RTX 5090 delar teknik med AI-versionen av Blackwell

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har också råd men jag är mer ekonomisk och klarar mig på näst snabbaste.

Jag är jävligt ekonomisk med nästan allt. Men datorn vill jag ha så bra som möjligt
Jag klarar mig också. Finns många spel som ett 4090 inte kan maxa.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Okej Jättenajs med 5090🤯🥵 men en brasklapp ligger ju även i DDR7 som nu ska fasas in och DDR6 har knappt blivit standard och optimerat Moderkorten för att komma nära full potensial är svindyra och 5090 blir väl stor som en flygplansvinge med en energikonsumtion motsvarande tre brödrostar och samma värmeutveckling. Är måttligt motiverad för en uppgradering till med idiotpriser!? Bara för att komma upp i godkänd standard för dagens spel får man ju hosta upp 50k och det är ett jäkla högt pris sett till spelen som utnyttjar effekten någorlunda. Tycker Nvida sviker gamers nu efter att vi varit trogna deras kort för spel. Hoppas Röda laget kommer med en ny bra lösning för säga vad som sägas vill team Red har alltid haft konsumenten först.

6090 kommer troligtvis innebära nya proppskåp i husen med 32 ampere som standar alt koppla in sig i tvättstugan🥴

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag är jävligt ekonomisk med nästan allt. Men datorn vill jag ha så bra som möjligt
Jag klarar mig också. Finns många spel som ett 4090 inte kan maxa.

Man behöver inte maxa ett spel, high vs ultra gör knappt någon synbar skillnad i dom flesta spel.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Man behöver inte maxa ett spel, high vs ultra gör knappt någon synbar skillnad i dom flesta spel.

Länge leve Copium! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Man behöver inte maxa ett spel, high vs ultra gör knappt någon synbar skillnad i dom flesta spel.

Beror helt på spel och inställningar. Är spelet lite halvdant optimerat också så hjälper det med ett kraftigare grafikkort

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyamannen:

Länge leve Copium! xD

Tycker du det är stor skillnad mellan high och ultra i majoriteten spel?

Skrivet av ronz:

Beror helt på spel och inställningar. Är spelet lite halvdant optimerat också så hjälper det med ett kraftigare grafikkort

Om man vill ha det snabbaste och gläds åt det så är det toppen. Jag glädjer mig åt andra som är nöjda med sin dator.