ganska segt men väntetiderna var inte så väldigt långa på min burk. testat att patcha spelet?

Visa signatur

12:50. Press Return

Permalänk

Nja, visst finns det väntetider i spelet, men så långa är de inte. Det som framförallt tar tid är när man ser alla fiender, annars är det inte så segt. Påminner mycket om JA2 i väntetid, förutsatt att man kör på en vettig burk dvs. Har man för lite minne så blir det rejält segt och man bör ha en dator som klarar 3D-spel utan problem. Till skillnad från många andra strategispel så fungerar det inte så bra på low-end datorer.

Skulle nog dessutom vilja påstå att den recension som jag skrev faktiskt tar upp de problem som finns (eller kanske snarare fanns, det är trots allt över tre månader sedan spelet släpptes och därför borde patchen finnas ute nu). Recensionen finns här:
http://www.spelforum.nu/recensioner.asp?visarecension=293

Visa signatur

Mattias Lönnqvist
www.spelforum.nu / www.dvdforum.nu
Recensent och EA-fanboy

Permalänk
Medlem

Men det finns ju tillfällen då man iaf har 7-8 finder samt 5-6 allierade samtidigt på skärmen, då tar det bra länge.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte om det till en början..
Fast nä..
Fallout gillar jag o det är ju liknande om man säger.. turn based.. fast ändå..
Silent storm känns myyyycket segare..