Permalänk
Medlem

Marketplace Facebook

Är säkert på fel tråd och skriver, men Facebook har ställt om min marketplace helt och hållet. Varje gång jag startar marketplace så söker jag i Paris, känns lite långt ifrån mig😂 sen står priserna i €. Nån kunnig som vet vad jag ska göra? Marketplace har ju inga direkta inställningar

Permalänk
Medlem

Kolla att ingen har ändrat dina inställningar i Facebook i sig. Har man blivit hackad så kan de ha ändrat var man bor.
Kolla också att du inte råkar ha någon VPN igång som lurar appen.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Kolla att ingen har ändrat dina inställningar i Facebook i sig. Har man blivit hackad så kan de ha ändrat var man bor.
Kolla också att du inte råkar ha någon VPN igång som lurar appen.

Har kollat nu och vart jag än söker och går så kommer jag till plats i mina iPhone inställningar och där kan jag bara välja När appen Används. Kan inte välja nåt specifikt land 😕

Permalänk

Du tryckte att du ville de inte skulle använda din data från facebook kontot, därav förändringen, du ser även inte vem som säljer vad (eller iaf deras profiler).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smasher89:

Du tryckte att du ville de inte skulle använda din data från facebook kontot, därav förändringen, du ser även inte vem som säljer vad (eller iaf deras profiler).

Nej exakt, hur löser jag det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirker:

Nej exakt, hur löser jag det?

Har samma problem så jag skriver för att inte tappa bort tråden. Jag missade helt vad det handlade om, tolkade det som om jag ville att de visade annonser baserat på min historik men det var visst något helt annat.

Permalänk
Medlem

Jag får upp liknande, fast i San Fransisco. Sjukt störande. Och hittar man en annons man gillar så kan man inte skriva ett meddelande heller. Det blev så efter att jag vägrade acceptera deras "nya marketplace" som rutan som kom upp nämnde. De ville ha min personliga facebook-information för att fungera som tidigare. Nej tack, håller mig borta från det.

Antar att lösningen är att klicka på en annons, trycka på skriv meddelande och sedan bör rutan dyka upp, där du sedan kan klicka på uppdatera mitt val.

tilägg.
Permalänk

Lite oklart, men testen sa iaf att mankunde ändra så man godkänner deras villkor, antar i deras förvirrande menyer i inställningar nånstans, förhoppningsvis nämns marketplace på nån intigritetssida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag får upp liknande, fast i San Fransisco. Sjukt störande. Och hittar man en annons man gillar så kan man inte skriva ett meddelande heller. Det blev så efter att jag vägrade acceptera deras "nya marketplace" som rutan som kom upp nämnde. De ville ha min personliga facebook-information för att fungera som tidigare. Nej tack, håller mig borta från det. <Uppladdad bildlänk>

Antar att lösningen är att klicka på en annons, trycka på skriv meddelande och sedan bör rutan dyka upp, där du sedan kan klicka på uppdatera mitt val.

Tack löste de! Facebooks inställningar är ju bara totalt kaos att leta runt

Permalänk
Medlem

Hur bar du dig åt för att få tillbaka marketplace som det va förut?

Visa signatur

/ Fredde

Permalänk
Medlem
Skrivet av geggen:

Hur bar du dig åt för att få tillbaka marketplace som det va förut?

Jag hittade äntligen!

https://www.facebook.com/help/375298508241500/?helpref=uf_sha...

Visa signatur

/ Fredde