Hälp med koppling av Lian Li Uni SL fans

Permalänk
Medlem

Hälp med koppling av Lian Li Uni SL fans

Hej! Jag har börjat bygga min egna dator och allt har gått bra tills jag kommer till kylfläktarna.
Chassi - Lian Li O11 Vision
Moderkort - ROG STRIX B450-- GAMING
Processor - AMD Ryzen 5 3600
Grafikkort - Gforce Rtx 4060
(moderkortet och processorn är än så länge bara överflyttat från förra datorn.)
Nätaggregat - Corsair TX 550M

När jag kommer till Lian Li fläktarna så märker jag att mitt moderkort har bara A-rgb 12 volt port så märker snabbt att det inte går. Jag söker en A-rgb convert hub och hittar en DeepCool A-rgb hub.
(Köpte även 3 pack av Lian Li fläktarna så man fick med huben.)

Men nu till problemet jag kan inte koppla Lian li huben eller DeepCool A-rgb huben till mitt nätaggregat. D.v.s. Inte i ström
då mitt nätaggregat är modulärt antar jag!

Strömadaptrarna på båda huben är 15 pin sata kabel hanar som på denna bild

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Förutsatt att du använder den medföljande hubben med Lian Li:s SL-fläktar så behöver du inte ha en 5V ARGB-port på moderkortet, då denna kan kommunicera med en intern USB-kontakt med mjukvaran L-Connect.

Ditt nätaggregat har SATA-strömkontakter, men de sitter på löstagbara kablar. Har du kvar kabelpaketet som kom med nätaggregatet?

Permalänk
Medlem

Nej det har jag tyvärr inte finns det annan lösning? eller är nytt nätaggregat mer värt ändå då man planerat att köpa nytt?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Hajjar99:

Nej det har jag tyvärr inte finns det annan lösning? eller är nytt nätaggregat mer värt ändå då man planerat att köpa nytt?

Om du hör av dig till Corsairs support med exakt modellnummer på nätaggregatet så är jag rätt säker på att de kan peka dig i rätt riktning var du kan köpa en passande reservkabel.

Alternativet är att köpa ett nytt nätaggregat, men det känns i sammanhanget som en ganska dyr lösning om du är nöjd med enheten du har nu.